Service Desk Software

Service Desk Software dient als zentrale Anlaufstelle für IT-Support-Mitarbeiter und Nutzer von IT-Lösungen.

Warum Capterra kostenlos ist
Samanage

Samanage

von Samanage

(462 Bewertungen)
Samanage ist das am meisten und am höchsten bewertete Service-Desk. Das Service-Desk vereinfacht komplexe Aufgaben und automatisiert grundlegende Aufgaben. Gleichzeitig bietet es eine Vielzahl von Metriken, Berichten und Konfigurationen, ohne überwältigend zu wirken. Mit Samanage kannst du leicht dem ITIL-Framework folgen. Du erzielst schnellere Ticket-Auflösungen, verbesserst SLAs und verschwendest weniger Zeit für die Wiederholung der gleichen Aufgaben. Liefere schnellere, intelligentere IT-Services und lebe nicht von Fall zu Fall. Erfahre mehr über Samanage Erziele schnellere Ticket-Auflösungen und verschwende weniger Zeit für Wiederholungen derselben Arbeit mit der am meisten und am höchsten bewerteten ITSM-Lösung. Erfahre mehr über Samanage
Freshservice

Freshservice

von Freshworks

(330 Bewertungen)
Freshservice ist ein Online-IT-Helpdesk mit einem frischen Twist. Das Tool stellt eine erfrischende Benutzererfahrung auf leistungsfähige Ticketing- und Asset-Management-Funktionen wie Auto-Discovery von neuen Ressourcen, leistungsfähiges Konfigurations-Management und verbesserte Impact-Analyse. Vorfall-, Problem-, Änderungs-, Freigabe- und Wissensmanagement gehören zu den anderen Features, die Freshservice perfekt für die IT-Management-Anforderungen deines Unternehmens machen. Erfahre mehr über Freshservice (Gamified Helpdesk plus Asset Management) Minus Komplikationen ist gleich Freshservice. Plus: Das Service-Desk ist auch ITIL-ready! Erfahre mehr über Freshservice
SysAid

SysAid

von SysAid Technologies

(100 Bewertungen)
Der preisgekrönte Service Desk von SysAid enthält alles, was du für ein effektives IT-Service-Management in einer einzigen ITIL-ausgerichteten Lösung benötigst. Das ITSM von SysAid umfasst ein leistungsstarkes Managementmodul für Vorfälle und Serviceanfragen sowie weitere ITIL-Kernfunktionen wie Problemmanagement und Änderungsmanagement. Dazu gehören Asset-Management-Funktionen und moderne IT-Support-Funktionen wie ein Self-Service-Portal für Endbenutzer. Hole dir noch heute eine kostenlose Testversion oder kontaktiere die Entwickler, um zu sehen, was SysAid für dich tun kann! Erfahre mehr über SysAid Verwalte einfach alle deine Service-Desk-Aktivitäten mit einer bewährten IT-Lösung. Du findest alle wichtigen Funktionen in einem Dashboard. Erfahre mehr über SysAid
ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus

von ManageEngine

(111 Bewertungen)
ManageEngine ServiceDesk Plus is a Help Desk and Asset Management Software. It offers an Integrated Package with Incident Management(Trouble Ticketing), Asset Tracking, Purchasing, Contract Management, Self-Service Portal, and Knowledge Base at an Affordable Price Point. ServiceDesk Plus provides all that you need to have a Full-Fledged IT Help Desk and a Productive Help Desk Staff. ManageEngine ServiceDesk Plus is available in both On-Premise and On-Demand. Erfahre mehr über ServiceDesk Plus Help Desk Support Software and Asset Management Tool includes, Knowledgebase, SLA Management, Ticket Tracking, Inventory Management. Erfahre mehr über ServiceDesk Plus
LiveAgent

LiveAgent

von QualityUnit

(607 Bewertungen)
LiveAgent ist eine Helpdesk-Software, die für kleine Firmen genauso geeignet ist wie für große Unternehmen. Als drittgrößter Smartphone-Hersteller im Jahr 2015 hat man viel Verantwortung. Darum beschloss Huawei, LiveAgent als Lösung für die Kundenbetreuung zu nutzen. Der Zufriedenheitsgrad mit dem Produkt beträgt 98,6 Prozent. LiveAgent bietet über 170 Helpdesk-Funktionen inkl. Live-Chat, Voice und Social Media. Erfahre mehr über LiveAgent LiveAgent hilft Unternehmen dabei, einen optimalen Kundenservice zu erreichen. Schaffe eine Kundengemeinschaft, erhöhe die Kundenzufriedenheit und werde noch erfolgreicher! Erfahre mehr über LiveAgent
Alloy Navigator

Alloy Navigator

von Alloy Software

(27 Bewertungen)
Für jede IT-Organisation ist es wichtig, ein hohes Serviceniveau zu erreichen und gleichzeitig die Kundenbedürfnisse zu erfüllen. Eine intuitive, einfach zu bedienende Service-Desk-Lösung mit einer eng integrierten Wissensbasis und einem Self-Service-Portal wurde aus diesem Grund entwickelt. Kombiniere dies mit der Asset-Management-Integration und der Flexibilität eines intelligenten Workflows und du hast eine komplette IT-Management-Lösung. Erfahre mehr über Alloy Navigator Alloy Navigator ist eine praxisorientierte Lösung, die für praxisorientierte Kunden entwickelt wurde und von praxisorientierten IT-Leuten wie dir entwickelt wird. Erfahre mehr über Alloy Navigator
Vision Helpdesk

Vision Helpdesk

von Vision Helpdesk

(27 Bewertungen)
Der Servicedesk des Vision Helpdesk ist eine von PINKVerify zertifizierte IT-Helpdesk-Software für ITIL-/ITSM-Beschwerden. Das Servicedesk-Tool von Vision Helpdesk bietet Funktionen wie Asset-Management, Incident-Management, Problemlösung, Änderung, Freigabe und Bereitstellung, Serviceanfrage, Servicekatalog, Finanzverwaltung, Produkt- und Lieferantenmanagement und mehr. Über 15.000 Unternehmen weltweit vertrauen seit 2007 auf Vision Helpdesk. Erfahre mehr über Vision Helpdesk Der Servicedesk des Vision Helpdesk ist eine von PINKVerify zertifizierte IT-Helpdesk-Software für ITIL-/ITSM-Beschwerden. Erfahre mehr über Vision Helpdesk
SupaDESK

SupaDESK

von SupaTools

(12 Bewertungen)
SupaDESK ist eine voll integrierte ITSM-Lösung auf Basis von ITIL-Grundsätzen. Es bietet Full-Service-Desk-Funktionalität einschließlich Vorfall-, Anfragen-, Problem-, Service- und SLA-Management. Es umfasst eine Active Directory-Integration, Service-Katalog und Self-Service-Schnittstelle. Eine mobile App steht auch für Remote-Ticket-Management zur Verfügung. Kann mit SupaCMDB-Modul integriert werden, für eine komplette Asset-Management-Lösung. Erfahre mehr über SupaDESK Service-Desk-Software basierend auf ITIL-Grundsätzen mit integrierten CMDB. SaaS oder vor-Ort- Bereitstellung - Kostengünstig! Erfahre mehr über SupaDESK
NetHelpDesk

NetHelpDesk

von Net Help Desk

(14 Bewertungen)
NetHelpDesk is a UK based company, which provides ITIL aligned service desk software that can be installed on premise or in the cloud. Through over 20 years of experience, NetHelpDesk has been developed to offer a feature rich application whilst maintaining a simple to use interface. Features include: incident, problem and change management, asset management, service catalogue, telephony integration. Erfahre mehr über NetHelpDesk NetHelpDesk is a UK based company, which provides ITIL aligned service desk software that can be installed on premise or in the cloud. Erfahre mehr über NetHelpDesk
OTRS

OTRS

von OTRS

(51 Bewertungen)
OTRS is a fully-managed service management suite that includes ticketing, workflow/process automation and notification, among its many features. Processes can be customized to incorporate ITIL and/or specific security requirements. ITSM, Customer Service and Corporate Security professionals use OTRS to structure communication and streamline internal processes so that they can respond quickly to any situation and provide great service in a cost effective way. Try service desk software now! Erfahre mehr über OTRS Fully-managed service management suite that includes ticketing, workflow automation & notification for service desks and help desks. Erfahre mehr über OTRS
Zendesk

Zendesk

von Zendesk

(1.729 Bewertungen)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.
Zendesk

Zendesk

von Zendesk

(1.729 Bewertungen)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver support, scale with self-service, and differentiate with proactive engagement.
Zendesk

Zendesk

von Zendesk

(1.729 Bewertungen)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.
Zendesk

Zendesk

von Zendesk

(1.729 Bewertungen)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver support, scale with self-service, and differentiate with proactive engagement.
Zendesk

Zendesk

von Zendesk

(1.729 Bewertungen)
Zendesk entwickelt Helpdesk-Software für bessere Kundenbeziehungen. Die Produkte ermöglichen es Unternehmen, zuverlässiger, flexibler und skalierbar zu sein. Sie helfen, die Kommunikation zu verbessern und machen aus großen Datenmengen einen Sinn. Vor allem arbeiten sie Hand in Hand, um Interaktionen in dauerhafte Beziehungen zu verwandeln. Mehr als 200.000 Unternehmen wie Uber, Groupon, Box, Airbnb und Disney nutzen Zendesk, um ihre Supportkosten zu senken, die Produktivität zu steigern und die Kundenzufriedenheit zu erhöhen. Zendesk ermöglicht Unternehmen, Support zu bieten, mit Selbstbedienung zu skalieren und sich durch proaktives Engagement zu differenzieren.
Zendesk

Zendesk

von Zendesk

(1.729 Bewertungen)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.
Zendesk

Zendesk

von Zendesk

(1.729 Bewertungen)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.
Zendesk

Zendesk

von Zendesk

(1.729 Bewertungen)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.
Zendesk

Zendesk

von Zendesk

(1.729 Bewertungen)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.
HESK

HESK

von Klemen Stirn

(1 Bewertung)
Helpdesk-Software, die es Client-Partnern ermöglicht, Kundenanfragen zu lösen. Die Software kann vor Ort oder in der Cloud bereitgestellt werden. Helpdesk-Software, die es Client-Partnern ermöglicht, Kundenanfragen zu lösen. Die Software kann vor Ort oder in der Cloud bereitgestellt werden.
Reamaze

Reamaze

von Reamaze

(5 Bewertungen)
Re:amaze is a web based helpdesk and customer communications platform to help businesses support, engage, and convert customers. Built for high-scalability and designed with your customers in mind, Re:amaze provides crucial support features like chat and automatic customer engagement as well as integrations for your social media, mobile, and email channels. Re:amaze also offers management solutions for team workflows, shared inboxes, FAQ, reporting, and satisfaction surveys. Support, engage, and convert customers on a single platform. Helpdesk and customer communications software designed for your business.
IncidentMonitor

IncidentMonitor

von Monitor 24-7

(6 Bewertungen)
ITIL Service Management solution. Pink Verified for 10 processes. IncidentMonitor is a service management framework that comes out of the box with multiple free process templates. The application offers Enterprise features at an low SMB price. All processes can easily be customized using the graphical workflow and smart service catalog designer. No coding is needed to create most advanced workflows and webforms. Unlimited processes can run next to each other created a real shared service center Enterprise ITIL Service Desk solution at a low cost SMB price. Advanced and Feature rich. FREE ITIL process templates available
AzureDesk

AzureDesk

von AzureDesk

(37 Bewertungen)
AzureDesk - Die einzige Helpdesk-Software mit allen „Must have“-Features von Enterprise-Class-Systemen für alle Unternehmen zu minimalen Kosten. Verschwende keine Hoffnung auf eine Helpdesk-Lösung. Probiere azuredesk.co gratis für 14 Tage. Es bietet ein Ticketing-System mit JIRA, Olark, Slack, Charge-Desk & viel weitere Software, Berichterstellung, Ticket Fields, Tabbed UI, Regeln Support-Fälle, Sleek UI für Admin-Anfragen, 3-Parteien-Integration AzureDesk - Helpdesk-Software, die von Unternehmen verwendet werden können, um reibungslose Lieferung der Kundensupport- und Helpdesk-Lösung zur Verfügung zu stellen
Spiceworks IT Help Desk

Spiceworks IT Help Desk

von Spiceworks

(354 Bewertungen)
The Spiceworks IT Help Desk is purpose-built for IT pros, we have just what you need to run a better internal IT help desk and a better business. Start tackling tickets in minutes with free help desk software (on your server or in the cloud). Plus, it's more than just ticket tracking: understand (and change!) team behavior and articulate your value to the business. Get it free today! Download free IT help desk software for IT pros & sysadmins around the world in all businesses. Support & mobile apps also free.
ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus

von ManageEngine

(111 Bewertungen)
ManageEngine ServiceDesk Plus ist ein vollständig webbasierter Helpdesk und eine Ressourcenmanagement-Software. Die Anwendung bietet ein integriertes Paket mit Störfallmanagement (Trouble Ticketing), Ressourcennachverfolgung, Einkauf, Vertragsmanagement, Self-Service-Portal und Knowledge Base zu einem erschwinglichen Preis. ServiceDesk Plus bietet alles, was du von einem vollwertigen IT-Helpdesk und produktiven Helpdesk-Mitarbeitern erwartest. ManageEngine ServiceDesk Plus ist sowohl als normale als auch als ITIL-Version verfügbar. Help-Desk-Support-Software und Asset-Management-Tool mit Wissensdatenbank, SLA-Management, Ticket-Tracking, Bestandsverwaltung.
Remedy Service Desk

Remedy Service Desk

von Remedy IT Service Management

(74 Bewertungen)
Social service desk solution with self-service mobile app component that helps employees receive support on the go. Social service desk solution with self-service mobile app component that helps employees receive support on the go.
Track-It!

Track-It!

von BMC Software

(62 Bewertungen)
Track-It! Help Desk und Asset Management Software ist erschwinglich, zuverlässig und einfach zu bedienen. Lade eine kostenlose Testversion herunter und verwende sie 30 Tage lang ohne Risiko. Probiere Track-It! heute aus und sieh dir an, warum Unternehmen weltweit seit über 20 Jahren Track-It! verwenden. Track-It! bietet Helpdesk, Konvertierung von E-Mail zu Arbeitsaufträgen, Wissensmanagement, SLA-Verwaltung, Asset Management, Softwarelizenzverwaltung, Self-Service für Endbenutzer, Zurücksetzen von Kennwörtern und mehr. Weitere Informationen findest du unter http://www.trackit.com. Track-It! enthält alles, was du zur Verwaltung deines IT-Helpdesks und für das Asset Management benötigst. Voll funktionsfähig, einfach zu bedienen und kostengünstig.
Wix Answers

Wix Answers

von Wix

(16 Bewertungen)
Wix Answers is the professional customer support platform made for small businesses. Built by Wix to support over 120 million users, its now available for any business. And its free. Wix Answers comes with a customizable knowledge base, robust ticketing system, built-in call center and embeddable help widget. Actionable insights gives you all of the data you need to track your business progress. With Wix Answers, you can build better, longer-lasting relationships with your customers. Wix Answers is the customer support platform built to support over 120 million users. Now you can use it to support your business.
Wix Answers

Wix Answers

von Wix Answers

(16 Bewertungen)
Wix Answers is the professional platform you can use to create your own help desk and support your customers. Built by Wix to support over 120 million users, its now available for any business. And its free. Wix Answers comes with a customizable knowledge base, robust ticketing system, built-in call center and embeddable help widget. Actionable insights gives you all of the data you need to track your business progress. With Wix Answers, you can build better, longer-lasting relationships Wix Answers is the professional platform you can use to create your own help desk and support your customers. Its free.
Zap Desk

Zap Desk

von AvanSaber

(7 Bewertungen)
Collaborate on al your customer emails, social media posts, live chats and calls and charm your customers with prompt support. Collaborate on al your customer emails, social media posts, live chats and calls and charm your customers with prompt support.
Cockpit IT Service Manager

Cockpit IT Service Manager

von Cockpit ITSM

(1 Bewertung)
ITSM solution that integrates asset management, task scheduling, ticketing, and more. ITSM solution that integrates asset management, task scheduling, ticketing, and more.
ScriptRunner

ScriptRunner

von AppSphere

(1 Bewertung)
Make PowerShell a real solution. For you and your team. ScriptRunner uses PowerShell to automate and delegate daily tasks intelligently, easily and securely. Especially the ones that keep you from your job. It simplifies the use of PowerShell for administrators, the service desk and end users. That makes ScriptRunner an essential part of a fully automated IT infrastructure. Not tomorrow but today. ScriptRunner is the leading all-in-one solution for PowerShell. Automate and delegate many tasks with PowerShell and ScriptRunner.
Hornbill Service Manager

Hornbill Service Manager

von Hornbill Corporate

(0 Bewertungen)
Hornbill Service Manager is an easy to use, powerful, collaborative Service Desk solution. Collaborative ITSM is a fresh approach, combining innovative collaboration technology, ITSM best practice, and powerful business process automation. Hornbill Service Manager is ideal for service desks that need to get up and running quickly, with intuitive deployment of ITSM best-practice. Collaborative ITSM breaks down silos, enabling teams to deliver better outcomes, by working together on common goals. Hornbill Service Manager is an easy to use, powerful, collaborative Service Desk solution that helps IT teams modernize their ITSM.
Service Exec

Service Exec

von Refreshing Software

(0 Bewertungen)
Helps keep track of IT assets and who is using them. If problems arise, the integrated service desk can record details. Helps keep track of IT assets and who is using them. If problems arise, the integrated service desk can record details.
SQM

SQM

von Info Management

(0 Bewertungen)
Assign, plan, organize and manage internal or external service requests and tasks. Assign, plan, organize and manage internal or external service requests and tasks.
Sthiti Service Desk

Sthiti Service Desk

von Galore networks

(0 Bewertungen)
Service and help desk automation for your company that allows you to easily track how your agents are performing. Service and help desk automation for your company that allows you to easily track how your agents are performing.
Apsynet Service Desk

Apsynet Service Desk

von Apsynet

(0 Bewertungen)
A complete and easily accessible solution that complies with ITIL practices. Only available in French. A complete and easily accessible solution that complies with ITIL practices. Only available in French.