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Über Pipedrive

Pipedrive ist ein einfach zu implementierendes CRM-Softwaretool, mit dem Sie sich auf die Aktivitäten konzentrieren können, die zum Abschluss von Geschäften führen.

Erfahre mehr über Pipedrive

Vorteile:

Neatly organized and friendly application. The most liked feature is the chat support team.

Nachteile:

The only thing that is kinda confusing especially to non-technical person is on integrating with third-party tools. Most of it needs to be connected with Zapier which is again another subscription.

Bewertungen zu Pipedrive

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4.5
Kundenservice
4.4
Funktionen
4.3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4

Weiterempfehlungsquote

8.6/10

Pipedrive hat eine Gesamtbewertung von 4.5 von 5 Sternen basierend auf 2’931 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Gregg
Gregg
President
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great Web Based CRM

4.0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Julian
CEO/ co-founder in Deutschland
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easy CRM für outbound/ high value Deals

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

Pipedrive hat einen simplen Aufbau, läuft als WebApp super stabil und performant. Die Aufgaben sind klar zu verteilen und email templates und workflows erleichtern die Arbeit.

Nachteile:

Die im Vergleich zur Konkurrenz schwache Inbound Lead Management Performance. Die API ist schlecht dokumentiert und es (zum. nicht out of the box) Lead rotation zwischen den Sales Managern

In Betracht gezogene Alternativen: HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Preis-Leistung und Umfang zum Start ausreichend

Daniel
Senior Project Manager in Thailand
Onlinemedien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Gutes CRM Tool welches schnell aufzusetzen ist

5.0 vor 3 Monaten

Kommentare: Wirklich gutes Tool für Early Stage Startups aber wenn man zu einem Großunternehmen wird muss man auf HubSpot oder Salesforce wechseln

Vorteile:

Die Einfachheit des Systems ist wirklich angenehm, kann man an einem Vormittag aufsetzen und die Dashboards sind ebenfalls einfach aufzusetzen

Nachteile:

Teilweise sind die funktionalitäten eingeschränkt, beispielsweise das Lead Management von Personen ist sehr nervig da man fast nur mit Deals (Opportunities) arbeiten kann. Lead Scoring ist ebenfalls definitiv ausbaufähig, da braucht man einen Profi damit man das aufsetzen kann.

Kacper
IT in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Bewertung Pipeline

4.0 letztes Jahr

Vorteile:

Erschwingliche bezahlte Pläne Unbegrenzt anpassbare Verkaufspipelines Auf maschinellem Lernen basierender Verkaufsassistent für alle Pläne API-Zugriff für vollständige Anpassung Workflow-Automatisierung für die meisten Pläne Funktion zum automatischen Ausfüllen von Kontaktinformationen für High-Tier-Pläne Integrierte Telefoniefunktion bei den meisten Plänen

Nachteile:

Kein kostenloser Plan Begrenzte benutzerdefinierte Felder und Berichte für die meisten Pläne Telefonischer Support nur auf der höchsten Stufe

Benjamin
Benjamin
OMM in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Ganz okay, aber vieles nicht zu Ende gedacht

3.0 vor 3 Jahren

Kommentare: Gute Idee und gute Grundfunktionen, allerdings harpert es bei den ein oder anderen Dienstleistungsangeboten von der Quallität her.

Vorteile:

Super netter und schneller Support wenn man mal Fragen hat. Das Pipedrive Interface ist auch sehr einfach und übersichtlich.

Nachteile:

Am wenigsten hat uns gefallen, dass manche Funktionen nicht ganz zu Ende überdacht wurden, zum einen der das optional mehr kostende "Lead", dort kann man z.B. einen Chatbot, Livechat und Formulare nutzen, leider kann man diese nicht direkt mit einem Event trackend bzw. Conversiones messen bei z.B. Google Analytics oder Google Ads, dass gibt es bei fast allen anderen Anbietern, die einen Chatbot anbieten, dass dort eine Messung erfolgen kann. Daher finden wir es eine frechheit für ein zusätzliches Paket namens "Leads" mehr Geld zu zahlen, wobei man da nicht mal Messungen vornehmen kann. Ansonsten ist der Chatbot leider recht minimal gehalten, keine Möglichkeit stränge im Chatbot zu kopieren, oder vorgefertigte Texte zu nutzen als Supporter im Chat. Alles Sachen die schon in jedem Chattool vorhanden sind.

Mirko
Administrator in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Pipredrive

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

Pipedrive unterstützt uns bei der Email Akquise, ertstellt automatisch Verzeichnisse und Ordner und spart jede Menge sortieraufwand

Nachteile:

das Nutzen eines gemeinsamen Kalenders haben wir noch nicht hinbekommen

Lars
Vertriebler in Deutschland
Versicherung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Kein Papier mehr

5.0 vor 11 Monaten

Kommentare: Absolut positiv. Einfach, intuitiv, zeitsparend

Vorteile:

Benutzerfreundlichkeit, einfach, nahezu selbsterklärend. Hilfreich. Hat meinen Arbeitsalltag erleichtert. Habe kein Papier mehr

Nachteile:

Nicht alles was ich machen möchte klappt. Ggfs. Liegt es auch noch am Anwender. Bin noch stark in der Findungsphase. Beispielsweise gibt es keine Möglichkeit Geburtstage von Kontakten zu filtern, bzw. erinnert zu werden. Das wäre natürlich als Vertriebler ein MUSS. Weiterleitung einer E-Mail geht nur komplett. Ich kann keine Zeilen oder so rauslöschen.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Architektur & Planung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Pipedrive Bewertung

5.0 vor 6 Monaten

Kommentare: Sehr gut

Vorteile:

Die Einfachheit die Übersichtlichkeit und der gute Kunden Service.

Nachteile:

Der Preis ist leider etwas zu hoch .Aber sonst sehr gut

Antwort von Pipedrive

vor 5 Monaten

Thank you for your feedback!

Rene
IT-Administrator in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Pipedrive

4.0 letztes Jahr

Vorteile:

Funktioniert weitgehend automatisiert und erleichtert sehr die Arbeit

Nachteile:

Integration in Exchange Kalender ist fehlerhaft

Carolin
Case Managerin in Deutschland
Gesundheit, Wellness & Fitness, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Gutes, benutzerfreundliches CRM Tool

4.0 letztes Jahr

Kommentare: Pipedrive bietet für uns die ideale Lösung, um Leads und Kontakte zu organisieren, priorisieren und dadurch essenziell zum Umsatzsteigerung

Vorteile:

- übersichtliche Benutzeroberfläche - leichte Nutzung - auch für kleinere Betriebe erschwinglich

Nachteile:

- nicht so viele Marketingtools und Automatisierungen wie andere Tools (sieht z.B. Hubspot)

Barbara
MTA in Deutschland
Psychische Gesundheitsfürsorge, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Mein Erfahrungsbericht mit pepedrive

5.0 vor 11 Monaten

Vorteile:

Das Produkt überzeugt mit seiner Nutzerfreundlichkeit

Nachteile:

Ich brauche weniger Zeit mit diesemProdukt und kann mich so anderen Tätigkeiten zuwenden

Diego
Diego
Real estate agent in Peru
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Immobilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Pipedrive in the real estate sector

5.0 letzten Monat Neu

Kommentare: It saves us a lot of time with its use in reporting and its benefits are reflected in sales performance. The cost is acceptable allowing its use in the company.

Vorteile:

It can generate a good sales funnel and the best thing is the follow-up of leads to be able to follow up with potential customers. It also optimizes tasks, automates them and unifies sales processes.

Nachteile:

Some small features are missing to further enhance the user experience such as being able to track assets.

Stely
Stely
Director of Marketing And Development in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Very Useful Sales Tracking Software

4.0 vor 6 Monaten

Kommentare: In its capacity as a customer relationship management (CRM) system for our sales staff, it has proven to be rather effective. Although rather elementary, the lead assignment workflow automation is quite accessible and user-friendly.

Vorteile:

Simple to navigate and modify to fit your needs. The majority of the description of features and abilities is written in straightforward English. Resources for understanding one's talents are readily available and simple to use. A thriving ecosystem for third-party app integration, allowing us to seamlessly bridge gaps between essential business tools (email, Teams, Zoom, etc.).

Nachteile:

In all honesty, I can't think of much that I dislike about Pipedrive. Its interface may benefit from some modernization as it now appears somewhat dull and uninspiring. There is no more information.

Antwort von Pipedrive

vor 5 Monaten

Stely, We truly appreciate the insights! Keep an eye on our Pipedrive Community to follow the news.

Michael
Founder in USA
Finanzdienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Pipedrive - well oiled but fewer features than others

5.0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: My experience with Pipedrive was always very good.

Vorteile:

Everything just works well. Well developed software. Good user interface.

Nachteile:

Not all the features I needed and cost was a bit more than other options.

In Betracht gezogene Alternativen: HubSpot Marketing Hub

Warum Pipedrive gewählt wurde: Much easier to use. Intuitive. Lower cost than Salesforce.

Zuvor genutzte Software: Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Great usability and easy to use on a daily basis.

Mark
Owner in USA
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Waste of time on a trial

3.0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Very negative. Was misled by their support claims and was never able to actually talk to a person after repeated attempts. Will be looking for another software.

Vorteile:

Couldn't find a single pro to this software after using it for a couple hours.

Nachteile:

Signed up for a trial as I was interested in switching away from Hubspot. However when I signed up for a trial I was hoping to speak with someone over live chat to answer a few questions. They promote the live chat throughout their site, however their live chat is completely fake. It's just a looping answer tree with an AI bot that does not allow you to speak to a real person. Spent 20 minutes trying different answers to see if I could actually speak with someone to answer my questions and had no luck. Through this annoying AI bot I also tried to schedule a demo and was told I did not qualify for a demo. Lol, someone on a free trial who is interested in switching from a competitor doesn't qualify for a demo call? What a joke. I have no interest in using a software that provides zero real time human support and lies that they do when it's just some annoying chat bot that can't answer a question.

In Betracht gezogene Alternativen: HubSpot CRM

Janelle
Customer Relations Manager in UK
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Pipedrive's the foundation of our customer relations efforts

5.0 vor 4 Monaten

Kommentare: Pipedrive has been a great addition to our sales & CRM efforts. With it, we have a system where we can easily follow everything with each prospect and customer, we can create good looking reports from our CRM data, and we've saved a ton of working hours thanks to the automated workflows. All in all, I think it's a must for any growing sales operation.

Vorteile:

The best thing by far is the automated emails. We have workflows that trigger an email within 10 minutes of an action taking place. Without it, I'd have to constantly check my inbox. It's saves us a lot of time for more outreach and prospecting.

Nachteile:

The setup was pretty gruelling for us. The property and workflow setups in particular took longer than we'd anticipated.

In Betracht gezogene Alternativen: Zoho CRM, Salesforce Sales Cloud und HubSpot Sales Hub

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Pricing was an important factor for us and Pipedrive looked more than capable enough at half the price of some of the others.

Jennifer
Jennifer
Human Resources Generalist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The Best CRM for Newcomers is Pipedrive

4.0 vor 7 Monaten

Kommentare: Pipedrive is a solid foundational platform, and if you need more advanced features, a more expensive plan or the marketplace should have what you're looking for. Nonetheless, the user experience (UX) might use some work. As your business grows, you may want to look into different options that give a more seamless user experience and additional integration features.

Vorteile:

Pipedrive is an easy-to-use platform that can help a small business kick off its sales and support operations. Many useful apps can be added to its functionality through its app store.

Nachteile:

There are a few compatibility issues that make using the system less than ideal. In particular, the OpenPhone phone integration was completely ineffective, and its setup process was quite cumbersome. There is a lack of comprehensive support documentation.

Joe
EVP Live Project Development in USA
Medienproduktion, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great CRM for Small to Medium Sized Business

5.0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Loved the experience, and did the job for what we needed.

Vorteile:

The interface is very user friendly, the customizations are nice, and fit our needs well without having to go with one of the giant CRM software systems.

Nachteile:

The pipeline setup took some time to get right, but worked well once we tweaked it.

Jonathan
Marketing Manager in Dominikanische Republik
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Amazing option that adjust to many industries

5.0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Great. It can work, isnt difficult to understand it.

Vorteile:

I like that you have many functionalities that you can use together to have a detailed sales workflow

Nachteile:

Well, i think that support. Once i had a personal training and was very unuseful.

In Betracht gezogene Alternativen: HubSpot CRM

kleber
CEO in Ecuador
Industrieautomation, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Pipedrive Review

4.0 vor 2 Monaten

Vorteile:

It is an intelligent application that helps business management avoiding cyber problems

Nachteile:

The application is a bit expensive for the internal management mode

Antwort von Pipedrive

vor 4 Wochen

Thank you for the feedback!

Jess
Jess
Business development and marketing in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

An excellent tool for small businesses looking to scale up

5.0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Overall a great tool i'd use often and recommend to others looking to streamline their business development and sales efforts - especially for small businesses who haven't used a CRM solution before.

Vorteile:

It's easy to set up. I love the visual pipeline (that we can customise) so we can track deal stages. Email marketing through pipedrive is simple too.

Nachteile:

Editing emails can be a pain - you need to save and go out and back in each time or we've sometimes found changes have been lost.

Kandice
Executive Assistant in USA
Unterhaltungselektronik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Pipedrive makes it easy!!!

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: We have had a great experience. When we first on boarded Pipedrive, any questions we had were easily answered by the Pipedrive team. Truly great.

Vorteile:

We love everything about Pipedrive. It has so many desirable features for keeping your customer database as well as your sales 'deals' organized. It is a one stop shop, truly. We would love more than anything if every single department had something as easy as Pipedrive. It has never taken us more than one day to get someone trained on using Pipedrive, it's that easy!!! It keeps all dollar amounts, products, customer information, emails, reminders, notes, attachments, reporting, analytics, social profiles from your customers information, and more!! I highly recommend Pipedrive.

Nachteile:

We truly have no cons about this application..

In Betracht gezogene Alternativen: Salesforce Sales Cloud

Warum Pipedrive gewählt wurde: Infusionsoft was very difficult to use and to get everyone on boarded. We didn't like the face of it or the dashboard and it took way to many steps to get to a 'profile' of a customer.

Zuvor genutzte Software: Keap

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Customer Support at Pipedrive was helpful!!!

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Really great tool if need more than Hubspot and less than Salesforce

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Really great among all CRM tools if need more power than Hubspot CRM and don't want to shell out dollars for Salesforce. The mobile app is especially good among CRM tools.

Vorteile:

Pipedrive has some of the best integrations have seen at that price point in any industry -- the customer lookup in Trello being a prime example. The overall product quality is also incredibly high -- e.g., we can see all export reports ever pulled in the system for audit purposes.

Nachteile:

The biggest gap is consistent with almost any CRM on the market -- while we can drag & drop or bulk change statuses of tasks in spreadsheet mode, we can't change the task order within stage. Pipedrive *does* have some capability to hack this which we did on occasion -- specifically, just change up the event dates in the tasks and assign a custom field to be your actual due date -- it was clunky but it worked, and ultimately just use Trello for deal management.

In Betracht gezogene Alternativen: Salesforce Sales Cloud, SugarCRM, HubSpot CRM und Microsoft Excel

Warum Pipedrive gewählt wurde: needed more CRM capabilities

Zuvor genutzte Software: Microsoft Excel

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: general BCC of email, ability to do bulk edits, and drag and drop between stages

Amanda
VP Of Operations in USA
Professionelles Training & Coaching, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I LOVE Mailigen

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: I use Mailigen almost everyday to send email broadcast/campaigns and to run reports on the effectiveness of the campaigns. I love how the reporting breaks everything down for you and is very easy to read and understand.

Vorteile:

We have use Mailigen for over 7 years and I absolutely love it! You are able to set up your company profile which then autopopulates as needed. You are able to have multiple senders set up to send emails from different people in your company. The tech and customer support teams are awesome. They respond quickly and are always very helpful.

Nachteile:

Mailigen can be a little clunky in that when you are scrolling through the senders, it doesn't allow for alphabetical order.

In Betracht gezogene Alternativen: Constant Contact, iContact und Mailchimp

Warum Pipedrive gewählt wurde: We needed something more robust and easy to use.

Zuvor genutzte Software: SendBlaster

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Mailigen's support team was quick to respond to our inquiries and was very helpful in the setup of our account.

Joseph
Owner in Kanada
Computer-Hardware, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Big fan of Pipedrive

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: I happen to be a Pipedrive user. I am also an independent reseller of the product, as well as an integration consultant (pipedriveexperts dot com). I have helped hundreds of customers integrated dozens of different CRMs. No single solution is perfect but I find that Pipedrive is the right choice for a large majority of our clients. Pipedrive strikes the right balance between features, ease-of-use and cost. I am happy to say that their technical support is (by far!) the best I have seen from any CRM. I recommend Pipedrive to many types of businesses.

Vorteile:

Pipedrive really is built for salespeople. The reporting functions for management are there, and getting better every quarter, but is the ease-of-use for a salesperson that distinguishes Pipedrive.

Nachteile:

Automations are generally a very strong feature of Pipedrive, but one type of automation is missing (unless you use an external service). That missing capability is date-based triggering of workflows. Pipedrive cannot yet send a birthday greeting or followup message based on a date (past or present). This is an inconvenience for us, and we have to use external tools to solve that problem.

In Betracht gezogene Alternativen: Zoho CRM, Freshsales, Pipeline CRM, Salesforce Sales Cloud und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Pipedrive strikes the right balance between features, ease-of-use and cost. I am happy to say that their technical support is (by far!) the best I have seen from any CRM. I recommend Pipedrive to many types of businesses.

Amanda
Insurance Claims Manager in USA
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Pipedrive is a total game changer! Hands down BEST CRM

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Our customer service has been phenomenal since implementing Pipedrive! It's extremely rare a new lead or a task for a customer is missed and that only happens from user error (not setting a task for that customer). No more paper files. The activity log Pipedrive keeps of all our employees is an awesome feature too! We have used a few CRMS over the years and this one is by far the BEST. No big issues and we've been using this one since about 2017. Other CRMS are cheaper but like the old saying, you get what you pay for!

Vorteile:

Pipedrive was soooo easy to implement for our company. It is very user friendly and tech support is a email away. The most important aspect of Pipedrive is having all our customer files in a central location, easily accessible to keep notes and to set tasks for ourselves allowing us to provide excellent customer service that was not always perfect just using an Excel spreadsheet. Sorting all of our customers into different pipelines and stages is awesome too! Easily see where everyone is.

Nachteile:

The email feature has not been working. We use Yahoo Small Business for our emails and for some reason our emails unlink from Pipedrive and now we are unable to relink them but that's not a huge issue as each customer file in Pipedrive has it's own link you can paste in the BCC of your customer email and it copies it to that customer's Pipedrive.