Wir helfen Unternehmen in der Schweiz
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Über Brevo

Hol dir alle Tools, die du zum Aufbau besserer Kundenbeziehungen online unter einem Dach benötigst.

Erfahre mehr über Brevo

Vorteile:

Relative ease of use and good integration with other software we use.

Nachteile:

Initially it was hard to configure the dedicated IP but it was due to our lack of knowledge in IT and misunderstanding with our web host provider.

Bewertungen zu Brevo

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4.5
Kundenservice
4.5
Funktionen
4.4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5

Weiterempfehlungsquote

8.6/10

Brevo hat eine Gesamtbewertung von 4.5 von 5 Sternen basierend auf 1’887 Nutzerbewertungen auf Capterra.

Haben Sie Brevo bereits verwendet?

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwarekäufern.

Nutzerbewertungen filtern (1’886)

Phil
Co-Director
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medienproduktion, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Perfect for Small-to-Midsize Newsletter distribution

5.0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Heiko
IT in Deutschland
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Optimales Email-Marketing, sehr schöne Kontaktverwaltung, interessante CRM-Funktionalität

5.0 letztes Jahr

Kommentare: SendInBlue meistert die Herausforderung, Kampagnenmanagement und CRM mit einer sehr schnell erlernbaren Oberfläche zu versehen. Auch die für die meisten Anwender spröden IT-Themen werden im System leicht verständlich erläutert, so dass auch wenig IT-erfahrene Personen sicherstellen können, dass Marketing-Emails nicht im Spam des Empfängers landen.

Vorteile:

Die erste Email-Kampagne hatten wir innerhalb eines Arbeitstages konfiguriert und versendet. Für folgende Kampagnen brauchen wir nur noch ein bis zwei Stunden inkl. Kontaktselektion, Designentwurf und Test. Obwohl SendInBlue ausschließlich für Email-Marketing angeschafft haben, hat uns im Verlauf die CRM-Funktionalität sehr gut gefallen, so dass unser Vertrieb jetzt das gesamte CRM über SendInBlue managt.

Nachteile:

SendInBlue ist weitgehend frustfrei. Wir haben keine Kritikpunkte.

Severin
Severin
Performance-Marketing-Berater in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

"Das ganze ist recht rudimentär"

4.0 vor 4 Monaten

Kommentare: Brevo ist grundsätzlich einfach zu bedienen, solange man an der Oberfläche kratzt und ein einfaches Newsletter-Tool benötigt.

Vorteile:

Einfaches Basis-Setup von Verteilern; Einfaches Design von Newsletter-Vorlagen; Relativ viele Möglichkeiten, das Tool in die Website zu integrieren (von HTML-Codes bis zu Plugins).

Nachteile:

Der Titel des Zitat kommt vom Kundenservice und bezieht sich auf die Formulare zur Profilaktualisierung. Es ist weder möglich, diese sinnvoll zu individualisieren (z.B. lassen sich Attribute nicht auswählen; Pflichtfelder nicht stylen; Felder nicht conditional darstellen; Farben von Pflichtfeldern nicht stylen; das Datumsformat auf deutsche DIN 5008 ändern), noch in den Abonnement-Prozess einzubinden (lediglich als Automation nach Registrierung). Der Support liest die E-Mails nicht genau und antwortet nur mit FAQs – auch beim Nachhaken.

Cesare
Geschaeftsfuehrer in Schweiz
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Hälfte meiner E-Mail-Kontakte willkürlich und grundlos "blockiert"

1.0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Mangelhaft. Schlechter Support. Willkürliche, undurchsichtige Bedingungen.

Vorteile:

Günstiges Monatsabo, Preismodell nicht von der Anzahl Kontakte abhängig.

Nachteile:

Die Zustellung meiner E-Mail-Kampagne wurde nach der Hälfte der versendeten E-Mails gestoppt, weil sie der Meinung waren, dass die Abmeldequote zu hoch sei (> 1 %). Das ist total lächerlich. Es kommt auch auf das Thema der Kampagne an... Die Hälfte meiner Kontakte wurde absichtlich und ohne Grund als "abgelehnt" markiert. Sie haben mir nicht erlaubt, wieder E-Mails an diese Kontakte zu senden. Dadurch habe ich eine Menge Zeit verloren. Ihr Support besteht darin, dass sie die gleiche E-Mail immer wieder kopieren. Ich kann nur dringend davon abraten, Brevo zu benutzen. Ganz sicher nie wieder.

Thomas
Inhaber in Deutschland
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Einfaches und günstiges Neswslettertool

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

Sendinblue ist, nach einer umfangreichen Installation und Einrichtung, für die Anwender sehr einfach zu bedienen. Durch die Erweiterbarkeit mit Apps, werden die Möglichkeiten so umfangreich, dass Sendinblue eine Komplettlösung für das Marketing bereit stellt. Zusätzlich zu den "normalen" Newslettern können Kampagnen per WhatsApp und SMS, auch personalisiert, durchgeführt werden.Weiterhin wird neben einem rudimentären CRM auch Chats, Meetingbuchungen, Landingpages, die Veraltung von Facebook Ads sowie ein Postfach angeboten.Die kostenlose Version reicht für viele Kleinunternehmer aus, um effektives Marketing zu betreiben. Die Preise für die Vollversion sind angemessen.

Nachteile:

Eigentlich gibt es kaum etwas Negatives zu sagen. Eventuell, dass das CRM nicht wirklich als solches bezeichnet werden kann. Aber da es sich noch am Anfang der Entwicklung befindet, besteht hier große Hoffnung, dass sich Sendinblue zu einem umfangreichen Komplettsystem entwickelt.

Jochen
Head of Marketing in Deutschland
Groߟhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Sehr gutes Tool für Newsletter und mehr

4.0 vor 4 Monaten

Vorteile:

Einfache Bedienung, einfacher E-Mail-Adressen-Import, sehr gute API mit vielen Funktionen

Nachteile:

Seit ein neues Abo-Modell eingeführt wurde, wurde die Berichtsfunktion künstlich beschnitten. Z.B. für Heatmaps zur Analyse einer Newsletter-Kampagne müsste man nun auf einen beträchtlich teureren Plan upgraden. Besonders ärgerlich ist das diese Funktionen unter sendinblue noch in unserem Plan enthalten waren. Das ist grenzwertig. Ich würde diese Geschäftspraxis beenden.

Felix
Projektmanager in Deutschland
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Sehr gutes Newsletter Tool mit Schwächen im Bereich Marketing Automation

3.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Wöchentlicher Newsletter-Versand. Alles darüber hinaus nur via Schnittstellen zu anderen Tools.

Vorteile:

Schon seit NL2GO ist dieses Tool eine top und vor allem DSGVO-konforme Mailchimp-Alternative gewesen im Bereich Email Marketing. Daran hat sich auch nach Umstellung auf SIB nichts geändert.

Nachteile:

Leider sind die Funktionen, die über das reine Erstellen und (auch gut segmentierte) Distribuieren von Email Marketing Kampagnen hinausgehen, noch ausbaufähig. Man sieht die Bemühungen von SIB an der Stelle, doch derzeit kann ich hier nicht viel Positives sagen.

Antwort von Sendinblue

letztes Jahr

Hey Felix, My name is Nadja and I'm Sendinblue's Reputation Specialist. Thanks a lot for your valuable feedback. Please do let me know if there's anything I can do on my side to help you further familiarize yourself with the platform. You can contact us via our contact form or by opening a ticket through your Sendinblue account. Regarding your comment on certain features, I can assure you that we're working on our product and service continuously and lots of exciting things are coming :) Kind regards, Nadja from Sendinblue

Marie
Community Marketing Managerin in Deutschland
Marketing & Werbung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

E-Mail Marketing leicht gemacht

4.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Ich würde es zusammenfassen mit: Sehr bemüht. Es gibt viele Möglichkeiten, aber längst nicht alle, die andere Anbieter beinhalten. Weil immer mehr Funktionen dazu kommen, wirkt es manchmal etwas unübersichtlich. Für kleinere Use-Cases ist es jedoch mehr als ausreichend und leicht anzuwenden.

Vorteile:

Sendinblue (ehemals Newsletter 2 Go) ist in der Einfachheit der Anwendung wirklich nicht zu übertreffen. Auch ohne Einarbeitung oder Vorkenntnisse kann man schnell und einfach Kampagnen erstellen und verschicken. Die E-Mail-Pakete sind angemessen und der Support hilft via Mail schnell und einfach weiter.

Nachteile:

Die Automationen bedürfen schon etwas mehr Know-How und sind nicht ganz so einfach umzusetzen. Auch die Erstellung von Anmeldemasken kann manchmal etwas kompliziert sein, wenn man mit verschiedenen Hacken verschiedene Listen befüllen will. Hier braucht man manchmal Unterstützung von einem Anwender, der schon länger Sendinblue nutzt.

Katja
Goldschmiedin in Schweiz
Design, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Der Kampagnenversand ist voll unlogisch im Ablauf. Nehmt euch ein Beispiel an Mailchimp

1.0 vor 3 Monaten

Kommentare: Ich will newsletter versenden und haben jedesmal Ewigkeiten , weil das ganze so unlogisch aufgebaut ist. Voll nervig, hatte ich mit Mailchimp nie.

Vorteile:

Gestaltungsblöcke einfügen ist toll, es ist günstiger als mailchimp aber tausendmal nerviger

Nachteile:

Erst zum Schluss kommt die Meldung, dass die Bilder zu gross sind. Plötzlich kann ich meine eigene Mailadresse nicht mehr als Absender einfügen. was soll das denn!!!!Für jede Kampagne brauche ich ewig, Wer bezahlt diese Zeit?

Ronny
Inhaber in Deutschland
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Support ist sehr schnell, freundlich und hilfreich

5.0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Leichte Integration in Wordpress möglich und sehr guter Support

Nachteile:

DOI Prozess ist noch nicht 100% funktionsfähig ... es wird aber daran gearbeitet. Eine Info dazu vorab hätte mir viel Zeit erspart.

Sigmar
Internationaler Teammanager in Deutschland
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Tolles Produkt und superschneller freundlicher Service

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: bei Problemen gibt es sofort Hilfe

Vorteile:

Gesamte Aufmachung, und einfaches Handling

Nachteile:

Noch nichts bemerkt, läuft alles so wie ich es möchte

Sarah
Marketing Fachkraft in Deutschland
Software für die Automobilindustrie, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Hilfreich

5.0 vor 6 Tagen Neu

Vorteile:

Sehr hilfreich und interessante Möglichkeiten sowohl für Terminbuchung, als auch Email Marketing

Nachteile:

Ein wenih umständlich in der Handhabung. Ich finde vieles zu kompliziert zu finden oder umständlich etwas abzuändern.

Maik
Social-Media und Marketing in Frankreich
Internet, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Schnelle Ergebnisse dank der einfachen Handhabung

5.0 vor 12 Monaten

Vorteile:

Schnelle Ergebnisse sind immer wichtig, deshalb ist die einfache Handhabung von Sendinblue ein großer Vorteil. So können Sie Ihre Nachrichten schnell versenden und erhalten schnelle Ergebnisse.

Nachteile:

Die Bedienung ist nicht immer sehr intuitiv und manchmal ist es etwas verwirrend. Alles in allem ist es jedoch top.

Nikita
Nikita
Marketing Manager CRM in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Maschinerie, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Email Marketing Tool

5.0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Brevo has been a great partner overall. It is hard to complain even about server outages or technical issues.
Only limitations for already available features are concerning and the way Brevo pushes its CRM.

Vorteile:

The way emails look, the full control over transactional and marketing email system links. Full localization possibility. Great support and documentation.

Nachteile:

Services outages became frequent and emails cannot be tested or sent during that time. Brevo is pushing its CRM and close features that were available for free before. For people who are never going to swtich to their CRM such moves are clearly wrong. For example, the conversations feature is much more limited as of now and to reply to Whatsapp conversations, subscribers need to pay.

Lukas
CEO in Tschechien
Eventservice, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Switching from Mailchimp

5.0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

BREVO has been a game-changer for us since switching from Mailchimp. The features are spot-on – intuitive and just what we need to streamline email campaigns for our clients. The customer support is impressive; they're always on hand to help. Plus, the pricing is significantly lower, which is a big win for our budget. Overall, extremely satisfied!

Nachteile:

Overall, I'm quite pleased with BREVO. However, if you rely heavily on ready-made templates, you might find the options more limited compared to Mailchimp. That said, since we craft all our client emails from scratch using pure HTML, this limitation doesn't really affect us much.

Ed
COE in Australien
Personalbeschaffung & -besetzung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

My Reveiew

3.0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Not great.
The template builder sucks. If it was designed to match the functionality of something more familiar like Word or Power Point it might be usable. Takes hours to build a template unless you get stuck and then another two days to get a response from support. Its awful and if we could find and alternative we would.

Vorteile:

At first it did what we wanted but proved to be extremely difficult to use and the support is lousy.

Nachteile:

The template builder sucks. If it was designed to match the functionality of something more familiar like Word or Power Point it might be usable. Takes hours to build a template unless you get stuck and then another two days to get a response from support. Its awful and if we could find and alternative we would.

Ugochukwu L Fred
Founder in Nigeria
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Brevo: Is it worth the Investment or No

5.0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Well in summary, Brevo, formerly known as Sendinblue, presents a compelling solution for businesses that are in dire need of versatile marketing automation and an email marketing platform. I'm also one of the owners of a business in need of this service. With its user-friendly interface, robust automation capabilities, and competitive pricing, Brevo seamlessly caters to a broad spectrum of users. Despite the minor drawbacks that I mentioned earlier, Brevo's strengths make it a strong contender in the market, especially for organizations looking for an affordable and feature-rich marketing solution. If you ask me, Brevo is a well-rounded platform that maintains a balance between functionality and accessibility. This makes it a solid choice for businesses aiming to elevate their digital marketing efforts.

Vorteile:

User-Friendly Interface: First of all, I love the simplicity of the design of the new user-friendly and intuitive Brevo interface; particularly the light-green feel of the Homepage and dashboard. Another striking thing there is their deliberate use of abundant white spaces; this does not only make the platform appear super-classy but it also makes it very easy for both beginners and experienced marketers alike to easily understand the system and make proper use of it. The drag-and-drop editor simplifies the process of creating engaging email campaigns without requiring extensive technical skills. Email Deliverability: One of Brevo's standout features is its robust email deliverability- anyone who uses the platform can attest to this. I've been using Brevo for over 3 years now (from when it was still known as Sendinblue). The platform employs advanced algorithms to optimize email delivery, minimizing the chances of messages ending up in spam folders (provided you use a custom email eg info@yourwebsitedotcom, and also verify you domain). This is crucial for ensuring that your messages reach the intended audience. Automation Capabilities: Brevo excels in automation, when it comes to automation, I give it to them. The system allows you to set up workflows for various scenarios. From welcome sequences to abandoned cart reminders, the automation features enable businesses to streamline their marketing processes and engage with customers at the right time. What's more interesting is the fact that even if you don't know how to use Brevo and need a little help, you can access training videos on Brevo's YouTube channel to help you get started. Affordability: The platform's pricing structure is competitive, especially for small to medium-sized businesses. Brevo also offers a free plan with basic features and affordable paid plans that scale with the user's needs even though that amount (Starter $25, Business $65, and BrevoPlus placed at custom price) is still a bit on the high side for some of us in Africa due to exchange, inflation and a whole lot of other pressing factors. This makes it an attractive option for budget-conscious organizations (especially those in the big 5). Comprehensive Marketing Suite: Brevo is not limited to just email marketing; it's a comprehensive marketing suite with an array of marketing tools. Users can leverage features such as: - SMS marketing - Chat - & CRM integration, creating a unified platform for managing various aspects of their marketing strategy. Analytics and Reporting: The platform also provides detailed analytics and reporting tools, offering insights into the performance of email campaigns. Users can track key metrics in real-time, such as open rates, click-through rates, and conversion rates, enabling data-driven decision-making.

Nachteile:

Learning Curve for Advanced Features: It is true that Brevo is user-friendly, however, mastering its more advanced features may take some time (this is the reason I'll advise avy new user to get some help from their YouTube channel. Users looking to harness the full potential of the platform may need to invest additional effort in learning and experimentation. Limited Design Flexibility: Although the drag-and-drop editor is very convenient, some super-creative users might find the design flexibility limiting. Customizing templates beyond the provided options may require HTML/CSS knowledge, which could be a drawback for those without coding expertise. Contact Management Complexity: Managing contacts and segmentation could be more streamlined. Some users may find the contact management interface less intuitive compared to other platforms, especially when dealing with larger contact lists. Template Selection: While Brevo offers a variety of templates, the selection might not be as extensive as some other competitors. Users who are keen on getting some highly specialized or niche templates may find themselves needing to create custom designs; this is exactly what I do any time I want to create a campaign.

Mark
Web Developer in Irland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Brevo make Email Marketing a breeze

5.0 letzten Monat Neu

Kommentare: I have had a good experience using Brevo. It is easy to use and effective for using as our Email Marketing ESP

Vorteile:

I like Brevo's overall user interface. In comparison to other ESPs on the market, Brevo is easy to use out of the box with no steep learn curve or in debt settings to setup before I can launch a campaign.

Nachteile:

Brevo free tier does not allow for landing pages. I think it would be a good idea to give users an opportunity to see how the landing page feature would benefit their marketing process before they commit to a monthly subscription.

Christian
IT Manager in Australien
Eventservice, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Brevo made lauching our newsletter easy

5.0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

The drag and drop feature and templates made it easy to setup our newsletter emails. We were able to create awesome professional looking emails without the struggle of dealing with code.

Nachteile:

We are a small business, and do not yet need the higher teir package, but this means our emails still have the brevo logo at the bottom. And we do not have budget to pay to have this removed at this time.

Camron
Owner in USA
E-Learning, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Brevo - A great alternative to Mail Chimp

5.0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Great customer service and easy to set up and get to work.

Vorteile:

I appreciate that I was not suddenly banned for daring to share alternative facts during the scamdemic. I was booted from mailchimp for simply sharing information which did not conform with their masters at the WHO/WEF/NWO.

Nachteile:

Interface is not as aesthetically pleasing as mailchimp.

Martin
Head of Ecommerce in Schweden
Einzelhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good but not the best provider

4.0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: It is a good system but lacks certain features that we need when working with our CRM database.

Vorteile:

The system is easy to use when you get started and to create campaigns. It is also fairly easy to create custom lists based on certain criterias.

Nachteile:

Where Brevo (or Send in Blue) lacks is the CRM connections and to be able to really create customer journey flows based of behaviour.

Fernando
IT Manager in Spanien
Personalwesen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SAE

4.0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

The traceability of sent messages. we can know exactly if the message was delivered, opened, rejected...

Nachteile:

Recent changes. The functionality to search for a message by its content, or by part of the recipient's address, has been removed.

Jon
Marketing & Box Office Coordinator in Kanada
Darstellende Künste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Solid Platform at an Affordable Rate

4.0 letzten Monat Neu

Kommentare: Overall, it's been solid, especially for the price. It's hard to beat for a small non-profit. It is adding features and updating so that is appreciated.

Vorteile:

It is simple to use and great drag and drop interface to create emails. Saving templates makes setting up emails quick and efficient and list management makes sure our emails go where we need them to.

Nachteile:

Embedding videos has been a problem. They just added the ability to link to a YouTube/Vimeo video but no way to upload a video file at this time.

Eero
CEO in UK
Unterhaltungselektronik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The best choice when it comes to small business email marketing

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: The software works well, the price is fair, I haven't had any issues at any point. Previously, I have used another (very popular) software with some earlier projects, and it was a nightmare to find what I wanted from their interface. Send in Blue interface is simple and well-thought.

Vorteile:

We use Send in Blue to send occasional e-mail newsletters and marketing campaigns. The campaign builder works well; everything is easy to understand. I really appreciate the segmentation possibilities, that are even available for free accounts. Previously, I had to pay a lot to another software manufacturer due to ridiculous limits regarding segmentation and lists. I rather pay for the emails I send. Send in Blue is perfect from this point of view.

Nachteile:

The software could have more integration options to the other tools I use, but I am aware that those are not the most common so I understand.

Robin
Partner in UK
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Sendinblue. For those that want an all in one solution for mail, marketing, list management

5.0 letztes Jahr

Kommentare: Before Send in blue I had dabbled with mailchimp and found it so hard to do anything and all the time being punished with the financial hits of the charges. Once I signed up for Sendinblue the whole mailshot, landing page, website to data opt in became a breeze. Anytime I faltered I went back to the sendinblue videos or course. Everything is a delight to do and creating a campaign less painful than before and the deliverability is high. A true winner of an experience.

Vorteile:

Send in Blue makes is easy to mark out and make a plan of action so you know what you want to do. From the campaign email through to the landing page, to the sign ups and all integrated nicely with my wordpress website and Elementor. As it is all in one place you can skip in and out and work on components and filter and sort the emails. Make a list of what you want and Send in Blue has it somewhere. I even took a certified course in send in blue on marketing automation using send in blue (free course).

Nachteile:

The only downside to Sendinblue for me was my lack of knowledge. However Sedin blue top the rescue with their free courses. Now I invested a few days of y time doing them and in the process the light bulb came on on what I needed to do. Once I got it, those training courses were the perfect tutor, they not only taught me automation and everything else, better, they did it so I could do what I learnt in the Sendinblue dashboard. Win win

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Worst company to deal with - Stay away!

1.0 vor 3 Jahren

Kommentare: Sendinblue is probably the worst company I have ever dealt with. Not only their support is close to inexistent for users with premium account, but they treat you like a criminal. I've been using them for almost a year, when suddenly they deactivated the account, saying there was a complaint. That's it: someone makes a complaint, you have no chance to defend yourself, and they DEACTIVATE the account???
What happens with all the customer information I had stored there? What happens with the SMS credits I purchased? What happened with the monthly subscription?
Went on their Facebook page and guess what, I found at least 2 other customers having the EXACT same issue. Which FB page is also a joke, there's no engagement with THEIR customers.
Now I understand why they are such a cheap alternative.... because their service is the same: cheap

Vorteile:

There are no pro's, you have to figure it our yourself, and even the information posted on their website contradicts with real life usage

Nachteile:

No customer support, even if you have the Premium account, they have no respect for that. Their Social Media is also irrelevant, even their CEO's Linkedin account is irrelevant. His contact info on the Linkedin page is incorrect. My advice? Stay AWAY!