Über Confluence
Die Zusammenarbeit mit Confluence ist eine bahnbrechende Art und Weise, Ideen zu teilen, Communites zu erstellen und auf unterhaltsame und einfache Art im Team Arbeit zu erledigen.
It is a very practical and simple software, it is not necessary to invest a lot of time to learn how to use it. Its graphic interface is very friendly, it is very intuitive software.
Now I need to upload to google docs and import as google doc rather than word. The error messages sometimes are on the level of "something went wrong.
Nutzerbewertungen filtern (2’958)
Nutzung
Sortieren nach
Nutzerbewertungen filtern (2’958)

Chris
Great way to share content and track project goals and outcomes
Nikolai
Sehr benutzerfreundlich und toll für Echtzeit-Zusammenarbeit
Kommentare: Confluence von Atlassian ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das unternehmensweite Wissensmanagement und die Zusammenarbeit. Mit seiner intuitiven Benutzeroberfläche, umfangreichen Funktionen und nahtlosen Integrationen bietet Confluence eine effektive Plattform für Teams, um effizient zusammenzuarbeiten und Informationen auszutauschen. Die Skalierbarkeit und die Möglichkeit, Inhalte individuell anzupassen, machen es zu einer vielseitigen Lösung für Unternehmen jeder Größe. Obwohl gelegentliche Ladezeiten störend sein können, überwiegt der positive Gesamteindruck von Confluence als zuverlässiges Werkzeug für die Zusammenarbeit und das Wissensmanagement.
Vorteile:
Mir gefällt an Confluence die Benutzerfreundlichkeit und die intuitive Benutzeroberfläche. Es ermöglicht eine einfache Navigation und das Erstellen von Inhalten, ohne dass technisches Fachwissen erforderlich ist. Außerdem schätze ich die Möglichkeit der Echtzeit-Zusammenarbeit und die Flexibilität, Inhalte individuell anzupassen und zu organisieren.
Nachteile:
Was mir am wenigsten an Confluence gefällt, ist gelegentlich die Ladezeit der Plattform, insbesondere wenn es viele Inhalte oder komplexe Seiten gibt. Manchmal kann dies zu Verzögerungen führen, die den Arbeitsfluss beeinträchtigen können. Jedoch ist dies kein dauerhaftes Problem und tritt nur gelegentlich auf.
Mario
Schönes Tool für Doku und Wissen
Kommentare: Insgesamt ist Confluence vor allem für kleinere Unternehmen und Instanzen zu empfehlen. Tipp: Bei Bedarf mehrere kleinere Instanzen anlegen anstatt einer großen.
Vorteile:
Sehr guter Editor mit vielen Möglichkeiten, sogar eigene Makros bzw. dynamische Inhalte sind möglich. Zudem macht das Plugin System die Plattform Confluence dynamisch seinen Anforderungen entsprechend erweiterbar.
Nachteile:
Das Pricing. Wer mit den Basisfunktionen nicht auskommt, muss häufig für Plugins nochmal in die Tasche greifen. Egal ob self hosted oder Cloud.
In Betracht gezogene Alternativen: Microsoft SharePoint
Maximilian
Die Standardlösung für Wissensaustausch in der Firma
Vorteile:
Sehr einfache Navigation, zum Wissensaustausch perfekt, kann intern gehostet werden
Nachteile:
Es ist etwas überladen an Funktionen. Zum Filesharing gibt es meiner Meinung nach bessere Tools und Confluence sollte aufpassen, dass sie nicht versuchen alle Features zu implementieren und so ihre Software zu überladen
Simon
Umfangreiches Packet aber nicht immer voll ausgeschöpft in grösseren Unternehmen
Vorteile:
Für die App braucht man keine wirkliche Eingewöhnungszeit. Mann kann sehr schnell Seiten erstellen und zur Kollaboration mit anderen verwenden. Die Integration mit Jira (gleicher Hersteller) ist natürlich hervorragend. Somit kann man schnell gewisse Tasks verlinken und deren Status auf einer Confluence Seite anzeigen. Wenn man ein PDF in Confluence hochlädt, können alle Beteiligen dieses Dokument kommentieren. Das ist sehr hilfreich und erspart zusätzliche Nutzung von Adobe etc.
Nachteile:
Gemeinsames editieren mit mehren Personen einer Seite geschieht nicht in Echtzeit. Das frustriert ohne Ende. Man vergisst auch schnell, dass man im Bearbeitungsmodus war was schnell zu Verwirrungen führen kann. Confluence hat sehr viele Funktionen aber diese sind nicht immer für alle Mitarbeiter freigeschaltet. Ich nehme an manche davon sind kostenpflichtige Zusatzmodule? Die Kategorisierung von Content (Seiten, Unterseiten, Navigation) ist nicht immer intuitiv.
Stefan q
Wissen teilen mit Confluence!
Kommentare: Ich habe den Eindruck ein System vor mir zu haben, dass ausgereift ist und weiterentwickelt werden sollte, um auch Tabellenfunktionen (ähnlich Visualisierung bei Gliffy) anzubieten
Vorteile:
Ein übersichtliches System, um Dokumente anzulegen, anzupassen und zu verwalten. Ich prüfe derzeit weitere Möglichkeiten dieses tollen Systems. Hier hilft mir der Free-Tarif für Confluence, der bis zu 10 Benutzer abdeckt, wobei für mich die Useranzahl auch kleiner sein könnte, zwei sollten es aber mind. sein um gemensames Arbeiten testen zu können.
Nachteile:
Confluence bietet z.B. auch den Export in Word. Was mir fehlt wäre Unterstützung wenigstens rudimentär Excelinhalte (nicht Formeln) einzulesen oder Tabellen als Excel rudimentär auszugeben.
Kevin
Sehr umfangreiches Tool, leider etwas unübersichtlich
Vorteile:
Performance für große Datenmenge in Ordnung, vielfältige Konfigurationsmöglichkeiten
Nachteile:
In größeren Organisationen ist die Übersichtlichkeit sehr schnell nicht mehr gegeben, v.a. die Suchfunktion nicht sehr effizient ist
Marcel
Sauberes Tool um abteilungsübergreifend zu arbeiten
Vorteile:
Paralleles Arbeiten mehrerer Personen an einer Seite
Nachteile:
Excel Output von Tabellen wirkt unsauber.
Christoph
Wissensverwaltung mit großen Mängeln
Vorteile:
Grenzenlose Wissensdatenbank mit einfacher Möglichkeit, eigene Dinge zu erfassen und festzuhalten...
Nachteile:
....was aber dazu führt, dass das ganze System sehr aufgeblasen, unübersichtlich und schwer zu navigieren ist. Die Suchfunktion ist eher Lotteriespiel, als zielführend.
Mario
Sehr gut als Datenbank und Neue Kollegen StepbyStep Anleitungen zu geben
Vorteile:
Das man sich eine Wissendatenbank aufbauen kann. Ich benutze sie für Prozesse oder Anleitung
Nachteile:
An manchen Stellen finde ich das Desing komisch, nicht hübsch anzu sehen
Patrick
Gängigstes Dokumentierungstool
Vorteile:
Für haben all unsere fachliche Doku in confluence und führen dort unser Wiki. Ich bin sehr zufrieden
Nachteile:
Formatierung kann lästig sein und könnte verbessert werden.
Simon
Platzhirsch im Wissensmanagement
Vorteile:
Einfache Verwendung für Personen die mit Office-Applikationen umgehen können. Strukturierter Aufbau und vorgegebene Formatierungen helfen bei der Übersichtlichkeit.
Nachteile:
Durch die Preispolitik hat das Produkt an attraktivität verloren. Auch die Cloud-Strategie ist nicht für jeden das Beste.
Marcel
tut was es soll!
Kommentare: Tolles Wiki. Wer Confluence mag, mag Phonemos sowieso.
Vorteile:
Taskmanagement und Dokumentenmanagement integriert.
Nachteile:
Der Zeichnungseditor fehlt noch. Kommt aber bald.
Tobias
Macht was es soll
Vorteile:
Besprechungen können gut geplant und Informationen geteilt werden.
Nachteile:
Zum Teil unübersichtlich, wenn man sich a) zu wenig damit beschäftigt und/oder b) etwas gesucht wird.
Lusia
Super Tool für Scrum Teams
Vorteile:
Kompatibilität mit Jira, sowie einfache Erstellung der Dokumentation für die Reportings im Scrum-team. Mehrere Personen können an Dokumenten zusammen arbeiten.
Nachteile:
Filter funktionieren nicht immer, einige Probleme mit Postgre Datenbank.
Mohammad
Hilfreiche Software aber reicht nicht für ein Unternehmen
Kommentare: Ist eine gute Software aber nicht der beste
Vorteile:
Sehr viele Funktionen und Tools für die Zusammenarbeit aber trotzdem soll noch besser sein für ein Unternehmen.
Nachteile:
Der Software ist nicht übersichtlich, also man benötigt für die Einarbeitung mehr Zeit als üblich. Außerdem von mir aus kostet mehr Geld als solche Software
Jasmin
Löst Begeisterung aus
Vorteile:
Es ist kinderleicht zu bedienen weil es sehr intuitiv aufgebaut ist.
Nachteile:
Zuerst haben die Verlinkungen aus Rechtegründen nicht funktioniert und meine Kollegen und ich wurden nicht benachrichtigt sodass sich das Projekt etwas verzögert hat

Steve
The Collaboration Platform You've Waited For
Kommentare: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.
Vorteile:
Real-time simultaneous editing Ease of finding and organizing what I've written Constantly adding new features Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself
Nachteile:
Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things. I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL) One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better. Also, printing is pretty tough when you have tables.
In Betracht gezogene Alternativen: Microsoft SharePoint
Gründe für den Wechsel zu Confluence: Confluence is quite inexpensive for what you get and it's super powerful. I really love the quick, accurate search results. The macro functionality and new "Slack" style slash commands are really cool. The notification system is very nice, especially the @mentions.
Tora
Confluence: The Collaboration Tool That Takes Your Team's Productivity to the Next Level
Kommentare: The platform has helped us improve our project management and meet our deadlines. Confluence integrates seamlessly with other tools, such as Jira and Trello. This integration has saved us much time and effort, as we no longer have to switch between different agencies to manage our projects.
Vorteile:
Confluence allows teams to virtually connect and collaborate on projects from anywhere in the world. It has benefited my team, as we have members in different parts of the world. We can easily share information, assign tasks, and track progress in real-time. It offers workspaces that allow teams to organize their projects and knowledge in a structured manner.
Nachteile:
There have been a few instances where the software has been slow to load, but this has not been a significant issue for me.
In Betracht gezogene Alternativen: monday.com
Warum Confluence gewählt wurde: I chose Confluence because I sought a collaboration tool to help me manage my team's projects more efficiently. I had previously used a different collaboration tool, but it was not meeting my needs. Confluence offered the workspaces, progress tracking, and integration capabilities that I was looking for, and it has exceeded my expectations.
Zuvor genutzte Software: Jira
Gründe für den Wechsel zu Confluence: It has significantly helped us improve our efficiency and productivity, as we can easily find the information we need and collaborate on specific tasks. Confluence has a powerful progress-tracking system that allows me to track and monitor the progress of my team's projects.
Verifizierter Rezensent
It gets the job done...
Kommentare: My team uses it as a knowledge base to document engineering processes, research spikes, and to document project roadmaps, to basically keep everyone synced on pretty much everything across engineering and with various stakeholders.
Vorteile:
So, here's the thing. I feel like Confluence definitely serves a great purpose. I like that it's essentially a one stop shop for finding any documentation needed within my organzation and company.
Nachteile:
I think the UI and the UX is lacking. While I think my organization keeps things pretty organized in terms of how items are grouped, I think it can come across as things aren't actually organized because the UI makes it seems like everything (documents inside and outside of our organization, all within the same company) is lumped in one place. Additionally, I think the search feature could be better where additional filters could be instituted to ensure you're searching within your own organization's documents versus the entire company. Although, I'm not sure if that's a Confluence thing or the way my company has set it up. Another thing I don't like is the editing and creating documents within Confluence, and again that's a UX thing.
Subhajit
Confluence - A great tool to build your organization wiki
Kommentare: I would definitely rate confluence 9 on 10 just because of the value it brings to ensure people are on same page without any lag.
Vorteile:
Overall, Confluence is an excellent choice for teams looking to improve collaboration, communication, and knowledge management. Its intuitive interface, customizable features, and powerful integrations make it a top choice for organizations of all sizes and industries.One area where Confluence really excels is in knowledge management. The platform makes it easy to create and maintain a central repository of information, including company policies, procedures, and best practices. This knowledge base can then be accessed by team members as needed, saving time and ensuring consistency across the organization.
Nachteile:
While Confluence does offer a mobile app, some users may find the app to be limited in terms of functionality. Improving the app could make it more useful for users who need to access Confluence on the go.
In Betracht gezogene Alternativen: Microsoft SharePoint
Gründe für den Wechsel zu Confluence: Ease of use to build wiki by all types of users.
Thomas
The Ultimate Knowledge Hub for Seamless Idea Management and Unbeatable Collaboration
Kommentare: Our whole team are happy users of Confluence, as the tool has been a positive and beneficial productivity tool for our team.
Vorteile:
Using Confluence you really appreciate its user-friendly interface, powerful collaboration tools and robust knowledge base management functionalities. Confluence empowered us to easily create, organize and share content with our entire team, making it our go-to solution for efficient idea management, knowledge sharing and alignment between current and future team members. Most importantely, the ability to integrate with our other tools and serbices made it seamless for keeping knowledge synced and shared across the team.
Nachteile:
With so many great features it can be quite overwhelming for our junior and newer team members to onboard as the learning curve is quite steep.
In Betracht gezogene Alternativen: YouTrack, monday.com, ClickUp, Notion und Evernote Teams
Warum Confluence gewählt wurde: Speed, value for money and integrations with Jira.
Zuvor genutzte Software: YouTrack und ClickUp
Gründe für den Wechsel zu Confluence: The loading speed of documents, tickets and content, value for money and integrations with Jira.
Amr
Best Documents Management Tool
Kommentare: I've found that Confluence offers some great benefits for teams working together. The collaboration features are top-notch, allowing multiple people to work on the same document simultaneously. I also appreciate the customization options, which let you tailor the platform to your needs. The document management capabilities are also beneficial, making it easy to organize and find important files. Plus, integrating other tools is seamless, saving you time and effort. Finally, the knowledge management functionality is a nice touch, letting you store and access important information in one place. All in all, Confluence is an excellent tool for team collaboration and productivity.
Vorteile:
Confluence is an excellent tool for document management. It offers many features, including version control, access controls, and document organization. This makes it much easier to keep track of changes to important documents and manage them effectively. With Confluence, you can be sure that all your documents are stored securely and have complete control over who can access them. Whether you are working on a project or need to keep your records organized, Confluence is the perfect solution.
Nachteile:
I've heard from some users that Confluence is lacking in some formatting and customization options. Specifically, some have reported that the platform lacks more advanced formatting capabilities, such as the ability to create multi-column layouts. Additionally, while Confluence allows for customization, it seems that the platform's options are somewhat limited compared to other document management tools.
Lautaro
Confluence: A Comprehensive Collaboration and Knowledge Management Tool
Kommentare: In summary, Confluence is an excellent collaboration and knowledge management tool for teams of all sizes and industries. Its range of features, intuitive user interface, and seamless integrations with other Atlassian tools make it a versatile platform for creating, sharing, and organizing content. While it may have some drawbacks, its strengths make it a valuable asset to any team looking to improve their collaboration and knowledge management efforts.
Vorteile:
Confluence is an enterprise-grade collaboration and knowledge management tool developed by Atlassian. It is a web-based platform that enables teams to work together seamlessly, share information, and create and store content in a centralized location.One of the most significant advantages of Confluence is its versatility. It can be used by different teams in various industries, including software development, marketing, project management, human resources, and customer support. The platform provides teams with a range of features to create, share, and organize content, including pages, blogs, comments, templates, and macros.One of the key benefits of Confluence is its intuitive user interface, making it easy to use and learn. It has a WYSIWYG editor that enables teams to create rich content with ease, and the platform is highly customizable, allowing teams to tailor it to their specific needs.Confluence also integrates with various other Atlassian tools, including Jira, Trello, and Bitbucket, which allows for seamless collaboration across different teams and departments. The platform also offers various add-ons and integrations with third-party tools, further expanding its functionality..
Nachteile:
However, like any software, Confluence has its drawbacks. The platform can be slow at times, and its pricing may not be affordable for small businesses or startups. Additionally, while Confluence's search functionality is powerful, it can be challenging to navigate, making it difficult to find specific content.
Herbert
Connected workspace to share project documentation.
Kommentare: We have centralized shared information approximately the Intersection that the total group has get to to, we utilize it as our centralized shaver, we have real-time network with colleagues, and we share records and data in one central space where everyone can see and respond together with your moment input and any group part can get to shared information and archives based on their parts and get to rights. It has options to form a workspace for the work group and in that specific workspace ready to make different channels and we are able add users (partners) in it and each channel can be doled out with duties and get to parts to share the data with ease. Making substance on this stage is additionally simple sufficient to do to share it with the entire group in one space to urge their sees and make advance with errands.
Vorteile:
I enjoy how I can get real-time updates on every piece of information and file provided by my coworkers, and it is also convenient to provide comments in the same workspace where my teammate has posted a notice or relevant document. One of the finest features of Confluence is the ease with which we can all manage our papers in a proper format, which we can then share or access throughout the whole business or with any specific team. Simply record anything and upload it once, and it will be easily accessible to everyone. It has some built-in features, such as the ability to create tables that can hold specific information and data in any format.
Nachteile:
It ought to make strides your searchability, a more exact look result can draw in more clients to it, getting into the beat of conversion needs more time than expected to utilize effectively, but once you know the structure of work, it is lovely simple to utilize this stage for your group workspace, client back is additionally not that accommodating to induce around with a few blogging and web looking.
Verifizierter Rezensent
One of the best team collaboration and knowledge sharing platform
Kommentare: Very effective way of streamlining collaboration and communication
Vorteile:
I use confluence on daily basis for team management/MOM/daily team update etc.The most helpful aspect of confluence is its ability to centralize and organize team knowledge and information in a collaborative workspace. It provides a structured and organized platform for creating and storing documents, articles, meeting notes, project plans and other relevant content. Also has option to integrate with wide range of other tools like Jira, Slack.. etc
Nachteile:
Sometimes the editing and jira status update takes long time and sloppy. It has very limited formatting options, admin tasks are very tedious i.e. complex permissions and access control. With its rich feature set and customization option it takes long time to learn as a new user. and finally the cost, for our organization size, the subscription cost is way over our budget compared to other competitors