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Über ALVAO Service Desk

Das Service-Desk-System von ALVAO ist eine nutzerfreundliche ITSM-Lösung, die in Microsoft-Technologien integriert ist.

Erfahre mehr über ALVAO Service Desk

Vorteile:

We wanted to have the requirements clearly in one place. With communication and links to other requirements and their status.

Nachteile:

Deploy of customization aren't easy and complex. Poor support and FIX release (long time bug repair).

Bewertungen zu ALVAO Service Desk

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4.3
Kundenservice
4.6
Funktionen
4.2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4

Weiterempfehlungsquote

8.8/10

ALVAO Service Desk hat eine Gesamtbewertung von 4.5 von 5 Sternen basierend auf 11 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (11)

Marek
Marek
Head of department IT support in Tschechien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ALVAO Service Desk

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Very good product for implementation ITSM/ITIL in organization. It allows easy expansions even for non IT processes (for example facility management). Clear implementation of Service catalogues.

Vorteile:

Easy control and integration with Microsoft products (Outlook, Excel). Good options for customization and expanding of the tools functions. Great support and regular development of this product.

Nachteile:

Weak KnowledgeBase so far. In case of bigger number of users/services, the requirements for the administration are increasing.

Martin
IT manager in Tschechien
Staatsverwaltung, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Short review based on more than two years of use

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: Alvao SD has a very friendly user interface, integration with MS Active Directory and quality manufacturer support is very good.

Vorteile:

We appreciate ease of use for our end users. The tool can handle advanced routing of tickets to distributed teams without overcomplicating things for end users.

Nachteile:

There are always ways to improve the product. To the required extent, the system met our expectations.

Martin
IT Manager in Tschechien
Software für die Automobilindustrie, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ALVAO Service Desk

3.0 vor 4 Jahren

Kommentare: We currently use the ALVAO SD primarily for IT processes, and part of Purchasing and Marketing activities.

Vorteile:

Useful and universal tool for ESM ITSM/ITIL support Quite a few interesting functionalities Connection with AM tool Console and WebApp for users

Nachteile:

Worse, more complicated, inconsistent UX Deploy of customization aren't easy and complex Poor support and FIX release (long time bug repair) New/updated functionality and improvements comming too late Missing function of User Activity Monitoring tool which has been retired Poor function improvements for the SDC (just WA development preference) In some cases bad license terms and pricing

Alexander
ICT infrastructure support specialist in Tschechien
Öl & Energie, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Alvao at MERO.

4.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

From the user's point of view, the web application is clear and easily customizable. Also with easy administration via web interface. Creating services, their editing, working with groups. Integration with Outlook. We wanted to have the requirements clearly in one place. With communication and links to other requirements and their status.

Nachteile:

At the moment, we are satisfied with the set functionality of the software. Any suggestions for improving functionality are accepted by Alvao.

Michal
IT Support Teamleader in Tschechien
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

IT servicedesk and more

5.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

- very good support team - possibility to create own forms - connection between servicedesk and asset management - HW catalogue addon

Nachteile:

- no parallel approval - after creation, the request is only in plain text (forms can no longer be used)

Aleš
CIO in Tschechien
Finanzdienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Used as Enterprise System Management

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: We use ALVAO Service Desk as full Enterprise System Management across all departments within our company.

Vorteile:

Easy deployment, including adding new services, departments. Good possibility to connect to other systems in enterprise. Easy to use for users.

Nachteile:

Long developement cycle (major version once a year). Almost no support for agile.

Kamil
ICT administrator in Tschechien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Forschung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SVI Jihlava - ALVAO Service Desk

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: Alvao Service Desk helps us with processes in different areas from HR to IT. Processes are now simplified and transparent.

Vorteile:

Basic workflows easy designable by user. Moder web UI. Outlook plug-in. Great team of specialists.

Nachteile:

Thing we miss is full text search.

Jan
IT in Tschechien
Staatsverwaltung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ALVAO Service Desk

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: Our experience is positive, the application meets our requirements

Vorteile:

Easy to use. Frendly graphic user interface.

Nachteile:

Still about evaluating. Need to update the app.

Tomas
Project Manager IT in Tschechien
Industrieautomation, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

ALVAO ServiceDesk

4.0 vor 3 Jahren

Vorteile:

SW is easy to use, very friendly, no pb to set up new process.

Nachteile:

not comfortable to do interface with another SQL database

Joshua
Joshua
System Administrator in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

World class service desk management app you can ever think of

4.0 letztes Jahr

Kommentare: It helps to manage our departmental relationships between users from IT to other departments

Vorteile:

I love the app because it automate tickets , and serve as a point of escalation by all staffs

Nachteile:

no cons, as I haven't find any fault using the service

Bohuslav
ICT manager in Tschechien
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Overall satisfaction

5.0 vor 3 Jahren

Vorteile:

The tool greatly improved our communication with end users and helped us organize the team and structure our work. The end users enjoy intuitive user interface.

Nachteile:

Price, but I understand that nothing can be expected for free.