Über contentbird

Content Marketing Workflow-Software für kleine und große Teams, die Inhalte online planen, erstellen, verteilen und analysieren.

Erfahre mehr über contentbird

Vorteile:

Nicht verfügbar

Nachteile:

Nicht verfügbar

Bewertungen zu contentbird

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4.1
Kundenservice
4.9
Funktionen
4.4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6

Weiterempfehlungsquote

9/10

contentbird hat eine Gesamtbewertung von 4.7 von 5 Sternen basierend auf 9 Nutzerbewertungen auf Capterra.

Nutzerbewertungen filtern (9)

Sortieren nach

Haben Sie contentbird bereits verwendet?

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwarekäufern.

Nutzerbewertungen filtern (9)

Martin
Geschäftsinhaber in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sehr übersichtliches Tool

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Sehr gut

Vorteile:

Strukturiert und übersichtlicher Aufbau.

Nachteile:

Bisher keine Funktionen gefunden welche fehlen.

Leen
Inhaberin in Deutschland
Konsumgüter, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Umfangreiches Tool mit sehr gutem Kundensupport

5.0 vor 4 Wochen Neu

Vorteile:

Nach ausführlicher Einführung und Unterstützung gelingt es immer besser, das Content-Marketing strukturiert, geplant und fundiert anzugehen. Die verfügbare Data und internen Tools sparen sehr viel Zeit und Arbeit.Die Benutzeroberfläche macht es angenehm, mit Contentbird zu arbeiten, auch wenn sie nicht mehr so ganz modern aussieht.

Nachteile:

Wenn ich längere Zeit nicht im Tool drin war, bin ich immer wieder etwas auf der Suche, was ich alles genau finden konnte und welche Schritte ich durchlaufen soll.

Axel
Founder & Owner in Deutschland
Professionelles Training & Coaching, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Consulting needs understanding - understanding needs excellent articles with easy reading

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: We have professionalized our whole editorial workflow and were able to reduce lead-times from 18h to 5h per article (normed on 1500 words, 3 infografics and meaningful titles /subtitles). Only with contentbird was it possible.

Vorteile:

My team and I work daily with contentbird to create excellent blog-posts for entrepreneurs, who search for information to solve their problems in business. These articles have to excellent in content, because the business-owners rely on our information. On the other hand, not every business-owner has an MBA grade, so our articles have to be easy readable and understandable. The integrated content assessment functions like the Flesch-Index for easy reading or the keyword-hunter to find other important topics help us to write these articles. Also to match every content to your personas and your publishing strategy is super-helpful to keep focused on your audience.

Nachteile:

The first import of existing content from my blogs to contentbird was only able to to with the help of the support. But the support was great and did it really very fast without any problems or any fees. After that initial setup, everything worked great. In future, it should be able to do the initial setup without the need of the support-team.

Marc
Marc
CEO in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Start in Content Marketing

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: The central challenge: to get rid of different files, to add a platform for all processes including the analysis.

Vorteile:

The mapping of the entire process is the greatest strength. From research to publication to re-fresh of content - everything takes place on one platform. This structure makes contentbird a good companion.

Nachteile:

More interfaces to CMS should be created so that content can be transferred directly (currently only for Wordpress).

Zarah
Head of SEO in Deutschland
Bekleidung & Mode, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Indispensable software for offpage marketing and content creation

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: We use contentbird to manage our pr campaigns and monitor link structures. It helps us a lot in our daily work and we don't want to miss the tool anymore.

Vorteile:

easy handling, good overview and alaysis area

Nachteile:

Actually, everything's fine. Maybe there could be more user accounts included

Dorothea
Content Manager, Blogger in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Complete Content Process on one Platform

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: helps me to write better content, maintain my content assets, manage multiple customer projects, impress my customers

Vorteile:

integrated SEO tools, mindmap, workflows, one easy-to-use platform covers the (w)holistic content creation process.

Nachteile:

transferring content to WordPress is somewhat clumsy

Daniel
Content Specialist in Deutschland
Sportartikel, 501-1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A nice workbench for all content creating people - sometimes a bit buggy

3.0 vor 4 Monaten

Kommentare: A nice combination of tool, support and academy to do sustainable content marketing.

Vorteile:

It summarize a lot of features for creating and publishing and shareable workflow.

Nachteile:

The content pipeline search doesn't find anythin if you use phrases

Mladen
Mladen
Senior SEO Manager in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Centralise your Content Database

5.0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Forces you to add relevant data to your content process

Nachteile:

It's quite hard to use because it gives you so many options to organise your content marketing process. But once you get used to it, you'll love it.

Verifizierter Rezensent
SEO Manager Franchise in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Automotive, 5’001-10’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good outreach software

4.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Easy to manage bulk email sending and receiving Notifications if any backlink goes offline Avoids opening new communications with old leads

Nachteile:

Interface is a bit overwhelming at first Not completely translated (some parts in German)