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Über HubSpot CRM
HubSpot CRM ist die 100% kostenlose, flexible und intuitive CRM, die dein Verkaufsteam lieben wird.
Hubspot is also great for start-up companies or small businesses, as the pricing is more fair and other CRM tools can be overkill for a small company.
Now I am stuck with some defined items that are inaccessible.
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Hubspot CRM Starter Erfahrung
Kommentare: Insgesamt war die Arbeit mit Hubspot immer zufriedenstellend. Die Integrationen mit Drittanbietern ist ein großer Vorteil ohne Aufpreis.
Vorteile:
Wir haben Hubspot CRM insgesamt über 3 Jahre verwendet. Die User Experience in Hubspot ist sehr gut. Man findet sich schnell zurecht und die Workflows sind schnell drin. Die Funktionen in Hubspot sind sehr umfangreich. Egal ob Marketing Automationen oder Email Marketing.
Nachteile:
Die Preisstruktur für ein Upgrade ist sehr starr. Wenn weitere Funktionen benötigt werden, die in Professional beinhaltet sind, dann muss man fast das 10-fache zahlen von Hubspot Starter
In Betracht gezogene Alternativen: Zoho CRM, monday CRM und Pipedrive
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: Wir haben zum damaligen Zeitpunkt die erforderlichen Funktionen und die User Experience in Hubspot als Kaufgrund gesehen.

Sales & CRM Systeme
Vorteile:
In HubSpot schätze ich besonders das Segment, in dem ich alle meine Deals auf einen Blick sehen kann. Beeindruckend ist, dass ich dort genau verfolgen kann, wie lange ich nicht mehr an einem Deal gearbeitet habe und ob ich bereits Next Steps für den Deal mit oder ohne den Kunden geplant habe. Das ermöglicht es meinem Manager, einen besseren Einblick in meine Pipeline zu bekommen, und gibt mir gleichzeitig die Möglichkeit, mich nicht ständig erklären zu müssen, was ich den ganzen Tag über mache. Darüber hinaus ist die Pflege der Accounts äußerst einfach und ich kann schnell eine Cadence aufsetzen und an meine potenziellen Kunden senden.
Nachteile:
Anfangs hatte ich einige Bedenken bezüglich HubSpot, besonders da ich von Salesforce zu HubSpot gewechselt bin. Ich war der Meinung, dass HubSpot anfangs nicht so leistungsfähig sein könnte wie Salesforce. Jedoch habe ich mich geirrt. Für unsere Organisation erfüllt HubSpot vollkommen unsere Anforderungen und steht im Verhältnis zu den Kosten.
Früh eingeführt und nicht bereut
Kommentare: Ich arbeite bereits seit vielen Jahren und über mehrere Unternehmen hinweg mit Hubspot und empfehle es auch jungen Unternehmen weiter. Je eher es implementiert ist, desto früher und besser lassen sich Kontakte sammeln und Automatisierungen entwickeln, die Effizienz und Übersicht schaffen.
Vorteile:
Die Möglichkeit individuelle Einstellungen und Flags zu implementieren, sowie der hohe Grad an Automatisierung. Für den Sales Bereich ist es sehr wertvoll Aufgaben direkt an Deals zu legen und diese mit Happylines und Zuständigkeit zu belegen. Hier wäre eine Integration in den Google Calendar noch sehr hilfreich.
Nachteile:
Hubspot ist sehr preisintensiv. Dafür ist es auch umfangreich, aber gerade im Marketing Bereich fehlen hier wertvolle Funktionen im Bereich automatisierter Social Media Distribution. Es ist nicht möglich Unternehmen oder Personen zu taggen, wodurch hier weiterhin manuell Beiträge veröffentlicht werden müssen. Im Bereich der Pipeline sind die vielen Ebenen am Anfang verwirrend. Deals und Kontakte müssen auf Personen, Unternehmens und Deal-Ebene gepflegt werden.
Super Tool für Marketing
Vorteile:
- Super Einsicht in die Kontakte, egal ob Informationen, Marketingaktivitäten oder eben was der Kontakt selber tut
Nachteile:
- Es wird sehr schnell teuer, gerade wenn man alles in HubSpot behalten möchte und nicht mit Schnittstellen wie Zapier arbeiten möchte
Gutes CRM- und Salestool was seinen Preis hat
Kommentare: Sales funnel Management und Automatisierung von Leadgenerierung sowie Verfolgung funktioniert sehr gut. Die Workflows unterstützen gut und die Auswertungen sorgen für Transparenz.
Vorteile:
Als CFO interessieren mich natürlich stark die Auswertungen zu KPI insbesondere zu Salesfunnel und Conversion für die Planung und Kalulation. Aus Effizienzsicht ist die Sales-Automatisierung eine gute Unterstützung.
Nachteile:
Stakeholder Management und Schnittstellen zu weiteren Systemen.
Für Eventmanagement gut geeignet
Kommentare: Sehr umfangreich und durchdacht. Man braucht etwas Zeit um sich in das System rein zu denken
Vorteile:
Seit dem wir im Team arbeiten und Veranstaltungen organisieren, ist HubSpot das beste Tool bisher
Nachteile:
Ich finde es unglaublich Umpfangreich, was gut ist aber was die Sache auch extrem kompliziert macht
In Betracht gezogene Alternativen: Streak
Warum HubSpot CRM gewählt wurde: in der Kostenlosen Version nicht Teamfähig
Zuvor genutzte Software: Streak
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: in der Kostenlosen Version nicht Teamfähig
Praktisches Tool, mit vielen Anwendungen
Vorteile:
Einfache und intuitive Nutzung. Vielfältige Anwendungsmöglichkeiten.
Nachteile:
Hoher Preis im Vergleich zu ähnlichen Anbietern
Das beste CRM mit dem ich je gearbeitet habe
Kommentare: Mit dem sehr großen Funktionsumfang geht Hubspot über ein reines CRM weit hinaus und ermöglicht es, Marketing und Sales sehr ganzheitlich zu betrachten. Hervorzuheben ist der gute Support und das gute Onboarding, welches auch nötig ist, um hier erfolgreich zu starten. Dann wird man sehr lange und zufrieden mit Hubspot arbeiten.
Vorteile:
Hubspot bietet wirklich alle erdenklichen Funktionen, die man so braucht, und es gelingt, diese in einer Oberfläche unterzubringen, in der man sich nach einer kurzen Einarbeitungszeit sehr gut zurechtfindet. Ich liebe es, damit zu arbeiten!
Nachteile:
Nachdem der Start sehr einfach und auch günstig ist, ziehen die Preise dann im weiteren Verlauf (Mehr Nutzer im System, mehr Funktionen) deutlich an. Aber Hubspot ist sein Geld wert, denn es spart im Alltag viel Zeit und bringt Tools wie Social Media Planung und Newsletter-Versand gleich mit.
HubSpot CRM für inbound sales top nodge
Vorteile:
Insgesamt überzeugt uns HubSpot CRM vor allem durch die vielseitigen Möglichkeiten, Leads bzw. Kontakte weiterzuverfolgen. Verknüpftes Marketing, automations und workflows überzeugen einfach.
Nachteile:
Absolute Kleinigkeit, aber mega mega nervig bei HubSpot ist die Zuweisung von Ereignissen zu Kontakten Deals Unternehmen etc. HubSpot lernt nicht dazu. Heißt: macht man in einem Deal einen Call aus dem Tool heraus, muss man danach selbsständig anwählen, dass der Call sowohl für Deal, als auch Unternehmen, als auch Kontakt gespeichert wird. Von alleine speichert es Hubspot nur z.B. im Deal und wenn man über den Kontakt navigiert, wäre der Call von selbst nicht sichtbar.
Für die die beste CRM-Software
Kommentare: Insgesamt möchte ich Hubspot nicht missen. Es ist der zentrale Dreh und Angelpunkt meiner Kommunikation.
Vorteile:
Hubspot ist sehr schnell startklar, ist sehr einfach zu bedienen und bietet alle Funktionen, die man so braucht. Damit ist es für mich perfekt.
Nachteile:
An manchen Stellen bleiben die Funktionen sehr Oberflächig, etwa im Bereich social Media. Wer hier mehr braucht, braucht speziellere Tools, für das wesentliche reichen aber die Features.
ganz ok
Kommentare: gut zur Übersicht der Kundendaten
Vorteile:
einfach zu installieren und zu nutzen...
Nachteile:
Keine gute Hey CTI Anbindung / Zusammenarbietkeine Telefonie Auswertung
Echt Klasse Lösung - momentan noch Optimierungsbedarf beim Datenschutz
Kommentare: gut und einfach zu bedienen. Auch das Preis- Leistungsverhältnis passt. Preismodell ist übersichtlich und kalkulierbar
Vorteile:
Schnell und einfach integrierbar mit sehr guten und einfach zu bedienenden Elementen.
Nachteile:
Für mich momentan einziges kleines Fragezeichen ist der DAtenschutz - soll aber durch einen europäschen Server demnächst gelöst sein.

A Valuable Tool for Streamlining Customer Relationships and Marketing in Cafes
Kommentare: Overall, my experience with HubSpot CRM for a cafe has been positive. It’s an intuitive and user-friendly tool that helps track customer interactions, making it easy to offer personalized service
Vorteile:
What I liked most about HubSpot CRM for a cafe is its ease of use, which helps manage customer relationships without complicated setups.
Nachteile:
The free version has limited features to use.
Elevates your business to the next level
Kommentare: CRM is the gold standard for marketing a client list or prospect database. The integration with third party softwares make this CRM a cruicial tool to online businesses and campaigns.
Vorteile:
Powerful CRM that was designed for marketing as the focus. The customer is really prioritized in this CRM helping you to build strong relationships and close sales.
Nachteile:
The price gets higher as you scale. Can be expensive for small businesses that work in smaller markets.
In Betracht gezogene Alternativen: Flowlu
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: Easily customize the workflows and automations.
A Nightmare in SaaS: HubSpot's Sales Trap and Operational Chaos
Kommentare: Choosing HubSpot over Salesforce was one of the biggest, most damning decisions I've ever made for the growth of my company, Desygner, which boasts 40 million users. We initially moved to HubSpot due to a tempting 90% discount, but what seemed like a cost-saving choice turned into a nightmare that has plagued us for the past three years. HubSpot's sales team is stellar at their job, perhaps the only good thing about them. Their ability to upsell and ensnare us into buying more and more was phenomenal. Unfortunately, that’s where the positives end. The product itself is a disaster. Buggy is an understatement. Confusing is far too kind. I love software, but this product makes me want to rip my hair out every time I use it. It’s so problematic and unreliable that my sales team flat-out refuses to use it. Despite investing over $150,000, the real cost isn’t just financial—it’s the lost opportunities and the mess this bloated, dysfunctional system has brought to our operations. HubSpot’s constant upsells are infuriating. To get anything reasonable done, you’re pressured into buying more features. The product is bloated, and I wouldn’t recommend it to any business, especially if you have more than a few employees. Even then, why bother? After enduring this chaos for three years, it’s time to escape. HubSpot was supposed to help us grow, but instead, it’s been a massive hindrance. If you value your sanity and business growth, steer clear of this nightmare.
Vorteile:
HubSpot's sales team is stellar at their job, perhaps the only good thing about them. Their ability to upsell and ensnare us into buying more and more was phenomenal. Unfortunately, that’s where the positives end. The product itself is a disaster.
Nachteile:
Buggy and unreliable Extremely confusing interface Ineffective and unusable for sales teams Constant upsells to access essential features Bloated and dysfunctional system Significant financial investment with minimal return Lost opportunities due to operational inefficiencies Buggy is an understatement. Confusing is far too kind. I love software, but this product makes me want to rip my hair out every time I use it. It’s so problematic and unreliable that my sales team flat-out refuses to use it. Despite investing over $150,000, the real cost isn’t just financial—it’s the lost opportunities and the mess this bloated, dysfunctional system has brought to our operations. HubSpot’s constant upsells are infuriating. To get anything reasonable done, you’re pressured into buying more features. The product is bloated, and I wouldn’t recommend it to any business, especially if you have more than a few employees. Even then, why bother? After enduring this chaos for three years, it’s time to escape. HubSpot was supposed to help us grow, but instead, it’s been a massive hindrance. If you value your sanity and business growth, steer clear of this nightmare.
Provider of last mile solutions
Kommentare: I have been using HubSpot for about two years, and it has met most of our company's needs. The environment is logically structured and flexible, and the high-quality guides are helpful. I have consistently followed product innovations and tried to implement them in my work. It is also very useful and convenient to learn through HubSpot Academia.
Vorteile:
What I appreciated most is that the software encompasses the entire customer journey, from lead generation to customer service, eliminating the need to switch between multiple applications.
Nachteile:
Due to the specifics of our business, it is inconvenient to make Quotations in HubSpot because each of our offers is unique. This includes the prices of custom product layout (picture), product, software, follow-up service, and installation services, which differ by country.
In Betracht gezogene Alternativen: monday CRM und Salesforce Sales Cloud
Warum HubSpot CRM gewählt wurde: Due to a lack of sequence management. We needed a better outbound management solution.
Zuvor genutzte Software: Pipedrive
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: We chose HubSpot because our Sales Manager had a good experience with it previously, and we read many online reviews that praise it. The company's sustainability and multitude of integrations were also important to us.
The best CRM in its price point
Vorteile:
The ease of use beats all the other CRMs at this price point in my opinion, it's genuinely so simple to get up and running and then scale according to business needs.
Nachteile:
I can't think of anything negative about HubSpot in the year and half we've used it.
In Betracht gezogene Alternativen: Zoho CRM und Salesforce Sales Cloud
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: The price and simplicity simply beats these other options by miles.
Hubspot is the Best
Kommentare: We moved from Salesforce to Hubspot and it was a breath of fresh air. The sleek design and setup and the ease of use had our company at almost 90% utilization.
Vorteile:
The ease of use and how everything could be done in the platform
Nachteile:
I cant think of anything that I didnt like.
One Stop Shop for Your CRM
Kommentare: In the setting up process. I don't care for the fact I need to pay an integrator. I think Hubspot should do this.
Vorteile:
Easy to read, flows smoothly. Lots of options to customize my screen. Seem there are hundreds if not thousands of intergrations
Nachteile:
Sometimes can be overwhelming with the choices of what you can add to your command center.
An incredible tool
Kommentare: Overall, a positive experience but not necessarily affordable for small business
Vorteile:
The integrations are very helpful - for example all my phone calls, texts, and emails go into the platform automatically and tie into the contact
Nachteile:
It can be expensive with the add on features priced per user
In Betracht gezogene Alternativen: Zoho CRM
Warum HubSpot CRM gewählt wurde: Biz4x was complicated to use and not user friendly for setup and onboarding
Zuvor genutzte Software: Biz4x
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: You get more for the free package with Hubspot than Zoho
Hubspot review
Kommentare: Really good. Our experience has been really good so far!
Vorteile:
More in depth customer information with significantly better customer communication.
Nachteile:
Nothing so far. Our experience has been really good so far!

HubSpot CRM Review
Kommentare: HubSpot CRM is an amazing site and though I'm still using the free plan,the intention is to eventually upscale to a paid version so as to utilize the more advanced tools and capabilities.
Vorteile:
HubSpot CRM is very user friendly also the free plan has features that other paid CRMs don't have so that's a plus for HubSpot.
Nachteile:
The paid tier is a little bit pricey compared to other CRMs.Larger establishments benefit more from paying more leaving smaller SMEs to opt for the free plan.
HubSpot is the go-to CRM for simplicity and for all the bells and whistles
Kommentare: HubSpot CRM is very quick to get set up and an essential toolkit for anyone managing clients, activity, pipelines, sales etc.
Vorteile:
The biggest pro of HubSpot CRM for me is the record keeping of contact history in my contact records.
Nachteile:
Sometimes all the advanced features can be a little complicated, but there is plenty of support to guide you through.
In Betracht gezogene Alternativen: ClickUp
Warum HubSpot CRM gewählt wurde: A client used HubSpot and after being added to their account, I liked the more solid functionality of HubSpot
Zuvor genutzte Software: ClickUp
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM: A client used HubSpot and after being added to their account, I liked the more solid functionality of HubSpot
Best CRM lots of money can buy
Vorteile:
HubSpot excels in many things, contact/company/deal creation and association, email marketing, and automation. HubSpot really shines once the "Workflow" features are activated. Users can create automation that are, quite literally, only limited by your imagination. For example, form submissions on your website can lead to automated emails, adding a contact to a list, a sales pipeline, or hundreds of other things!
Nachteile:
Ease of use. Employees require a decent amount of onboarding to use HubSpot, and as your database grows, can become quite overwhelming and confusing to new employees. There are so many features and details that if a company doesn't have proper documentation, new employees can make quite a few mistakes with their data quite easily.
Comprehensive CRM
Kommentare: My overall experience with HubSpot CRM has been positive. Despite the issues with documentation, the platform has significantly improved our customer relationship management and streamlined our sales and marketing processes. With a bit more focus on improving user guidance, HubSpot CRM could be an unbeatable tool in the CRM space.
Vorteile:
What I liked most about HubSpot CRM is its all-in-one approach to managing sales, marketing, and customer service. The platform is intuitive and offers a wide range of features such as email tracking, lead scoring, and detailed analytics. The integration with other HubSpot tools and third-party applications is seamless, making it a versatile solution for businesses of all sizes.
Nachteile:
What I liked least about HubSpot CRM is the poor documentation. It can be challenging to find detailed and up-to-date instructions or best practices for some of the more advanced features. It would be helpful to dedicate a team to review and maintain the documentation.