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Über 3CX

3CX ist eine Unified-Communications-Lösung für Telefonie, Videokonferenzen, Livechat und mobilen Apps!

Erfahre mehr über 3CX

Vorteile:

Phenomenal integration with the client both on CTI and softphone modes. Out of the box adequate integrations with popoular3rd party software.

Nachteile:

Sometimes it can crash and has the occasional bug which leads to frustrations in the call centre.

Bewertungen zu 3CX

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4.4
Kundenservice
4.1
Funktionen
4.4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3

Weiterempfehlungsquote

8.4/10

3CX hat eine Gesamtbewertung von 4.4 von 5 Sternen basierend auf 427 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Daniel
IT Administrator in Schweiz
Einzelhandel, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

VoIP Anlage mit Potenzial

4.0 letztes Jahr

Kommentare: Im großen und ganzen ist es eine solide Telefonanlage, welche hoffentlich noch lange weiterentwickelt wird. Potenzial hat sie.

Vorteile:

Das moderne Design und die einfache Konfigurierbarkeit. Die Anlage lässt sich auch mit wenig Erfahrung gut verwalten.

Nachteile:

Diverse Auswertungen fehlen. Andere sind wiederum überflüssig. Die Einbindung von Busylights ist leider nur über Umwege und sehr kompliziert realisierbar. Hier kann man sich an anderen Herstellern orientieren. Die Nutzung in Kombination mit einem Terminal-Server ist hin und wieder kompliziert und führt zu Problemen.

Antwort von 3CX

letztes Jahr

Hi Daniel and thank you so much for reviewing 3CX! Thanks for your trust in 3CX. All feedback is welcome and we recommend sharing it with us in our Forum: https://www.3cx.com/community/

Michael
Administrator in Deutschland
Luxusgüter & Schmuck, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

3CX

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

§CX ist einfach in Betrieb zu nehmen und leicht zu verwalten, dabei gibt es jede Menge Funktionen, wie in großen teuren Telefonanlagen

Nachteile:

Der Support erfolgt ausschließlich per Forum, entsprechend muss man selbst wissen was man tut

Antwort von 3CX

vor 12 Monaten

Hi Michael! Thank you for your review. We're glad you find 3CX easy to operate and manage and appreciate its wide range of functions similar to larger systems. 3CX forum is a great place for advice and troubleshooting, but it's not the only way to get support. We also offer direct assistance through 3CX Support tickets and our global 3CX Partner base, especially for complex issues. If you need further help, please contact our Customer Service team, and they will provide the necessary guidance.

Christian
CEO in Deutschland
Computer-Hardware, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Kritische Partner werden einfach rausgeworfen

3.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Sehr überhebliche Unternehmensstruktur und offensichtlich wird das System und die Produktpalette ohne wirklichen Plan vertrieben.

Vorteile:

Grundsätzlich eine relativ modern wirkende Admin- und Weboberfläche.

Nachteile:

Steuerung von Tischtelefonen teilweise und nach Updates nicht mehr richtig möglich. Es gibt zwar mittlerweile vier verschiedene PC-Apps, aber keine bietet alle Funktionen! DECT-Telefone sind relativ unpraktisch nutzbar, viel feine Anpassung für angeblich kompatible Endgeräte nötig. Softwarefunktionen und Sprachansagen wirken teilweise nicht bis zu Ende gedacht.Als wir und mehrfach kritisch geäußert haben, gab es einen seltsamen Anruf von 3CX aus Hannover und es wurde uns mitgeteilt, dass wir ab sofort 3CX Partner mehr sind. Auf die genauen Gründe wurde sachlich nicht eingegangen. Das vorgehen finde ich äußert unprofessionell und sehr unseriös! Wir suchen uns nun einen seriöseren Telefonanlagen-Partner.

Mario
Bestandsmitarbeiter in Deutschland
Luxusgüter & Schmuck, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

3CX Telefonsoftware

4.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Mit 3CX können wir von überall per Handy telefonieren, als wären wir in der Firma, einfach die App installieren und per Internet telefonieren. man kann immer sehen, wer von den Kollegen gerade telefoniert, auch Abwesenheiten kann man anzeigen.

Nachteile:

Androidhandys haben manchmal Probleme mit der App

Antwort von 3CX

vor 12 Monaten

Hey Mario! Thank you for your review. It's good to know you find 3CX helpful for making calls from anywhere and keeping track of your colleagues' availability. Thanks for choosing 3CX for your communication needs. :)

Sarah
Tierärztin in Deutschland
Tierarzt, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Viele Funktionen - kompliziert in der Nutzung

3.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Zum Teil gut, aber mit Verbesserungspotential in Anwendung und Nutzung

Vorteile:

Dass ich sowohl vom PC, Handy als auch vom Festnetzteil telefonieren kann und eine Rufliste übergreifend sichtbar habe, finde ich gut. Wenn man über die Kontaktliste geht, sieht man auch direkt, wer gerade telfoniert und kann warten bis die Leitung wieder frei ist.

Nachteile:

Ich finde die Einstellungen sind nicht wirklich selbsterklärend. Ich muss nicht oft mein Telefon weiterleiten, wenn ich es muss, weiß ich nicht mehr, wie das funktioniert und finde es auf Anhieb auch nicht. Dann lasse ich doch eben die Telefonate ins leere laufen. Ich denke, meine Telefonsoftware kann noch viel mehr, aber wenn man keine Stunden in das Handbuch verschwenden möchte, ist es schwierig, diese Funktionen zu nutzen. Die App auf dem Smartphone funktioniert teilweise nicht wirklich. (Entgangene Anrufe werden nicht angezeigt o.ä.)Dass man selber weiter geleitet wurde, sieht man leider nicht auf dem Telefon. Das war bei der Anlage vorher schöner, da konnte man auf dem Display erkennen, dass man nicht mehr Kollegin A anruft, sondern auf Kollege B geleitet wird. Findige Personen konnten dann direkt auflegen. Jetzt kommt es auch schonmal vor, dass man direkt anfängt zu Sprechen und irgendwann erst merkt, dass gar nicht derjenige dran ist, den man wollte. Der Angerufene sieht auch nicht mehr, dass das Telefonat von einer anderen Person kommt und meldet sich dementsprechend so, wie wenn man sich meldet, wenn man davon ausgeht, dass der Anrufer weiß, wessen Nummer er gerade anruft - auch mal ohne Namen.

Peter
Baukoordinator in Deutschland
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Neue Telefonanlage

4.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Generelles Telefonieren mit Computersoftware.Chat Funktion mit Kollegen.

Nachteile:

App Funktion erkennt nicht das am Telefon Mobil telefoniert wird und klingelt ins Gespräch.Teilweise können Gespräche nicht angenommen werden und verschwinden nach der Annahme.

Antwort von 3CX

vor 11 Monaten

Hello Peter. Thank you for your review. We're glad you find the general telephony and chat functions with colleagues useful. Regarding the app issue where it doesn't recognize ongoing mobile phone calls, and some calls disappearing after acceptance, we suggest consulting with your IT department or reaching out to a local 3CX partner. They can provide specific assistance for these issues.

Jennifer
Sachbearbeiterin in Deutschland
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 5’001–10’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Funktioniert zuverlässig

5.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Die Telefonanlage lässt sich sowohl über den PC als auch über das reguläre Telefon bedienen.

Nachteile:

Manchmal stürzt sie ab und es gibt hin und wieder Tonprobleme, die sich jedoch schnell klären lassenL.

Robin
Marketing Manager in Deutschland
Telekommunikation, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Telefonanlage im 21. Jahrhundert

5.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Sein Telefon auf allen Geräten zu haben, sei es der Laptop oder das Handy, schafft eine Flexibilität, die ihres Gleichen sucht.

Nachteile:

Leider kam es gerade im Zusammenspiel mit iPhones schonmal dazu, dass Anrufe nicht richtig geklingelt haben.

Antwort von 3CX

vor 2 Jahren

Hi Robin, Thank you for your great review! We are sorry to hear you had a frustrating experience with connection but we really appreciate you bringing this issue to our attention.

Nicole
Immobilienmaklerin & Home Stagerin in Deutschland
Immobilien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Leider noch nicht kompatibel mit Windows 11

4.0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Grundsätzlich eine tolle Telefonanlage (wir nutzen die Cloud-Version), wenn man uns nur vorher gesagt hätte, daß es noch nicht kompatibel ist mit Windows 11

Nachteile:

Leider steht nirgendwo beim Anbieter, daß die Telefonanlage noch nicht mit Windows 11 kompatibel ist. Der TAPI Treiber kann so so das Telefon nicht finden und somit auch nicht korrekt eingerichtet und konfiguriert werden. Ein Hinweis auf Ihrer Seite wäre von Vorteil!

Antwort von 3CX

vor 3 Jahren

Hi Nicole and thank you for taking the time to review 3CX. Our Manual does mention the Windows platforms supported: https://www.3cx.com/docs/manual/phone-system-installation-windows/#h.rpbyof1d94m1

Rongen
Rongen
Digital Developer in Brunei
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

3CX is an all-around telephony service for any organisation

5.0 letztes Jahr

Kommentare: So far it's good. It works 24/7 without failure. Love the support we're getting.

Vorteile:

I like that 3CX works for start up and mid to large size companies. The price is reasonable. Integrations with Hubspot and other SMS apps are available.

Nachteile:

There's no Caller ID feature, and no native SMS function.

Antwort von 3CX

letztes Jahr

Hi Rongen, we appreciate your feedback on 3CX! We are glad to hear that you find the pricing of 3CX reasonable, making it accessible to businesses of different scales. Regarding the Caller ID, 3CX offers flexibility in formatting incoming Caller ID numbers, allowing administrators to customize the presentation to meet their specific needs. Please make sure that you have read this document for further guidance about Caller ID Reformatting - https://www.3cx.com/docs/cid-reformatting/ For any issue you may face, you can reach out to our Customer Service team for assistance via the Live Chat bubble found on www.3cx.com or by email at [email protected].

Craig
Web developer in UK
Computer-Software, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A fantastic system

5.0 vor 3 Monaten

Kommentare: I use the self-hosted version with a cheap VPS and pay less than £5 a month including calls on my landline. (SIP from telnyx.com)

Vorteile:

3CX is fantastic. It is a great way to spend over 75% less and get 100% more. I have an automated voice answering system that requires the caller presses 1 and if they don't it hangs up, stopping so-called spam bot calls. The system works out of the box with Yealink (which I use) and once configured is a very very wise investment.

Nachteile:

3CX don't offer support themselves, you need to go through a vendor. I never needed to and nailed it with self-hosted.

Antwort von 3CX

vor 2 Monaten

Hello Craig. Thank you for your detailed review! It's great to hear that 3CX has been such a cost-effective and efficient solution for your needs. We're glad to see that the self-hosted setup worked well for you as well! Thanks for choosing 3CX as your communications system!

Crystal
Administrative Assistant in USA
Medizinische Praxis, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

3CX in Medical Office

3.0 letzten Monat Neu

Vorteile:

It allowed for multiple lines, and transfers.

Nachteile:

A lot of times we would lose connections while someone was on hold or trying to transfer.

Antwort von 3CX

vor 4 Wochen

Hi Crystal. Thank you for your feedback! Connection issues are not necessarily related to 3CX itself and may be due to network or configuration factors. We recommend consulting your internal IT team or a local 3CX Partner with experience in troubleshooting connection issues to ensure optimal performance.

Tialee
Administrator in Jamaika
Finanzdienstleistungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

User friendly

5.0 vor 11 Monaten

Vorteile:

This software is simple to use and the features are clearly displayed. Calls are displayed on made, missed or received in a call log.

Nachteile:

The call recording is not accessable until 2 hours have past.

Antwort von 3CX

vor 11 Monaten

Hey Tialee, Thank you for your feedback on 3CX. It's good to hear you find the software user-friendly and more cost-effective solution for you compared to Five9, especially in a large employment setting!

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A Perfect Phone System

5.0 letztes Jahr

Kommentare: The Overall experience with 3CX has been very Good. Before 3CX we used Asterisk. Though Asterisk does good work, what it lacked was a proper telephone system useful for Businesses.

Vorteile:

3CX is a perfect Phone system for Businesses. It is one of the best product in the market when it comes to SIP and VOIP Telephone Systems

Nachteile:

3CX has worked perfectly for me so far so it is difficult for me to list down what I like least about it.

Antwort von 3CX

letztes Jahr

Hello! Thank you very much for your comprehensive and positive feedback! We are glad to hear that 3CX has effectively addressed your communication challenges, positively impacting your business. We completely agree with your assessment that 3CX is fully scalable, making it the ideal solution for connecting teams, customers, and remote workers as your business continues to grow.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Lagerung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easy and Useful but a lot of bugs

3.0 vor 6 Monaten

Vorteile:

It is convenient to use, pretty decent user interface. I love the dialer as it is similar to phones and no feature is hidden.

Nachteile:

I faced a lot of connectivity issues using VPN and also bluetooth connectivity issues with headphones.

Antwort von 3CX

vor 5 Monaten

Hello and thank you for your review. We're happy to hear you like the user interface of 3CX. Regarding your VPN and Bluetooth issues, we recommend consulting with a 3CX Admin within your company. They can examine these issues in more detail and suggest best practices to ensure you get the most out of your 3CX system.

David
IT manager in USA
Regierungsbeziehungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

3cx for small business

4.0 vor 3 Monaten

Kommentare: even tool is working overall well, our CS dept is asking for more skills not availble eon current version 18

Vorteile:

easiest configuration and setup from IT perspective

Nachteile:

integration to other tools like an ERP or chat/IA tools

Antwort von 3CX

vor 2 Monaten

Hey David, thank you for your review! We're happy to hear the setup has been easy from an IT perspective. We appreciate your feedback! Just a heads-up, version 18 is nearing its end of life, and the latest version, V20, comes with many more features. If you haven’t upgraded yet, we highly recommend making the switch!

Linze
IT Support Officer in Australien
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Communication Tool

5.0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

Easy to use navigation and user-friendly interface. Finding contacts from company team is simple.

Nachteile:

Not many cons, sometimes when connected to mobile data instead of work wifi the connection is unstable. Other than that very satisfied.

Antwort von 3CX

vor 2 Wochen

Hello Linze! Thank you for your positive review! We're glad to hear you find the platform easy to navigate and user-friendly. :) Thank you for sharing your experience!

Preeti
AVP in Indien
Buchhaltung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Good voice communication system

4.0 vor 4 Monaten

Kommentare: I have just started using it but finding it difficult to dial the number as despite adding zero or + before the number, it still says invalid.So, not sure what's wrong.

Vorteile:

Ease of calling and customer support services

Nachteile:

Nothing notes till date.Software seems good to use.

Antwort von 3CX

vor 3 Monaten

Hello Preeti. Thank you for your feedback. We're glad you're finding the 3CX software good overall. Regarding the dialing issue, we suggest reaching out to a local 3CX Partner who has expertise with 3CX. They can identify the root cause of the problem and assist you in resolving it. You can find the list of 3CX Partners here: https://www.3cx.com/ordering/find-reseller/

Aldo
Software Engineer in Österreich
Informationsdienst, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A nice tool, not for startups though

2.0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

It did what it was supposed to, so can't complain about it.

Nachteile:

It's a tool mostly for corporations, a bit outdated nowadays.

Antwort von 3CX

vor 2 Wochen

Hello Aldo! Thank you for sharing your feedback! We're glad to hear the tool met your expectations. However, we’d like to clarify that 3CX is indeed very startup-friendly, especially with our 3CX SMB FREE edition designed specifically for smaller businesses and teams without extensive IT resources. 3CX is also constantly evolving with regular updates to ensure it remains modern and aligned with industry needs. We appreciate your input and hope you’ll continue to explore how 3CX is able to provide communications to businesses of all sizes!

Sam
Sam
Partner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Logistik & Lieferkette, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

3CX is fine, but it is all about who handles the hosting

4.0 vor 3 Jahren

Kommentare: 3CX feels like it is a step up from a normal landline, but I don't see any wow factors that I feel like I could get from some of the other VoIP names. If you're looking for something less expensive than Ring Central, Phone.com, and OnSip, then you should be able to find a small VoIP provider willing to offer you a hosted package with 3CX for a lower price.

Vorteile:

3CX is straightforward. It seems to have all the necessary features for a small business. Still, as a business owner who cannot work on the admin side, I can only comment on the usability and stability. Compared to other softphone apps, I've never had significant issues. I use 3CX as a softphone on an iPhone, through a Yealink desk phone, via Chrome plugin, and on an iPad. Surprisingly, the limitations I see are not due to the daily functions. There are some features I would like, but there is nothing about this app that hinders my company's ability to operate without delay. We have users in China, Thailand, the Philippines, Jamacia, Venezuela, and the US. All locations work well, and the apps work even with limited internet access. There are times when the connection is not great, but this is usually due to the internet and not the apps.

Nachteile:

There is no way for my ringer on my softphone or desk phone to be customized to ring differently when someone calls my extension vs. ring group. I wish there were connectivity with Zapier so that I could push contacts from other services into our address book. It would be nice if the SMS chat feature worked more similarly to a shared inbox, where everyone could see it. You can only transfer the chat to another extension, which makes SMS hard to use as a group. Overall, the cons are not about the ability to use 3CX but the features I wish it had that could provide a better overall experience.

Antwort von 3CX

vor 3 Jahren

Hi Sam and thank you for your review! We are glad to hear that you are enjoying using our software and that it has helped you stay in touch with your employees throughout the world! Regarding the points you raised, desk phones can be configured to have distinctive ringtones for Queue Calls, so you should certainly consider switching to using Queues instead of Ring Groups. Apart from this, you would also get better reporting capabilities and a lot more polling strategies to choose from. For syncing you phonebook contacts, we do currently offer integration with Microsoft 365, but in the coming updates we will have a REST API that may also allow you to interact with the 3CX Phonebook, giving you the maximum flexibility in syncing your contacts between various platforms. Incoming SMS messages can be sent either to an Individual Extension or to a Queue, in which case all logged in members of that Queue will see incoming messages.

Robert
Robert
Head of IT in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Chemikalien, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Full featured Hosted SIP VOIP solution

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Our on premise system had a number of issues. As it was not hosted it would only work in the office. Sometimes when we had an outage random users would lose their voicemail greetings. There was missing call queue and forwarding functionality that we required.

Vorteile:

Easy to implement. We converted over from our on premise Avaya system in less than an hour with little more than a couple of forms and spreadsheets to fill in. We have the option of the computer soft phone or the iOS app which means that people can decide how they receive/make "landline" calls. For thos in shared/high noise locations there are a number of voip deskphones that will also work. It gave us much better queue/forwarding functionality than we had before. Before this system any call forwarded to a mobile/another extension had the number of the extension doing the forward rather than the initial caller. Simple admin interface. Easy to use.

Nachteile:

There is no way to seperate the softphone volume from the generic computer volume so it can be quite a shock if you are doing something and the phone rings. There can also be annoying instances of the app trying to call on any number that you click on as it cannot identify phone neumbers. Minor things but room for improvement.

Antwort von 3CX

vor 2 Jahren

Hi Robert and thank you so much for taking the time to leave us a very good review. We hope you continue to have a good experience with 3CX. In regards to the cons you mention, if you have multiple speaker devices (computer, headset, monitor) you can select an individual device and set the ringer to be that and adjust the volume accordingly. If you wish, you can also exempt certain websites from having the numbers detected as telephone numbers, from the settings of the 3CX click-to-call extension.

ALEXANDER
Customer Success Manager in Brasilien
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Serves small businesses very well for free.

5.0 vor 5 Jahren

Kommentare: In my opinion, it is a very good tool and hardly ever had problems, because the tool is very stable and with a very good usability, serving very well small businesses.

Vorteile:

• It is free. • Assists in the company's internal communication. • It is always updated with improvements. • Ease of receiving and transferring calls. • Ease of configuration and installation by the end user.

Nachteile:

• We used the trial version quietly for 1 year, but due to technical problems due to a codec, it caused a major internal problem where we stayed 3 days without a phone. For this reason the support of the company that provides the service asked us to change the application.

Antwort von 3CX

vor 5 Jahren

We are sorry to hear that you had codec issues. Can you explain which codec was used and what issues it created? Codecs work using the SIP Offer - Answer model - a standard in SIP used for the update of session dialogs. This means that when a codec is offered by one endpoint (phone), and the receiving endpoint answers "no available codec" then a codec exchange occurs where both endpoints try to find one common codec (language) to use for their media. Like this every call is serviced and has more chances to get 2 way audio. It is important to tell us which codec you tried to use. Because firstly, we might have an issue to investigate or we might also give you an alternative codec you can use. We support all major codecs so I am surprised how the company that serves you recommended that you change the whole app. Nonetheless, thank you for your feedback. I will forward this to the development team.

Mia
Account Manager in UK
Medizinische Geräte, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easy Peasy

5.0 vor 12 Monaten

Kommentare: Overall I've liked using 3CX. Easy to use, and efficient.

Vorteile:

I like the efficiency of the product. Its easy to make, receive and transfer calls using this system. No need for big bulky phone taking up more room on the desk, just simply type the number in using the numbers on the keyboard, and plug in a headset to the USB port.

Nachteile:

Its not great when the internet goes down, as the calls then drop. However this is part and parcel of not having a physical desk phone.

Antwort von 3CX

vor 11 Monaten

Hello Mia! Thank you for your great review. We're pleased to hear you appreciate the efficiency of 3CX and find making, receiving, and transferring calls easy with our system. It's great that the space-saving aspect and simplicity of using a keyboard and headset are beneficial for you. Thanks for choosing 3CX!

Thilina
Thilina
Insurance Executive in Sri Lanka
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A Seamless Communication Solution: 3CX Software Review

4.0 letztes Jahr

Kommentare: 3CX has been an invaluable asset for our team. Its user-friendly interface, unified communication features, and rich functionality have transformed the way we collaborate and interact with clients. The reliability and cost-effectiveness of the system make it a top choice for our call centre's day-to-day work. I highly recommend giving 3CX a try.

Vorteile:

With 3CX, everything is unified under one roof. We can make and receive calls, send messages, and hold video conferences seamlessly. The software also integrates smoothly with Microsoft 365, which has significantly improved our team's efficiency.

Nachteile:

3CX relies on a stable internet connection. Even the slightest change will impact your experience. Compared to the previous software we had, this is an ongoing issue we're still trying to find a solution to.

Antwort von 3CX

letztes Jahr

Hi Thilina, and thank you so much for taking the time to review 3CX! We really appreciate your kind words. We are glad to hear that 3CX has been an invaluable asset for you and your team!

Fridah
Fridah
Graphic Designer in Südafrika
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Grafikdesign, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

One-stop Solution for BIM and Team Collaboration

5.0 letztes Jahr

Kommentare: File sharing.Team collaboration.Business instant messaging.Call routing and monitoring.

Vorteile:

3CX enhances business instant messaging, chat, file sharing and call monitoring in one single integrated repository.

Nachteile:

I do not face any drawback when using this program and I use it on a daily basis.

Antwort von 3CX

letztes Jahr

Thank you for the wonderful review, Fridah! We are glad to hear that you enjoy 3CX's many great features!