Wir helfen Unternehmen in der Schweiz
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Google Workspace Erfahrungen

Über Google Workspace

Eine Suite von Collaboration-Produkten für Teams und kleine Unternehmen. Webkonferenzen, Dateifreigabe und Planung in der Cloud.

Erfahre mehr über Google Workspace

Vorteile:

Customer support is good and in some plans you have priority support services. The collaboration is the most transparent possible, work agility is better than with other solutions.

Nachteile:

It can be frustrating when there are features that are available in MS Suite that GSuite does not have. They are few and far in between, but once in a while it does frustrate you.

Bewertungen zu Google Workspace

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4.6
Kundenservice
4.3
Funktionen
4.6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

Google Workspace hat eine Gesamtbewertung von 4.7 von 5 Sternen basierend auf 15’381 Nutzerbewertungen auf Capterra.

Haben Sie Google Workspace bereits verwendet?

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwarekäufern.

Nutzerbewertungen filtern (15’381)

Michael
Owner
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Musik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The Best Platform Available For A Variety of Uses!

5.0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Valentin
Geschäftsführer in Deutschland
Fotografie, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Falsche Werbeversprechen, schlechte Downloadleistung, gutes Mailprogramm

3.0 vor 12 Monaten

Kommentare: Eigentlich ein gutes Produkt, viele Funktionen, viele Möglichkeiten, AppScript ist super, GMail ist super, die Office-Programme sind ordentlich. Aber Drive scheißt einfach rein.

Vorteile:

GMail ist durchdacht und gut zu verwenden. Drive ist an sich auch gut zu verwenden, wären da nicht die Probleme beim Download von Ordnern, großen Dateien und beim Teilen.

Nachteile:

Es wurde mit "so viel Speicher wie nötig" geworben, danach die Preise angehoben und das Verpsrechen entfernt. Jetzt müssen wir statt anfangs 8.5€ / Montag / User plötzlich 30€ / Monat / User für die gleiche Leistung Zahlen und ich kann mir nicht mal sicher sein, dass Google sich umentscheidet und auch dort die Leistung irgendwann einfach ändert. Geht gar nicht. Außerdem funktioniert der Download großer Dateien und Order so schlecht, dass wir inzwischen lieber WeTransfer für Kunden verwenden.

Jagannath Reddy
einkauf und Lieferenten management in Deutschland
Software für die Automobilindustrie, 5’001–10’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Die benutzerfreundlichste Software, die jeder benutzen kann und die fast kostenlos ist.

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Perfekt für alle Anwendungen wie Daten, Speicherung, Meetings, Chat, Playstore, Mails, Fotos. Alles in einem!!

Vorteile:

Es ist die benutzerfreundlichste Software, die ich bis heute benutze, es gibt eine Reihe von Optionen in der Software. Ich benutze fast alle von ihnen jeden Tag. Wie Business, Meet, Chat, Drive, Hangouts etc. Alles in einem an einem Platz.

Nachteile:

Die Kalenderfunktion habe ich benutzt, aber sie ist nicht so effizient wie andere, zum Beispiel Outlook.Die Verwaltung und das Hinzufügen von Zeitfenstern ist für mich etwas schwierig.Das kostenlose Laufwerk ist auf 15 GB begrenzt, was für die Speicherung von Dateien ausreicht, aber nicht für Fotos.Wenn wir zusätzlichen Speicherplatz kaufen würden, wäre es besser, und er wäre zu einem günstigeren Preis erhältlich.

lutwuig
scheißerin in Deutschland
Rundfunk, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

der king des google

5.0 vor 10 Monaten

Kommentare: gut

Vorteile:

das so so viele vorteil gegen über anderen websiten trotzdem ganz angenehm zu benutzen loldas so so viele vorteil gegen über anderen websiten trotzdem ganz angenehm zu benutzen loldas so so viele vorteil gegen über anderen websiten trotzdem ganz angenehm zu benutzen lol

Nachteile:

das so wenig vorteil gegen über anderen websiten trotzdem ganz angenehm zu benutzen loldas so wenig vorteil gegen über anderen websiten trotzdem ganz angenehm zu benutzen loldas so wenig vorteil gegen über anderen websiten trotzdem ganz angenehm zu benutzen lol

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

super für Firmen und auch für Privatpersonen

5.0 vor 10 Monaten

Kommentare: super und leicht verständlich.

Vorteile:

überall und von jedem Gerät aus abrufbar, mobil perfekt und schnell.

Nachteile:

man kann leider nicht mehrere Postfächer von einer Seite verwalten. Erklärvideos könnten auch auf Deutsch verfügbar sein!

Christopher
Lead Customer Success in Deutschland
Finanzdienstleistungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Super Collab Tool

5.0 vor 6 Monaten

Kommentare: Arbeite täglich damit und würde es immer Microsoft vorziehen!

Vorteile:

Einfach zu bedienen, easy Collaboration, Einfache Integration

Nachteile:

Google Meet und Kalender könnten noch ein paar mehr Funktionen vertragen :)

Andreas
Teamleiter in Deutschland
Logistik & Lieferkette, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Bestes Programm Ever

4.0 vor 7 Monaten

Kommentare: Ich kenne kein besseres Emailprogramm, das unsere Bedingungen besser erfüllt

Vorteile:

Die Übersichtllichkeit und Bedienungseinfachheit ist ein entscheidendes Kriterium

Nachteile:

Leider bietet das Programm nur eingeschränkte Möglichkeiten es in Fremden Sprachen zu nutzen

Pujitha
Pujitha
Berater in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Logistik & Lieferkette, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Sehr Freundliches

4.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Benutzerfreundlich und einfach zu verstehen und neue Tools zu lernen

Nachteile:

zu viele Werbung, manchmal stecken bleiben

Michael
It-Administrator in Deutschland
Luxusgüter & Schmuck, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Google Workspace

5.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Tolle Integration in andere Softwareprodukte

Nachteile:

Liegt eben bei Google das muss man auch wollen

Rene
IT-Administrator in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Google Workspace

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

Kommunikation mit Teammitgliedern auf allen Ebenen, sehr leichte Integration, sehr einfache Migration von vorhandenen Systemen

Nachteile:

alles in der Cloud, an Datensicherheit muss man halt glauben

Sven
Selbständig in Deutschland
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Google workspace Bewertung Alleseasy

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

Also google meint wenn man selbstständig ist braucht man ein Google workspace dann habe ich das gemacht und jetzt arbeite ich damit.

Nachteile:

Ich finde es manchmal etwas umständlich aber ansonsten muss man sich halt rein finden und damit zurechtkommen es ist schon okay alles so.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bekleidung & Mode, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Sehr gut

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Ich finde Google Workspace perfekt und es erfüllt seinen Zweck bestens

Vorteile:

Es ist einfach und sehr übersichtlich top

Nachteile:

Bis her habe ich keine negativen Nachteile

Manuel
Koch in Deutschland
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Bewertung Diehl

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

Saubere Abläufe tolles Service Personal

Nachteile:

Ausbau fähig alle sollten sich mal anstrengen

William
William
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Software!!

5.0 letzten Monat Neu

Kommentare: Still using it and inqould be lost without it.

Vorteile:

Easy to implement and use after. It didnt cost an arm.and a leg either.

Nachteile:

Not much i didnt like that i can think of.

Tito
Computer Consultant in USA
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Amazing product. Uptime, support, easy to use, low cost for a great suite. Powerful.

5.0 letzten Monat Neu

Kommentare: Overall great product good price. Awesome technology. Great tools. Uptime is almost perfect. Google products are solid. Do your due diligence and find out if its for you.

Vorteile:

It was easy to setup and migrate from 365. Powerful suite with lots of tools. I mainly use it for email. Google search and Gmail are powerful tools by default and free. Now imagine having a paid version of it with all that and some extra tools. Like extra space, domain, Outlook sync support. Spam support by default is great and keeps most garbage out. You don't need to set it up or tweak it like 365. Archiving is the best, you can hold all your email and archive it. You can still access it with search. 365 still has an outdated pst files the grows exponentially. Overall a great product recommended but do your homework.

Nachteile:

Only real issues are if you lose your credentials or access to an old phone number that has all the recovery information. It's over complicated just to recover your account. I don't mind because I don't want people hacking my account. I had to prove ownership even though I could log in. Proving ownership is complicated so have good records and if you change phone numbers make sure you update all your account settings. Also if you have 365 you will need to purchase Microsoft office on your own. Google docs, sheets, are great but not as powerful as Microsoft Office products.

Lynn
Licensed Clinical Social Worker in USA
Psychische Gesundheitsfürsorge, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Google workspace

3.0 letzten Monat Neu

Vorteile:

Uncertain at this time as I have not had enough time to work with it yet.

Nachteile:

Uncertain at this time as I have not had enough time to work with it yet.

Jaqlyn
HR and Communications Manager in USA
Software für die Automobilindustrie, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good for what it is

5.0 vor 4 Monaten

Kommentare: Google Workspace was the easiest to integrate with our website host, which is why we went that avenue; however, after our subscription ends, we may consider looking at a different avenue. Google is one of the most expensive options, and while it does work and you are likely to not ever experience issues in functionality, if you need any help with issues that cannot be solved via chatbot or help articles, it's almost impossible to get assistance from Google. We still have existing customer service help requests or review requests that have cases that have been open for years. Overall, Google workspace is simple, straightforward, easy-to-set up, and does what it says it will; our complains would be that it is probably the most costly option, has some features that are lacking and need to be updates, and Google's abysmal customer service.

Vorteile:

We chose Google Workspace primarily because of it's compatibility with our current website. They are our host's partner. The ease-of-use is hard to beat. Google's service is great in the set-up stage. For the most part, everything works as it should, and Google offers a lot of helpful features to assist in document management, reports, etc. that can all be used in the day-to-day business management.

Nachteile:

Google's service after you are a customer is abysmal and disappointing. You can only get assistance via chatbots and online articles, so if there is an actual issue, good luck getting it resolved. The customization features for the inbox are lacking (Outlook's is what I would consider ideal). While google's tools and features are helpful, I would generally consider what Microsoft has to offer as better and used more frequently.

Nathalie
CEO in Frankreich
Restaurants, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Ideal for small entrepreneurs and easy to handle, no headache

5.0 letzten Monat Neu

Kommentare: We're a small restaurant business, with little time to spare for administrative tasks, especially for office work and its configuration. G.Workplace helped us to be efficient and save maximum time, while remaining autonomous and, above all, cost-effective.

Vorteile:

The Google suite is simple, fast, fluid, and you can quickly find all the vital functions for a small business, at a fraction of the cost of big licenses. Messaging, aliases, filters, effective anti-spam, office suite, sharing, document versions, cloud storage. It's great! A real time saver to focus on production.

Nachteile:

You might find yourself alone sometimes, especially with the office suite or email setup. But there's such a community that the solution comes autonomously after just a few minutes of research.

Adam
Founder in Spanien
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good Suite to launch your venture

5.0 letzten Monat Neu

Kommentare: I enjoyed it, it was instrumental in running my small venture, it think its a solution you can progressively scale with no matter what the size of your business is.

Vorteile:

the ease of setting up the account, getting the domain linked to the workspace and managing the account in general is smooth, also the pricing is really good.

Nachteile:

I think the deployment was fairly easy but i think some important emails got flagged a couple of times in spam. in general it is pretty reliable.

Liam
CMO in UK
Software für die Automobilindustrie, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Google Workspace

5.0 letzten Monat Neu

Kommentare: From email management to file sharing Google Workspace has all tools you need for a business, small or enterprise. Data is secure and easy to acces.

Vorteile:

Google Workspace is the perfect tool for every business. Before discovering that google provide this i was struggling with full inbox, expensive cloud storage. Unlimited pace on you email is something every business wants. Google driver is exceptional on cloud storage and sharing. Drive stream feature help the entire team work in the same place.

Nachteile:

Nothing to write as a con. Everything works as it should be.

Marie Joy
Marie Joy
Virtual Assistant in Philippinen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A very helpful tool to help Virtual Assignments manage their workspace online

5.0 letzten Monat Neu

Kommentare: I am so happy and very satisfied. My data and files are well organized and it is pretty cheap too.

Vorteile:

Google Workspace has made it easier for me to work from home. From managing my data, to organizing them, this software is the most valuable part of me as a freelancer. I highly recommend it!

Nachteile:

It's kinda confusing to use at first but with daily usage I am able to utilize it and integrate it to mu daily job as a freelancer.

Annika
Paralegal in UK
Non-Profit-Organisation Management, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Google workspace reviews

4.0 letzten Monat Neu

Vorteile:

Google workspace is integrated with a lot of google services suchlike google drive which offers free storage space which can be increased by subscriptions.scheduling appoints using google calendar is very easy and quick and it notifies the use when date for appointment reaches

Nachteile:

Google workspace is easy to implement therefore no dislike.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Element DNA

5.0 letzten Monat Neu

Vorteile:

It's very great and wonderful. Impacting and simplify

Nachteile:

Simple to understand and great to work with

Nate
Internal Communications Coordinator in USA
Einzelhandel, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Using G Suite as a Business Communicator

5.0 vor 5 Jahren

Kommentare: Overall, G Suite is a dream to use – so long as you have a reliable internet connection.
I especially appreciate the collaborative features, the ability to set differing permissions, and the integration with other products. The ability to use it on a smartphone on the go is very helpful as well.

Vorteile:

I love the collaborative aspects of G Suite. The ability to create shared folders and documents that are accessible from anywhere, the ability for multiple people to work in and comment on documents all at the same time. The ability to tag/call out colleagues in a document, and assign them sections to work on is amazing as well. There is even a built-in chat function to host a discussion within a document. Moreover, the accessibility of documents from anywhere with an internet connection is great. It's as easy to do from within a mobile app as it is on a desktop computer, making sharing items on the fly (or while out sick) a snap! We use G Suite with LumApps intranet, and G Suite integrates nearly seamlessly. It's great! As a business communicator, the ability to set different permissions in a document is immensely helpful, and it is appreciated!

Nachteile:

Some features are a little less intuitive than others, which sends a curveball. In some ways, Google have set the bar so high for themselves with the way some features work, that they almost set themselves up to disappoint when other features don't perform or are less intuitive. G Suite is often marketed as a Microsoft Office replacement. And in many ways, it is. However, there are a couple of features that are missing or underdeveloped: In any document, it is not possible to do a find-and-replace that is limited to a specific section or limited to a highlighted area. Find-and-replace applies to the entire document, which is very vexing. In Google Slides, it is not possible to set differing slide durations; each slide must advance at the same interval. Both of these features, which I used every day in Microsoft Office, seem relatively easy to implement. (But then again, I am not a coder!)

Sarah
Data Analyst in USA
Outsourcing/Offshoring, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A Necessary Tool for Doing Business

4.0 vor 4 Jahren

Kommentare: I've been a G Suite customer both in my personal life, self employment ventures, and all the times I've contracted with companies. Over time I've pushed away using Google's proprietary tools (For example, I'll utilize a different email platform but hook it into G Suite), and I will admit there's a serious disappointment to be had when it comes to integrations with "Smart" devices. G Suite will remain a constant part of my life, and it scales well whenever I've had periods of needing additional accounts/storage.

Vorteile:

G Suite is intuitive, and merges well into the workflow for users who've already been using Google products. It doesn't take much to tweak it a bit though it's often a good thing to restrict people to the environment they (often) grew up using.

Nachteile:

The walled garden which is Google becomes G Suites strongest selling point and also it's greatest weakness. Some organizations may not find this meets their needs, and while it's not specific to my use-case everyone should evaluate if G Suite meets their compliance needs. I also will say the admin panel is a bit simplified in comparison to what IT professionals may be used to (this might just be me), though it's improved with time.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great office solution for our small team

4.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall I'm happy with the software. It's easy for the team to use, document sharing and working on the same document together is very simple. I finally feel Google Chat is at least somewhat more comparable to Slack, but since it was so far behind when we started using G Suite, we're now stuck with Slack and switch is just too much of a hurdle. So if you're starting out with G Suite now you might be able to save yourself the money on a separate Slack subscription as well.

Vorteile:

G Suite has been very easy for our small team to use. The web apps are user friendly and easy for anyone to quickly get up to speed on. Google Meet is also very easy to use for team or external video meetings, and offers dial-in numbers for participants if some are on slow internet connections or don't have a microphone setup for their computer. The video quality has improved dramatically since I first started using it back in 2018. It works in the browser with no additional software installation needed, so it's quick and easy to use each time.

Nachteile:

Gmail needs an overhaul, especially the settings area to make it more user-friendly. Setting up custom keyboard shortcuts to navigate through Gmail is cumbersome and there doesn't appear to be a way to map a shortcut to "Display images" in an e-mail if you have loading of these turned off by default, which I do for privacy and tracking reasons. For Google Drive it doesn't seem to save the sort order setting for each folder and there's no way to get this to save. Some folders where I prefer to sort the file order by Last Modified so recent ones show at the top then impact the sort order of other folders where I'd prefer it stay in alphabetical order. Google Meet needs to add more features similar to other video conferencing solutions to stay competitive.