Very intuitive to use - very little training required

Bewertet am 24.4.2019
Verifizierter Rezensent
Project Manager
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall works very well, is easy to use and is a good business tool.

Vorteile: It is an easy program to learn - very little, if any training needed. We use the system for calls in general but also for sales and support lines with rollovers. It is easy to call people via the PC, conference and transfer calls. It also displays extensions, if people are already on calls, etc. which is very helpful when trying to route customers to an available rep.

Nachteile: It seems like it sometimes conflicts with some programs and auto-logs people out. Maybe this is sometime we have setup incorrectly, but we have had it happen with a few different users. It will auto-log them out, but yet appear, on their screen that they are logged in.

MiCloud Connect for Team Connections

Bewertet am 7.5.2019
Verifizierter Rezensent
Associate Director
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: MiCloud Connect has allowed a lower-tech non-profit to transition to a cloud-based phone system, allowing for employees to successfully fulfill job functions when away from the physical office and enabling team members to communicate in a smooth, quick chat system.

Vorteile: The positive points of MiCloud Connect allow me to chat with team members about issues or projects without the need to email. I appreciate that MiCloud Connect enables my use of the soft phone, interfacing with the CRM for integrated management of business development tracking and utilization anywhere.

Nachteile: Unfortunately, based on my organization's setup in cahoots with MiCloud Connect, any update to the cloud-based system requires administrator permissions, slowing workflow due to the need for our IT team to grant permission for system updates before being able to utilize the program.

A phone system built with business in mind

Bewertet am 14.1.2019
Verifizierter Rezensent
IP Telephony Engineer
Telekommunikation, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The management is drop dead simple. The documentation is all hot linked to the part of the management interface you are using right then. The user client is easy to use and looks great. The system has been rock solid and I love the architecture with resiliency and cheap redundancy built in from the ground up.

Nachteile: There has been some support upheaval during the closing days of ShoreTel ownership, but that seems to be improving under Mitel, hopefully that trend continues.

CS Manager

Bewertet am 19.12.2018
Verifizierter Rezensent
Manager of Content and Online Services
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I'm able to see which of my CS agents are logged in and available to take calls, as well as sign them out of the system if they're away from their desk. The analytics are really powerful and allow me to schedule lunches and breaks according to when our slow times occur throughout the day.

Nachteile: The reporting could be more up-to-date. Looking at the average call times is usually 15 minutes behind.

My Mitel Review

Bewertet am 9.1.2019
Verifizierter Rezensent
Clerk Typist
Staatsverwaltung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall still a pleasant program to use for connecting and networking calls.

Vorteile: I like that it is a quick-to learn software with an easy to use interface. It's almost plug and play with how simple it is to use for the office.

Nachteile: There are frequent sign in and log out issues without any reason or network issue.

Mitel

Bewertet am 23.3.2019
Verifizierter Rezensent
Operations manager
Logistik & Lieferkette, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Being able to work remotely and the phones giving you the ease of use, with their software and ease of use they are pretty great and works like a wonder for our office, we've tried different service providers for our communications needs and this one has been the best by far

Nachteile: Probably the fact that you can't get filtered data on amount of calls or details, this is really hard to get and on the management part this is critical.

One of the best PBX that support all most all the features required

Bewertet am 27.8.2018
Verifizierter Rezensent
Senior VoIP Engineer
Telekommunikation, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: This is a great product if you have some experience with PBX functionality

Vorteile: Relatively easy to configure and lots of configurations that can be changed to make things work

Nachteile: Having too many options to change, will confuse sometimes. One thing i have issue is with license management

Great Phone System

Bewertet am 10.12.2018
Verifizierter Rezensent
Sales Consultant
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: -Easiest auto dialing system I have ever used
-Desktop app handles outbound/inbound calls without a problem
-Their customer service is great
-Really handles everything when it comes to calls and a must for any sale/customer service team

Nachteile: I did not find anything wrong with this software. My only advice would be to make sure you have a good internet connection or you could have some issues.

This has been a God send!

Bewertet am 8.8.2019
Tiffany V.
Executive Assistant
Verbraucherdienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: We transitioned phone systems from an old traditional line to Mitel. This product came along with it, and we couldn't be happier. This allows us to seamlessly transfer calls to voicemail, conference in to other colleagues, and pull up a chat if we have a quick question that doesn't warrant a phone call. This product filled a need our business wasn't even aware we had.

Nachteile: It can sometimes have issues loading in the morning for some of our workers. Help desk is great is solving any issues, but it does happen more often than it should.

Use this as our phone system.

Bewertet am 7.3.2018
Verifizierter Rezensent
Salesforce Administrator
Bau, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Works well and allows interoffice communication.

Vorteile: Has a lot of features. Most of which we don't even use. Customer support and setup crew was friendly and a lot of help.

Nachteile: Almost too many features. So many buttons on a phone. Also who still uses desk phones in 2018?? Works well though.

It works, but could be improved upon

Bewertet am 9.1.2019
Polly T.
returns and reception
Lagerung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, MiCloud seems to be decent software for the job. However, it does have its downsides, and I probably wouldn't choose it if presented with a more reliable option at the same price point.

Vorteile: I am able to see which customer service agents have open lines, which are away from their desks, and which are on other lines, which makes it easier for me as a receptionist to transfer calls back and forth. I also like the ability to customize lines to enable transfers to various departments and branches across our nationwide company.

Nachteile: Calls are dropped too frequently for my liking, and often the transfers do not complete properly and bounce back to my line, which can cause confusion and inconvenience to customers during busy times.

Never miss a call

Bewertet am 10.1.2019
Jocelyn R.
Logistics coordinador
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I love that everything is registered on the phone and computer so you never miss a call

Nachteile: Everything is so user friendly it gives you options and keeps track of everythinng so whats not to like

Keeps you Connected

Bewertet am 31.12.2018
Verifizierter Rezensent
Provisioning Specialist III
Telekommunikation, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I stay connected with co-workers that are not in the same office as I am, and it makes it much easier to get a quick message our, or a question answered quickly.

Vorteile: Being able to connect with any others on the MiCloud platform

Nachteile: They seem to put out a lot of updates, which takes the software down frequently.

MiCloud Connect

Bewertet am 1.7.2019
Thomas A.
cs manager
Kapitalmärkte, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Having the right phone is key to success to see your track record on calls and just making transfers to your phone and your computer is key.

Nachteile: if the phone disconnects it does take a few HR to get back up. Downtime is needed for long waits

Mitel, The best

Bewertet am 26.12.2018
Jennifer S.
Tracking Assistant
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: reducing my time using keyboard, It will improve my Carpio Tunnel Syndrome

Vorteile: They can save the phone numbers that I use in a daily basis

Nachteile: It shows on my screen on an unexpected way!

Mitel Telephone Micloud Connect

Bewertet am 23.10.2018
Kevin L.
Partner
Telekommunikation, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
1 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: A fantastic system, that is unfortunately not worth the money, overpriced due to a brand name and unfortunately a company that is out of touch with it's customer base.

Vorteile: a BIG Brand that has a market leading product, it has all the features and functionality that you would expect from a system. It does everything that you need and more.

Nachteile: Licensing is limited and extremely costly, engineers are expensive and as amazing as the product might be, charging 50% more than it is worth because of the brand name simply doesn't do it for me.

MiCloud Connect - Virtual Phones for Now

Bewertet am 28.11.2018
Matt K.
Senior Project Manager
Rechtsberatung, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: This solution is great for remote workforces who need an "office" phone. It gives our people much more credibility in the marketplace.

Vorteile: It was an ease to deploy and use for all team members. The functionality is superb and allows our remote workforce to use their machines like a telephone and reduces costs associated with connected devices.

Nachteile: The switch from our prior provider to Mitel went less than smoothly, however, the final deployment has been a major success.

You really need to invest to get the best out of it

Bewertet am 24.2.2019
Harry D.
Learning Business Partner
Versicherung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Make sure your infrastructure is suitable for this software.

Vorteile: There is a lot of functionality to use, which gives you options on how you want to use it within your business.

Nachteile: The user experience needs updating, as there is too much training needed to use the system.

Better off somewhere else

Bewertet am 18.12.2018
Kenneth H.
Internal Systems Specialist
Personalwesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
2 / 5
Benutzerfreundlichkeit
2 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2 / 5
Kundenbetreuung
2 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: There isn't much I like about Mitel, but if I were to pick one thing it would be the softphone app they have for Google Chrome

Nachteile: The softphone application itself constantly needs to be updated and glitches out quite often.

Work in Progress

Bewertet am 12.12.2018
Tiffany V.
Executive Assistant
Umweltdienstleistungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Our company just recently switched to the Mitel phone system, which came with MiCloud Connect. I love the functionality to communicate effectively across platforms, and the overall install process for the entire office was quick and seamless.

Nachteile: It is definitely a work in progress to understand how to use the software, even for someone with an above average knack for technology.

MiCloud Connect saves me work

Bewertet am 10.4.2019
Verifizierter Rezensent
Assistant Network Manager - Infrastructure
Bildungsmanagement, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I like that this software removes my need to manage a physical server. I am busy managing several systems and if I can offload one I am more than happy to do it.

Nachteile: I haven't used it long enough to be fair here however I find the client a bit clunky.

Mitel integrated instant messaging

Bewertet am 17.7.2019
Marc L.
Senior Systems Engineer
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Works with Outlook and Mitel phone systems

Nachteile: Needs more emojis, and group messaging could use some work

Mitel is Not Worth it

Bewertet am 25.9.2018
Verifizierter Rezensent
Technology Director
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
2 / 5
Benutzerfreundlichkeit
2 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2 / 5
Kundenbetreuung
1 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Mediocre at best. I would recommend going with a different phone system.

Vorteile: Has some good features that business like to have-voicemail to email is great.

Nachteile: Very expensive and difficult to use if you area 1 person IT department.

Great VoIP from Mitel

Bewertet am 5.10.2018
Fred B.
Director of Managed Services
Informationstechnologie & -dienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: So many apps and features that you'll never be out of communication again

Nachteile: The mobile setup requires several app to use all the functions.

Good for easy calls

Bewertet am 26.12.2018
Maria G.
Logistics Coordinator
Logistik & Lieferkette, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I use it from time to time in my work

Vorteile: Easy to use when needing to call from the computer, just copy-pasting the number works

Nachteile: Every incoming call blocks the part of the screen