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Über ChannelEngine

ChannelEngine erleichtert die Verwaltung von E-Commerce auf über 950 Online-Marktplätzen. Mit synchronisierten Produkteinträgen, Beständen und mehr.

Erfahre mehr über ChannelEngine

Vorteile:

We like working with ChannelEngine because it's very easy to work with. And due to the help of a fantastic Onboarding Specialist we really had a flying start on Bol.com.

Nachteile:

Limited catalogue management options. Missing global rules options.

Bewertungen zu ChannelEngine

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4.4
Kundenservice
4.4
Funktionen
4.3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4

Weiterempfehlungsquote

8.5/10

ChannelEngine hat eine Gesamtbewertung von 4.5 von 5 Sternen basierend auf 44 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (44)

Patrick
Project Manager eCommerce - Marketplaces in Deutschland
Groߟhandel, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Intuitives Tool, um Produkte auf vielen versch. Marktplätzen zu platzieren und Aufträge abzuwickeln

5.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Es ist sehr einfach neue Marktplätze über Channelengine anzubinden. Die Entwicklung der individuellen Schnittstellen (Produktdaten, Angebotsdaten, Bestelldaten etc.) zu den Marktplätzen wird von Channelengine übernommen, sodass selbst nur sehr geringe Entwicklerkosten für Anbindungen aufgewendet werden müssen.

Nachteile:

Channelengine ist in der Lage sehr viele Daten zu beziehen und grafisch darzutellen. Dennoch ist die Exportfunktion dieser Daten noch ausbaufähig.

Marina
Marina
President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

The perfect tool to expand my business online

4.0 letztes Jahr

Kommentare: I love the functionality it's so precious and the inventory management has been especially helpful as it helps me maximize my sales and keep my stock up to date in real time.

Vorteile:

I love its ease of use and its ability to integrate with different platforms, such as my online store and other sales channels.

Nachteile:

Sometimes when I have a problem or query it can take a little time to get a response from the customer support team.

Alexander
Product Owner Global E-Commerce in Deutschland
Unterhaltungselektronik, 5’001–10’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Sell where people shop with ChannelEngine

5.0 letztes Jahr

Kommentare: - Very satisfied - Great team and collaboration- Very much customer-centric, looking for joint growth

Vorteile:

- User-friendly UI- Great onboarding experience- Continuous improvements on channel interfaces- Incorporating suggestions, and taking feedback seriously- Adding new features almost every month- Pioneering new channels and geographies

Nachteile:

- Beta channels come with quite some child-diseases- Reporting capabilities, notifications, and user roles can be improved

Guido
Marketplace Coordinator in Niederlande
Gesundheit, Wellness & Fitness, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Friendly to use

4.0 letztes Jahr

Vorteile:

Just the main priorities. The order management, stock.

Nachteile:

The integration with Amazon is not really working

Marit
Marketplace Manager in Niederlande
Sport, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Review

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

The ease in using the application and the customer support.

Nachteile:

We're missing the possibility to chat to our customers in Channel Engine. The customer support now needs to log in to dozens channels to talk to the customers. Another integrator has this function.

Sotton
manager in Frankreich
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Channel engine good integrator

5.0 vor 6 Monaten

Vorteile:

i like the ergonomics and ease of use compared with competitors

Nachteile:

the price to start working with channel

Lisa
Marketplace Specialist in Niederlande
Möbel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ChannelEngine review

4.0 letztes Jahr

Vorteile:

The integrator function of ChannelEngine works best and the support of the team is fast and helpful.

Nachteile:

Big changes/updates in the back end of ChannelEngine can have a large impact on our performances. The past has shown that this sometimes is not correctly communicated or tested properly and can affect our sales too much.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Luxusgüter & Schmuck, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Verry good platform to intergrate your favorite marketplaces

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

Communication and intergration with Dirk works verry well.Order flow from marketplaces to our own system works verry goodThe communication from Channelengine regarding new channels and opportunities is verry handy

Nachteile:

The costs no one likes to pay ;-) Like to be informed more about issue's

Matthijs
Marketplace Marketeer in Niederlande
Groߟhandel, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

ChannelEngine feedback

5.0 letztes Jahr

Kommentare: Amazed by the ChannelEngine features and possibilities. Also in cooperation with our success manager, we are able to easily manage different marketplaces and expand to other new channels.

Vorteile:

Content mapping, price rules, feedback why products are not published, customer care, Order management.

Nachteile:

Repricer doesn't work for all situations. We often lose to much unnecessary margin because the repricer does not increase the price when possible. For example: price gets repriced from 200 to 170 to win the buy box. Competitions offer gets offline, which makes it possible to bring the price back to 200 and still have the buy box, but our repricer does not do that (yet).It would also be a really nice feature if we could see the % of each field in de mapping stage that is correctly filled. For example: Required field X in Category Y has 97% successfully filled fields.Currently we can not see this on the mapping page. It would also be very effective if ChannelEngine shows us the products with empty fields (3%).

Martijn
Associate Director eCommerce and Digital Marketing in Niederlande
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Accelerating growth in multiple regions

4.0 letztes Jahr

Kommentare: Thanks to the support of Channel Engine we are now capable of scaling on multiple marketplace at a higher pace.

Vorteile:

Channel Engine has been essential in scaling our business on multiple platforms / marketplaces across regions: not only Amazon in the US and EMEA, but also 'local'marketplaces in Germany, The Netherlands and France. Still working on scaling to other platforms, with the full support and engagement of the customer success managers.

Nachteile:

US integrations were delayed due to some critical differences between the Euopean and US markets. This is being handled, however, a deeper understanding of the intricate details of the doing business in the US (Tax issues) should have been a known.However, CE-team is adequately following up and setting up a separate test environment for the US market.

Charlotte
Marketplace Manager in Niederlande
Einzelhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use and pro-active integrator for all marketplace activities

5.0 letztes Jahr

Kommentare: Great solution for external channel management, regarding orders, stock, content etc. No direct integration needed with several marketplace channels which saves us a great deal of time and custom work.

Vorteile:

Good customer service, willingness to help and proactiveness. Easy to use and nice overviews of errors, listed products etc. Documentation of all channels are available as well.

Nachteile:

There's nothing not to like to be honest.

Yossi
Directeur des opérations in Frankreich
Möbel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Très cher pour un logiciel par performant et des interlocuteurs qui ne connaissent pas leur logiciel

1.0 vor 10 Monaten

Kommentare: Nous avons signé avec channel engine pour un prix très elevé par rapport a la concurrence mais je dois dire qu'on nous l'as bien vendu.
Une fois signé par contre ce n'est plus la même.
- L'intégration est sous traité par une société qui ne connait pas le logiciel et pas du tout réactive.
- Contrairement a se qu'on nous a vendu l'intégration avec les marketplaces est ultra complexe
- Commercial présent au début pour nous rassurer mais ensuite absent
- Account manager totalement absent qui ne prend même pas la peine de répondre.
Concrètement nous avons intégré channel engine depuis 4 mois et toujours aucune marketplace connectée. Du temps et de l'argent perdu.

Vorteile:

Contact commercial assez sympa mais bien sur on vous vend du rêve

Nachteile:

Interface et manipulation très complexe. Logiciel sous performant avec règles très compliquée a faire.

Milan
Marketplace Specialist in Niederlande
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

ChannelEngine review

4.0 letztes Jahr

Kommentare: Het is enorm fijn om gebruik te maken van ChannelEngine. Ik zou het elk E-commerce bedrijf gericht op marketplaces aanbevelen.

Vorteile:

De implementatiegemak van de software. Verder maakt ChannelEngine het vrij gemakkelijk om nieuwe platformen toe te voegen aan ons portfolio. Dit is mede mogelijk door de fijne begeleiding van de support teams van ChannelEngine.

Nachteile:

Helaas komt het nog wel eens voor dat data verspringt of dat er gegevens niet juist worden geïmporteerd/exporteert. Wel pakt de support deze issues snel op.

Kees
Customer Experience Manager in Niederlande
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Review Kees Smit

5.0 letztes Jahr

Kommentare: Channelengine is een essentiele software voor de moderne E-Commerce.

Vorteile:

Het gemak en de overzichtelijkheid wat ChannelEngine biedt is van enorm belang. Verder kunnen wij alles doen via ChannelEngine; integraties, content beheren, voorraad synchroniseren en nog veel meer.

Nachteile:

Het klantcontact van ChannelEngine kan nog verbeterd worden. Soms moet je meerdere werkdagen wachten op een reactie. Dit kan gevolgen voor de bedrijfsvoering hebben.

Emmy
Operations Specialist in Niederlande
Konsumgüter, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Advanced, user-friendly and efficient software

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

ChannelEngine is a user-friendly integrator which is understandable by almost everyone. The integration process is well guided, the level of support offered (both customer/general and technical) is high and there is a very extensive database of helpful articles. The software itself is extensive in terms of features but still manageable.

Nachteile:

The software sometimes struggles with the amount of data within a tenant/account containing many articles. However, this has already improved significantly over the past two years.

Remco
CEO in Niederlande
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Do what they promiss

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

- Easy to use- Easy to connect to e-commerce platforms- Great customer support- Great integration team

Nachteile:

Don't have any cons purse. As mentioned it's easy to use and has all the functionalities that we need

Rik
Head of Commerce in Niederlande
Konsumgüter, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great tool if you want to expend your business on several marketplaces

4.0 letztes Jahr

Kommentare: Very good experience in my previous company.

Vorteile:

Large selection of marketplace channels available

Nachteile:

Extremely focus on adding new channels which are not always relevant for every seller.

valerie
E-commerce/ marketing manager in Niederlande
Textilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Positieve ervaring met Channel Engine

4.0 letztes Jahr

Kommentare: Nu wij één platform hebben waar wij alle content voor verschillende marketplaces kunnen delen scheelt dit heel veel tijd in het verrijken van de content.

Vorteile:

Channel Engine is erg makkelijk in gebruik. Zowel voor het verrijken van de content als het koppelen van nieuwe marketplaces is gemakkelijk. Daarnaast is het service level ook goed.

Nachteile:

Omdat er zoveel data samengevoegd wordt in Channel Engine kan het af en toe wat langzamer werken. Daarnaast zou het fijn zijn als er meer mogelijkheden zijn met het dashboard zoals bijvoorbeeld een CSV export uitdraaien.

Noni
Marketplaces specialist in Singapur
Luxusgüter & Schmuck, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great

4.0 letztes Jahr

Kommentare: Pretty well integrations were easy.

Vorteile:

It’s very user friendly and has a great overview.

Nachteile:

If there is an error we can’t do anything since CE is connected to all of our MP’s

Anthony
Marketplace Specialist in Niederlande
Bekleidung & Mode, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Review Brandfield

4.0 letztes Jahr

Vorteile:

I like the fact that you can easily add marketplaces through intregation

Nachteile:

Sometimes there occurs a bug in the mappings or the stock didn't get refreshed on time

Pepijn
Marketplace specialist in Niederlande
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Pepijn's review

4.0 letztes Jahr

Kommentare: I use it every day and like the system in general.

Vorteile:

Diversity of use of the system. It is integrated in a lot of system I use.

Nachteile:

The correctness sometimes. When I refund an order via CE, the portal doens't see it sometimes.

Ji
Business Analyst in Niederlande
Einzelhandel, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great choice to jump-start your business

5.0 letztes Jahr

Kommentare: Overall, my experience with ChannelEngine has been positive. It enables quick business expansion without too much technical hassles.

Vorteile:

Quickly connecting to top marketplaces and jump-starting sales. The support team also offers flexible, custom solutions to meet specific business needs.

Nachteile:

The current feature efficiently manages daily sales activities. It would be fantastic if it could also facilitate promotional mechanisms with marketplaces.

Alex
Sales Employee in Niederlande
Konsumgüter, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Very complete marketplace integrator

5.0 letztes Jahr

Vorteile:

easy to scale up to more marketplaces, repricer has lots of options.

Nachteile:

ruling can be difficult (mapping) also the ticketresponse time could be better.

Laia
Marketplace specialist in Spanien
Möbel, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

CE channel managing tool

4.0 letztes Jahr

Kommentare: One of the easiest integrators I have ever worked with with a very good personal touch.

Vorteile:

the personal treatment from our key account manager

Nachteile:

I would like them to implement some changes that would give us more autonomy to not depend so much on technical support that can be increasingly saturated.

Rick
Marketplace Coordinator in Belgien
Groߟhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Personal review

4.0 letztes Jahr

Vorteile:

It was easy to push content and enable different marketplaces. Orderflow goes really smooth same with returns.

Nachteile:

I do not always understand the wiki but customer service is able to enlighten me when needed.