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Über SAP Concur

SAP Concur führt dich über die Automatisierung hinaus zu einer vollständig vernetzten Ausgabenmanagementlösung, die mit deinem Unternehmen wächst.

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Vorteile:

It is super straight forward process when adding your expenses from any work trip and once you hit submit getting your money refunded is typically smooth.

Nachteile:

We were told that our cards would sync up, but they didn't and the customer service was bad. We really didn't even get to use the software as we never got through the whole onboarding phase.

Bewertungen zu SAP Concur

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4.0
Kundenservice
4.0
Funktionen
4.2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1

Weiterempfehlungsquote

7.9/10

SAP Concur hat eine Gesamtbewertung von 4.3 von 5 Sternen basierend auf 2’057 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Mark
Owner
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Concur

5.0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Matthias
Matthias
Diplom Ingenieur in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Arbeitszeitraubendes, bürokratisches, Softwaremonstrum für Dienstreisende!!

1.0 vor 3 Jahren

Kommentare: Eine Booking App und eine monatl. RK-Excel iVm. eingescannten Belegen bzw. ggf. eine Firmenkreditkarte zur Vermeidung der Barauslagen ist wesentlich Zeit und Kostensparender sowie MA freundlicher.

Vorteile:

Hotelkosten müssen unter Umständen nicht mehr verauslagt werden. (Gilt nur sofern das Hotel auf den Prozess eingestellt ist und am besten 1 Tag vorab bereits gebucht wird, was leider häufig gar nicht der Fall ist, das ist der einzige Vorteil für den Reisenden!)

Nachteile:

Jede Reise muss über ein Concur eigenes Portal gebucht werden welches dem anderer Plattformen einfach nicht gewachsen ist, es werden immer nur wenige Hotels angezeigt Preise erst nach Bedienung einer unnötigen Schalter "Preis anzeigen" keine Bilder (Zimmer), das macht den Vergleich sehr mühsam und führt zur paradoxen Situation dass der MA weiter über Booking auswählt und dann das Hotel umständlich auf der Concur Plattform sucht um es dort zu buchen. Der BuProzess dauert dann ebenfalls wesentlich länger. Im Hotel ist dann ft kein Einchecken möglich da Hotels nicht auf die Kostenübernahme vorbereitet sind eine Vorabzahlung ist dann weiterhin durch den Mitarbeiter notwendig, weiterhin führt das zu Diskussionen mit der Rezeption und längeren Wartezeiten. Jede Reise muss im Nachgang über das Portal nachgepflegt werden, Belege einscannen ablegen hochladen mit den Vorgang wieder verknüpfen ect. bishin zur steuerlichen Trennung (Aufschlüsselung) jeder einzelnen Ausgabe Beispiel Frühstück 10 € davon 3 € 19% MwSt. 7 € (7% MwSt.), die Eingabe der Tagespauschalen ist eine Klasse für sich man verzichtet dann lieber auf das Geld.. Dieser Tätigkeit schließen sich weitere Prüfvorgänge durch Vorgesetzte und Buchhaltung an schließlich werden Tagespauschalen wesentlich später gezahlt als vor der Einführung oft nur auf Nachfrage. Für die Eingabe einer Abrechnung bezahlt das Unternehmen übrigens für jede Abrechnung einen 2 stelligen Betrag in Euro abgesehen von der investierten Arbeitszeit. :(

David
IT Administrator in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Effizientes Reise- und Ausgabenmanagement für Unternehmen

5.0 vor 10 Monaten

Vorteile:

SAP Concur bietet eine ganzheitliche Lösung für das Management von Geschäftsreisen und Ausgaben. Es ermöglicht Unternehmen, Reisen zu planen, Ausgaben zu verfolgen und Compliance-Richtlinien einzuhalten.

Nachteile:

Aufgrund seiner umfassenden Funktionen kann die Einarbeitung in SAP Concur und die Anpassung an die individuellen Anforderungen eines Unternehmens komplex sein

Andreea Daniela
Ing. in Deutschland
Software für die Automobilindustrie, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

SAP Concur

5.0 vor 10 Monaten

Kommentare: Es ist sehr einfach zu bedienen, die Benutzeroberfläche ist sehr benutzerfreundlich, aber gleichzeitig ist die Software sehr komplex

Vorteile:

Ich habe vor kurzem begonnen, diese Software zu verwenden, und bin sehr begeistert.

Nachteile:

Bisher habe ich keine Nachteile bei der Verwendung dieser Software gesehen.

Jerome
Technischer Vertrieb in Österreich
Baumaterial, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Nervenraub auf höchstem Niveau

1.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Die Rechnungen können fotografiert werden und anschließend hochgeladen und mit einer Ausgabe der Kreditkarte zu einem Datensatz verbunden werden.

Nachteile:

Dieses Programm ist das Gegenteil von Intuitiv. Wenn Du beim -Abrechnung absenden- einen Fehler in der Zeile hast, lässt er dich nicht weiter aber sagt dir auch nicht wie du dieses Problem behebst oder WO der Fehler zu finden ist. Sehr frustrierend. Wenn ich bei einem Anmeldeformular im Internet etwas nicht ausgefüllt habe, macht mich das Programm sofort darauf aufmerksam. Wieso schafft es SAP Concur nicht?? Wenn man keinen Support bekommt, sucht man stundenlang oder muss warten bis einem geholfen wird. Ansonsten kannst Du deine Abrechnung einfach nicht abschicken, weil das Programm es nicht zulässt.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Reisekostenabrechnung leicht gemacht

5.0 vor 4 Monaten

Kommentare: Insgesamt eine sehr gelungene und wertvolle Software

Vorteile:

Das System ist recht intuitiv die Belege können wunderbar eingescannt und hochgeladen werden. Damit hat man jederzeit eine Übersicht über den Stand der Auszahlung und es wird auch gleich angezeigt falls noch etwas fehlen sollte.

Nachteile:

Leider ist das System bei uns nicht in die Entgeltabrechnung integriert. Die Zahlungen laufen daher separat über die Buchhaltung. Eine Integration wäre ja sicherlich möglich aber wird bei uns nicht gewünscht.

Luca
Systemintigrator in Deutschland
Computer-Hardware, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Concur

5.0 vor 11 Monaten

Vorteile:

Die simpel gestaltene Oberfläche, die einfache Online Bookings Funktion, Auftrags Verfolgung

Nachteile:

Die Darstellung unter IOS oder Android

Veronika
Angestellte in Deutschland
Gastgewerbe, 5’001–10’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Etwas unübersichtliche Software

3.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Es ist eine Software für Anwender, die diese häufig nutzen. Wenn man seltener unterwegs ist, ist es zu kompliziert aufgebaut.

Vorteile:

Mit gefällt zum Beispiel, dass ich bei der Reisebuchung auch eine Kartenansicht in der Hotelauswahl habe und unter mehreren Optionen bei der Hotelauswahl wählen kann

Nachteile:

Die Abrechnung einer Reise finde ich nicht ausreichend strukturiert und unübersichtlich, wenn man es nicht täglich macht. Es ist leider nicht selbsterklärend und man wird nicht durch ein Abrechnungsmenü geführt.

Davide
IT Administrator in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SAP Concur Reisekostenabrechnung

5.0 vor 11 Monaten

Vorteile:

Mit SAP Concur kann jeder Mitarbeiter leicht und unkompliziert seine Reisekostenabrechnung machen.

Nachteile:

SAP Concur hat eine nicht so moderne Oberfläche und sieht somit etwas veraltet aus.

Federico
Federico
CFO in Brasilien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great solution to Manage your Expenses

5.0 letztes Jahr

Kommentare: Our experience with SAP Concur was excellent, we are really looking forward to keep using it for future projects

Vorteile:

We needed an app to approve hundreds of consultant's expenses and match our accounting. SAP Concur solved this for us. We loved the remotely review and approve, solved 90% of our previous issues. One of the best user friendly UX we ever tried. The import into our accounting ERP was flawless.

Nachteile:

The only issue we have with this app is the price, if they would offer an affordable plan for small businesses, that would be great.

Lorna
IT Service Desk Manager in UK
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 5’001–10’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good solid expense and travel application

4.0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Moving from an excel based, far more manual process this has been a welcomed change.

Vorteile:

The integration with corporate traveller, allowing users to claim expenses and book accommodation / travel in one application, reports / analytics are therefore available on spend across all these areas. Support is readily available, always responsive and prompt in resolving any issues. It is quite straightforward to use as an end user, most team members pick it up quite quickly.

Nachteile:

I would prefer the option, of being logged into SAP for the day and not having to re-log in throughout the day when I need to re-access. Search facility as an admin only allows to search on first name or surname, not both names. The inability as an admin to easily move a 'group' of users to a new approver

Katerina
Business development manager in Luxemburg
Konsumgüter, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Useful tool but UI/UX could be improved

3.0 letzten Monat Neu

Vorteile:

It is a useful tool for managing business trip bookings and expenses in one place

Nachteile:

It is difficult to navigate and find key information for proposed option while impossible to modify things on your bookings

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

SAP concur, a must have for expenses management fairly

5.0 vor 4 Monaten

Vorteile:

1. Excellent interface for end user 2. Quick action 3. Can upload large files 4. Very secure

Nachteile:

1. App is not very user friendly 2. Needs authentication even for remembered devices 3. Can’t change approvers specially when he/she is OOO

Monika
Chief Accountant in USA
Unternehmensberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Robusta Tool for AP and AR Automation

5.0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

SAP Concur automate expense and spend management which eradicate fraud in my agency.

Nachteile:

Unlike many other spend management tools that I have tried, SAP Concur has a mobile App which is an added advantage. Thus, I do not have any flaw.

Enrique
Enrique
Vice President, Human Resources and Administration in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good luck trying to get support

3.0 vor 8 Monaten

Kommentare: Generally positive experience during the sales process, in implementation, and while an active customer/user. Absolutely awful experience post-disconnect, which would keep me from ever considering SAP Concur as a partner again in the future. Unfortunately can't recommend SAP Concur for expense reporting.

Vorteile:

SAP Concur has long been the industry standard for expense reporting and travel management, and so it was the natural choice when we were looking for a new expense platform several years ago. The sales process was straightforward (no negotiation or haggling needed as their price is their price), and implementation was planned and handled well by the assigned Concur team and our internal resources. Adequate training was provided for both administrators and end-users, so rollout and adoption of the new platform was pretty seamless. User experience was generally positive even if the platform was somewhat dated and not as user-friendly as competing options.

Nachteile:

Unfortunately SAP Concur's customer support, particularly during the disconnect process, was abysmal. When we requested the disconnect, we were offered no guidance or information from our customer success team re: how/when to download archived data, even after multiple requests by phone and in writing. Concur ended up disconnecting our site prior to making the download available, making it impossible for us to get to this critical data. We had to jump through countless hoops to get our site reactivated, download all the data, and then request another disconnect. In total, this debacle lasted almost five months. Could all have been avoided if the customer success team had communicated, responded to inquiries, and simply followed what I have to believe are well-documented Concur procedures for assisting clients through the disconnect process.

Russell
IT Manager in USA
Software für die Automobilindustrie, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Expense reporting with Concur

4.0 letzten Monat Neu

Vorteile:

We used Concur for reporting expenditures for business expenses so we could be reimbursed. Concur tracked expenditures, allowed upload of receipts, etc...

Nachteile:

Sometimes, when using Concur, we would upload a receipt and it would hang or get lost somehow. This was problematic if we were using the app and threw the receipt away assuming Concur had captured it.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Automate Your Expense and Travel Management Program with Ease!

5.0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

SAP's fully-built integrations with Frequent Flyer programs, Lyft, travel agencies, and Google make my travel planning experience enjoyable and automated. I no longer have to worry about adding flyer status, marking calendars, upload receipts, etc. Everything is done for me by Concur, saving time and money in the process.

Nachteile:

The UI/UX can be a little clunky and slow at times. It definitely takes some time to get used to how things are laid out and how the workflows operate. But, once you get the hang of it, it's smooth sailing ahead.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Buchhaltung, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great Resource for Business Travel

5.0 vor 2 Monaten

Kommentare: So far, I would recommend it 100% for businesses wanting to consolidate travel needs for their employees.

Vorteile:

I enjoy the ease of change with SAP Concur Travel. My preferences are inbuilt into the program which saves me time by presenting travel options that most align with my needs.

Nachteile:

I would have liked to be able to use canceled points and tickets for personal travel when non-refundable business travel gets canceled.

Steve
Sales Operations Coordinator in USA
Maschinerie, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Concur Expense program

4.0 letzten Monat Neu

Kommentare: Concur is used for staff expenses and is easy to learn and ensures that expenses are tracked quickyl

Vorteile:

Concur is very easy to use and reports are generated in a timely manner

Nachteile:

There is nothing that I do not like about the program

Misty
Manager in USA
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Customer service is terrible

3.0 letztes Jahr

Kommentare: We did like the platform (when the connection to Amex wasn't constantly disconnecting). It took some time to figure out all the bells and whistles and narrow down which we needed and how to pull reports to get the info we needed but once we did it helped a lot with expense reports.

Vorteile:

The platform itself is nice and for larger businesses, it has a lot of functionality built-in.

Nachteile:

Customer service is basically non-existent. No way to reach out via phone. If you have a problem or Q they strongly encourage you to read through the help articles to solve your own problem. The platform is a little tricky to navigate due to all the features they have (most of them useless for what my company needed it for) and the connection with American Express constantly breaks. We ended up switching to another expense management platform after five years of using it.

Angelo
Associate Product Manager in Benin
Internet, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A Comprehensive Review of SAP Concur

5.0 letztes Jahr

Kommentare: SAP Concur is a great tool for managing expenses, as it has a lot of features and is highly customizable. The platform can be complex to learn, however, and customer support can be slow to respond. However, once you get the hang of the platform, it is an effective tool for managing expenses.

Vorteile:

SAP Concur simplifies the expense management process, making it quick and easy to track, approve, and book expenses. It also offers a great deal of customization options, allowing users to tailor their experience to their particular needs. The user-friendly platform also has a wide range of integrations with other software and services, making it easy to sync up with the solutions you already use.

Nachteile:

The learning curve of SAP Concur can be steep for some users, as the platform is quite complex and has a lot of features. Additionally, the customer support team can be slow to respond, and there can be a lack of transparency when it comes to certain processes.

Eliud
SHE Manager in Deutschland
Verbraucherdienste, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

All in one dashboard,all invoicing processes are now simplified.

5.0 vor 5 Monaten

Kommentare: We've experience a five star experience.Its the true definition of greatness, you should all go for it.

Vorteile:

It's a secure and very straightforward tool which simplifies all traveling costs and invoicing.It is basically created to sustain all it's users even for the one with the small business.It reduces paper work and it saves alot of time.You can clearly see all your expenses data in one place.With SAP Concur you can submit and approve your expenses reports.

Nachteile:

Everything about this software is incredible .No cons.

Mohamed Salah
Project Manager in Tunesien
Unternehmensberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A Comprehensive Review of SAP Concur

5.0 letztes Jahr

Kommentare: Overall, I have been very pleased with SAP Concur. It is a great tool for managing our employee expenses, and I would recommend it to any business looking for an easy-to-use solution.

Vorteile:

SAP Concur has been a great tool for our small business, allowing us to easily manage employee expenses, invoices, and travel. It's easy to use, and the customer service is top-notch.

Nachteile:

The user-interface can be a bit clunky at times, and sometimes it takes a while to find the right feature.

Carey James
Carey James
IT Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Vernetzung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

In Betracht gezogene Alternativen:

refused to cancel after failing to deliver working product

1.0 vor 3 Jahren

Kommentare: The concur setup person wasted weeks of corporate assets and CPA time attempting to set up. Getting a working setup failed.
We begged for help and a better setup representative, no response.
After giving up and needing to move on because we had wasted corporate resources to get the portal working with the app., we found that having the corporate CPA match transactions directly from corporate bank accounts was faster than the failed concur system.
We notified Concur many times via phone calls and emails that we wished to cancel because we never got a working product.
They continued to send collection notices no matter how many times we notified them that we never received a working product.
Now they are suing the corporation for the year they decided to keep billing us after we canceled. We, of course, are planning on vigorously countersuing.
Thankfully the corporate policy retains all phone call recordings and emails in our retention vault.
So the jury will get to sit through hours of corporate employees begging for help and sending notices to cancel after failure to launch.

Vorteile:

we liked NOTHING. they actually only added extra work for our corporate CPA, they were supposed to make it easier. ha! #FAIL

Nachteile:

they treated us like we simply did not matter. horrible support.

Kristen
Executive Assistant to CEO in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Streamline your expense reporting

4.0 vor 6 Jahren

Kommentare: At my previous employer, I was the administrator of Concur and the person who set up the software. It revolutionized the way we processed expenses (which had previously been a manual paper and pen process). It integrates beautifully with multiple banking entities, automatically importing charges as they are posted to your card. It can accommodate e-receipts if the vendor supports those -- car rentals, airline tickets, and hotels being the most common. And if you set the software to require receipts for a type of expense or a dollar limit, users will not be allowed to submit the expense report without attaching a receipt to the line item. It saves so much time from an administration point of view, and the interface is very user-friendly. I would give this five stars and recommend it to anyone, from a small to enterprise level organization. Now, on the downside, my current employer also uses Concur, but they upgraded recently to the beta version, and it is full of bugs. Some of the best and most convenient features have been removed, such as the ability to perform batch changes on expense items and the ability to see at a glance which expense line items contained comments. Support has been completely non-existent for the beta version and we get nothing but run-around and excuses. I have been extremely disappointed with the entire upgrade process and the level of response we have received. Thus, my less than five star review. I hope that they resolve these issues.

Vorteile:

Straightforward administration setup wizard Ease of importing receipts Integration with our corporate bank account, credit cards, and purchasing cards Ability to customize limits and alerts Ease of administering multiple profiles for executives Integration with Expense-It so that users can take a picture of receipts with their phones and have them automatically uploaded to their expense reports

Nachteile:

The Beta version is full of bugs Developers refuse to support the beta version Does not adequately track users who have used their corporate cards for personal charges and owe the company money

Julie
Controller in USA
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Not Really Automated AP

1.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Horrible. We told the product would work for our needs and we specifically asked prior to using the product that terms discounts would be easily handled. That was a complete lie. We specifically asked if it could handle multiple discounts for one vendor as we have several terms for just one vendor depending on the purchase. We were told it could handle multiple terms, which in fact it can not. It does not even calculate terms. We asked a lot of questions and our concerns were met with positivity that the product would work for our needs. Not so much. This is a huge deal breaker.

Vorteile:

Implementation was helpful and support was good, but the fixes from support were typically, "oh you will have to use this work around", or "no we can handle that".

Nachteile:

Too many limitations and the work arounds make it not an "automated AP processing". Has several limitation when it comes to the following items: Terms discounts, can not compute. Limit in invoice number extraction = 11 so we have several invoices where the invoice number was short by at least 1 digit and that is a problem when it comes to paying those vendors outside of Concur., since the vendor will now know which invoice # the payment belongs to. Too many mis match issues that are not easily fixed with vendor name/vendors codes and G/L codes. G/L codes need to be a certain number of characters so if you have an account with a sub account and another subaccount, they entire account needs to be reconfigured to Concur standards in order to be used. Can not post to ALL G/L codes, so the workaround was to create a "bogus" account so the invoice would post, then go into our ERP and change it to the proper G/L code, (thus eliminating the automated process). Invoice line level extraction is limited to 40 lines so if you have an invoice with 106 line items, it will lump it into one line item, which makes for PO reconciliation difficulties. Various other limitations where sometimes there is a workaround, but if there is a work around, then it really is not automated to begin with. i found I was babysitting invoices too much, so it really isn't automated for me.