Wir helfen Unternehmen in der Schweiz
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Glasscubes?

Glasscubes vereinfacht die Zusammenarbeit von Gruppen in einer nutzerfreundlichen Umgebung, die sich schnell implementieren lässt. Erstelle schnell sichere Online-Arbeitsbereiche, mit denen du von überall aus problemlos mit jedem arbeiten kannst. Finde heraus, wie intelligente Teams Online-Arbeitsbereiche nutzen, um besser zusammenzuarbeiten und die Arbeit zu erledigen. Die britische Regierung und sowohl große als auch kleine leistungsstarke Unternehmen vertrauen darauf.

Wer verwendet Glasscubes?

Die britische Regierung und sowohl große als auch kleine leistungsstarke Unternehmen vertrauen darauf

Glasscubes Software - 1
Glasscubes Software - 2
Glasscubes Software - 3
Glasscubes Software - 4
Glasscubes Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Glasscubes das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Glasscubes

Glasscubes

4.7 (323)
$ 35.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
106
5
4.6 (323)
4.6 (323)
4.7 (323)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
EUR 8.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
466
34
4.5 (4’209)
4.3 (4’209)
4.5 (4’209)

Weitere gute Alternativen zu Glasscubes

monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard Software
Mitarbeitermanagement
Sales-Pipeline-Management
Dropbox Business
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Sichere Datenspeicherung
Google Cloud Storage
Am besten bewertete Funktionen
Automatische Sicherung
Backup und Recovery
Sichere Datenspeicherung
Microsoft Teams
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Videokonferenzen
DELMIAworks
Am besten bewertete Funktionen
Bestell-Management
Finanzmanagement
Supply-Chain-Management
Diligent Boards
Am besten bewertete Funktionen
Archivierung & Aufbewahrung
Dokumentenspeicher
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Intralinks VDRPro
Am besten bewertete Funktionen
Datensicherheit
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Microsoft SharePoint
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Filesharing
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Smartsheet
Am besten bewertete Funktionen
Projekt-Nachverfolgung
Statusverfolgung
Übergeordnete Aufgabe

Bewertungen über Glasscubes

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.7
Benutzerfreundlichkeit
4.6
Kundenservice
4.7
Funktionen
4.5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
72%
4
25%
3
2%
Nick
Nick
Commercial & People Director in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Glasscubes Intranet/CRM - What a find

5.0 vor 5 Jahren

Kommentare: Our experience with Glasscubes has been an extremely positive one since the moment I first spoke to Craig. He conducted two online presentations, which having sold software for 18 years, I think are some of the best I have had. Clear, concise, informative, in plain english and no hard sell (just let the product do the work for him!). The implementation and on-boarding process is both intuitive and straight forward with lots of support both from the team and from online content, which is excellent. Nothing is too much trouble for our primary contacts. Pound for pound, Glasscubes exceeds expectation and I can only imagine will get better and better. Yes there are improvements that can be made but their 'vote for new functionality' that clients can access will enable them to prioritise and gauge what to do next. We are a team of 13 and the overwhelming feedback has been really positive from the whole company and has made us far more collaborative, centralising all our work and creating a focal point for our company. I very much look forward to working with Glasscubes for many years to come and if they maintain their standards, they will become a real force in this market and a natural choice for small SMEs.

Vorteile:

- Easy of use - Breadth of Functionality - Amazing support - Great supporting documentation - Cross platform and device availability

Nachteile:

- would like to see smoother integration with MS Office suite (both on PC and Mac). I appreciate refinements to this process are ongoing. Working on a Mac, it this is slightly clunky but really not a deal breaker in anyway.

Antwort von Glasscubes

vor 5 Jahren

Hi Nick, Thank you for your review. Just as an update for you, we are currently developing our Microsoft Office 365 integration. We anticipate it being launched towards the end of this quarter. Best regards, The Glasscubes Team

Simon
Creative Manager in UK
Baumaterial, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In house marketing production, made simpler.

5.0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: The problem of solving a one stop shop for each specific job/campaign and associated assets for a wider marketing team. Glasscubes worked well for us. It was important that the right people could see the right task and files for the right brief.

Vorteile:

Ease of use across multi-channel marketing teams. One simple place to manage and track campaign work.

Nachteile:

The missing function would be for there to be an option where you can choose to download all files from a job rather than having to download them individually.

Antwort von Glasscubes

vor 3 Wochen

Hi Simon, Thank you for your review and feedback. I wanted to let you know that it is possible to download files in bulk. Please reach out to us so that we can explain how to do that. The Glasscubes Team

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Cheap and cheerful collaboration

3.0 vor 5 Jahren

Vorteile:

Ease of set-up and simple cost model. Sharing documents with suppliers is non chargeable license. Fast on boarding

Nachteile:

Poor versioning, real basic desktop UI, poor integration with mobile platforms

Reza
Senior Manager - Programme Management Office in UK
Gesundheit, Wellness & Fitness, 1’001–5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Review of the system/product after 7 years of usage

5.0 vor 4 Monaten

Kommentare: Good product, 100% reliability and resilience in my experience and can't recall any downtime except for planned overnight downtime that did not interfere with our operation

Vorteile:

This is an honest & genuine review after many years of experience with the system/product & I would highly recommend it. I have been using & administering the system for over 7 years and have not had any glitches or downtime at all. The responses to queries and issues from the team is rapid and problems are resolved quickly. They are also open to additional features and development.

Nachteile:

We have had to come to an understanding with the finance people of GlassCubes that in NHS we take a while to pay our invoices and sometimes can't react quick enough to pay them due to internal processes

Steve
Director in UK
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Staying organised with GlassCubes

5.0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: A little daunting at first because of it's scale, we've been using GC for a couple of years now and it's a really powerful and helpful business tool.

Vorteile:

Love how GlassCubes helps to organise resources, chats and different working groups, no matter how large our community gets.

Nachteile:

Finding the right levels for personal notifications is very fiddly. And the lack of direct chat functionality is also quite restrictive meaning we sometimes have to take conversations out of GlassCubes when we'd ideally like to keep them in.