Wir helfen Unternehmen in der Schweiz
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Clio?

Die besten Kanzleien nutzen Clio: Die Case-Management-Software, die pro Woche Anwälten und Juristen 8 Stunden spart. Mit intuitive Zeiterfassung, Rechnungsstellung, Fall-Management und vieles mehr, rationalisiert Clio alles, was Du tust, um Deine Praxis auszuführen, von Aufnahme bis zur Rechnungstellung. Clio ist Cloud-basiert, so dass Du sicher Deine Praxis verwalten kannst, von jedem Ort und auf jedem Gerät. Und mehr als 70 Rechts- und nicht-Rechts-Tools und Services integrieren direkt mit Clio. Probiere es kostenlos bei clio.com.

Wer verwendet Clio?

Juristen, die eine robuste Praxis-Management-Lösung suchen. Clio bietet verschiedene Preispläne und eine ganze Plattform von Werkzeugen, so dass Clio für Firmen jeder Größe oder Spezialitäten geeignet ist.

Clio Software - 1
Clio Software - 2
Clio Software - 3
Clio Software - 4
Clio Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Clio das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Clio

Clio

4.7 (1’524)
$ 39.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
111
15
4.6 (1’524)
4.6 (1’524)
4.7 (1’524)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 89.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
71
23
3.9 (128)
4.0 (128)
3.9 (128)

Weitere gute Alternativen zu Clio

Actionstep
Am besten bewertete Funktionen
Fall-Management
Rechtsfall-Management
Zeitverfolgung
CARET Legal
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kostenverfolgung
Zeitverfolgung
WORLDOX GX
Am besten bewertete Funktionen
Document Capture
Versionskontrolle
Volltextsuche
Lexis for Microsoft Office
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenerstellung
Volltextsuche
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
CaseFox
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kostenverfolgung
Zeitverfolgung
TimeSolv Legal Billing
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kostenverfolgung
Zeitverfolgung
Uptime Cloud Monitoring
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeit-Benachrichtigungen
Echtzeitüberwachung
LEAP
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Rechtsfall-Management
Zeitverfolgung
Smokeball
Am besten bewertete Funktionen
Archivierung & Aufbewahrung
Dokumentenerstellung
Dokumentenspeicher

Bewertungen über Clio

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.7
Benutzerfreundlichkeit
4.6
Kundenservice
4.7
Funktionen
4.5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
76%
4
19%
3
3%
2
1%
1
1%
Joshua
Joshua
Attorney
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Anwaltskanzlei, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best option for our firm

5.0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Stephen
Stephen
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Rechtsberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Fantastic Practice Management Solution

5.0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.

Nachteile:

Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.

Leah
Office Administrator in USA
Rechtsberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

I highly recommend Clio to any practice

5.0 vor 6 Monaten

Kommentare: I have been very happy with Clio. I think it really streamlines everything. I am particularly happy with the billing and invoicing features.

Vorteile:

I like the ease of use. We were able to switch over seamlessly with no issues. We were ready to go on day one of launch. It is intuitive and easy to use. We used our previous software for 20 or more years and we were able to switch over with no issues. Everyone in our practice has been able to transition with no issues.

Nachteile:

The only issue I have with Clio is when using it with Quickbooks, when you create a check in Quickbooks with multiple matters on the payment it ports it over as one expense and you have to then separate it out into the different expenses for each file. It creates a situation where you have to put the entries in twice. I think this is a Quickbooks issue more than a Clio issue, however the problems remains that same.

Daniel
CEO in USA
Rechtsberatung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

None Better and the support is legendary!

5.0 letzten Monat Neu

Kommentare: Amazing, wonderfully efficient, and effective...

Vorteile:

All of it. Brilliant from start to finish, it works beautifully.

Nachteile:

The cost is higher than what we would hope it could be.

Courtney
Lawyer in Kanada
Anwaltskanzlei, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Poor choice for legal accounting

1.0 vor 4 Wochen Neu

Vorteile:

Their website and sales team promised that Clio would live up to expectations.

Nachteile:

It does not integrate at all with accounting software as promised. This makes it an overpriced file management software.

Antwort von Clio

vor 2 Wochen

Hi Courtney, We're sorry to hear about your experience with Clio's accounting integrations! When it comes to accounting, we know that every firm has different needs. That's why we integrate with best-in-class accounting solutions like QuickBooks Online and Xero, to name a few. With these integrations, you’re able to take advantage of syncs and efficiencies that eliminate tedious, manual data entry in multiple places. We would love the chance to help solve your integration challenges so that you're able to experience the full impact of Clio's connected ecosystem. We would also love to hear your feedback as it will help us to continue to improve Clio. Our support team would be happy to help you solve these challenges and they can also share your feedback with our product team. They can be reached at [email protected] or you can hit the chat with us button on this page - https://help.clio.com/hc/en-us . Kind Regards, Jessica

Saba
Solicitor in UK
Anwaltskanzlei, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent customer service

5.0 vor 3 Monaten

Kommentare: Excellent

Vorteile:

Support 'Live' is actually live - always available and always helps! This is important because with other companies you're usually on hold on the phone for a long time and then when the do answer - the take a message and 'refer you to the right team' - you're stuck on your task until they call back. When they call back, the caller tells you what to do but can't show you - that's another team. In my working day - its vital that support is given there an then so you can move on.

Nachteile:

Integrating it and setting up - this is very time consuming. It would be useful to have I suppose when migrating a one2one live support - somebody spends a day at the firm and sorts all this out. Templates, billing everything you need to get started. That would've been rather helpful.