Wer nutzt diese Software?

Juristen, die eine robuste Praxis-Management-Lösung suchen. Clio bietet verschiedene Preispläne und eine ganze Plattform von Werkzeugen, so dass Clio für Firmen jeder Größe oder Spezialitäten geeignet ist.

Durchschnittliche Bewertung

480 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Startpreis $39/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support währen der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Clio
  • http://www.clio.com/
  • Gegründet 2007

Über Clio

Die besten Kanzleien nutzen Clio: Die Case-Management-Software, die pro Woche Anwälten und Juristen 8 Stunden spart. Mit intuitive Zeiterfassung, Rechnungsstellung, Fall-Management und vieles mehr, rationalisiert Clio alles, was Du tust, um Deine Praxis auszuführen, von Aufnahme bis zur Rechnungstellung. Clio ist Cloud-basiert, so dass Du sicher Deine Praxis verwalten kannst, von jedem Ort und auf jedem Gerät. Und mehr als 70 Rechts- und nicht-Rechts-Tools und Services integrieren direkt mit Clio. Probiere es kostenlos bei clio.com.

Clio Funktionen

  • Anwaltsvorschuss-Abrechnung
  • Dokumentenmanagement
  • Fall-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kostenverfolgung
  • Kundenaussagen
  • Verfolgen von Konten
  • Zeitverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Erinnerungen
  • Fall-definierte Zeitmesser
  • Konfliktmanagement
  • Mehrere Büros
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Regelbasierte Terminplanung
  • Statusverfolgung
  • Tracking der Beschwerde
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Dokument-Indexierung
  • Dokument-Tagging
  • Dokumentaufbau
  • Kollaboration
  • Versionskontrolle
  • Vertragsmanagement
  • Volltextsuche
  • Zugriffskontrollen
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufgabenmanagement
  • Bibliotheks-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • E-Mail-Management
  • Fall & Kundenhistorie
  • Fall-Management
  • Finanzmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Konfliktmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Personalmanagement
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Abrechnungs-Management
  • Anwaltskanzleien
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Erkennungsverwaltung
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Gerichtsverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikations-Tracking
  • Konfliktmanagement
  • Konzerne
  • Kostenverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Lohnzettel verwalten
  • Regierung
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Zeitverfolgung
  • Abgrenzungskonto-Führung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Belegmanagement
  • Buchungsübergreifende Buchung
  • Compliance Management
  • Gebührenermittlung & Buchung
  • Kundenaussagen
  • Scheckausstellung
  • Steuermanagement
  • Vermögensanlagen-Gewinn & Verlust-Berichterstattung

Die hilfreichsten Reviews für Clio

Clio Is The Best

Mit Google übersetzen Bewertet am 4.9.2018
Gary H.
Attorney - Owner
Rechtsberatung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: asdf
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I have not had a single issue with Clio. I have used it now for three years. My bills look sharp and the time/activity record keeping is flawless, which helps when I have to push to get paid. The trust accounting is redundant and airtight. I am looking forward to developing my practice and I know that Clio is expanding its range of functions at a rate faster than any of my needs. Clio is leading the industry in coordinating with third party vendors (Lawpay, Outlook etc) to make Clio even more functional and efficient.

Vorteile: There is much to like about Clio. Their customer support is first rate and comprehensive. For example, learning to manage trust accounting and the creation of regular client invoices are critical and time sensitive activities. During my first year with Clio, I would call customer service at the end of each month as I encountered small mistakes I made in billing or accounting. Clio was always there willing to patiently walk me through my steps to help me fix my errors. The billing and accounting features are redundant and it is almost impossible to make a mistake that cannot be fixed. Time entry is simple and efficient.

Nachteile: I love the ease of use with respect to creating bills and managing trust accounting. On a different level, I have confidence that Clio is on the cutting edge of technology and software developments. As is evidenced by their annual conference, Clio is a leader in the industry. My investment in time learning this platform will continue to pay dividends as I mature as a solo practitioner. I am a veteran litigator but I recently opened my own practice. Clio has been the one indispensable tool to my new practice.

I have been so impressed with Clio. There is so much it can do and the customer service is amazing.

Mit Google übersetzen Bewertet am 16.3.2018
Candace W.
Attorney
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: asdf
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: There are too many to mention. I was only looking for conflict management software and didn't know if I needed a case management software because I am a solo attorney that is just starting out. It turns out that Clio does so much more. The timer feature lets you track work on different matters and easily switch to a different matter when a phone rings or interruption happens. You don't lost time. The billing is clean, neat and easy. After that you can move on to so many other options -- document automation, cloud storage, phone logs, email logs, quick and easy email drop. I have been here less than a year and I wouldn't switch. I am so pleased with Clio and how it makes the business end of practicing so much easier.

Vorteile: What is best? There is so much. The Dashboard (to see instantly how the I am doing, and for each client so I can see how much time and billing has occurred on each matter and easily find the information I need); Time keeping, invoicing, secured email, email drop (to easily put emails into client matters in Clio and free up inbox space, ) and DOCUMENT TEMPLATES with Custom Fields -- I have automated my engagement letter, a basic client letter, will forms, POAs, etc. It saves so much time. To write a letter and not have to look up an address or block/copy it is so nice. You generate the document and edit to start typing the body right away. It requires work on the front end but in the end it is worth it. Also, the customer service being one click on a chat icon away is great. They are so friendly and talked me through invoicing each month for the first few months.

Nachteile: The customer service and training videos are great but sometimes it feels like an Easter egg hunt to find out what all it can do. I spent the first 8 months just keeping time and doing invoicing. I knew it did other things but wasn't sure what and how. Once I started digging around I have been amazed at what all I have found. It has saved so much time and made things for a solo attorney so much easier. I am sold.

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