Was ist FieldEdge?

Eine Field-Service-Management-Software für dein gesamtes Unternehmen und eine sehr hilfreiche Option für Eigentümer*innen, Büromitarbeiter*innen und Techniker*innen. Verfolge problemlos Kundenverlauf, Dispatching, Finanzen, Servicevereinbarungen und vieles mehr. FieldEdge ist führend bei Bauunternehmen und unterstützt Büromitarbeiter*innen dabei, mit einer nahtlosen QuickBooks-Integration mehr als 20 Wochenstunden einzusparen – keine Doppeleinträge mehr. Die mobile App bietet Techniker*innen alle Informationen, die sie benötigen, um einen hervorragenden Kundenservice zu bieten und effizienter vor Ort zu arbeiten.

Wer verwendet FieldEdge?

FieldEdge bietet Außendienstsoftware zu einem kostengünstigen Preis sowie hochwertigen Support. Finde heraus, warum der Anbieter seit über 35 Jahren eine beliebte Wahl bei HLK- und Sanitär-Auftragnehmer*innen ist.

Wo kann FieldEdge bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Xplor Technologies
  • Ansässig in La Madeleine, Frankreich
  • 2009 gegründet

Support für FieldEdge

  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Frankreich, Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Xplor Technologies
  • Ansässig in La Madeleine, Frankreich
  • 2009 gegründet

Support für FieldEdge

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  • Chat

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Englisch

FieldEdge – Videos und Bilder

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$ 49.00/Monat
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$ 149.00/Monat
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FieldEdge Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Auftragskostenrechnung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • For Plumbing Industry
  • Für HLK-Unternehmen
  • Für Schlosser
  • Für gewerbl. & industr. Elektroinstallateure
  • GPS
  • Gerätenachverfolgung
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostenschätzung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schätzung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Alternativen für FieldEdge

Verbessere mit S2K die betriebliche Effizienz, eliminiere Rückrufe und erhöhe deinen Gewinn, ohne den Aufwand zu steigern.
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
Baue dein Außendienstgeschäft auf und gewinne die Kontrolle über dein Unternehmen mit einer einfachen und vollständigen Plattform, die dein gesamtes Team gerne nutzen wird.
Erstellt maßgeschneiderte Außendienstmanagement-, Arbeitsauftragsverwaltungs- und Planungssysteme für Außendienstunternehmen.
Lass dein kleines Unternehmen größer aussehen. Jobber hilft Heimservice-Unternehmen dabei, Angebote zu erstellen, Termine festzulegen, Rechnungen zu erstellen und schneller bezahlt zu werden.
Commusoft ist eine All-in-one-Servicesoftware für Klempner, HLK, Elektrik und sonstige Wartungsunternehmen ab drei Mitarbeitern.
Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
AroFlo wurde von Branchenprofis entwickelt und ist eine vertrauenswürdige Außendienstsoftware. Es automatisiert Unternehmen und erleichtert den Arbeitsalltag.
The only field service management software that pays for itself.
Vereinfachte und vollständige Lösung für deine Kostenvoranschläge und Aufträge, Versand, Inventar, Verkaufsstelle, Buchhaltung und Echtzeitverfolgung.
Web und mobile CMMS-Lösung (Computerized Maintenance Management System) für Anbietern von Immobilieninstandhaltung
Verwalte mobile Mitarbeiter mit der Synchroteam Field-Service-Management-Software (FSM). Erstelle deine kostenlose Testversion in weniger als einer Minute. Live-Support. Erfahre mehr über Synchroteam
Verwalte deine Services und deinen Geschäftsplan, verfolge Jobs in Echtzeit, erstelle Rechnungen und Angebote und erhalte Zahlungen und Statistiken.

Bewertungen über FieldEdge

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.2
Benutzerfreundlichkeit
4.2
Kundenservice
4.5
Funktionen
4.0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
55%
4
26%
3
10%
2
3%
1
6%
Devon
Chief Operating Officer in USA
Hausmeisterservice, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Customer Service

5.0 vor 2 Jahren

Vorteile:

This product did not answer all of our answers, but FieldEdge was always willing to help! They made sure our needs and concerns were their needs and concerns. Their customer service is excellent!

Nachteile:

They are continually adding features so many features we needed at the beginning they did not have. They now do!

Irene
General Manager in USA
Verbraucherdienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Highly customizable - Field Edge, hands down, is the best out there

5.0 vor 5 Monaten

Kommentare: Excellent. I could not ask for better customer service. Specifically, [SENSITIVE CONTENT]
our Customer Success Manager, has been great to work with. He responds quickly, is very hands on, and is overly dedicated to our team.

Vorteile:

The customization capabilities , the program being web-based, simple to use, and works full circle for every user, regardless of role, and for each division

Nachteile:

It would be useful if the reports could be generated in all formats

Robin
CEO in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Fieldedge is a bad bet

1.0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: The tech they hire are nothing but phone answering receptionist. None of them are trained on the product. they don't even know where to direct you to installed their apps. they hire these kids out of school with no IT training and expect them to support their customers. I have a BS degree in IT and been in the field for 30 years. these kids has no knowledge in the IT world. the can BS the non IT people but when they hit someone knowledgeable in the field they state they have to have someone to call back. 3 to 5 business day later still no call. I have now been waiting for about 3 weeks to get me connector work with QB. that mean no billing info or Payroll info going to QB. I have my personally doing excel sheets for payroll. But they still expect to get their payment. I just received a call from [SENSITIVE CONTENT] that told me I need to be nicer to the tech that is wasting my time because he is lacking training on the product. I told him he needs to get better training because your customer are paying their personally to talk with him and spend dollars doing manual excel sheets for payroll

Vorteile:

not much. None of there modules live up to exceptions. falls short on all of the product.

Nachteile:

The software has a connector app that must be running on another box and it goes off line every time the software has an upgrade. then I have to spend the next two days trying to get the fieldedge tech on the phone. The product must be installed by the fieldedge tech because they must enter a code and password.

Antwort von Xplor Technologies

vor 5 Tagen

Hi Robin, Thank you for taking the time to share your feedback with us. Please contact us at [email protected] so we can gather more information and help you in any way we can. We look forward to connecting with you soon.

Haley
Office Manager in USA
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great software for a smaller company & cost effective

4.0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall, it is a good system for the price. It gets the job done, syncs with quickbooks online, and is rather user friendly.

Vorteile:

I like the amount of options the overall program offers; such as tracking call sources, maintenance agreement tracking, installation/equipment tracking, general layout of the software itself.

Nachteile:

Some cons for me would be the lack of in depth or interactive reporting; I would like to see them roll out the option to pull custom report vs the built in ones. We have encountered multiple issues with "downtime" when the FieldEdge system gets interrupted & the office and technicians cannot login, this causes many issues and is very inconvenient. They do actively try to get it resolved, but when you're in our industry any downtime can cause major disruptions. I would like to see more options for the communication templates as well - such as being able to send appointment booking confirmation & reminders (as well as more interactive edits with the emails i.e. being able to decide when to send the appointment reminder rather than it just being a day before reminder.)

Antwort von FieldEdge

vor 3 Jahren

Hi Haley - A member of the Customer Success team will be in touch regarding your requests. We really appreciate you taking the time to share your feedback on FieldEdge!

Dan
owner in USA
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Helps manage, organize, and grow your service business.

5.0 letztes Jahr

Kommentare: I am extremely thankful for the support team at FieldEdge. They are knowledgeable, helpful, and know their application well. Although implementation took some time and we still are improving our data set, we are glad that we selected to use FieldEdge as our SMS (Service Management Software). It truly brought our company from where we were to the next level. We are now a more consistent, more efficient, and more profitable company. If you do select FieldEdge to help your company, my one piece of sage advice is to spend time building out your pricebook for your Field Service Technicians. Adding photos, detailed descriptions, and the like will help them select the right part for the job and help you make sure you are billing the customer for the right part,.....etc.... etc....

Vorteile:

FieldEdge has been instrumental in helping our business automate so many of the daily tasks of operating our service business. From tracking how marketing works, setting up new service calls through our dispatcher, informing our techs where and when they need to be at jobs, invoicing, quoting, historical work completed, and even uploading photos. By in large, FieldEdge has the service process covered and help companies that use it, become better at communicating with customers, employees, and management. I have been impressed with most every feature that they offer. The one feature which I think has helped us grow the most is the use of packages. A package is a grouping of items that are typically sold together. These packages have the individual items used to create the package as invisible to the consumer and a blank freeform data field to explain what the package is. The use of packages has grown our average sales ticket and improved the efficiency of our technicians. Customer love that they get detailed written invoices and quotes promptly emailed to them. Dispatchers love see where the techs are in the day so they can squeeze in an extra service call or two. From an owner and management side of things, I sincerely appreciate how this tool helps customer, dispatcher(s), field service technicians, and our management to all work together.

Nachteile:

Can't really think of any major cons. There are some "Wish-List" items which I have for fine tuning the software, but they are minor disadvantages. One such example is the history of customer interactions. It is visible on the mobile application, but it isn't easily viewed. For example, it may say that we had an invoices in May 2016, September 2017, February 2019, and July 2020. To find if a customer purchased a widget from us, we have to review each invoice to "hunt" for the widget and when or if it was sold by us.

Antwort von FieldEdge

letztes Jahr

Hi Dan - WOW! Thank you so much for this thorough and glowing review! We love hearing how FieldEdge helps businesses like yours grow. We work hard to meet expectations, and we're so glad to learn that we hit the mark for you. Our teams will be so happy to hear the feedback you've shared. Thanks again!