DiCentral

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von DiCentral

Wer verwendet DiCentral?

Möchtest du EDI integrieren? Schließ dich der DiCentral-Familie an. DiCentral arbeitet mit allen Branchen und Unternehmensgrößen zusammen.

Was ist DiCentral?

Die flexiblen EDI- und Supply Chain-Lösungen von DiCentral lassen sich in mehr als 100 Geschäftssysteme (z.B. ERP, WWS, Buchhaltung oder E-Commerce) für jede Branche integrieren. Mit unseren Cloud-Lösungen – von Web-EDI bis zu vollintegrierten ERP-Adaptern – ist Ihr Unternehmen für globales Wachstum bestens aufgestellt. Unser Service- und Implementierungsteam unterstützt sie dabei mehrsprachig 24/7 weltweit. Erfahren Sie mehr auf unserer Website oder kontaktieren Sie uns noch heute!

DiCentral – Details

DiCentral

http://www.dicentral.com/

Gegründet 2000

DiCentral – Preisübersicht

DiCentral bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für DiCentral finden Sie unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

DiCentral Funktionen

Auftragsverwaltungssoftware
Auftragsabwicklung
Auftragserfassung
Auftragsverfolgung
Inventarverwaltung
Katalogmanagement
Retourenmanagement
Rückstandsverwaltung
Spezielles Auftragsmanagement
Versand-Management
Wiederkehrende Bestellungen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Berichterstattung / Analyse
Datenbank-Unterstützung
Dokumentenarchivierung
Elektronischer Datenaustausch (EDI) Testing
Integration von Dritten
Management by Exception
Unterstützung für EDI-Mapping
Workflow-Planer
Dashboard
ETL – extrahieren / transferieren / laden
Internetdienste
Mehrfache Datenquellen
Metadata-Management

DiCentral – Nutzerbewertungen

5 von 258 Nutzerbewertungen angezeigt

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
3.9/5
Kundenservice
4.1/5
Funktionen
3.9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.8/5

Brilliant. The support team is enormously helpful, understanding, and flexible.

Bewertet am 19.6.2018
Sathish kumar N.
Business Analyst
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Does not applies

Vorteile: It's user friendly, simple and productive! We have been using this software for about 3 years now. Overall, we are very pleased with the system, and we cannot imagine trying to conduct our daily business on any other software. Pros - Very powerful, scalable
- Excellent customer service for implementation AND ongoing needs
- Quick adoption for new employees

Nachteile: Ship Notice/manifest is little complicated for the new users Once the order line is used for the shipment, It should automatically grey out in order to avoid errors

Di Central Consumer Review

Bewertet am 5.12.2019
Faiza K.
Senior EDI Analyst
Lagerung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: 2) Lead time for implementing UK retailers
3) EDIFACT Mapping
4) Sometimes a lot of resources and time is spent in explaining things to di central team in order to get things done

Vorteile: 1) DiWeb turnaround feature is easy to use and understand
2) Customer Support mostly is very responsive
3) Maps customization for US X12 retailers is also great
4) Option to hold data in draft mode is also available
5) Option to print Packing Slip and GS1-128 label is also available

Nachteile: not much that I can think of at the moment.

Does the basics of EDI

Bewertet am 2.12.2019
Scott L.
National Sales Manager
Pharmazeutika, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I find the software relatively easy to use. It is more user friendly than it has been in the past before this system was updated. I allows me to do most of our EDI turnaround without much issue.

Nachteile: There have been at least 2 times, that come to mind, where the system has been down for breaches in security which had prohibited us from accessing our daily orders for 36 hours. We have stringent timelines to meet with many of our customer that upon not fulfilling we are subject to hefty fines. A lot of the EDI turnaround is automatic and wish New dates for customers could auto populate instead of having to enter the same information each time. I have tired numerous times to set certain criteria to default and it does not seem to stick.

Extensive Unfunctional Functionality

Bewertet am 16.11.2018
Jon D.
Sales Coordinator
Konsumgüter, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, you can do all the tasks that you are required to do, and the reach of this EDI is extensie. Unfortunately, the program appears outdated, aside from the look and feel of the UI, there are limitations to certain functions in the program, which can sometimes spend more time than what would generally be required. Should some of the features be refined, the EDI could be quite good.

Vorteile: The functions and reach of the program was good, many options are provided in terms of the task you are trying to complete on DiCentral. Extensive records are kept, including a user history, which is convenient to recall when you need to trace prior steps.

Nachteile: While there are numerous functions, those functions are sometimes dysfunctional, if that makes sense. For instance, creating and submitting advanced shipment notices is rather antiquated, as you need to manually type out the dimensions for each line, as opposed to entering the dimensions for each item and having those dimensions applied to the relative items on the relative lines. The UI is also fairly outdated, but this is more of an aesthetic preference, but it can sometimes lead to navigating being rather complicated.

12/2019 Trimax Review

Bewertet am 3.12.2019
Jenna M.
Manager
Groߟhandel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We had an issue with submission vs receive date on a PO. Otherwise, we haven't had many issues.

Vorteile: Cost compared to others. Pretty easy to use/navigate.

Nachteile: Search feature (by quarter) and format on some docs