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Was ist Lightspeed Retail?

Lightspeed Retail POS ist eine mobile, cloudbasierte All-in-one-Lösung, die die Art und Weise vereinfacht, wie du deine Kund*innen bedienst und dein Geschäft standortübergreifend führst. Verwalte dein Inventar, behalte den Überblick über deine Verkäufe, verwalte deine Mitarbeiter*innen, verarbeite Zahlungen und schaffe unvergessliche Einkaufserlebnisse, bei denen Kund*innen immer wieder zurückkommen werden – das alles von deinem iPad aus.

Wer verwendet Lightspeed Retail?

Die Funktionen von Lightspeed richten sich nach den Prioritäten von Einzelhändler*innen und Gastronom*innen. Die Lösung vereinfacht die täglichen Aufgaben, sodass du dich auf das Wesentliche konzentrieren kannst: Geschäftswachstum und Kund*innenerfahrung.

Wo kann Lightspeed Retail bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Lightspeed
  • Ansässig in Montreal, Kanada
  • 2012 gegründet

Support für Lightspeed Retail

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Kanada, Neuseeland, Niederlande und 1 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch

Lightspeed Retail Kosten

Startpreis:

EUR 49.00/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Lightspeed Retail bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Lightspeed Retail ist ab EUR 49.00/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Lightspeed
  • Ansässig in Montreal, Kanada
  • 2012 gegründet

Support für Lightspeed Retail

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Kanada, Neuseeland, Niederlande und 1 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch

Lightspeed Retail – Videos und Bilder

Lightspeed Retail Software - 1
Lightspeed Retail Software - 2
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Videos zu Lightspeed Retail
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Lightspeed Retail Funktionen

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebotsmanagement
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / RFID
  • Barcode-/Ticketscans
  • Barcode-Erkennung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Automatisierung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • CRM-Systeme
  • Content-Management
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Einkaufswagen
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Für Bäckereien
  • Für kleine Unternehmen
  • Geschenkkarten-Management
  • Individuelle Anpassung
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Katalogsoftware
  • Kostennachverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenkonten
  • Kundenmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lieferanten-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Geschäfte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Marketing
  • Nachbestellungen verwalten
  • Preismanagement
  • Produkt-Management
  • Rabattmanagement
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Reparatur-Nachverfolgung
  • Retourenmanagement
  • Rückgaben nachverfolgen
  • SEO-Management
  • Sales Order Management
  • Seriennummern-Nachverfolgung
  • Touch-Screen
  • Transaktionshistorie
  • Treueprogramm
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung

Alternativen für Lightspeed Retail

Shopify ist eine Handelsplattform, die es jedermann leicht ermöglicht, online, in einem Einzelhandel und überall dazwischen zu verkaufen. Ab 14 $
Clover, das All-in-One-Verkaufs- und Zahlungssystem, integriert die Funktionen einer Registrierkasse, eines Kartenterminals und POS-Systems.
Wähle einfach eine Vorlage aus und passe Schriftarten, Farben und Inhalte an deinen Stil an.
Webbasierte Open-Source-E-Commerce-Plattform, die bei der Erstellung von Online-Shops unter anderem mit Themen, Zahlung und Versandoptionen hilft.
Square POS ist eine vollständige Point-of-Sale-Lösung mit einer Reihe von Tools für die Verfolgung von Verkäufen und Inventar bis hin zu umfangreichen Analysen.
Revel versucht, den Stand des Handels zu unterbrechen und zu modernisieren, indem Unternehmen jeder Größenordnung die notwendigen Tools zur Verfügung gestellt werden.
Springboard Retail ist mehr als nur ein POS. Erfahre mehr über die Einzelhandelsverwaltungsfunktionen der Enterprise-Klasse.
TouchBistro ist eine iPad-POS- und integrierte Zahlungslösung von Gastronom*innen für Gastronom*innen.

Bewertungen über Lightspeed Retail

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.1
Benutzerfreundlichkeit
4.1
Kundenservice
4.0
Funktionen
4.0
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
56%
4
20%
3
7%
2
4%
1
13%
Chad
Partner
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Sportartikel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Access to information at your fingertips

5.0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Steve
Steve
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A great all-inclusive system

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Our industry was using a server-based software which was cumbersome and VERY outdated. Switching to Lightspeed has allowed me to more easily fulfil online orders, process transactions remotely, and communicate with our customer base more effectively.

Vorteile:

Integration across POS, eCommerce, Accounting, Data Analytics is excellent. We have been able to increase both sales and efficiency with this system. The accounting feature and its daily export to QuickBooks allows me to spend only a few minutes each day keeping books up to date. It certainly makes year-end a breeze. Lightspeed Analytics is an invaluable resource for forecasting and identifying areas of opportunity. Customer support is available 24/7 and if they aren't able to answer my question immediately, I have received a timely follow-up within a day or two.

Nachteile:

There are some work-arounds that I have implemented. It would be nice to have the option for recurring billing and serial number tracking (not just adding a serial number to an item) as well as a better protocol for backordered items on Purchase Orders.

In Betracht gezogene Alternativen: Rain POS

Warum Lightspeed Retail gewählt wurde: Easy choice. Transitioning from a local server based software to a cloud based system was the first priority. After seeing what else Lightspeed had to offer, I immediately made the change.

Zuvor genutzte Software: AIM

Gründe für den Wechsel zu Lightspeed Retail: When I was ready to purchase Rain, the sales team kept putting me off time and time again. If that was indicative of their customer service, I knew it wouldn't be the right fit for me.

anna
CEO in USA
Einzelhandel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Over promise, under deliver

4.0 vor 6 Monaten

Kommentare: Overall, I have had a really negative experience with Lightspeed. Their account managers are not helpful and rarely answer. The company is focused on sales and add ons and not improving the product or ensuring the system does what retailers want / need

Vorteile:

Lightspeed has the basics complete. Matrixes, easy sku set up and fairly intuitive POS.

Nachteile:

The customer service is terrible. The team is constantly selling new add ons that don't work and then no one every responds. Overall, I have felt the system does not do what they say it does. For example, we were sold on a shopify integration, which is not true. We were also sold that their reporting is great. It is not only terrible, but you have to pay a lot more for any reports that give you actual information (like inventory valuations).

Antwort von Lightspeed

vor 6 Monaten

Hi Anna, We would like to sincerely apologize for your recent experience with Lightspeed. It is our utmost priority to provide a product and service that allows our customers to focus on running their businesses with ease. We value our customers’ feedback, and would like to learn more about your specific experience, to have the opportunity to address your needs and concerns. As we are unable to identify your account within our records, please feel free to contact our Customer Success team should you wish to provide further feedback. You may reach us via email at <[email protected]>. Thank you,

Taryn
Business Operations Supervisor in USA
Konsumgüter, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Lightspeed Retail for Gift Shop

4.0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: I use Lightspeed every day in the shop I run. It has a great back office feature and connects to the POS system very well. I like how all your reports are in one place and you can easily find the information you need by filtering the reports. Inventory is very easy with Lightspeed.

Vorteile:

I like how easy it is to pull data on Lightspeed Back office and how easy it is to have it communicate to your POS device.

Nachteile:

Connection to the card reader goes in and out frequently and it Lightspeed only works with certain processing companies.

Antwort von Lightspeed

vor 4 Wochen

Hi Taryn, Thank you for your feedback! We're glad you enjoy the ease of using Lightspeed’s back office and POS features. We’re sorry to hear about the card reader issue and compatibility concerns. Your feedback is invaluable, as it helps us improve our product and services. All the best, The Lightspeed Team

Lorrie
Owner in USA
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Satisfactory Product

3.0 vor 2 Monaten

Kommentare: customer service not good, very hard to get a hold of them

Vorteile:

like the ability to add and change products easily,

Nachteile:

Very hard to set up events in the system

In Betracht gezogene Alternativen: Toast POS

Gründe für den Wechsel zu Lightspeed Retail: suppose to be integrated with hotel software and its ease of use

Antwort von Lightspeed

vor 2 Monaten

Hi Lorrie, Thank you for your feedback! We're glad to hear you appreciate the ease of adding and changing products. We're sorry to hear about your experience with setting up events and reaching our customer service. Your feedback is valuable, and we're working on improving these areas! Please don't hesitate to reach out for any assistance - we're her to help! The Lightspeed Team

Kyla
Owner in Kanada
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Lightspeed Retail - User Friendly & Great Customer Service

5.0 vor 3 Monaten

Kommentare: The cost is a bit high in comparison to other retail POS systems. I may have considered an alternate provider based on the cost alone, but we wanted to get our store opened right away, and Lightspeed came very highly rated.
Over and above customer service is so very important, and this alone keeps us on-line. I would recommend Lightspeed to any new user considering them.

Vorteile:

I enjoy using Lightspeed. The features are easy to navigate, learn and train. There is a newsletter that alerts us to new features and interests. We were offered a significant start up discount for the first year, and the terminal was free. Once we set up the system, it has been clear sailing. Any time we have had a question, on-line customer service has been wonderful! We have never not had an issue unresolved. Lightspeed offers capital advances after a certain period of time, based on sales. This could be useful to help with additional expenses as they come along.

Nachteile:

I do not love the monthly fees now that our yearly discounted rate has come to an end. That is really the only thing I dislike about the entire system. I do wish that Lightspeed would partner up with Faire, the wholesale platform we often use, to integrate the inventory and invoicing.

In Betracht gezogene Alternativen: Square Point of Sale