Wer verwendet Acquisio?

Marketingagenturen | Lokale PPC-Reseller | Markenvermarktung | Direktwerbung

Was ist Acquisio?

Acquisio bietet KI-gestützte Software für Vermarkter, Agenturen und lokale SEM-Reseller, um ihr PPC-Angebot auf Werbeplattformen wie Google, Facebook und Bing zu skalieren.

Mit Acquisio können Unternehmen aufwendige Arbeiten wie das Starten von Kampagnen, das Duplizieren von Kampagnen über mehrere Werbeplattformen und das Verwalten von Kampagnengeboten und -budgets durch Automatisierung, maschinelles Lernen und KI ersetzen. So können sie sich auf wertschöpfende Aufgaben konzentrieren, die die Rendite steigern.

Acquisio – Details

Acquisio

http://www.acquisio.com/

Gegründet 2003

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Acquisio – Preisübersicht

Acquisio bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Acquisio – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Acquisio Funktionen

  • E-Mail Marketing
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Kanalmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Leadmanagement
  • Mehrere Kampagnen

Siehe die vollständige Kampagnenmanagement Software Liste

  • A/B-Tests
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Budgetmanagement
  • Gebot-Management
  • Kampagnenmanagement
  • Keyword-Recherche Tools
  • Konto-Benachrichtigungen
  • Konversion-Tracking
  • Landing Pages / Web-Formulare
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • URL-Generator

Siehe die vollständige PPC-Tools Liste

  • Anpassbares Dashboard
  • Berichtsexport
  • Datenquellen-Verbinder
  • Drag-and-Drop
  • Drill-Down
  • Finanzberichterstattung
  • Geplante / automatisierte Berichte
  • Marketing-Berichte
  • OLAP
  • Prognose
  • Verkaufsberichte

Siehe die vollständige Reporting-Tools Liste

  • Automatisiertes Veröffentlichen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Content-Management
  • Kollaboration
  • Kundenbindung
  • Nachterminierung
  • Nachverfolgung der Marken
  • Social Media-Überwachung
  • Verwaltung mehrerer Konten

Siehe die vollständige Social Media Management Tools Liste

  • Analytik
  • Automatisiertes Veröffentlichen
  • Content-Management
  • Filtern nach Keyword
  • Kontaktmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Kunden-Zielgruppenansprache
  • Nachterminierung
  • Verwaltung mehrerer Konten

Siehe die vollständige Social Media Tools Liste

  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Empfehlungsquelle nachverfolgen
  • Kampagnenmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Seitensuche-Nachverfolgung
  • Seitenzugriff-Tracking
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • Verwaltung mehrerer Websites
  • Zeit auf der Website nachverfolgen
  • Ziel-Nachverfolgung

Siehe die vollständige Webanalyse-Tools Liste

Acquisio Alternativen

Mehr Alternativen zu Acquisio

Acquisio – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

3,9/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 3,7
Kundenservice 4
Funktionen 3,6
Preis-Leistungs-Verhältnis 3,5

Software bewerten

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Eine Bewertung schreiben
Jake H.
CEO
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.2.2020

"Extremely Good Reporting and PPC Software That Comes at a Price"

Kommentare: I loved it when I didn't have to consider paying for it. Clients loved it. They loved the reporting and the BBM tool.

Vorteile: I was an Account Manager at a marketing agency that exclusively used Acquisio. I loved it. the reporting was extremely easy to read and make decisions from as well as guide clients through. And it looked extremely professional. But objectively, the best part about Acquisio is the Bid and Budget Management tool. It analyzes keyword bids 24/7 and automatically makes adjustments using intelligent bidding. This wasn't as important to me as an account manager, but it was a huge selling point for our clients knowing that their ads campaigns were being literally managed 24/7.

Nachteile: I have since left that agency and started my own. The main thing about the software is the price. If you're a newer agency, it's probably not going to be worth it for you. It starts at [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] but it's not listed on their website anymore. It used to be. However, once your agency starts picking up, I HIGHLY recommend this software.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.2.2020
Arturo R.
Account Manager - SEO/SEM Lead
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 25.2.2019

"You All-in-One PPC Campaign Management and Reporting Interface"

Kommentare: I'm keeping my budgets optimized and my campaigns optimized through Acquisio's Bid and Budget Management tool.
If you have questions about the service or if you're facing problems, your account manager is a great point of contact, plus, there is the ticketing system that works really well.
Acquisio will not leave you hanging. They provide timely and relevant answers to your questions.

Vorteile: The Bid and Budget Management (BBM) feature is fantastic. It allows you to make sure that your campaigns are always topped up, that bids get optimized throughout the day, and that budget is distributed among all available campaigns, if one is underspending and the other one is overspending.
You can have your budgets roll over to the following month or to start over each month.
You can have the tool optimize for conversions or for clicks.
Honestly, this tool is the real reason I have Acquisio.
I've been testing one of my high-volume campaigns against a version of itself, one using BBM and the other just using Google Ads Enhanced Bidding, and BBM is kicking Google's butt so far. This tool is really powerful.

Nachteile: You can create automated campaign reports, you can import and modify campaigns to the tool. Honestly, I find the Google Ads interface much more friendly. For reporting, I create Google Data Studio Reports, which are live, much more dynamic, and free.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 25.2.2019
Matthew K.
Paid Search Specialist
Marketing & Werbung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.8.2018

"Not Great for Campaigns with Small Budgets"

Kommentare: Acquisio has some nice features, but in the end, it didn't work for our company and we had to cancel the service.

Vorteile: The customer service was good, and we were able to set up regular calls with a representative to answer our questions. Acquisio does have some nice features that would be useful when managing campaigns with large budgets.

Nachteile: The organization was not great in my opinion. Accounts had to be linked every time a folder was created, and it would have been much easier if you could just link it once. We also had fairly small budgets and as a result, we didn't have enough data to use the CPA bid strategy. We had to use the CPC strategy even though we optimized our campaigns towards a target CPA. If you have larger budgets, this probably wouldn't be an issue, but for us, it was.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.8.2018
Gerardo T.
Operations Manager
Marketing & Werbung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 16.6.2016

"Acquisio Rivew From a Mexican Google Partner"

Kommentare: Acquisio is a performance marketing platform that allows you to manage your search, social, and display campaigns and get the most out of local search campaigns. Save time on automatic reporting, get the best optimization tools available, and get higher-performing campaigns than ever before. You shold try Acquisio too or share it with your friends

Vorteile: I've been using Acquisio for more then 2 years and there is a lot of ways you can improve and optimize your accounts with Acquisio. Te reporting feature is quite awesome becuase my clients can see the repor in a web page and the can also share it and downloade it to PDF. It is quite usefull

Nachteile: The knowledbase is a little confusing. Full report translations will be awesome for my reports. Make sure to tell when our excecutives has changed

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 16.6.2016
Biily D.
Account Manager
Marketing & Werbung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 31.3.2017

"The Future Is Now!"

Kommentare: I can honestly say "ACQUISIO" is almost the perfect and complete user friendly bid management software solution. Interface in general has always been confusing with platforms however Acquisio's work bench does not have that issue here.
Customised reporting is my favorite feature and the support is always second to none!
Keep up the good work!!! Kenshoo helps to change a lot of information to Google and Bing to create campaigns and ad groups. Kenshoo uses filtering in order to sort out data so it depends if you like it or not. Kenshoo has a great profile optimization tool.

Vorteile: Where do I start:
customised reporting tool
Budget & Bids feature
Support turnaround time
Supports both Adwords & Bing
Frees up time to optimise campaigns
Pulling reports is 100% correct
I don't have to jump from one platform to another (one-stop-shop)

Nachteile: Occasionally, loading time can some time be a pain

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 31.3.2017