Wer nutzt diese Software?

Konzipiert für Angebots-, RFP-, Offerten- und Ausschreibungs-Teams in allen Branchen. Auch beliebt bei Vertriebs- und Marketingteams für Pitches, Vorschläge und SoWs.

Durchschnittliche Bewertung

15 Bewertungen
  • Gesamt 4.7 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4.1 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Qorus Software
  • http://www.qorusdocs.com/
  • Gegründet 2008

Über Qorus for proposal management

Qorus ist eine intuitive Angebots- und RFP-Verwaltungslösung, mit der Verkaufs-, Angebots- und Ausschreibungsteams alle mit Geboten verknüpften Inhalte erstellen, gemeinsam bearbeiten und freigeben, ohne die vertraute Welt von Microsoft Office und CRM zu verlassen. Teams für Ausschreibungen, Verkäufe und Marketing weltweit nutzen Qorus. Qorus hilft Unternehmen, produktiver zu arbeiten ‒ ganz gleich, ob sie unternehmenskritische Dokumente wie Pitches, Angebote, Verträge, SoWs, RFP-Antworten ausfindig machen, erstellen, daran mitarbeiten oder diese verwalten.

Qorus for proposal management Funktionen

  • Audit Trail
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kollaboration
  • Kontaktmanagement
  • Pipeline-Management
  • RFP-Management
  • Versionskontrolle
  • Vorlagen
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Anforderungsmanagement
  • Antwort auf Angebotsanfragen
  • Aufgabenmanagement
  • Content-Management
  • Datenimport/-export
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fälligkeits-Tracking
  • Gebot-Management
  • Kollaboration
  • Lieferanten-Management
  • RFP-Erstellung
  • Vorlagen
  • Wissensbibliothek

Die hilfreichsten Reviews für Qorus for proposal management

Improved and Efficient Proposal Process with Qorus

Bewertet am 21.2.2019
Jenna H.
Proposal Manager
Personalwesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, Qorus improves the proposal management experience. It makes it easy to work with others in the organization through co-authoring and saving in real time. It also helps with the overall proposal management process through set workflows customized to our team. I highly recommend Qorus if you want to improve our proposal management experience.

Vorteile: We used different software prior to Qorus, and I cannot express enough how much of an improved experience Qorus is compared to the other. Qorus is a valuable tool for our proposal team, especially with the co-authoring function, allowing for an unlimited amount of users in the document, and being able to save in real time. When implementing Qorus, our reps guided us and helped us quickly understand the functions of Qorus and how to align it with our workflow and processes. We were able to build our workflow into Qorus, allowing for faster communication within our team. He also helped us to find the best and most efficient ways to organize all of our content in the database. It is easy to search through the database and my favorite part is how I can populate right into the document, making it quicker to develop the best response. With some turnover on our team, the ease of Qorus has helped us quickly onboard new team members who are able to be using it right away. Additionally, the Qorus service team is always available for questions and quickly resolve any issues.

Nachteile: I think there are a few functions that could be upgraded in the future. One specifically is the allocation feature. I really like that we can allocate to SMEs right in the document, taking them to the questions they need to answer. However, when co-authoring the document, you cannot allocate to anybody and SMEs cannot save their changes.

Qorus Breeze

Bewertet am 28.2.2019
Aaron S.
Senior Proposal Writer
Gesundheit, Wellness & Fitness, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The interface for Qorus Breeze is very intuitive and user friendly. Finding pieces of content is quick and easy, and the ability to collaborate with team members within documents is a great feature. I also like the Breeze panel you can install within Microsoft Word and Excel to make finding and inserting content into your document much faster.

Nachteile: It lacks the ability to modify content categories on-demand. I would also like the ability to export content on-demand within the Knowledge Source into a Word or Excel file.

Qorus brings excellent value to proposal management

Bewertet am 1.3.2019
Verifizierter Rezensent
Client Development Manager
Anwaltskanzlei, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I have been using Qorus to aid proposal development and content management. This systems allows me to readily curate new content as I use it in proposals.

Vorteile: Ease of use. The system is easy to navigate and customizable.
Excellent customer and product service.

Nachteile: I manually upload and approve of content. Have to stay on top of deadline so the documents remain useable.

The tool of choice for Sales Content and Bid Management

Bewertet am 28.2.2019
Veronica W.
Director, Sales Excellence
Finanzdienstleistungen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We needed to control the quality of our content and output to our markets. This tool has helped us in that as well as created several efficiency gains through higher productivity and ability to focus on tailoring our messages.

Vorteile: Easy to use.
Easy to drive adoption across several 100 user-base
Responsive service.
Controls quality of content and external-facing sales and marketing collateral.
Save production time and creates efficiencies.

Nachteile: The uploading of mass content can be clunky.

Building Better Content

Bewertet am 23.4.2019
Erica G.
Proposal Writer
Telekommunikation, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We're still building the database for RFP use, but it is very useful for small quotes, budgetaries, and quick turn proposals.

Vorteile: Ease of uploading, reviewing, and keeping track of module expiration dates.

Nachteile: Sometimes there's a delay loading the web pages or opening documents.

Lies weitere Bewertungen