Wer verwendet Chargebee?

KMU + mittelständische und große Unternehmen. SaaS, PaaS, E-Commerce, Abonnement Commerce, Telekommunikation und Medien, Coworking Spaces, Abonnementdienste, Internet der Dinge, Non-Profit-Organisationen.

Was ist Chargebee?

Chargebee ist eine wiederkehrendes Rechnungs- & Abonnement-Management-Software für SaaS- & Abonnement-Unternehmen. Mit einem leistungsstarken REST-API, Einbau-Integrationen mit wichtigen Business-Tools wie Zendesk, Salesforce, Intercom, Slack, Xero &, die Zahlungs-Gateways in mehr als 50 Ländern unterstützen, hilft das Produkt dabei, den gesamten Kundenlebenszyklus von Billing & Invoicing zu Revenue Recovery & Accounting zu unterstützten. Unterstützt von Accel Partners &Tiger Global bedient Chargebee über 6.000 Kunden in 53 Ländern.

Chargebee – Details

Chargebee

http://www.chargebee.com

Gegründet 2011

Chargebee – Kostenübersicht

Chargebee bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Chargebee ist ab 299,00 $/Monat verfügbar.

Videos zu Chargebee
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Startpreis

299,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

Chargebee Funktionen

  • Abonnementverwaltung
  • Mahnwesen-Management
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Produktkatalog
  • Rabatt-/ Gutscheinmanagement
  • Registrierungs-Management
  • Revenue-Recovery-Systeme
  • Self-Service Portal
  • Steuermanagement
  • Stornierungsmanagement
  • Testversion-Management
  • Umsatzrealisierung
  • Wiederkehrende Abrechnung

Siehe die vollständige Aboverwaltung Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Anlagegegenstand-Management
  • Bestellungen
  • CPA-Firmen
  • Fondsrechnung
  • Forderungen
  • Gemeinnützige Organisationen
  • Kontenabgleich
  • Kostenverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Projektbuchhaltung
  • Regierung
  • Steuermanagement

Siehe die vollständige Buchführungsprogramme Liste

  • Abrechnungsportal
  • Anpassbare Rechnungen
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontingenz-Abrechnung
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mobile Zahlungen
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Projekt-Abrechnung
  • Steuer-Rechner
  • Stündliche Fakturierung
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Rechnungsprogramme und Faktura-Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Fälligkeits-Tracking
  • Für CPA-Firmen
  • Genehmigungs-Workflow
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Mitarbeiter-Management
  • Projektmanagement
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Rechnungswesen Software Liste

  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Self-Service Portal
  • Verzögerte Rechnungsstellung
  • Wiederkehrende Rechnungen
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • wiederkehrende Zahlungen mehrerer Zeiträume

Siehe die vollständige Wiederkehrende Rechnungen Software Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Datensicherheit
  • Debit-/Kreditkartenverarbeitung
  • Elektronische Unterschrift
  • Integration von Zahlungsabwicklungsdiensten
  • Mehrere Zahlungssysteme
  • Mobile Zahlungen
  • Online-Zahlungsabwicklung
  • PCI-Compliance
  • POS-Integration
  • Persönliche Zahlungen
  • Prävention von Zahlungsbetrug
  • Verarbeitung von Kryptowährungen
  • Wiederkehrende Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Zahlungsabwicklung Software Liste

Chargebee Alternativen

Mehr Alternativen zu Chargebee

Chargebee – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 35 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
3,9/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Brad H.
Co-Founder
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 3.10.2017

"Chargebee saved us a TON of dev time."

Vorteile: I love that Chargebee allows young startups to get their feet under them before charging them. The integration into Braintree was SUPER easy and we haven't really had any problems with it since we started using it. It allows us to manage subscriptions without building our own dev dashboard to do that and gives us much more flexibility than Braintree for doing so. We use coupons to run promos and Chargebee makes that super easy. We use their hosted page for payments inside of an iframe and that has been helpful as well. Again the biggest thing as a young startup is not having to build all of that ourselves or asking the dev team to make changes every time we need to address an issue. Overall I've been very happy with Chargebee and we plan to continue to use them moving forward.

Nachteile: I'd love for the reporting dashboard to be a little more robust and user friendly. It's not bad but it could definitely be better. Being able to accept multiple currencies could also be handled better, but we get by just fine with the way it's set up. It makes you change your password every 90 days, which is annoying to me but I guess it's more secure...

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 3.10.2017
Nuno L.
CEO, Co-Founder
Computer- & Netzwerksicherheit, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.11.2018

"Our perfect subscription manager"

Vorteile: We rely on Chargebee to manage subscriptions to our product. It's easy to use and to be integrated, and offers many features such as invoicing, TAX calculator based on location, several plans, offline payments, etc. Customer Support is great and they always hear what you say. Besides managing your subscriptions, it does something very important. By using their payment form on your website, you can easily integrate with several payment processors. This is especially important if you have payments that have been rejected by one processor and you can send them to another processor. It also reduces the dependency on one single processor.

Nachteile: The only thing that comes to mind is that the invoices it produces are not legal in some countries. For instance, in my country, invoicing software needs to be certified and to produce a SAF-T file with all invoices, that we need to submit to tax authorities. Since Chargebee doesn't do any of that, I need to have a separate invoicing platform.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.11.2018
Verifizierter Rezensent
Client Relationship Manager
Computer-Software, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.7.2020

"Chargebee"

Kommentare: This is the first software that I have used and I found it very easy to learn. I spent a morning going thorugh and learning the ropes and was an expert by the afternoon! Their customer service is awesome and provides great help. However, because it is easy to use, I have not had to use their help more than once.

Vorteile: Chargebee is easy to use and quick to learn. You are able to access subscriptions with ease. Creating email templates to be sent out is easy. You can view all of your subscriptions on one page or you can add filters to find one specific subscription, too.

Nachteile: With the email templates, you have to make sure that the client you are sending an email to, has to be in a filter, otherwise, you send it to your entire client base.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.7.2020
Ryan H.
Owner
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.7.2019

"Grossly incompentant"

Kommentare: If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.

Vorteile: Easy to set up and has a good API. Support is good and fast response so long as the issues are simple and don't involve anything technical.

Nachteile: The backend system is grossly unoptimized to the point many of my customers cannot be billed anymore. I was not informed of these issues when signing up and was promised that the system would be able to handle my very specific usecase. It clearly can't despite me giving them actual numbers. I've already lost over $6000 in charges I can't add to my customers' invoices and a few thousand dollars in invoices that can't be generated. For the past two months I've been unable to add charges for any of my customers and keep getting the runaround by different support agents as to what the cause is. First I was told I was violating a 150 API calls per minute limit despite the fact that not a single call had gone through successfully in the entire time period they were citing but also I'm skeptical of because each API call I make to their service takes between 2 and 10 seconds to complete. Now I'm told I need to batch things weekly because adding charges to my customers is too taxing on their CPUs. Billing line items should scale linearly but it is clear from how quickly their API bogs down that it scales exponentially for them at best and likely even worse. I never had this problem with my previous provider and they aren't even a billing or invoicing company.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.7.2019
László M.
CEO
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.10.2019

"Excellent subscription management platform"

Kommentare: Overall a very capable subscription management tool with great integrations and great support them!

Vorteile: Excellent platform to manage your Saas Business. Great, very easy to use integrations with many vendors (Stripe, QuickBooks, Zapier, etc). Highly customizable settings for everything: email templates, the general look, and even the workflow & the custom fields.

Nachteile: Takes some time to get used to how to work together with your app and integrate everything to work flawlessly, but it worth it. I just wished that when the client has to select the quantity of their licenses, you could edit the label from Quantity to "users" or "licenses".

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.10.2019