Wer verwendet HelpOnClick?

HelpOnClick Live Chat wird von kleinen und mittelständischen Unternehmen aus aller Welt genutzt. Es ist in über 20 Sprachen lokalisiert und kann in jede Website implementiert werden.

Was ist HelpOnClick?

Das HelpOnClick-Team bemüht sich nach besten Kräften, eine Software zu erstellen, mit der Händler problemlos mit den Besuchern ihrer Website kommunizieren können. Dank des einfachen und intuitiven Live-Chats und des Helpdesks können sich Kunden auf die wichtigsten Punkte konzentrieren – Umsatzsteigerung und Verbesserung der Kundenbetreuung.

Die Live-Chat-Software HelpOnClick umfasst die folgenden Hauptfunktionen:
Echtzeit-Traffic-Überwachung
Virtueller Chat-Agent
Anpassbare Symbole und Texte
Integration mit Facebook
Integration mit wichtigen CRM-, CMS- und Helpdesk-Systemen

HelpOnClick – Details

HelpOnClick

http://www.helponclick.com

Gegründet 2004

HelpOnClick – Kostenübersicht

HelpOnClick bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von HelpOnClick ist ab 12,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

12,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

HelpOnClick Funktionen

Help-Desk-Software
Automatisiertes Routing
Dokumentenspeicher
E-Mail-Integration
Echtzeit-Chat
IT-Asset-Management
Kundenspezifisches Branding
Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
Multi-Channel-Kommunikation
Netzwerküberwachung
Self-Service Portal
Ticket-Management
Verfolgung von Interaktionen
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Call-Center-Management
E-Mail-Management
Leistungskennzahlen
Live-Chat
Self-Service Portal
Social-Media-Integration
Terminverwaltung
Umfragen & Feedback
Virtueller Assistent
Warnungen / Eskalation
Warteschlangenmanagement
Wissensdatenbank
Workflow-Management
Bildschirm teilen
Geo-Zielgruppenerfassung
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Offline-Formular
Proaktiver Chat
Transfer / Weiterleitung
Vorformulierte Antworten
Websitebesucher-Nachverfolgung

HelpOnClick – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 10 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,5/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Jarad P.
Business Development Manager
Sicherheit & Untersuchungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2018

"We Love HelpOnClick and Our Customers Do Too!"

Kommentare: We've been able to help so many customers with this app, that alone is worth its cost. A few customers have even used HelpOnClick to ask for quotes. We love it because it offers our customers a simple, easy way to get in touch with us and get most of their questions answered.

Vorteile: HelpOnClick was super easy to install on our website. As the administrator of the program, it's easy to add or remove users, create canned responses to quickly engage the customer, and it couldn't be easier for our website visitors to use.

Nachteile: Sometimes I forget to set the app to "offline" when I leave for lunch and a customer will try to chat with me when I'm not there. I wish it would automatically go offline once my computer went to sleep, but HelpOnClick will stay connected even when I'm gone.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2018
Verifizierter Rezensent
Marketing Manager
Maschinerie, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2019

"Chatting like the best of them!"

Vorteile: The functionality. As the Admin for my company, I like being able to utilize the functionality at maximum capacity to better understand how my team is using the software, and how we can better serve our customers.

Nachteile: I'd like to better understand the path user's are taking when they are on my site when they leave a message. I'm not sure if this is through HelpOnClick or a third party, but I think the software should tell us more about what people are ready/looking at when they leave us a message after hours. This would be very helpful for us businesses, especially when user's don't specify which products they are interested in, or inquire about for pricing.

Antwort des Softwareanbieters

von HelpOnClick an 20.4.2019

Thank you for your review. We will consider adding more information to the messages that are received in the offline mode.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2019
Travis H.
General Manager
Freizeit, Reisen & Tourismus, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.7.2018

"Good value for small businesses"

Kommentare: Overall, this is a good value for small businesses and plan to continue using them.

Vorteile: Affordable compared to other options. Easy to use for basic chat functions.

Nachteile: The dashboard is limited on functionality and can be cumbersome for admins. Set-up can be tricky for non-computer programmers. When I went over my time limit there was not an easy way to upgrade, but I eventually figured it out (need a link or prompt from the dashboard). Tried to chat with them mid-day during the week, but it was not available. They did email me back the next day and explained how to find the upgrade option.

Antwort des Softwareanbieters

von HelpOnClick an 1.8.2018

Hi Travis,
Thank you for your review. We would be glad to know what other functionality you are looking for. It can be already there or on our TODO list.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.7.2018
Nancy L.
General Manager
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.4.2019

"My appreciation of HelpOnClick"

Kommentare: I really appreciate this tool and even more when I see that customers love it too

Vorteile: Easy to use, easy to link to web site, service very appreciated from customers, helps to increase sales when the customer can have help live about a product that he wants to add to the cart.

Nachteile: It does not work well with Google chrome...I can only use it with Edge...I prefer Google. It would be nice to a visual sign at the same time as the sound...when you do not here the sound...we would be able to see that there is a message (would be nice at the bottom of our screen).

Antwort des Softwareanbieters

von HelpOnClick an 20.4.2019

Nancy, thank you for your review. You might be interested in downloading a desktop application that can send both sound and visual notifications of an incoming chat.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.4.2019
Pm M.
Founder
Informationsdienst, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2018

"HelpOnClick review"

Vorteile: Ease of use and functionality. Provides all the tools you need to easily implement chat software on to a website. I like that you are able to load questions into the virtual agent as this does allow many support calls to be answered without the need of human intervention. The smartphone app also allows for support to be provided while on the go.

Nachteile: No major cons. The set-up of the virtual assistant was a little confusing but that was due to not watching the help video.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2018