Wer verwendet Freshservice?

Freshservices Kunden umfassen KMUs, Finanzorganisationen, Bildungseinrichtungen und mehrere Regierungsorganisationen.

Was ist Freshservice?

Pflege das Inventar deiner Unternehmens-IT und Nicht-IT-Assets wie Verträge, Hardware, Software und verfolge Asset Details während ihrer gesamten Lebensdauer mit Freshservices Asset-Management. Das Tool stellt ein erfrischendes Benutzererlebnis dar, und bietet außerdem leistungsfähige Ticketing- und Asset-Management-Funktionen, wie automatische Entdeckung neuer Ressourcen, leistungsstarkes Konfigurationsmanagement und verbesserte Wirkungsanalyse.

Freshservice – Details

Freshworks

http://freshservice.com

Gegründet 2010

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Freshservice – Preisübersicht

See pricing plans

Freshservice bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Freshservice ist ab 19,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

19,00 $/Monat

Preisinformationen

Startpreis: 20€/Monat Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Freshservice deployment and support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Freshservice Funktionen

  • Abschreibungsmanagement
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Audit Trail
  • Barcode / RFID
  • Check-in/Check-out
  • Entsorgungswirtschaft
  • Reservierung-Management
  • Standortverfolgung

Siehe die vollständige Asset Tracking Software Liste

  • Fall-Management
  • Feedback-Management
  • Formularverwaltung
  • Klassifikation der Beschwerden
  • Korrekturmaßnahmen (CAPA)
  • Kundenreklamations-Tracking
  • Problem-Nachverfolgung
  • Qualitätssicherungs-Management
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Social Media-Überwachung
  • Umfrage-Management

Siehe die vollständige Beschwerdemanagement Software Liste

  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Compliance Management
  • Genehmigungs-Workflow
  • Kalender ändern
  • Planung ändern
  • Priorisierung
  • Release-Management
  • Trainingsmanagement

Siehe die vollständige Change-Management-Software Liste

  • Auswirkungs-Mangement
  • Automatische Geräteerkennung
  • Beziehungs-Mapping
  • Datenvisualisierung
  • IT-Asset-Management
  • Konfigurationsmanagement
  • Leistungsüberwachung
  • Lizenzmanagement
  • Veränderungsmanagement

Siehe die vollständige Configuration Management Database (CMDB) Liste

  • Automatisiertes Routing
  • Berichterstattung / Analyse
  • Call-Center-Management
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail-Integration
  • Echtzeit-Chat
  • IT-Asset-Management
  • Kundenspezifisches Branding
  • Makros/Antwortvorlagen
  • Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Netzwerküberwachung
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Ticket-Management
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Warnungen / Eskalation
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Konfiguration

Siehe die vollständige Help-Desk-Software Liste

  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance-Verfolgung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wirtschaftsprüfung-Management

Siehe die vollständige IT Asset Management Software Liste

  • Compliance Management
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Korrektur-Management
  • Lizenzmanagement
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Wartungsplanung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen

Siehe die vollständige IT-Management-Software Liste

  • Anforderungsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Fehlerverfolgung
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Problemmanagement
  • Produkt-Roadmaps
  • Prüfung / Qualitätssicherung
  • Ressourcenmanagement
  • Statusverfolgung
  • Unterstützt Scrum
  • Unterstützt agile Softwareentwicklung
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige IT-Projektmanagement Software Liste

  • IT-Asset-Management
  • Release-Management
  • Self-Service Portal
  • Service-Katalog
  • Serviceberichterstattung
  • Störfallmanagement
  • Ticket-Management
  • Vertragsmanagement
  • Wissensmanagement

Siehe die vollständige IT-Service-Software Liste

  • Konfigurationsmanagement
  • Problem-Management
  • Projektmanagement
  • Self-Service Portal
  • Störfallmanagement
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfügbarkeit-Management
  • Versions- und Bereitstellungsmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement

Siehe die vollständige ITSM Software (IT-Service-Management) Liste

  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Corrective and Preventive Action (CAPA)
  • Disaster Recovery
  • Ermittlungsmanagement
  • IT-Vorfallsmanagement
  • OSHA-Compliance
  • Sicherheitsvorfallmanagement
  • Vorfall-Berichterstattung

Siehe die vollständige Incident-Management-Tools Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Dashboard
  • Eskalationsmanagement
  • Problemplanung
  • Projektmanagement
  • Wiederkehrende Probleme
  • Wissensbasis-Management
  • Überprüfung von Vorfällen

Siehe die vollständige Issue Tracking Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Backup und Recovery
  • CRM
  • Dashboard
  • Fernzugriff
  • Help-Desk
  • Korrektur-Management
  • Live-Chat
  • Problemmanagement
  • Projektmanagement
  • Terminplanung

Siehe die vollständige MSP Software (Managed Services Provider) Liste

  • Beschaffungsmanagement
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Fernbedienung
  • IT-Asset-Management
  • Mobiler Zugriff
  • SLA-Management
  • Self-Service Portal
  • Störfallmanagement
  • Veränderungsmanagement
  • Wissensdatenbank

Siehe die vollständige Service Desk Software Liste

  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Entscheidungsbaum
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kollaboration
  • Self-Service Portal
  • Volltextsuche
  • Wissensbasis-Management

Siehe die vollständige Wissensmanagement Tools Liste

Freshservice Alternativen

Mehr Alternativen zu Freshservice

Freshservice – Nutzerbewertungen

Read all reviews

Overall rating

4,5/5

Average score

Benutzerfreundlichkeit 4,6
Kundenservice 4,7
Funktionen 4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,5

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Rich K.
Director of IT
Groߟhandel, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.10.2018

"Simple to use and has all the features you actually need."

Kommentare: I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vorteile: Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Nachteile: List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.10.2018
Mel W.
Operations Support Specialist
Immobilien, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.9.2020

"Implementation and Management"

Kommentare: I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was the first time I was tasked with picking a ticketing system for a company. The fact that you get a trial based on the level you want to pay for, can basically have it customized during the trial to see if it's the right fit, extremely helpful and responsive customer service, and its easy to use for all levels of tech comfortability were the big reasons we chose FreshService. Every time I check in with our team of Agents, everyone is extremely happy with the switch and, overall, I am looking forward to the positive changes this is bringing our teams.

Vorteile: There are several reasons I pushed to choose FreshService over other products. The value of the features I was getting with the ease of set up. Within the trial period, I had most of the set up done before I presented to my department head. The ease of switching from the previous (and archaic) system to FS for our end users was, overall, seamless. The ability to customize the product with minimal knowledge makes it easy to manage and make changes. After reviewing a dozen other ticketing systems, FreshService provided the ease of implementation and change that we were looking for.

Nachteile: I love Freddy and want to use it however it's limited features over the traditional portal are frustrating. I understand it's a new feature and it's in a state of constant improvement but I wanted to launch with it and was unable to because key features that we needed specifically for our company would not show up. The reports aren't quite what I thought they would be either and I will probably have to do some work with powershell to get the information I really need.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.9.2020
Verifizierter Rezensent
Head of Application Services (System Administrator & Controlling Function)
Unternehmensberatung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    2 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 13.6.2017

"No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration"

Vorteile: Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Nachteile: Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.
Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 13.6.2017
Braden J.
IT
Tiefbau, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2020

"Great IT software"

Kommentare: love the product, was very easy to set up and integrate into the company, very nice customization options to really make it your own, and anytime we have had an issue we usually get a response very fast from the team so we are never held back for too long on anything!

Vorteile: The ease of use is a huge plus to us and to all of the end users, it is very straight forward for everyone to use, well integrated into the company super easily and multiple ways to access via the website, mobile app or even just an email, makes our jobs much easier, and the hardware management is also a huge plus being able to track it all

Nachteile: They are working on it now but I wish it had a better tracking of what was installed in certain hardware, at the moment they do not show all of the components just most of the major ones, would be a nice thing to have it all

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2020
Adam P.
IT Ops
Immobilien, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.4.2020

"A great helpdesk solution"

Kommentare: Great benefit to the team, improved communication both internally and externally.

Vorteile: So sleek and simple to implement. Built in user-portal, reporting, workflows and constant updates make this the best helpdesk software we could find

Nachteile: A few setup niggles were quickly solved. Sometimes support can be slow, but rarely needed. Updates not always follwoed through

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.4.2020