Wer verwendet Intercom?

Intercom hat weltweit über 30.000 zahlende Kund*innen, darunter große Unternehmen wie New Relic, Sothebys und Shopify sowie kleinere Unternehmen wie Airtable und Coda.

Was ist Intercom?

Intercom entwickelt eine Reihe von Messaging-First-Produkten für Unternehmen, um das Wachstum über den gesamten Kundenlebenszyklus hinweg zu beschleunigen. Das Unternehmen bietet eine komplette Wachstumsplattform für Marketing, Vertrieb und Support. Die weltweit erfolgreichsten Unternehmen wie Atlassian, Shopify und New Relic nutzen Intercom, um das Wachstum mithilfe von Chat-Funktionen, Bots und personalisierter Kundenkommunikation voranzutreiben.

Intercom – Details

Intercom

https://www.intercom.com/

Gegründet 2011

Intercom – Kostenübersicht

Intercom bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Intercom ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.

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Startpreis

39,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Intercom Funktionen

  • A/B-Tests
  • Abonnenten-Management
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildbibliothek
  • CAN SPAM-Compliance
  • Drip-Kampagnen
  • Dynamische Inhalte
  • Ereignisgesteuerte E-Mail
  • Kundenbefragungen
  • Listen-Management
  • Mobil-ootimierte E-Mails
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Email-Editor
  • Zielseiten / Web-Formulare

Siehe die vollständige E-Mail Marketing Software Liste

  • Call-Center-Management
  • E-Mail-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Terminverwaltung
  • Umfragen & Feedback
  • Virtueller Assistent
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Wissensdatenbank
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Kundendienst Software Liste

  • Daten-Import / -Export
  • Kontakt-Datenbank
  • Lead Scoring
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Datenbank-Integration
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Verifizierung/-Validierung
  • Pipeline-Management
  • Planungs-Tools

Siehe die vollständige Leadgenerierung Software Liste

  • Bildschirm teilen
  • Geo-Zielgruppenerfassung
  • Integration von Dritten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Offline-Formular
  • Proaktiver Chat
  • Transfer / Weiterleitung
  • Vorformulierte Antworten
  • Websitebesucher-Nachverfolgung

Siehe die vollständige Live Chat Software Liste

  • A/B-Tests
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Anpassbare CTAs
  • Drip-Kampagnen
  • Dynamische Inhalte
  • Lead Scoring
  • Sales Intelligence
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Suchmaschinen-Marketing
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Zielseiten / Web-Formulare

Siehe die vollständige Marketing Automation Software Liste

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Siehe die vollständige SMS Marketing Software Liste

Intercom Alternativen

Mehr Alternativen zu Intercom

Intercom – Nutzerbewertungen

Read all reviews

Overall rating

4,5/5

Average score

Benutzerfreundlichkeit 4,4
Kundenservice 4,4
Funktionen 4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis 4

Review software

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Eine Bewertung schreiben
Liam M.
People Operations Manager
Computer-Software, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.8.2019

"Not Much Competition"

Kommentare: Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Vorteile: From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow. Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex. Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Nachteile: Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves. Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.8.2019
Jennie Z.
Marketing Manager
Internet, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.10.2019

"A Great Lead Capture"

Kommentare: Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.

Vorteile: -Capturing emails and names
-Integrating to Hubspot and other software for easy lead closure
-Creating chat flows allows us to communicate to customers faster and saves us time

Nachteile: -Would like to combine actions on Intercom
-Hubspot Integration is not perfect; would like to have specific field matching
-Chat flow capabilities are limited

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.10.2019
Angy D.
Product Ops Champion
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.9.2020

"Intercom a safe option"

Kommentare: My overall experience with Intercom was very good

Vorteile: The product is easy to use, the live chat idea is still one of the best customer support options.

Nachteile: What I like the least is that it does not have so many options to integrate other work tools to Intercom, for example creating a report in Jira, from the user chat

Antwort des Softwareanbieters

von Intercom an 16.10.2020

Thanks for leaving us this review Angy! I'm so happy to hear that your experience with Intercom has been good and that we're helping you support your customers so well.

Thanks also for your feedback regarding our integrations - I know the team is having a discussion about this right now so I'll make sure to get this over to them.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.9.2020
Tasha D.
Director of Customer Success
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    1 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1 /5
  • Kundenbetreuung
    1 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.10.2019

"Awful product with terrible support"

Kommentare: Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Vorteile: Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Nachteile: Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.10.2019
Beat R.
Inhaber
Internet, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    2 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    2/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.7.2020

"Advertising for Intercom in every E-Mail"

Kommentare: We have been using the solution productively for some time now, then discontinued it for cost reasons. Now a plan was booked and cancelled in a new subscription structure again as a test. In the plans up to Pro, the customer also figures as an advertising slingshot, since an advertising line for intercom is always included in every e-mail. Since we did not want this at all (after all, the plan already costs 99 dollars / month) the test was finally cancelled. Intercom didn't want to offer a solution to this, except to offer updates to the next higher subscription (499 dollars / month) which is not affordable for a small company.

Vorteile: + Beautiful design, with many useful details.
+ Good iOS and Android app with slightly limited operation.
+ An easy to understand messenger for the customer.
+ Customisable messenger with colours, text and details.

Nachteile: - High price and only monthly plans.
- Platform only in English.
- Minimal help center, but large but confusing Academy pages.
- Tedious setup help, although the setup itself is not complex.
- Support replies take up to two days, in English only.

Antwort des Softwareanbieters

von Intercom an 30.7.2020

Thanks for taking the time to leave us this review Beat and letting us know about your intercom experience. I'm sorry to hear that we're not the right fit for you at this time, but thank you for sending us your feedback.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.7.2020