Wir helfen Unternehmen in der Schweiz
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl
Was ist Zoho Books?
Zoho Books ist eine Online-Buchhaltungssoftware zur einfachen Verwaltung des Geldflusses in deinem Unternehmen. Verwalte deine Kunden und Rechnungen und behalte die Ausgaben unter Kontrolle. Speichere, überwache und vereinbare deine Bankkonten und Transaktionen, und arbeite mit deinem Wirtschaftsprüfer in Echtzeit zusammen. Am wichtigsten: Zoho Books hilft dir, bessere, fundierte Entscheidungen zu treffen und über dein Geschäft auf dem Laufenden zu bleiben.
Wer verwendet Zoho Books?
Freie Mitarbeiter, mittlere Unternehmen, Kleinunternehmen
Wo kann Zoho Books bereitgestellt werden?
Über den Anbieter
- Zoho
- 1996 gegründet
Support für Zoho Books
- Telefon-Support
- Chat
Erhältlich in diesen Ländern
Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 224 weitere
Zoho Books Kosten
Startpreis:
- Ja, kostenloser Test verfügbar
- Ja, Gratisversion verfügbar
Zoho Books bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Zoho Books ist ab EUR 12.00/Monat verfügbar.
Über den Anbieter
- Zoho
- 1996 gegründet
Support für Zoho Books
- Telefon-Support
- Chat
Erhältlich in diesen Ländern
Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 224 weitere
Zoho Books – Videos und Bilder






Zoho Books Funktionen
Bewertungen über Zoho Books
Zoho Books is a very easy program to setup and use. Not a lot of modifications required.
Eine kostengünstige Alternative für kleine und grosse KMU
Kommentare: Wir verwenden ZOHO Books seit mehreren Jahren für die eigene Firma und haben inzwischen zahlreiche Projekte für unsere Kunden realisiert. Die Funktionalität ist ausgezeichnet und die hohe Automatisierung spart uns viel Zeit.
Vorteile:
Einfach im Aufbau und in der Anwendung - auch mobil. Viele Personalisierungs- und Automatisierungsmöglichkeiten. Im Vergleich zu anderen Finanzsoftwareprodukten ist ZOHO Books sehr preiswert.
Nachteile:
Spesenmanagement funktioniert über ZOHO Expense hervorragend und für Lagerverwaltung bietet ZOHO Inventory die ideale Ergänzung.
Eine kostengünstige Alternative für kleine und grosse KMU
Kommentare: Wir haben eine Firmengruppe von 8 Firmen über 2 Lizenzen integrieren können. Die Firma spart viel Geld im Vergleich zur vorherigen Lösung mit Abacus.
Vorteile:
1. Die Einfachheit der Integration mit anderen ZOHO Apps aber auch mit der Software von Drittanbietern 2. Die Flexibilität für individuelle Anpassungen 3. Die intuitive Oberfläche - nur sehr geringer Schulungsaufwand 4. Die Analysemöglichkeiten, Berichte und das Cockpit, welche eine hervorragende Übersicht gewähren
Nachteile:
In der Schweiz muss der Jahresabschluss über einen Treuhänder mit von der Finma zertifizierter Software gemacht werden.

Brilliant Accounting and Book Keeping software!
Kommentare: Great! Not been using it long but it is a vast improvement on functionality and reporting compared to old software.
Vorteile:
Love the customer portal! Our clients can use self service to manage their account with us and get all their invoice and payment records as well as access to documents like our T&Cs. The invoice generating is very quick and easy with lots of customisation and extra data collecting boxes. The app is reliable and easy to use with lots of functionality too. Retainer invoice function is great for us as we offer clients a promotion to top up their account in advance to receive discounts on future invoices so this works perfectly!
Nachteile:
There is no auto connection to my particular bank yet so can't connect it all automatically as I did with my previous software however it allows for bulk uploads so you can still reconcile everything.
In Betracht gezogene Alternativen: Xero
Warum Zoho Books gewählt wurde: Lack of additional functions and reports weren't as relevant to our needs. Zoho Books came free with Zoho One plan and we were paying for Quickbooks so made sense to cut this cost.
Zuvor genutzte Software: Quickbooks Online
Gründe für den Wechsel zu Zoho Books: It was included in Zoho One plan

It's an excellent internet service for small businesses
Kommentare: In general, Zoho Books is the finest accounting software for start-ups and small businesses. The following functionalities are included in this simple to use application: Assign Shortcuts, Create Quick Reports a UX that is easy to use, Software as a service (SaaS): It's simple to use and integrates well with the rest of the Zoho suite. Updates that arrive quickly and on a frequent basis.
Vorteile:
As a whole, Zoho Books is an excellent tool for new businesses and organizations. It's an excellent choice. Having everything in one location is a great feature of this book. The reports are highly user-friendly, and the balance is simple to handle. Books has a wide range of features and is well-integrated with the company's other products.
Nachteile:
When a financial institution makes an update, Zoho Books takes a long time to make the change, making it difficult to keep track of all expenditures. Statement import instructions are out-of-date. Customer service is terrible; no one ever tells you when an issue will be fixed.
Powerful and Invaluable tool at an incredible price
Kommentare: We love Zoho ability to access from anywhere and allows a business owner to monitor things even when they are not on site. The ease of use and consistency makes it very easy for training purposes and day to day use.
Vorteile:
We love the way you can add further modules and expand into other areas like inventory with ease. The support is fast and efficient with a positive outcome every time. The consistency through every module bill s, invoicing, purchasing makes it a breeze to operate.
Nachteile:
The only one annoyance is the search from some screens you need to know the exact customer name or item name to search. Where as some screens use a keyword search which is easy and fast to locate the information.
In Betracht gezogene Alternativen: Quickbooks Online
Warum Zoho Books gewählt wurde: Lack on consistency with previous product and even doing the slightest thing seemed over complicated.
Gründe für den Wechsel zu Zoho Books: With the ability to integrate other modules was vital to us. The product had more vital features like re occurring invoices and billing. Stock control was important and a lot of other products don't have this ability alongside things like project managment.