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Was ist Odoo?

Odoo ist eine vollständig integrierte und anpassbare Open-Source-Suite von Geschäftsanwendungen. Ein Großteil der Geschäftsanforderungen wie CRM, Vertrieb, Projekt, Fertigung, Inventar und Buchhaltung wird durch diese All-in-one-Softwarelösung erfüllt. Odoo ist so konzipiert, dass es die Bedürfnisse von Unternehmen unabhängig von Größe und Budget erfüllt.

Wer verwendet Odoo?

Die Open-Source-Software Odoo ist sowohl für Einzelpersonen geeignet, die nur einen Blog benötigen, als auch für große Unternehmen, die ein komplettes ERP benötigen. Die Software ist flexibel und kann an KMUs oder große Unternehmen angepasst werden.

Odoo Software - 1
Odoo Software - 2
Odoo Software - 3
Odoo Software - 4
Odoo Software - 5

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Odoo

Odoo

4.1 (786)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
376
14
4.0 (786)
4.0 (786)
3.7 (786)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
EUR 20.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
205
70
4.1 (6’659)
4.3 (6’659)
4.1 (6’659)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Odoo

Zoho Invoice
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Online-Abrechnung
Rechnungserstellung
Zoho CRM
Am besten bewertete Funktionen
CRM-Systeme
Hilfe Desk-Management
Produktkatalog
SAP Business One
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
SAP S/4HANA Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragsmanagement
Finanzberichterstattung
Acumatica Cloud ERP
Am besten bewertete Funktionen
Auftragserfassung
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Dynamics 365
Am besten bewertete Funktionen
Bestell-Management
Einkommen & Bilanz
Finanzberichterstattung
HubSpot CRM
Am besten bewertete Funktionen
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
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Invoice Ninja
Am besten bewertete Funktionen
Online-Abrechnung
Rechnungserstellung
Rechnungshistorie
iDempiere
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über Odoo

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.1
Benutzerfreundlichkeit
4.0
Kundenservice
3.7
Funktionen
4.1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
46%
4
35%
3
11%
2
2%
1
5%
Torsten
CEO in Schweiz
Alternative Medizin, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

No Service

1.0 letzten Monat Neu

Kommentare: Wollen einfach nur Lizenzen verkaufen und dann nichts mehr mit dem Kunden zu tun haben. Wenn du als Unternehmen davon abhängig bist - ist der Schaden sehr gross.

Vorteile:

Nichts, da wir nur negative Erfahrungen haben.

Nachteile:

Das nichts funktioniert und es keine Unterstützung gibt.

Klaus
Fliesenlegermeister in Deutschland
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Teuer

3.0 vor 9 Monaten

Kommentare: Gesamt zu teuer

Vorteile:

Es funktioniert einigermassen und ist nutzbar.

Nachteile:

Die wichtigsten Sachen müssen auch hier zugekauft werden und dann wird es richtig teuer ! Die Installation ist auch hier eine Katastrophe für Nutzer.

Alián
Alián
Software Engineer & Business Development Manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Excellent ERP to manage your business operations

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: We used to use spreadsheets before switching to Odoo and the savings in time and effort, plus the accuracy of the information is the main value we receive. Particularly, the Recruitment module helps us to configure an Application Tracking System, and now, we have visibility over KPIs that before was not possible. The implementation of an extension of the CRM module allow us to customize easily the system to our needs too.

Vorteile:

Odoo provides my company with all the modules needed to manage the business. It is easy to set up, intuitive and the modules are well integrated.

Nachteile:

The Community edition provides a lot of built-in features, but since version 9, Odoo has been moving features from Community version to Enterprise, so I could see some of them, which I was using, unavailable in recent versions.

Peter
Peter
Sales & Marketing Manager in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Industrieautomation, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Buckle your seatbelt, it's going to be a bumpy ride!

4.0 vor 3 Jahren

Kommentare: The biggest hurdle was the initial implementation so this may be something you would need to prepare yourself for if deciding on choosing Odoo, unless of course you are happy to pay for the support packages offered by Odoo which we found to be very costly. Other than this the system itself is an excellent piece of kit and it has helped our business traverse the gap between startup business to SME

Vorteile:

Odoo is an extremely powerful software. We use the Manufacturing Module and the CRM Module prominently and these have both been brilliant tools that we are very happy with internally. The MRP is excellent at automating our manufacturing process whereby our production manager has only to add orders to the system while the system itself creates the PO's, calculates times and helps us to schedule our work. The CRM for the sales side is really easy to use and browse through and has a very good tagging feature allowing me (as sales director) to easily filter accounts and keep track of leads.

Nachteile:

The initial implementation was painful to say the least.. We stated using Odoo way back in 2015 so this may have been due to our slow uptake of the software how ever I recall that once we signed up as paid users, there was very little support given to set up the system (unless we paid extra for the hourly support..). This was a big issue as we never had an easy way to contact someone for help with little configurations and therefore had to do most of the implementation ourselves. It took us over a year to get the system working properly

Garrett
EVP in USA
Möbel, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Incredibly Powerful Community Version

5.0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Odoo is obviously a very mature software platform. It is great at what it does and the architecture allows for easy setup and easy customization. If it has modules that meet your needs even remotely, do not hesitate to use it.
The community edition is free, VERY easy to setup, and VERY stable. I have been running the community edition on a small linux server in my internal network. I have 100% uptime, zero restarts on that box since I deployed the "production" environment about 5 months ago.
I keep adding modules to use Odoo for more and more of my operations.
I went from spending several hundred dollars per month to fight w/ my previous inventory management system to spending a few hundred dollars once for a small servlet and have really unleashed the engagement and creativity of my inventory management and procurement departments.

Vorteile:

The Community version is completely free, no strings attached. You have to set it up, secure it, and host it yourself. The docker container available makes it a perfectly smooth and configurable deployment. If you or your IT department has any ability to use Docker to deploy applications on an internal network, they should be able to have Odoo Community up and running in an afternoon at most (if they can't, fire them). Odoo is complicated as it can cover a vast scope of your operations. Therefore, setup is complicated. We spent about 1 week from 1 person to get it ready to roll out. At the end of that week we had imported all our materials for purchasing (~500 items) and products we sell (~250 SKUs) from our previous inventory management system (MRPEasy) INCLUDING BOMS. Because of the incredibly effective bulk import features, simple guides, and logical workflows, we switched over to Odoo about 2 weeks earlier than our planned rollover date. I have yet to encounter anything I would consider a defect or a bug in the software. We have customized several forms to eliminate buttons or features not used, add columns and fields, and track some extra reference IDs for other systems on our products. Very easy platform to do deep configuration/manipulation on. The PDF generation and customization engine is very easy to use and works great. It was also easy to edit the code of the PDF template to make some stylistic changes to the forms we generate. If you know basic HTML and CSS, Odoo is simple enough to understand and navigate that you can really get deep in customization. The intra-app communication via "Activities" is ubiquitous in the platform and makes for very effective todo lists being integrated into the app that the "work" happens in.

Nachteile:

It really wants to send emails and manage communications. I had to dig pretty deep to make sure those features were turned off. We are B2B and I want communications to have a personal touch on pretty much everything.

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