Was ist NetSuite?

NetSuite ist eine All-in-one-Cloud-Business-Management-Lösung und hilft bereits mehr als 32.000 Unternehmen, effektiver zu arbeiten. Sie automatisiert Kernprozesse und bietet in Echtzeit einen transparenten Blick auf Unternehmens- und Finanzdaten. Mit einer einzigen, integrierten Suite von Anwendungen für die Verwaltung von Buchhaltung, Auftragsbearbeitung, Bestandsmanagement, Produktion sowie Lieferketten- und Lageroperationen gibt NetSuite Unternehmen einen klaren Überblick über Unternehmensdaten. So behalten Sie die Kontrolle über ihr Geschäft.

Wer verwendet NetSuite?

Schnell wachsende Unternehmen, von Startups vor dem ersten Umsatz bis hin zu mittelständischen Unternehmen, nutzen NetSuite, um Kernprozesse zu automatisieren und Unternehmens- und Finanzdaten in Echtzeit im Blick zu haben.

Videos zu NetSuite
NetSuite Software - 1 NetSuite Software - 2 NetSuite Software - 3

Nicht sicher, ob NetSuite das Richtige ist? Vergleiche es mit einer beliebten Alternative

NetSuite

4.1 (1’150)
NetSuite
EUR 475.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
314
13
3.8 (1’150)
3.7 (1’150)
3.6 (1’150)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
208
26
4.0 (17’503)
4.0 (17’503)
4.1 (17’503)
Weshalb wird mir das angezeigt?

Alternativen für NetSuite

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Bewertungen über NetSuite

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.1
Benutzerfreundlichkeit
3.8
Kundenservice
3.6
Funktionen
4.1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
37%
4
42%
3
16%
2
3%
1
3%
Apeksha
Sr Accounting Manager
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 1’001-5’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best ERP out there

5.0 letztes Jahr
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Elizabeth
Elizabeth
Senior Solutions Consultant
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Has bugs for such a powerful, expensive program

3.0 vor 8 Monaten
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Víctor
Víctor
CS Lead in Spanien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalwesen, 501-1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

It is a great ERP but it is not for everyone

5.0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Accounting, Trasury. Reporting (but we ended up doing the reporting outside the ERP)

Vorteile:

Netsuite has a lot of potential when automating processes. It is a great ERP for big Companies or big startups.

Nachteile:

There is not much literature about netsuite or learning material. Because of this, you are trapped with Consultants. Sometimes you might get lucky but sometimes no. I had both experienceThe ERP is complex to implement. It has become popular in the startup world but it´s complexity does not make it ideal for everyone. Yes. the potential is great but you really need to do a good research before jumping to implement this ERP

Antwort von Oracle

vor 3 Wochen

Thanks for taking the time to leave a review, Victor! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Joannie
Financial Analyst in Kanada
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Overall a great accounting software for medium-sized businesses

4.0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Overall switching to NetSuite transformed our Finance team from data entry people to auditors. With most menial tasks automated or semi-automated, it freed up more time to audit our data and be more proactive with our accounting in general. Revenue management, which used to be a 100% manual, line-by-line nightmare, is now almost fully automated. Human errors were greatly reduced. Our sales opening process is almost fully automated thanks to the seamless Salesforce integration. Overall we are very satisfied with our switch.

Vorteile:

The Revenue Management feature is amazing, a bit tricky to understand but once you get the hang of it it saves a ton of time.Multi-subsidiary and multi-currency work extremely well. We have 8 different subsidiaries in 3 currencies and it's made our lives so much easier to have them all in one place, with automatic currency conversion and automated end-of-month eliminations.Having automations like monthly postings to our GL, amortization calculations for our numerous IT purchases and monthly subscriptions, and the great reconciliation tool has saved us a ton of time during month's end.Integration with Salesforce was a breeze with an out-of-the-box connector.Support is generally very knowledgeable, problems are quickly fixed and answers quickly answered. There is a great Help tool (SuiteAnswers) where we find an answer to most of our problems, as well as a very active Enhancements Requests database.

Nachteile:

Some features lack flexibility, like revenue recognition posting, but there are workarounds.User adoption can be slow because the system is very different from most mainstream systems, with it being so automated.Sales taxes management for Canada isn't totally adapted since they replicated American functionalities with Canadian codes, but there are also workarounds to this.

Antwort von Oracle

vor 7 Tagen

Thanks for taking the time to leave a review, Joannie! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Verifizierter Rezensent
CEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

In Betracht gezogene Alternativen:

Small Retail and Internet Businesses Beware

1.0 vor 2 Monaten

Kommentare: On paper things looked good. Two years down the road and I am running the company by gut instinct and need to overview every order to make certain it is covered. Inventory is a mess. Projections are not available. And COGS are often zero. ACS is a ripoff- most jobs were not completed within a quarter- and we still have hours remaining. Job not done? Too bad. Use ACS for install only and then bite the bullet after the first year. Their hourly charges are ridiculous. I am uncertain if Netsuite even remotely cares about small accounts- this is an 80K program. And it is costing us approx 200K yearly including lost revenue due to inventory, additional staff, and lost productivity. Language has been an issue. Even our quote from netsuite for renewal has needed careful overview. Finally we were instructed by netsuite to hire an outside party to get the jobs done that someone else could do. At $145 per hour. Fingers crossed. Netsuite assumed zero responsibility for anything. So, if you are a small business that is growing and changing reasonably quickly I would strongly urge you to seek another program. The program has kept our company dead in the water. For at least 18 months. My experience with Dynamics, which also has difficulties, was better with high functionality within 12 months. Needless to say, we are signing the contract with Netsuite but will switch once it is expires and we are more prepared. They simply do not provide adequate service to smaller businesses.

Vorteile:

I would assume it would be good if it worked. AS is the only functionality we have are additional integrations. Ones that cost 9K.

Nachteile:

Customer service is pretty awful. Jobs simply were not done. It was similar to playing the game telephone. While our rep is sympathetic they have little or no power to do anything.

Antwort von Oracle

letzten Monat

Thank you for taking the time to leave a review. We take our customer feedback very seriously as we strive to improve every aspect of your experience. Please reach out to your Account Manager directly and/or email me at [email protected] so we can connect directly with you on feedback.

Rebecca
IT Manager in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

One source of truth

5.0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Our move to Netsuite was very smooth and allowed for us to transition with no downtime. Support has been outstanding and the ability to customize ourselves has been invaluable as we continue to make it our own.

Vorteile:

NetSuite provided our once disjointed business with one single source of truth. All users now have access to an all around view of our customers making business decisions easier and allowing information to be readily available real time.

Nachteile:

The standard inventory module is very standard - while allowing for multiple warehouse locations, item/bin location reporting can be tricky to create without advanced module.

Antwort von Oracle

vor 7 Tagen

Thanks for taking the time to leave a review, Rebecca! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Charles
VP of Finance in USA
Buchhaltung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Limited QuickBooks Journey to Robust NetSuite

5.0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

We have investments in various business arenas (Hospitality, Restaurant, Aviation, Real Estate, Ranches, Home office) and some are intercompany, others are not, but require combined statements. NetSuite allows us to set up the subsidiaries with the proper rollups and consolidation/eliminations, while providing the drilldown process to reconcile any differences, if needed. Moving to NetSuite enabled us to enhance the previous business processes and create process efficiencies/ financial transparencies.

Nachteile:

Integration with the previous business processes was difficult, not due to NetSuite, but the lack of standardization/harmonization of data management, Chart of accounts. i have a short list of issues that have been brought to my attention from the users, but these result from the fact we look at 130 plus subsidiaries in one report and the first column with the GL account reference does not freeze, like in an Excel worksheet (solution = download data into a worksheet).

Antwort von Oracle

vor 7 Tagen

Thanks for taking the time to leave a review, Charles! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

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