Wer verwendet Confluence?

Heute nutzen alle Arten funktionaler Abteilungen jeder Größe Confluence, von technischen Teams und Projektmanagement-Gruppen bis hin zu Marketing, Personal, Recht und Finanzen. Alle Teams erledigen ihre Arbeit dank Confluence.

Was ist Confluence?

Confluence ist eine leistungsfähige Plattform, die auf Team-Eigentum und Zusammenarbeit im Vergleich zu individueller Arbeit fokussiert ist. Von der Dokumentenerstellung bis hin zur Projektzusammenarbeit, es bietet eine bahnbrechende Möglilchkeit, Ideen zu teilen, Communities zu erstellen und deine Arbeit zu erledigen. Es bietet einen Ort, deine Team-Dokumentation zu erstellen, zu entwickeln und zu erfassen; eine robuste Projektplattform mit vielen sozialen Funktionen; eine umfangreiche Wissensbasis, um Ideen zu teilen und zu entdecken; und eine erstklassige Integration mit JIRA-Software.

Confluence – Details

Atlassian

http://www.atlassian.com

Gegründet 2002

Confluence – Kostenübersicht

Confluence bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Confluence ist ab 10,00 $/Monat verfügbar.

Videos zu Confluence
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Startpreis

10,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

Confluence Funktionen

  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung
  • Kollaboration
  • Priorisierung
  • Stakeholderdefinierte Attribute
  • Statusverfolgung
  • Veränderungsmanagement

Siehe die vollständige Anforderungsmanagement Tools Liste

  • Anpassbare Vorlagen
  • Audioinhalte
  • Bildbearbeiter
  • Dokument-Indexierung
  • Elektronische Formulare
  • SEO-Management
  • Textbearbeitung
  • Versionskontrolle
  • Video-Inhalte
  • Volltextsuche
  • Website-Management

Siehe die vollständige CMS-Software Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Collaboration Tools Liste

  • Compliance-Verfolgung
  • Dateitypumwandlung
  • Dateiwiederherstellung
  • Dokument-Indexierung
  • Dokumentaufbau
  • Dokumentenarchivierung
  • Dokumentenaufbewahrung
  • Elektronische Unterschrift
  • Offline-Zugriff
  • Optische Zeichenerkennung (OCR)
  • Versionskontrolle
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Siehe die vollständige Dokumenten-Management-Systeme Liste

  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Digitales Vermögens-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Information Governance
  • Inhalts-Lifecycle-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Suche
  • Versionskontrolle
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige ECM Software (Enterprise Content Management) Liste

  • Audit Trail
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Echtzeit-Synchronisierung
  • Elektronische Unterschrift
  • Kollaboration
  • Suchen / filtern
  • Textnachrichtenversand
  • Verschlüsselung
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Siehe die vollständige Filesharing Programme Liste

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Ideen-Rangliste
  • Ideenfindung
  • Kollaboration
  • Mind-Maps
  • Statusverfolgung
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Ideenmanagement Software Liste

  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Suche

Siehe die vollständige Portal-Software Liste

  • Anforderungsmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Import/Export von Inhalten
  • Kollaboration
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Product Roadmap Tools Liste

  • Anforderungsmanagement
  • Ideenmanagement
  • Kollaboration
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Produkt-Roadmaps
  • Ressourcenmanagement
  • Umfragen & Feedback
  • Veröffentlichungsplanung
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Produktmanagement Software Liste

  • Agile Methodiken
  • Anpassbare Vorlagen
  • Budgetmanagement
  • Gantt-Diagramme
  • Ideenmanagement
  • Kanban-Tafel
  • Kundenportal
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Projektmanagement Software Liste

  • Agile Methodiken
  • Aufgabenmanagement
  • Budgetmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fälligkeits-Tracking
  • Gantt-Diagramme
  • Kanban-Tafel
  • Priorisierung
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Siehe die vollständige Projektplanungssoftware Liste

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Siehe die vollständige Team Management Software Liste

  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaboration
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Mitgliederverzeichnis
  • Protokoll-Management
  • Umfragen / Wahlen
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige Vorstandssitzung Software Liste

  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Entscheidungsbaum
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kollaboration
  • Self-Service Portal
  • Volltextsuche
  • Wissensbasis-Management

Siehe die vollständige Wissensmanagement Software Liste

Confluence Alternativen

Mehr Alternativen zu Confluence

Confluence – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 1.631 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,1/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Non-Profit-Organisation Management, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.10.2019

"The Collaboration Platform You've Waited For"

Kommentare: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Vorteile: Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Nachteile: Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.10.2019
Panagiotis K.
Founder & Managing Director
Medienproduktion, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.9.2019

"Great documentation platform for both intranets and customer-facing hubs"

Kommentare: The experience I had the last 9-10 years that me and my colleagues worked with Confluence is excellent. The document editor works smoothly even from the mobile app that is offered. There are many article templates to choose from when you start creating an article, from decision making documents to marketing strategy forms and solution focused how-to pages. Confluence supports a lot of media types in the pages, so it's easy to create helpful articles with video, audio, images and many more like attention panels, embedded spreadsheets, etc. You can even embed the contents of one section of a page to another page, so that if you change that it reflects the change in all the pages that the section was included. Which is great for customer support and of course technical documentation. Did I mention that you can create as many different wikis as you like? Confluence calls those "spaces" and it's a great way to keep things separated. I use different wiki spaces for my employees handbook, customer support, app manuals, design documents per project, etc. The possibilities are endless and having them separately helps with security between different roles in the company and outside of it.

Vorteile: Confluence, especially the new cloud version, is one of the best tools to use for documenting your knowledge-base. The best parts for me are: - The ability to connect my articles with to-do tasks from project management (Jira from Atlassian, same company, so they work like a charm together).
- The articles I can contain any media types, from spreadsheets that I can edit in-line to videos. There are also a lot of native panels to help anybody create very stylish articles with usability.
- In-line and footer comment sections help my team discuss and develop documents all together, without losing any of the discussion history.
- The ability to also keep an internal blog. I use that to inform my colleagues for the day-to-day developments, and keep everybody on track with high ideas and management efforts.
- All of the above can be also used as a customer-facing knowledge-base, to serve your customers with documents, operation manuals and help articles. Very handy if you use it together with the service desk solution from the same company, but can also be used stand-alone too.
In general it's one of the best choices that I made when I was searching for a documentation solution for my company and my clients, back in 2010. Almost a decade passed and Confluence is still growing better and better by the time. Atlassian the company behind Confluence is now huge and offers many solutions that integrate with Confluence, making it an even better choice if you use other tools from them.

Nachteile: I can't find any cons to Confluence. After all there is no perfect solution, only elegant ones depending on the problem one tries to solve. Atlassian is offering a trial period so anybody can see if Confluence is good for their company's documentation needs. From my experience, it would be bad to start a trial before you hove some really motivated people in your team and some content to put in there. Because it would be better to test Confluence with something that you would use in your company, so that you see first hand the pros and cons while your team works with Confluence with material that is close to the true material that you would put in there. If I was to change one thing it would be the way it recognizes internally any of the pages I create, so that Confluence doesn't have any issues with pages with same titles. That would be a nice time saver and space saver in the outline of any wiki one creates.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.9.2019
Brandon B.
System Analyst
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 17.8.2020

"Quick and Easy to use"

Kommentare: We use it for business requirements for our solutions as well as a Wiki/knowledge base for our support desk.

Vorteile: Great editor tools and easy to make my pages look content rich and informative. Good search and folder structure is great for organizing content.
Integration with JIRA is a huge win.
Notifications are powerful and helpful.

Nachteile: So much flexibility some pages are just garbage because of the authors - wish i had the rights to do more cleanup. The versioning on content can get a little cumbersome, especially with attached files and file lists.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 17.8.2020
Andrew K.
Chief Operating Officer
Internet, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.8.2019

"Great Resource Library within the JIRA Space"

Kommentare: Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.

Vorteile: Confluence offers my company a unique solution for creating and organizing documentation and assets that need to be share amongst an entire team. In addition, it offers us a means to share some of those same documents and assets with our customers without any additional effort. Its advance permissions schemes allow you to dictate which users have access to which files, and its ease of use allows for quick publication and instant distribution. As we also use JIRA for project management, Confluence is a great complement for linking supplemental, more detailed files to ongoing projects.

Nachteile: Confluence word processing features are a bit rudimentary. While the application itself is easy to use, its feature limitations only allow for a certain level of detail and imagination when creating new documents. While it links seamless into the JIRA project management platform, it does come with an additional cost per user, which quick racks up your monthly Atlassian bill. For more advanced needs, an alternative platform may be a better fit.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.8.2019
Guy N.
Developer
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.5.2020

"Our organization use it frequently and we love it"

Kommentare: Overall experience is that confluence feels light and clean.
All departments use it and share ideas through it

Vorteile: I like the simplicity of the product.
You can view the change history and who made the change.
It looks visually good.

Nachteile: I find it hard to find some pages. Because it has a page hierarchy on a list, it can take some time to find what you are looking for.
There is a search option that mitigates the problem.
We also have some table features missing like freeze top row.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.5.2020