Wer verwendet Quire?

Der Anbieter betreut Einzelpersonen und Teams aus kleinen und mittleren Unternehmen.

Was ist Quire?

Quire ist ein Tool für das kollaborative Projektmanagement, mit dem Nutzer Aufgaben einfach in einer baumartigen Struktur planen und organisieren können. Dabei werden Ziele erreicht, indem Ideen in ausführbare Aufgaben unterteilt werden, die in einer hierarchischen Liste organisiert sind.

Quire – Details

Potix

https://quire.io

Gegründet 2007

Quire – Kostenübersicht

Quire bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Quire Funktionen

Aufgabenmanagement Tools
Aufgabentafel
Berichterstattung / Analyse
Erstellen von Unteraufgaben
Gamification
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Management wiederkehrender Aufgaben
Mobiler Zugriff
Tabellenansicht
To-Do-Listenansicht
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeitverfolgung
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Agile Methodiken
Anpassbare Vorlagen
Budgetmanagement
Gantt-Diagramme
Ideenmanagement
Kanban-Tafel
Kundenportal
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung

Quire – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 96 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,7/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Shimon S.
Head of Design and Production
Computer-Hardware, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.4.2018

"Wish I found this sooner"

Kommentare: Most of my project are freelance and project based, so i require a project management platform that will allow me to manage several projects for more than one organization. I had been using Trello for this and whilst it has served be well, it does not have a good structure for organizing tasks and making sure they are followed up, in that sense its a bit too informal. Quire bring structure to the tasks and a simple interface that bring focus to clarity to the project.

Vorteile: From the moment I first started using it, everything just worked the way it should, incredibly intuitive, none of the bloating or over complicated functionality that other project/task management platforms suffer from. For me the killer feature it the 'tree structure' approach to task management, this is how it should be done, take a big task/project and break it into smaller and smaller manageable tasks. Each subtask has the same feature set as the main task which is exactly how it should be done because why should any task have less importance. The interface is clean and functional, everything is where is should be, it just works. You have Organizations, then projects, then tasks, which is a great way to organize things, especially if you are freelance like me and do projects for a number of different organizations. I am a long time trello user, and for anything looking for an alternative that does more than just kanban, this is for you, it will allow you to really structure tasks and make sure they are followed up.

Nachteile: No Kanban is going to be a big negative for many people, but apparently that is coming soon. Interface might be too simple for some people, or perhaps lacking features such as chat, message board, rich text markup, etc etc, but that could be seen as a good thing by others. Pricing has not been released either, that is something to be concerned about , especially if you invest time in adopting this platform but then it turns out to be overpriced. That is probably my biggest concern at the moment as features can be added all the time, but pricing can be a deal breaker.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.4.2018
Marion B.
President
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.4.2020

"Amazing product , exceptionnal and generous customer service"

Kommentare: Very good, the best "tasks" app we ever used.

Vorteile: Everything, but i Prefer:
- Possibility to assign a single task to multiple user (and when it's get done, it goes away for everyone)
- Possibility to organize yours tasks by organization, projects and boards
- Possibility to create weekly, monthly, etc tasks
- Possibility to attach document to each task
- User friendly
- French language ! (and the translation is good!)
- The generosity and help from the customer service (as a small and poor charity organisation who rely on volunteers who work from home, we need this kind of service to complete our projects)

Nachteile: - maybe the fact that when you look a subtask on a board , you can't see their connection to the "complete task" and it can be somewhat confusing to differentiate between similar subtask (Actually we just have to always name the subtask with the name of the complete task, so we have a way around)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.4.2020
Verifizierter Rezensent
marketing coordinator
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.5.2020

"Best To-Do list app! "

Vorteile: One of the best project management apps I ever used. They have countless of features, but here are the ones that I love the most:
• Clean interface: know for their minimalism style and is built around the GTD method.
• Easy collaboration: A simple link that you can share with others.
• Kanban board
• Task Reminders
• Webpage+mobile app quick sync: They provide offline syncing.
Another huge plus is that they're completely free. No upgrade needed!

Nachteile: They don't have a Gantt Chart. Hope they're working on it! It's quite important for bigger teams because we need to keep track of individual tasks.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.5.2020
Dianna S.
Founder
Kosmetik, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.5.2019

"Simple task software"

Vorteile: Clean, open spaces, no clutter. Connected with Gmail easily

Nachteile: This software has no templates,. It is a very basic task software

Antwort des Softwareanbieters

von Potix an 10.5.2019

Hi Dianna,

I'm really sorry to learn that you didn't think Quire is a suitable tool for your business. Actually, we do have reusable templates on Quire. Also, most of the critical task software features are available on Quire, such as nested to do list to help you break down big goals into achievable tasks, Kanban board to help you get focused on what really matters in a short period of time, real time collaboration that allows work with teammates and always stay in sync, etc.

We still hope that in the future, you might consider give Quire another try and let us know what you think :) Have a wonderful day!

The Quire Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.5.2019
Vincent B.
Coordonnateur
Eventservice, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.3.2020

"Superbe outil de gestion de tâches collaboratives."

Kommentare: C'est le meilleur gestionnaire de tâche d'équipe que nous avons utilisé. Point final. Depuis deux ans, nous avons essayé de nombreux outils. Certains très populaires et d'autres moins. Quelque chose clochait toujours. Une fonctionnalité nécessaire à notre travail manquait toujours. Quire est le premier à inclure toutes les fonctionnalités dont nous avons besoin et tout ceci avec une interface qui est un charme à utiliser. Notre recherche est terminée!!!!

Vorteile: L'interface simple, claire et épurée est intuitive et très agréable à utiliser à utiliser. L'affichage compact des listes présente énormément d'information (étiquette, assignations, date d'échéance, ...) tout en demeurant propre, simple et facile à consulter. Dernière cette interface se cachent toutes les fonctionnalisés de base et avancées qu'une équipe pourrait désirer : sous-tâches avec date d'échéance, notes évolutives et commentaires par tâche, tâches récurrentes, priorité de tâche, documents attachés, tâches favorites... De plus, l'interface permet de facilement filtrer et trier les listes selon de multiples critères et ses filtres sont mémorisés pour chacune des listes. L'assignation des tâches est simple et efficace et facile à comprendre pour l'équipe. Les tâches peuvent également être réorganisées simplement en les glissant directement ailleurs dans la liste.

Nachteile: Le seul point que j'ai trouvé à améliorer est le fait que la vue par défaut d'une liste, sans filtre personnalisée n'est ni classée par date d'échéance ni par projet. Ce n'est vraiment pas un problème majeur puisqu'en appliquant un filtre, c'est facilement corrigé. De plus, ce filtre demeure appliqué même si l'utilisateur change de vue. Cela dit, il serait agréable que la vue par défaut offre une certaine organisation.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.3.2020