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Was ist Rain POS?

Rain ist ein cloudbasiertes Point-of-Sale- und Website-System für Einzelhandelsunternehmen. Mit Rain ist dein Bestand stets zu online sowie im Geschäft verkauften Produkten auf dem Laufenden. Über die nutzerfreundliche Oberfläche kannst du Kundschaft, Loyalität, Kurse, Anlagenreparaturen, Bestellungen, Berichte, Kalenderereignisse, Quickbooks-Integration und mehr verwalten.

Mit der Marketing-Suite von Rain kannst du über E-Mail-Marketing und SMS-Marketing mit deiner Kundschaft in engem Kontakt bleiben.

Die gesamte Kundschaft erhält uneingeschränkten Support.

Wer verwendet Rain POS?

Rain richtet sich an Einzelhandelsunternehmen, die ihren Online- und Ladenverkauf steigern möchten und gleichzeitig die Effizienz ihres Inventarsystems und des gesamten Geschäfts verbessern möchten.

Rain POS Software - 1
Rain POS Software - 2
Rain POS Software - 3
Rain POS Software - 4
Rain POS Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Rain POS das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Rain POS

Rain POS

4.2 (132)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
86
4
4.2 (132)
4.1 (132)
4.2 (132)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 200.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
59
8
4.7 (174)
4.6 (174)
4.8 (174)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Rain POS

Lightspeed Golf
Am besten bewertete Funktionen
Spielplanmanagement
Verkaufspunkt POS
Zahlungsabwicklung
Lightspeed Retail
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
TapMango
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Bonus-Verwaltung
Treueprogramm
Stripe
Am besten bewertete Funktionen
Debit-/Kreditkartenverarbeitung
Online-Zahlungen
Zahlungsabwicklung
AIM
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Verkaufspunkt POS
für den Einzelhandel
CashFootprint Point-of-Sale
Am besten bewertete Funktionen
Barcode-/Ticketscans
Inventarverwaltung
Verkaufsberichte
Shopify POS
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Verkaufspunkt POS
Zahlungsabwicklung
POSIM
Am besten bewertete Funktionen
Barcode-/Ticketscans
Inventarverwaltung
Verkaufsberichte
Squarespace
Am besten bewertete Funktionen
Design-Management
SSL-Sicherheit
Vorschaufunktion

Bewertungen über Rain POS

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.2
Benutzerfreundlichkeit
4.2
Kundenservice
4.2
Funktionen
3.9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
58%
4
22%
3
9%
2
2%
1
9%
Stanley
Stanley
System Administration in Kenia
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best Cloud Based POS System

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: Items category for rental product is a nice addition for POS that is all inclusive with an intuitive dashboard, mobile app and easy integration.

Vorteile:

Easy way to add products to both POS and eCommerce simultaneously is one of the best way to both.

Nachteile:

The cost of Rain POS is a bit steep for many local businesses and lack huge community base for support.

Tee
Owner in USA
Kunst & Handwerk, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great System for Small Business

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: By going to a cloud based system I am able to keep inventory updated when I am at a trade show or selling product online. The integration with Notions Marketing is a time savor. I no longer have to manually add price, description or photos. Everyone comes over when I place my order with Notions. The ability to download data to excel, make changes then upload it back to Rain is simple and makes mass updates seamless.

Vorteile:

As a small business it is difficult to manage technology without an IT Department. I wanted to take my business online and struggled to find a solution that was affordable, easy to use and had good customer support. RAIN not only met my goals but exceeded them. Their customer support is what sets them ahead of their competition.

Nachteile:

There are a couple of features I wish they would improve on. The most important to me are Customer Rewards. It doesn't allow online orders to use their rewards and the accrued reward is a dollar amount they can spend when I need it to be a % off.

Rochelle
Administration in Kanada
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Disappointing POS

1.0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: The beginning experience was great, but now we are running into problems and there is really minimal help. This system has a very high monthly fee, and I really don’t feel like it’s worth it.

Vorteile:

We really like that it is a cloud based POS.

Nachteile:

You don’t really need to call support in the beginning because you are new and learning the system but once you get setup and start noticing glitches you cannot get a hold of anyone. They also do not have support evenings and weekends.

Sam
Tech Manager and Chief Quilter in Kanada
Kunst & Handwerk, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Like Sew POS Review

4.0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall we are happy with Rain/Like Sew. It gives us an easy to manage Web front end for our store that behind the scenes in completely integrated with our Brick & Mortar operation. Improvements are still needed in many areas - the system is a work in progress regularly rolling our new and improved functionality.

Vorteile:

We bought it for the seamless integration of Web and Brick & Mortar inventory management, sales and ease of use. It works very well for this purpose.

Nachteile:

It is ultimately POS and Inventory Management software with little Accounting functionality. Daily exports to QuickBooks or other software are required, with additional entries in the accounting s/w to accommodate accounting best practices, Taxes on Receiving orders, billing and other financial tasks not accommodated in Like Sew. There are still some issues with Sales, Shipping and Taxes in Canada, and there is no ability to set up multiple price levels internally

Claudia
Owner in Kanada
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Love Rain POS

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: They have been fantastic. From set up until current use, they have always been available to help, and have great resources built into their software to help out with simpler things.

Vorteile:

Rain POS has allowed us to integrate our eCommerce and in store retail in a way that no other company has been able to do. It has been so easy to learn how to use it, and it is very in depth. It is easy for me to change things on the website, and if there is something I can't do, their customer service team is always quick to help.

Nachteile:

Some features need to be changed buy the software team, I can't change them myself.