Saba Cloud

Saba Cloud

von Saba Software

Wer verwendet Saba Cloud?

Führungskräfte, die das beste verfügbare Lernmanagementsystem wünschen

Was ist Saba Cloud?

Schule hochqualifizierte und engagierte Arbeitskräfte mit einer Lernmanagementsoftware, die die moderne Lernerfahrung deiner Mitarbeiter, die formellen Lernaktivitäten, die dein Unternehmen benötigt, und die Tools und Erkenntnisse bietet, die die Geschäftszahlen beeinflussen. Saba Cloud ist die ideale Plattform für mittelständische und große Unternehmen, die eine personalisierte, kontinuierliche Lernerfahrung anbieten möchten.

Lass dir zeigen, was möglich ist. Saba. Die Talententwicklungsfirma.

Saba Cloud – Details

Saba Software

http://www.saba.com

Gegründet 1997

Saba Cloud – Kostenübersicht

Saba Cloud bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Saba Cloud Funktionen

360-Grad-Feedback Software
Berichterstattung / Analyse
Bewertungsauswahl
Dashboard
Fortschrittsverfolgung
Fragenkatalog
Self-Service Portal
Umfragen & Feedback
Asynchrones Lernen
E-Learning-Unternehmen
Elektronischer Handel
Gamification
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Mobiles Lernen
Portal für Lernende
SCORM-Compliance
Synchrones Lernen
Unternehmen/Geschäft
Videokonferenzen
360-Grad-Feedback
Anpassbare Vorlagen
Benutzerdefinierte Bewertungsskalen
Beurteilungen der Kompetenzen
Bewertungszyklen tracken
Entschädigungsmanagement
Gewichtete Leistungskennzahlen
Individuelle Entwicklungspläne
Kollegen-Bewertungen
Laufende Leistungsverfolgung
Selbsteinschätzungen
Self-Service Portal
Asynchrones Lernen
Ausbildungsbetriebe
Content-Management
Elektronischer Handel
Engagement-Überwachung
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Gamification
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Medien-Management
Mitarbeiter-Training
Soziales Lernen
Studentenportal
Synchrones Lernen
Testen / Bewertungen
Unternehmen/Geschäft
Videokonferenzen
Virtueller Klassenraum
Zertifizierung-Management
360-Grad-Feedback
Karriereentwicklung
Kompetenz-Skala
Leistungsmanagement
Mitarbeiterprofil
Nachfolgemanagement
Organigramme
Personalbeschaffung-Management
Zielmanagement
„Was wäre wenn“-Szenarien
Asynchrones Lernen
Ausbildungsbetriebe
Elektronischer Handel
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Integriertes LMS
Mobiles Lernen
Portal für Lernende
Simulation
Synchrones Lernen
Unternehmen/Geschäft
Zertifizierung-Management
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Individuelle Entwicklungspläne
Kompetenzmanagement
Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
Leistungsmanagement
Nachfolgeplanung
Personalbeschaffungs-Management
Trainingsmanagement
Zielsetzung

Saba Cloud – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 96 Nutzerbewertungen

Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
3,8/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Tomas G.
Enterprise Technical Support Engineer
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019

"The paradise to take trainings"

Kommentare: now all the departments have his training in one place, making easy for everyone

Vorteile: The trainings are so organized that you only need time to search and select the courses do you want to complete.

Nachteile: Some training requires Flash, and right now that's an outdated plugin and unsupported for some web browsers

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019
Jason S.
Learning Management System Senior Analyst
Versicherung, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 28.11.2016

"Our Saba Cloud Experience"

Kommentare: This past June we completed our migration from Saba SEC 5.5 to Saba Cloud. The upgrade process itself was lengthy and at times a bit challenging, but in the end was a success and well worth it. The migration took close to a year (from initial meetings to launch day), and because we were on such an old version of SEC which included customized reports, we found it a challenge to build new processes and functionality to accommodate existing business requirements, given that Saba Cloud doesn't allow for customizations. In the end we chose to export the required data elements using Analytics, and build a separate external system to manage the data. Saba cloud itself was well received by our internal stakeholders and end users. The interface is much more intuitive and we didn't have much resistance or confusion with our staff in using the new system. Also finally being able to properly integrate Single Sign on has been wonderful.

Vorteile: Analytics tool is fantastic and much improved over our previous SEC 55 reporting system! We heavily depend on it to run daily reporting and to export large chunks of data to an offsite system and it has been running quite smoothly. Single Sign on (finally) Is a big plus. For our people administrators the "Proxy user" from people admin has been invaluable for troubleshooting. The interface as a whole is a big improvement and has been well received by our clients.

Nachteile: Coming from SEC 5.5. some things still appear to be the same, and still seem too confusing or clunky:
- Notification system is incredibly flexible, but very confusing to use and extremely time consuming to make changes to. Especially when trying to manage two different locals (EN UK and French Canadian) - especially when these locals are not EN US.
- Completed Courses page: the "Load More" at the bottom of the page is confusing. Even if "Show all" has been selected, the learner still needs to click "Load More" to view other transcripts. Also sorting this list is very limited. Our users have a large collection of courses and had heavily used the sorting features of this page in SEC 5.5

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 28.11.2016
Mehmet Y.
Engineering Supervisor
Automotive, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.5.2020

"Learning Solution Provided at Cloud"

Kommentare: Simple and lean cloud system for learning solutions and easy to use. I love that as for a newcomer to company such solutions is very important and explaining SABA to a newcomer is very easy.

Vorteile: We are using SABA CLOUD as learning solution for online learning classes and webinars. In terms of that, SABA is very precise and lean.I have never experienced a problem.

Nachteile: I'm not sure if it is really required but some features to make learning activities more interactive might be useful. There are lots of new learning websites, especially for data science products which are very interactive.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.5.2020
Devashish N.
Business Analyst - II
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.4.2019

"SABA Cloud is a necessary Evil"

Kommentare: Earlier we had the internal Learning Management System which had become unmanageable and didn't had superior features; but with Saba Cloud (SaaS) application the enterprise need not worry about maintenance and downtime.

Vorteile: 1.)Supports multiple Training Types like Virtual Instructor Led Training (VILT), Instructor Led Training (ILT), Self -Paced Training etc.
2.)Support Multiple Contents like Adobe Content, SCROM, URL, WebEx Recordings, MP4 etc. Though SCROM is best.
3.) Multiple ways to create assessments varying from Paragraph questions to MCQ with single select and multi-correct along with weight-age scoring for each correct option, pre and post class surveys.
4.) Functionality to add keywords & Tags to each course to enhance ease of search for users
5.) RDI (Rapid Data Import) to bulk update or import data like marking user attendance, course creation, user registration etc.
6.)Prescriptive Rules (PR) to auto enroll new employees to Mandatory Compliance and New Joiners Induction Training

Nachteile: 1.) Performance of TIM (The Intelligent Mentor), the course recommender system is bad.
2.)Not much APIs are available for integration unlike we have for Salesforce (CRM)
3.)Lacks ability for administrators to Customize some inline CSS and HTML works to customize the Course Header and Description etc.
4.) Lacks Good Dashboards for Management Reporting
5.) Poor Customer Support

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.4.2019
Russell K.
HR Compliance Analyst
Bankwesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.11.2018

"Halogen is a little complex, but quite powerful. "

Kommentare: Halogen is great product but also has great customer service. I was never on hold for very long and called them often. They do not have an automated phone service. You just call the support line and you'll be talking to a real person in just a few minutes.

Vorteile: Halogen's 'comment helper' function is easily the best and most innovative feature. The comment helper makes it really easy for managers to add specific comments to their direct reports without having to come up with comments from scratch. For example, if you have a 5 point scale, manager's simply drag the slider from a level 5 comment (ie. He/she is always courteous and respectful with customers) to a level one comment (ie. He/she is rarely courteous and respectful with customers). It takes a little bit to setup, but you don't have to write them. Admins can just download the comment helpers directly from Halogen and train managers on how to use them. Halogen also has a multi-rater and a third-party rater function. This is quite nice for larger organizations. A multi-rater function gives managers the ability to combine/average out the ratings from multiple managers. The third-parter rater gives the manager the ability to forward the appraisal to another manager entirely.

Nachteile: Halogen is not intuitive. It's unlike any other software I've come across, so the back end might be confusing if you try and learn it on your own with no training. For example, administrators might be confused by the fact that there are two locations sets of user information; one called the 'user center' and the other set inside each 'appraisal process'. The user center information holds user demographic information while the appraisal process set contains user performance information.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.11.2018