Aha!

Aha!

von Aha! Labs

Wer verwendet Aha!?

Produktmanager Produktverantwortliche Startup-Gründer/Unternehmer Leiter CEOs VP des Produkts VP der digitalen Strategie Technische Direktoren

Was ist Aha!?

Aha! ist die Nr. 1 unter der Produkt-Roadmap-Software. Mehr als 150.000 Anwender vertrauen auf Aha! Unsere cloudbasierte Software hilft Produktmanagern, ihre brillante Strategie mit ihren Teams zu verbinden und visuelle Roadmaps in Minuten zu erstellen. Mit Aha! Können Sie die Strategie festlegen, Veröffentlichungen verwalten, Funktionen priorisieren und Ideen an einem Ort erfassen.

Aha! – Details

Aha! Labs

https://www.aha.io

Gegründet 2014

Aha! – Preisübersicht

Aha! bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Aha! finden Sie unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Online

Aha! Funktionen

ALM Software (Application Lifecycle Management)
Administrator-Level-Kontrolle
Aufgabenmanagement
Benutzerlevel-Management
Iterationsplanung
Projektmanagement
Prüfung der Anforderungen
Release-Management
Testfall-Nachverfolgung
Verfolgen von Fehlern
Versionskontrolle
Baseline-Manager
Diagnosewerkzeuge
Einzelne Transaktionen verfolgen
Leistungskontrolle
Ressourcenmanagement
Server-Leistung
Ursachen-Diagnose
Vollständige Transaktionsdiagnostik
Aufgabenmanagement
Berichterstattung
Kollaboration
Priorisierung
Stakeholderdefinierte Attribute
Statusverfolgung
Veränderungsmanagement
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Kollaboration
Management für Geschäftsrichtlinien
Prozess-Mapping
Prozessmodellierung & Design
Prozessänderung-Nachverfolgung
Visual Workflow Management
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Dashboard
Ideenmanagement
KPIs
Kostenplanung und Prognosen
Modellierung & Simulation
Roadmapping
Szenarioplanung
Wertungslisten
Zielsetzung / Nachverfolgung
Dashboard
Finanzprognosen
Finanzvorlagen
Fundraising-Management
Investor-Management
Kollaboration
Schritt-für-Schritt-Assistent
Stellplatz-Präsentation
Teilen in sozialen Medien
Vorlagen für Geschäftspläne
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Aufgabenmanagement
Drag-and-Drop
Farbkodierung
Fortschrittsverfolgung
Kapazitätsüberwachung
Meilensteinverfolgung
Verfolgung von Abhängigkeiten
Vorlagen
Anforderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Fehlerverfolgung
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Priorisierung
Problemmanagement
Produkt-Roadmaps
Prüfung / Qualitätssicherung
Ressourcenmanagement
Statusverfolgung
Unterstützt Scrum
Unterstützt agile Softwareentwicklung
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Zeit & Kosten Verfolgung

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Diskussions-Threads
Engagement-Überwachung
Evaluations-Workflow
Feedback-Management
Gamification
Ideen-Rangliste
Ideenfindung / Crowdsourcing
Kollaboration
Trend-Verfolgung
Umfragen / Wahlen
Aufgabenmanagement
KPI-Überwachung
Meilensteinverfolgung
Multi-Board
Priorisierung
Projektplanung
Roadmapping
Unterstützt Scrum
Verfolgung von Abhängigkeiten
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeitverfolgung
Ausgabenmanagement
Budgetierung/Prognosen
Kollaboration
Marketingkalender
Medien-Planung
Projektmanagement
Prädiktive Analytik
Präsentations-Tools
Roadmapping
Zielsetzung / Nachverfolgung
Anpassbares Dashboard
Feedback-Management
Fortschrittsverfolgung
KPI-Überwachung
Strategische Planung
Zielmanagement
Anforderungsmanagement
Compliance Management
Design-Management
Dokumentenmanagement
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Produktdatenmanagement
Projektmanagement
Veränderungsmanagement
Anforderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Budgetmanagement
Dashboard
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Problemmanagement
Projektplanung
Ressourcenmanagement
Statusverfolgung
Zeit & Kosten Verfolgung
Anforderungsmanagement
Drag-and-Drop
Import/Export von Inhalten
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Workflow-Management
Anforderungsmanagement
Feedback-Sammlung
Ideenmanagement
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Produkt-Roadmaps
Release-Management
Ressourcenmanagement
Workflow-Management
Agile Methodiken
Anpassbare Vorlagen
Budgetmanagement
Gantt-Diagramme
Ideenmanagement
Kanban-Tafel
Kundenportal
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Agile Methodiken
Aufgabenmanagement
Budgetmanagement
Fortschrittsverfolgung
Fälligkeits-Tracking
Gantt-Diagramme
Kanban-Tafel
Priorisierung
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Vorlagen-Management
Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Aha! – Nutzerbewertungen

5 von 241 Nutzerbewertungen angezeigt

Gesamt
4.7/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.8/5
Funktionen
4.6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6/5

Aha is the only game in town

Bewertet am 5.2.2020
Sherri A.
Product Manager
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We tested and demo'd all of the top-rated pieces of software that call themselves Product Management Software. Nothing compares to Aha, in my opinion, it is the only software that offers all of the key features I need. There are definitely a few tweaks that could be made, but nothing else even comes close to this tool. I am very happy with it.

Vorteile: It is made by Product Managers for Product Managers
It has features around the vision and strategy of the company
There is clear separation between ideas and features
There are Personas that can be attached to ideas and features
There are goals and strategies
There are areas to store your files
You can create shareable presentations that update dynamically
You can build wireframes within the tool
You can house everything you need as a Product Manager is one locations
The support is amazing
Integrates with JIRA

Nachteile: I find it difficult to find what I am looking for in the knowledge base
Some of the features are not very intuitive to use
There are a few features I would like to see added

A Great Tool to Drive Product Management with Coherent and Focused Product Strategy

Bewertet am 6.1.2020
Geoff H.
Chief Product Officer
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We use Aha! to manage and optimize our product management for development of Enterprise software.

Vorteile: I first used Aha! four or five years ago - and it was good then, but has come a long way. I really like how Aha! brings together the why of product strategy with the how of product management. It enables our team to collaborate, stay informed, share, and stay on track in these areas in ways that are very difficult to do with JIRA alone, or some combination of product specifications and JIRA. It's intuitive and the support is very responsive, knowledgeable and friendly. There is a lot of customization possible, although I have not dipped into that much yet. But it is clear that as the size and scope of our development organization and product line grow that Aha! has everything needed to manage, prioritize & focus our efforts. Integration with Atlassian JIRA is also strong and a good option. We looked at only using Aha! - including for managing our development tickets & sprints - but that is not a fit at this point. Keeping the clutter & detail of all the workstream & ticket management for development separate is a better solution. I definitely recommend Aha as best in class for product management.

Nachteile: The one major improvement that I see is the need for some type of Knowledge Base / Documentation tool set similar to Confluence. Write now, I find that I have to keep meeting notes in separate documents, as these will tend to cover multiple tickets, and have other work to assign tasks and so on. With Confluence + JIRA, you can both document meetings and develop specifications in one place, and then link this to all of the tickets that are related.

The standard for Product Management tools

Bewertet am 5.2.2020
Jeffrey R.
Customer Success Manager
Industrieautomation, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I am now using Aha! in my 3rd company. One was enterprise SaaS focus, one was a 70 person team and now as a bootstrapped start-up. Each experience has been very positive. I've been able to accomplish what I need without a lot of fuss or distraction.

Vorteile: Aha! is a great canvas to organize your business, product and customer journey. You can take many of the miscellaneous thoughts you have rattling around in your head, and the many post-it notes you have scattered around your office and put them to use in an organized way. It is hard to emphasize the importance of seeing your ideas and tasks written down and prioritized. Aha! makes it easy to articulate your goals and initiatives in a way that is compelling. Then when feature requests come in (as they inevitably will) you have a canvas for deciding how a request compares against the priorities and compared to other requests. It helps you and your stakeholders come together, discuss and come to a consensus on 'what should we build next.'
Another think that I love is the fact that Aha! team does not have a sales function. Instead the platform has invested in a top notch customer support team who will help you customize and build out your plans. They help with introductory, small and big projects.

Nachteile: Can't think of any specific shortcomings. The platform is very deep and customizable so it can grow with your team's needs.

Don't recommend. Read review for details..

Bewertet am 6.8.2019
Raf A.
Product Marketing
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Would never recommend.

Vorteile: Cool logo. Good space to house personas and competitor analysis.

Nachteile: In the initial onboarding process I would contact customer support for clarity, seeing as how I've never used such a software. I had one phone call, fairly short. I was later tasked with sole responsibility for the software - evangelizing and coaching others on how to use it. When I reached out to support for more clarity, the reps did EVERY possible not to get on a call with me. They would email me back every other day - directing me to instructional videos - refusing to get on the phone. I needed to integrate with Jira, "Please HELP!!??"- guess what? "We have some videos that can help you. Awful support. As well, not very user friendly, not customizable, and just down right inferior cosmetically.

All around great tool for product strategy - the "why" behind the roadmap

Bewertet am 15.1.2020
Susu A.
Product Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I used Aha previously as well as just getting started with it at my current employer. After using Aha, you will never want to go back to the chaos of PowerPoint, Excel, MS Teams, Sharepoint, etc. I have had nothing but great experiences with the Aha team, both during the trial period and once we became a customer.

Vorteile: - Easy to use and learn
- Excellent support team, knowledgeable and responsive (all former product managers!)
- Several templates to choose from, or create your own
- Well defined structure for strategy, vision, goals and initiatives - single source of truth for the Product team
- Easy to share content with stakeholders
- Highly configurable to our organizations terminology and product hierarchy

Nachteile: - The presentation capabilities are somewhat rudimentary (formatting, graphics)
- Limited ability to support the Jobs-to-be-Done methodology (there are ways, but it's a bit of a square peg in a round hole)
- Embedded tables aren't sortable so it's a bit like older versions of Confluence