Wer verwendet Box?

Alle Arten von Unternehmen, die eine sichere, skalierbare Freigabe von Inhalten und die Zusammenarbeit in der Cloud benötigen.

Was ist Box?

Box funktioniert mit jedem Browser und ermöglicht dir eine einfache Speicherung und Verwaltung aller Inhalte online. Außerdem kannst du Dateien sofort freigeben und von überall auf die Dokumente zugreifen. Egal für welches Gerät du dich entscheidest, du erhältst schnellen und einfachen Zugriff auf Dokumente, Projektpläne, Präsentationen und Videos. Sei für deine Kunden online oder offline immer auf dem neuesten Stand. Box macht es Administratoren leicht, über eine leistungsstarke Administrationskonsole eine zentrale Ansicht aller Inhalte und Nutzer in ihrem Konto zu erhalten.

Box – Details

Box

http://www.box.com

Gegründet 2005

Box – Kostenübersicht

Box bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Box ist ab 5,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

5,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

Box Funktionen

Cloud-Speicher
Archivierung & Aufbewahrung
Datenmigration
Datensynchronisation
Filesharing
Sicherungskopie
Verschlüsselung
Versionskontrolle
Zugriffskontrolle
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Anpassbare Vorlagen
Audioinhalte
Bildbearbeiter
Dokument-Indexierung
Elektronische Formulare
SEO-Management
Textbearbeitung
Versionskontrolle
Video-Inhalte
Volltextsuche
Website-Management
Anlagenbeteiligung
Berichterstattung / Analyse
Bibliothek von Vermögenswerten
Dateikonvertierung
Kategorisierung von Vermögenswerten
Kundenspezifisches Branding
Metadata-Management
Mobile App
Suchen / filtern
Versionskontrolle
Workflow-Management
Compliance-Verfolgung
Dateitypumwandlung
Dateiwiederherstellung
Dokument-Indexierung
Dokumentaufbau
Dokumentenarchivierung
Dokumentenaufbewahrung
Elektronische Unterschrift
Offline-Zugriff
Optische Zeichenerkennung (OCR)
Versionskontrolle
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Audit Trail
Dokumentenmanagement
Drag-and-Drop
Echtzeit-Synchronisierung
Elektronische Unterschrift
Kollaboration
Suchen / filtern
Textnachrichtenversand
Verschlüsselung
Workflow-Management
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Datensynchronisation
Dokumentenmanagement
Filesharing
Genehmigungs-Management
Mobile Erfassung
Offline-Zugriff
Personalisierung
Suche
Versionskontrolle
Vorlagen

Box – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 3.600 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Zahra H.
Head of Business Ops
Unternehmensberatung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.8.2019

"Stable Storage Solution"

Kommentare: Its good, overall i have no complaints.

Vorteile: Its a stable solution. The free plan was good but we moved to Business because that's what we needed it for. So the mobile apps are good, desktop sync is instant and there are no hiccups involving security, privacy, sync, uploads and management

Nachteile: You can't really move your main folder of storage once it has been set up. I initially wanted it on Drive D, now I wish to move it, but Box doesn't allow it. I will need to uninstall and then reinstall the whole damn thing for the shift to take place. Dropbox didnt have this problem. Yes I use both.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.8.2019
Phoebe T.
Tutor/Researcher
E-Learning, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020

"Great for Team Accessibility"

Kommentare: Box is user-friendly which has allowed my team and I to overcome problems of needless time consumption. Research projects take up a lot of time because of the amount of data that needs to be uploaded and analyzed. However, Box has enabled my team to effectively work together and independently while maintaining the ethical guidelines of research.

Vorteile: As a tutor and a researcher, I love being able to upload videos of lesson plans and lectures so that my team and those I am working for are able to look back on what I said. Another thing I love about Box is how you can share multiple files with anyone you want and you are able to view who has downloaded something to maintain privacy and confidentiality. Box is especially useful for big groups of people. Everything is extremely accessible and easy to learn how to use. I recommend Box to my colleagues in research who want a safe way of maintaining confidentiality in research projects.

Nachteile: I do not have any problems with Box so far and I have been using Box for most of my college experience. I have used it for research, tutoring, and collaboration projects.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020
Matthew G.
COO
Computer-Software
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3,5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    4/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 18.1.2016

"Preference really depends on how and when you entered the market"

Vorteile: They concentrated on the enterprise first, which is valid. Therefore security has always been tight, platform support is solid, and enterprise administration is very robust. Shared folders are great in a workplace and make everything very simple to get the right docs to the right people when they need them. Box is definitely an enterprise company, with the support to back up that claim.

Nachteile: I should start by saying I tried Box, Dropbox, and Drive head-to-head back when everyone was going to cloud-storage and my experience with Box since then has been on and off. I'm still a current user of Drive and Dropbox and I pay for both every month. Our office doesn't need the level of admin support Box provides, which is the only feature that puts it ahead of the competition. Box was just never as feature complete as Dropbox, I don't want a separate cloud storage provider for business and for home use and Box lacked simple tools like automatic photo upload. As well, the web interface lacks and the uploads feel slower and more prone to error when compared to Dropbox. It's improved lately but it's still behind in file viewing support, etc. Also paid users have a max file size!!! Unacceptable if you do any sort of video/graphics work.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 18.1.2016
Travis w.c. M.
Project Manager
Umweltdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.2.2020

"On the Go or From Home"

Kommentare: I don't see any reason to change to another product or service, so long as the price remains competetive.

Vorteile: Box excels at one thing -- making documents accessible from anywhere. This amounts to benefits of efficiency and freedom to work on the go. Being able to access from any machine, particularly on a phone where other services often fail, enhances my ability to address customer's needs.

Nachteile: There's no indication when a file is open by another user. This has led to multiple users editing a document, and those documents don't merge well or at all, leaving a red exclamation point indicating there's an issue or an alternate file. We've lost some work this way. As a small company, this is manageable with clearer communication between employees, but I foresee this being an issue as we grow.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.2.2020
Todd J.
Principal Consultant
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 12.5.2020

"Cloud file services that work like a real file share"

Kommentare: I helped roll out this solution to a small (25 users) business almost 3 years ago to replace their local file server. I started using it myself vs. DropBox because the Box Desktop was so perfectly Mac, and I've since rolled it out to three other small businesses as a replacement for local file services they can access anywhere. When COVID-19 hit, and said clients needed their workers to work from home, the workflow hardly missed a beat, thanks to the fact they can work anywhere just as if they had a local file share on their desktop.

Vorteile: The Box Desktop app actually works to keep files in the cloud until and unless I'm using them, saving precious disk space on users' systems — unlike an unnamed popular competitor. And on the Mac, it works just like an external disk or mounted file share — right on the desktop, in the proper file hierarchy with no proprietary interface to complicate things, or presume how I want to look at my files.

Nachteile: Tech support can be slow to respond, as its first tier of support is via their forum and email, and I've waited as long as two days to get a response to an issue for a corporate subscription, and it's painfully apparent that the first tier team is reading straight off of cue cards, because they suggest things to try, even when my previous communication states IN DETAIL that I've already done said thing in my own troubleshooting. Beef up the support staff, pay better attention to what a customer has already said in their communications, and escalate things to engineering quicker, and they will remedy the one, glaring shortcoming in their service.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 12.5.2020