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Was ist ServiceTitan?

ServiceTitan ist eine führende Unternehmenssoftwarelösung für private und gewerbliche Außendienstunternehmen. Die leistungsstarke Plattform, zu der auch eine robuste Tablet-App für technische Fachkräfte im Außendienst gehört, optimiert und eliminiert Aufgaben sowohl im Außendienst als auch im Büro mit cloudbasierter Reaktionsfähigkeit, Echtzeit-Synchronisierung und unschlagbaren Betriebszeiten. Sowohl für kleine Unternehmen als auch für regionale Unternehmen hat ServiceTitan die Abläufe rationalisiert, den Kundenservice verbessert und das Umsatzwachstum angekurbelt.

Wer verwendet ServiceTitan?

HLK-, Sanitär-, Elektro-, Garagentor-, Schornsteinfeger- und Wasseraufbereitungsunternehmen, die ihre Einnahmen steigern, ihr Geschäft rationalisieren, ihr Team verstärken und ihre Kundschaft begeistern wollen.

ServiceTitan Software - 1
ServiceTitan Software - 2
ServiceTitan Software - 3
ServiceTitan Software - 4
ServiceTitan Software - 5

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ServiceTitan

ServiceTitan

4.3 (205)
Nicht in deinem Land unterstützt
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
131
3
4.1 (205)
3.7 (205)
4.2 (205)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 190.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
69
5
3.6 (78)
4.0 (78)
4.3 (78)

Weitere gute Alternativen zu ServiceTitan

Successware
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kundendienst-Historie
Terminplanung
SAWIN
Am besten bewertete Funktionen
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie
Terminplanung
Service Fusion
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Echtzeit-Daten
Echtzeit-Planung
Claris FileMaker
Am besten bewertete Funktionen
Backup und Recovery
Datenspeicher-Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Intuit Field Service Management
Am besten bewertete Funktionen
Integration in die Buchhaltung
Kundendienst-Historie
Versandmanagement
Main Street Sites
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Formulare
Kundenspezifisches Branding
Registrierung vor Ort
RazorSync
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Planung
Kalenderverwaltung
Terminplanung
Smart Service
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kundendienst-Historie
Zeitverfolgung
Vonigo
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Job-Management
Versandmanagement

Bewertungen über ServiceTitan

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.3
Benutzerfreundlichkeit
4.1
Kundenservice
4.2
Funktionen
4.1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
65%
4
19%
3
4%
2
5%
1
7%
Marlin
Marlin
Business Development in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best in the biz

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

Vorteile:

Feature set and workflows are the best in the industry. Support is top notch. Software is reliable. The pages just load in a snap unlike our last software.

Nachteile:

Like any software change, it was a learning curve. But our success team helps us use the software efficiently and answer any questions we have.

Antwort von ServiceTitan

vor 4 Jahren

Thank you for taking time to review ServiceTitan and for being a customer. We built ServiceTitan to help contractors like you run their business more successfully. We look forward to celebrating all of your future successes.

Paige
Owner in USA
Bau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The Best Field Management Software in the Game!

5.0 vor 6 Monaten

Kommentare: Overall, Service Titan has improved our business functions 100% and been a vital tool in expanding our plumbing service company!

Vorteile:

The mobile app and dispatch board are used daily at our plumbing service company, and they are very intuitive to understand. We love the modern look of Service Titan and the ability to present options to the customer on-site. We have been able to integrate payment processing, financing options, our price book, and QuickBooks Online. Before we used this product, all of these features were separate and hard to keep track of - Service Titan makes it easy!

Nachteile:

The on-boarding process is long and tedious, but I do understand they set it up that way to ensure companies have the most success with the product when they go live with it. I would improve the integration with QuickBooks Online to be more seamless with connecting the payments to the invoices and all accounts payable documents.

Ron
Owner in USA
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Over promised under delivered

2.0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Their customer support is horrible to say the least, the tech support team does not know the product and often times I know more about how it operates than they do. Getting a knowledgeable person on the phone is like pulling teeth. I have been paying full price for a product that works about 70%.

Vorteile:

The program has a lot of potential, however the simplest problems they cannot seem to get right. The dispatch portion works well. The ability to create alerts and checklists works well

Nachteile:

The invoices don't calculate correctly on the labor side which can cost a company a lot of money unless they are micromanaging each technician's invoice. All estimates are labeled "home contract" even if it is going to a commercial customer. This seems like an easy fix, yet it's two years they haven't fixed it.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Service TItan - Windows to Mac for the HVAC world!

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: EXCELLENT customer service depending on your CSM. We have had several. Current is based out of ATL and they are amazing! Easy to use software, visual and self explanatory. Implementation was smooth but had its share of concerns. I would not import Memberships if I had the chance to do over. It would have been easier for manual import due to revenue recognition issues and membership reporting numbers being inaccurate due to inactive membership types (the imports). Overall great experience tho with the implementation team.

Vorteile:

Customer notifications that allowed our clients to see when a tech was in route and location of route. Customer service features, clean, easy to view board and job details can be as detailed or minimal as desired. Ease of function.

Nachteile:

Reporting software is slightly lacking. Mobile version is limited for techs on the field. Notifications for reminders are limited to one paragraph/set of content, not different based on business unit. Hardest part - we cannot sell equipment through the system due to the inability for AHRI Matchups.

Darius
Operations Lead in USA
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Excellent Field Management for an affordable price

4.0 vor 4 Jahren

Kommentare: No software solution is going to be perfect or completely handle everything you need (not without major cost at least!)
Overall ServiceTitan handles everything we need and provides accurate accounting as well.

Vorteile:

ServiceTitan excels really well at providing technicians in the field with tools they need to estimate, sell and install/repair for residential customers. The mobile app is beautiful and easy to use. I love how technicians can create quick quotes from estimate templates, show pictures and pricing, good/better/best options and financing and even take payments and signatures on the go. You can even create custom forms such as troubleshooting and job arrival/completion forms.

Nachteile:

ServiceTitan is not the best solution for commercial business. Creating quotes from the office is still not efficient, could be done differently. Multi-day jobs are confusing to figure out.