Was ist Drift?

Drift ist eine dialogorientierte Marketingplattform. Kund*innen nutzen Drift, um ein modernes Einkaufserlebnis für potenzielle Kund*innen zu bieten, mehr qualifizierte Leads zu generieren und den Verkaufszyklus drastisch zu beschleunigen. Im Gegensatz zu herkömmlicher Marketing- und Vertriebssoftware, die auf Formulare, Cold Calls und unzählige Follow-up-E-Mails angewiesen ist, verbindet Drift Unternehmen mit Website-Besucher*innen in Echtzeit – mittels Bots und künstlicher Intelligenz. Besuche die offizielle Website und fang noch heute kostenlos an.

Wer verwendet Drift?

Drift unterstützt jedes Unternehmen oder jede Einzelperson mit einer Website, das/die mehr Leads erfassen und mit Menschen in Echtzeit chatten möchte.

Videos zu Drift Drift Software - 1 Drift Software - 2 Drift Software - 3 Drift Software - 4 Drift Software - 5

Nicht sicher, ob Drift das Richtige ist? Vergleiche es mit einer beliebten Alternative

Drift

4.5 (168)
Drift
Nicht in deinem Land verfügbar
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
152
29
4.4 (168)
4.1 (168)
4.4 (168)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 14.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
143
40
4.4 (1’830)
4.5 (1’830)
4.3 (1’830)
Weshalb wird mir das angezeigt?

Alternativen für Drift

Gesponsert
Zoho SalesIQ hilft, Website-Besucher in Echtzeit zu engagieren, um sie in zahlende Kunden zu konvertieren. SalesIQ hat 100.000 Anwender weltweit. Erfahre mehr über Zoho SalesIQ
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Bewertungen über Drift

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.5
Benutzerfreundlichkeit
4.4
Kundenservice
4.4
Funktionen
4.3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
64%
4
27%
3
5%
2
2%
1
2%
Rob
Rob
Content & SEO Specialist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Expensive but awesome

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Vorteile:

With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Nachteile:

We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Antwort von Drift

vor 3 Jahren

Hi Rob, Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date. Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you! All the best - Julie Hogan, VP - Customer Experience

Verifizierter Rezensent
Assistant Manager Marketing in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationsdienst, 10’000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Drift-The new way of conversational marketing!

5.0 letztes Jahr

Kommentare: Overall I can say we are satisfied with their services. It ultimately filters genuine leads from the universal traffic on the website and that too with high buying intent. Chat bot, Playbooks, Analytics and Integrations are just icing on the cake.

Vorteile:

-Playbooks- Setting up of chat bot and customizing it based on the page and target market becomes very easy with drift's playbook feature. You can very easily set up chat bot and start receiving genuine leads. -Analytics and Integrations- The deep analysis of the tool always keeps you on your toes and helps in pointing out various scope for improvement. You can also measure the efficiency of your chat agents as well. Also, it provides integration with your marketing CRM as well for lead handling purpose. -Customer Service- You are facing any issue with drift? Do not worry. Customer service is just a chat ping away. They are always attentive and help you proactively

Nachteile:

-Price- This was the main concern while evaluating various chat tools. Drift is follows a premium pricing which might not make it suitable for Small businesses. -No Forms- Drift takes pride on omitting the forms from the chat and enabling their conversational way of marketing. I think, they should make that optional. They should forms as well. -They should also have a feature in which chat transcripts can be emailed as well.

Antwort von Drift

letztes Jahr

Hi there, Thanks for taking the time to write such a thoughtful review for Drift! It sounds like you're having a great experience on the product and we're thrilled to hear it. We'll absolutely take your feedback into account and hope you continue to provide us feature suggestions in the future. - Sarah Haberman, Senior Customer Advocacy Manager

Eduardo
CMO Founder in Spanien
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Gran opción

5.0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

La versión gratuita es muy completa y puedes ir evolucionando a la versión de pago si lo necesitas. Fácil de instalar los widgets

Nachteile:

No tengo nada malo que decir, me gustaría tener más información para formarme pero lo suplen con un gran soporte directo

Antwort von Drift

letzte Woche

Hi Eduardo! Thank you for leaving a review! It's great to see that the free version is working well for you and that the widgets have been easy to work with and install. Please let us know if we can ever help with anything Drift related. --Joshua Morgan: Customer Advocacy @ Drift

Verifizierter Rezensent
CEO in Israel
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Drift could be Intercom, but it isn't...

3.0 vor 2 Jahren

Kommentare: We decided to use Drift as means to provide support, but once we grow bigger than a single user, we'll have to move to a better platform.

Vorteile:

We use Drift as an in-app messaging platform and it's decent at that. We considered using it for marketing automation, customer engagement and on-boarding, but it doesn't cut it.

Nachteile:

Even as an in-app messaging platform for support, there's room for improvement. A few months ago, they removed the option to "close a conversation" (which is essentially used to close a "support ticket"). For whatever reason, they think that it should be more like Whatsapp with an endless list of conversations that you can "archive". Only conversations sometimes come back (not because of new messages), they are sorted wrong so you may miss conversations with new messages, and you don't always get real time notifications in the mobile app.

Antwort von Drift

vor 2 Jahren

Hi there, Thank you so much for taking the time to share this. I'm sorry we haven't delivered on what you expected from us. I'm more than happy to chat live and learn more about how we can make your experience better. Feel free to reach out at [email protected] All the best, Julie Hogan, VP - Customer Experience

Catherine
Teacher in USA
E-Learning, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great for Customer Service!

4.0 vor 3 Monaten

Vorteile:

I love the accessibility that it gives to customer's or perspective customers to someone in the company who can quickly answer questions. Avoids wait times on phones and email.

Nachteile:

Sometimes when we had no one online, and had an offline message turned on, it didn't always work and some customer's were unhappy because they expected a response, but no one was online.

Antwort von Drift

vor 3 Monaten

Hi Catherine! Thank you for taking the time to leave a review. I love that you'd be willing to recommend us...that's awesome. As far as your con, I'd highly recommend reaching out to your CSM or [email protected] as that seems like an easy fix for routine purposes.