Wer verwendet Cornerstone LMS?

Unternehmen aller Branchen. Es hilft bei der Verwaltung aller Arten von einmaligen oder wiederkehrenden Zertifizierungs- oder Lizenzierungsanforderungen.

Was ist Cornerstone LMS?

Unternehmen mit mehr als 500 Mitarbeitern können mit Cornerstone Learning eine Vielzahl von medienreichen Schulungen und Lehrplänen für Mitarbeiter anbieten. Tests und Bewertungen sind über Mitarbeiterportale zugänglich. Das LMS ist mobilfreundlich, sodass Lerninhalte selbstständig genutzt werden können und rund um die Uhr verfügbar sind. Durch Schulungen bleiben Mitarbeiter zertifiziert und konform und können ihre Fähigkeiten erweitern. Lernangebote wirken sich positiv auf das Mitarbeiterengagement und die organisatorische Leistung aus.

Cornerstone LMS – Details

Cornerstone OnDemand

http://www.cornerstoneondemand.com

Gegründet 1999

Videos zu Cornerstone LMS
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Cornerstone LMS – Preisübersicht

Cornerstone LMS bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Cornerstone LMS – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Cornerstone LMS Funktionen

  • Asynchrones Lernen
  • E-Learning-Unternehmen
  • Elektronischer Handel
  • Gamification
  • Gemischtes Lernen
  • Hochschulbildung/Erziehung
  • Integrierter Autorensystem-Kurs
  • Mobiles Lernen
  • Portal für Lernende
  • SCORM-Compliance
  • Synchrones Lernen
  • Unternehmen/Geschäft
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Lernplattformen Liste

  • Asynchrones Lernen
  • Ausbildungsbetriebe
  • Content-Management
  • Elektronischer Handel
  • Engagement-Überwachung
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Gamification
  • Gemischtes Lernen
  • Hochschulbildung/Erziehung
  • Integrierter Autorensystem-Kurs
  • Medien-Management
  • Mitarbeiter-Training
  • Soziales Lernen
  • Studentenportal
  • Synchrones Lernen
  • Testen / Bewertungen
  • Unternehmen/Geschäft
  • Videokonferenzen
  • Virtueller Klassenraum
  • Zertifizierung-Management

Siehe die vollständige Mobile Learning Systeme Liste

  • Asynchrones Lernen
  • Ausbildungsbetriebe
  • Elektronischer Handel
  • Gemischtes Lernen
  • Hochschulbildung/Erziehung
  • Integrierter Autorensystem-Kurs
  • Integriertes LMS
  • Mobiles Lernen
  • Portal für Lernende
  • Simulation
  • Synchrones Lernen
  • Unternehmen/Geschäft
  • Zertifizierung-Management

Siehe die vollständige Schulungssoftware Liste

  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entschädigungsmanagement
  • Individuelle Entwicklungspläne
  • Kompetenzmanagement
  • Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
  • Leistungsmanagement
  • Nachfolgeplanung
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Trainingsmanagement
  • Zielsetzung

Siehe die vollständige Talent Management Software Liste

Cornerstone LMS Alternativen

Mehr Alternativen zu Cornerstone LMS

Cornerstone LMS – Erfahrungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,2/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 3,9
Kundenservice 4
Funktionen 3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis 3,7

Software bewerten

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwarekäufern.

Eine Bewertung schreiben
Verifizierter Rezensent
Senior HR Specialist
Groߟhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 25.9.2019

"An excellent way to organize and provide employee training."

Kommentare: We have used the Learning module for a few years and added in the performance and recruiting modules. My focus is on the Learning and Core modules.

Vorteile: There is so much we can do to improve our employee education / training with the system.

Nachteile: We are not using the software to it's full extent so there is a lot of clean up to do. We are also part of a larger corporation so I'm not able to use some of the new features without assistance from the lead organization.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 25.9.2019
Keithia K.
Technology Education Specialist
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    2 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.11.2019

"Cornerstone LMS not great for complicated builds"

Kommentare: My experience is both good and bad. Good in that I have gotten used to the way the product works and can maneuver well. Bad in that its tedious work and there are areas where streamlining is needed.

Vorteile: Cornerstone was an improvement over the LMS platforms we were using 5 years ago. It handles large amounts of learning objects and dynamic assignments well if its simple. It doesn't like complicated assignments. The system works well with a simple set of learning objects assigned to a simple group with a due date. If you need to build a complicated group (one with many parameters), it may not work as well. Also the removal of items is a challenge when you are removing from a large number of transcripts.

Nachteile: the administration of cornerstone is not straight forward. There are a lot of nuances that come up when you are completing various activities. There is also the inconsistencies with various screens throughout. In some areas you can click check all or uncheck all to select multiple objects. In other areas you cannot and have to click individually, which is time consuming.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.11.2019
Verifizierter Rezensent
Reliability Engineer
Medizinische Geräte, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.1.2021

"Trainings"

Vorteile: The SW well-organized: it provides a complete system trainings, each employee has different training program

Nachteile: Technical issues, sometimes it is impossible to complete a course due to browser support issues/defects

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.1.2021
Johann C.
Learning Manager
Immobilien, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    1 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1 /5
  • Kundenbetreuung
    1 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 10.12.2020

"Simply Awful"

Kommentare: Absolutely awful, once you sign that contract no one responds to you in a timeline manner. You get a lot of "that is how the system is built, can't help you" answers. They have a great sales team and awful everything else.

Vorteile: Not a lot to be honest. If you have to pick something, it would be their reporting 2.0 tool. When it doesn't freeze or error out, it is simple to use.

Nachteile: Where to start? Here are just a few highlights:
- The worst customer service I'd ever experience working with a vendor.

- They take days to reply to emails, same for technical support tickets, even when they are labeled as a high priority.
- When you call the support line, their reps are customer service agents who are just reading the same outdated info you find on their documentation online, so useless. -If you need to escalate the issue, prepare to wait 2 days for a reply, the first reply will always be a question about something you already explained on the initial ticket. Then you'll be waiting at least another 48 hrs for an update on their "investigation." - Their compatibility with iPads has become very bad. Since 13.1 came out, we've had nothing but problems with files not loading, 404 errors, server errors, and to make matter worse, expect to wait a week or more to be told, there is nothing they can do. - If you have to set permissions at different levels, good luck figuring out how the hundreds of individual permissions interconnect and how they are dependent on each other. Their own training team can't help you with this area. So if you plan to create any custom permissions that fall outside the few standard positions they have already created, good luck, prepare to spend weeks testing settings. - They refused a 1-year extension and said that they wouldn't consider anything less than 2 and that there would be a significant price increase for less than 3.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 10.12.2020
Michelle M.
Compliance Training Specialst
Finanzdienstleistungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 13.10.2020

"Cornerstone OnDemand is my new best friend"

Vorteile: Cornerstone OnDemand is a great product to use for learning.
The specific way I use the product at this time is to deliver, track, and record keep all the compliance training that is provided to each employee.
The new Reporting 2.0 tool has an amazing functionality called Exception Reporting.
This allows you to ensure that all persons required to take a training have in fact been assigned the training. This is extremely helpful to ensure that no employee is missed and everyone meets their annual training requirements. Additionally, Cornerstone has an amazing group of individuals that are available when you have a question. There are multiple ways to get assistance, from online Help Center to over the phone Office Hours to topic specific training with their trainers.
I highly recommend using Cornerstone OnDemand as your next LMS.

Nachteile: I don't like that when you 'page back' you have to re-enter your criteria. It would be great to be able to go back one page and have your selections be there and not have to start over. I'm sure they are working on a fix though.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 13.10.2020