Wir helfen Unternehmen in der Schweiz
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Quicken?

Lösung zur Verwaltung von Mietobjekten und persönlichen Finanzen mit Verfolgung der Mieterinformationen, Einkommensverwaltung und Ausgabenverfolgung.

Wer verwendet Quicken?

Es handelt sich um eine Immobilienverwaltungslösung, die in erster Linie für Unternehmen aller Größenordnungen gedacht ist und bei der Verwaltung der Steuerplanung, der Mietzahlungen und der Mietobjekte hilft.

Quicken Software - 1
Quicken Software - 2
Quicken Software - 3
Quicken Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Quicken das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Quicken

Quicken

3.9 (415)
$ 47.99
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
30
Keine Integrationen gefunden
3.9 (415)
3.7 (415)
3.5 (415)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
EUR 12.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
97
31
4.3 (631)
4.4 (631)
4.2 (631)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Quicken

Zoho Books
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Einkommen & Bilanz
Rechnungserstellung
Kashoo
Am besten bewertete Funktionen
Hauptbuch
Online-Abrechnung
Rechnungserstellung
FreshBooks
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Online-Abrechnung
Rechnungserstellung
Wave
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Online-Abrechnung
Rechnungserstellung
Striven
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
e-Boekhouden.nl
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Microsoft Excel
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Offline-Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
QuickBooks Desktop
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Einkommen & Bilanz
Hauptbuch
QuickBooks Enterprise
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Einkommen & Bilanz
Finanzberichterstattung

Bewertungen über Quicken

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3.9
Benutzerfreundlichkeit
3.9
Kundenservice
3.5
Funktionen
3.9
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
39%
4
35%
3
10%
2
7%
1
10%
Michael
Owner
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Musik, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Can't Go Wrong with Quicken!

5.0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Susan
Susan
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ideal for My Solorpreneur Marketing Consulting Business

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: I am very pleased with the ease of entering data into the system. It saves me the cost of having a bookkeeper. I am able to categorize expenses myself and take full advantage of knowing what i was buying for business and for personal life. I know it is saving my a lot on my taxes, as I have proof of my deductions versus just guessing. It used to take me days to prepare my docs for my CPA not it is in a matter of hours I have all the numbers she will need.

Vorteile:

The best feature I like is the way you can split items on a receipt into their own categories. For example, I go to Walgreens and buy cosmetics, copy paper, thank you notes, and business head shot photo prints. I enter Walgreens for the Payee, then I assign / split where the expenses will go in my categories. Cosmetic - Personal Care, Copy Paper, thank you notes - Business: Office Supplies, Photo prints - Business: Photography. I make my tax reporting a breeze for my Schedule C line items. I also love generating reports on income and expenses. Great for planning or estimating funds for seasonal work loads.

Nachteile:

It actually has more features than I want to use. For example - the investment section, I tried to use it - but to enter buy - sell information and dividends and details was way too time consuming for me. I just as soon get my reports from my brokerage firm.

Patrick
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

In Betracht gezogene Alternativen:

Best Desktop Accounting Software

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: That software allows you to back up in the cloud and your computer. It has all the special effects at Quickbooks.

Vorteile:

Ease of use and it allows you to add multiple businesses or personal accounts. The price is what it should be for accounting software. Excellent Support, I used the support two times and was very impressed with the customer service.

Nachteile:

No way that I know of to recover the password vault.

Jodi
Controller in USA
Immobilien, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Our company has been using Quicken for over 15 years and we are very satisfied,

5.0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: I use it daily and it works well! No qualms at all.

Vorteile:

The software is efficient, easy, and works very well.

Nachteile:

I am overall very satisfied. There is nothing I can think of that needs improvement.

James
Treasurer in USA
Religiöse Einrichtungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Expensive

3.0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: I have been using Quicken since the DOS days. I never had any problems until the new owners took over. The program has been very glitchy ever since. Since this is the only program out there that is not overkill for my small church, I am forced to use it.

Vorteile:

The financial reports I can generate is very flexible.

Nachteile:

The program is becoming very expensive to use. There are glitches with some of the updates which messes up the check register. Many problems with connecting with my Wells Fargo accounts.

Grant Bentley
Teacher in Kanada
E-Learning, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent for Blended families and small business

4.0 vor 4 Monaten

Kommentare: My only issue getting started was 'Adding' an account. Followed every step to frustration almost cancelling subscription. Finally I phoned customer service and they were amazing! Took over screen and walked me through. Ended up being my display on the Mac, once corrected worked great!

Vorteile:

For $80 Cdn / year this is a fantastic program for blended families with multiple sources of income and complicated expenditures that require organizing. As a lay financial planner, with a rental property and a second marriage, I have spent way too much time trying to organize the finances. What has taken me literally days to do on a spreadsheet has taken me 3 or 4 hours on Quicken. Monthly expenditures and small business management will likely take me 2 to 3 hours a month now, at most. Once you organize your Transaction Payees into Categories (a few hours the first time) you never need to do that step again! Spending charts / pie graphs are clear and 'quickly' ... you know where the money is going, almost to the moment. The program was super easy to show my wife how it works and unnecessary stressors have been eliminated.

Nachteile:

I say almost because transactions from the bank are not simultaneously dropped into your application. Even if you update the account (refresh) it can take time for the new transactions to show up. Apparently the web app doesn't have this issue but the downloaded desk top version does. For me, no issue, but for someone who requires immediate updates it might be a problem.