Wer verwendet Synapcus?

Architektur- und Planungsbüros, Bau, IT-Entwicklung, Medien- und Marketing-Unternehmen sowie alle Branchen, die sich auf Projekte konzentrieren: Beratungsbüros, Immobilien und öffentlicher Sektor.

Was ist Synapcus?

Synapcus, ist eine webbasierte Unternehmenssoftware (ERP), die speziell für projekt- und serviceorientierte KMUs entwickelt wurde, einschließlich spezieller Funktionen für Architekturbüros, Bauunternehmen und Immobilienentwickler. Mit über einem Jahrzehnt geballter Erfahrung in verschiedenen Branchen, basierend auf der Synapcus-Plattform, können die Entwickler deine Geschäftsprozesse optimal und kostenbewusst umsetzen. Der Fokus liegt auf der Bereitstellung von High-Tech-Lösungen für die Kunden.

Synapcus – Details

Qalgo

http://qalgo.de/en/

Gegründet 2012

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
Videos zu Synapcus
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Synapcus – Preisübersicht

Synapcus bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Synapcus ist ab 40,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

40,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Synapcus Funktionen

  • Bauunternehmer
  • Bestellungen ändern
  • Budgetverfolgung/Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Gerätenachverfolgung
  • Gewerblich
  • Integration in die Buchhaltung
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zugriff
  • RFI und Vorlagen
  • Schätzung
  • Subunternehmen-Management
  • Vertragsmanagement
  • Vorfall-Berichterstattung
  • Wohn-

Siehe die vollständige Baumanagement Software Liste

  • Agile Methodiken
  • Anpassbare Vorlagen
  • Budgetmanagement
  • Gantt-Diagramme
  • Ideenmanagement
  • Kanban-Tafel
  • Kundenportal
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Projektmanagement Software Liste

Synapcus Alternativen

Mehr Alternativen zu Synapcus

Synapcus – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 8 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,9/5
Benutzerfreundlichkeit
4,6/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Adriana P.
Event Scenographer / Window dressing
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.8.2018

"Synapcus for interior designers"

Kommentare: As a scenographer and interior designer project manager and company owner, I'm active especially in large projects of residential real estate development, projects ranging from the concept phase to implementation and site supervision. I’m usually working with many collaborators and subcontractors with whom I must regularly exchange information about the state although each can be in a different geographic location. The Synapcus web-platform allows all participants access to information based on different specific rights, it can be used on MAC which for architects and designer is a “must have”, sends notification whenever the situation in a project runs out of control, which greatly aids the successful completion of projects.

Vorteile: a. Web Application
b. Available on MAC
c. Collaboration
d. Exchange Document Management Platform
e. Email Notification
f. Friendly User Interface
g. Budget-time-quality project control with graphical display of the result
h. Invoicing, Fee planning and Cashflow
i. Subcontractors Management and Evaluation
Controlling and billing are not issues with which a Designer wants to lose much time because his focus is on design. The Synapcus platform provides an intuitive and easy-to-understand controlling graphic of the project. Subcontractors’ evaluation is another valuable feature of the software for a project manager which has to take shortly decisions about the companies to involve into the project realization based on previous collaborations.

Nachteile: The platform is not yet available in Romanian language.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.8.2018
Bogdan A.
Engineer
Tiefbau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2018

"Owner and Managing Director Construction Company VREAUCASANOUA"

Kommentare: I have been using the Synapcus web application for 2 years now and the performance of the projects has improved since by 10%.

Vorteile: I am the co-owner of the construction company VREAUCASANOUA - "I want a new house" for over 10 years. Organizing and developing a building project is a very complex process from designing, organizing auctions and evaluating suppliers to selecting subcontractors and implementing the project.
I appreciate the application most:
 web application
 Management and supplier evaluation
 Resource planning - budget and time
 Risk management
 Feasibility analysis of projects
 Notification by email
 Controlling and prognosis
 Document management

Nachteile: I have no complaints regarding the product. Maybe it could support other languages besides english and german.

Antwort des Softwareanbieters

von Qalgo an 25.9.2018

Thank you very much for the good review. We will release also a romanian and franch version in 2019.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2018
Thomas K.
IT-Administrator
Architektur & Planung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.11.2019

"Review :)"

Kommentare: It´s easy to depict workflows. So we´re testing the ticketing-tool this time.

Vorteile: I think it´s a central and important tool for our company to manage our daily business.

Nachteile: Sometimes, there are a few problems with the performance. The system is powerful but sometimes to slow.

Antwort des Softwareanbieters

von Qalgo an 13.11.2019

Dear Synapcus user,
thank you for your review. The performance issue on your particular on-premise Synapcus system was analyzed and improved with the new Synapcus Version 2.33.007. The main causes (sync ajax call for the burger menu and unneccessary agent run over the day) are now resolved. The responce times are now in the normal range for a web app.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.11.2019
Constantin Z.
Consultant - High rise operation manager
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.9.2018

"A pleasant , useful,reliable work tool"

Kommentare: In condo construction consulting business with a lot of consultants plus trades involved in the overall process till the final occupancy is achieved this tool is a must in order for you to present an overall picture to the owners in terms of resources and time frames to be allocated within.

Vorteile: Estimating was a breeze , easy to use even using mobile devices - on the go!
Conclusions and analysis much more at hand at the end of the work day or as a fact for the whole month!
It facilitates also cross departments interconnection along the way.
PM in construction are gonna love this!

Nachteile: As a matter of fact at the first glance it looks that it gives you more than you can handle
It will be nice to see more linkage from the app for different documents types.
Time zone difference between Europe and North America imposes office space here.

Antwort des Softwareanbieters

von Qalgo an 5.9.2018

Thank you very much for the review.

Kind regards
Adrian Engelmann

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.9.2018
Mircea P.
Application Development Analyst - Team Leader
Informationstechnologie & -dienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.8.2018

"Synapcus Canada"

Kommentare: Having an All In One , centralized hub saving lots of time on project management for sure. Sharing and finding content across departments , great analysis for ongoing projects it's a must for any company.

Vorteile: Easy to use, all in one platform, centralized and well organized tool for projects, team work , document sharing, intelligent tracking.

Nachteile: A little bit crowded at first but easy to peak up after. Overall very good tool

Antwort des Softwareanbieters

von Qalgo an 1.9.2018

Thanks for evaluating our product. We would like to know what we could improve on our customer support since we didn't get any stars on it.

best greetings
Synapcus team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.8.2018