Tuition & Billing Management

Tuition & Billing Management

von TADS

Wer verwendet Tuition & Billing Management?

TADS bedient private Schulen und Organisationen aller Art in allen 50 Bundesstaaten.

Was ist Tuition & Billing Management?

Integriertes webbasiertes Unterrichtsmanagement, Aufnahme, Registrierung, Finanzhilfe und Schulverwaltung für private und öffentliche Schulen.

Tuition & Billing Management – Details

TADS

http://www.tads.com

Gegründet 2002

Tuition & Billing Management – Kostenübersicht

Tuition & Billing Management bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Tuition & Billing Management Funktionen

Buchführungssoftware für Schulen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anlagegegenstand-Management
Anwesenheitsmanagement
Einkauf
Fondsrechnung
Für Privatschulen
Hauptbuch
Klasse hochladen
Kostenplanung und Prognosen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Software für Schulen
Verbindlichkeiten
Abrechnung & Rechnungsstellung
Elternportal
Immunisierung & Allergieüberwachung
Kalenderverwaltung
Kommunikationsmanagement
Mahlzeiten-Tracking
Mitarbeitermanagement
Mitglieder-Datenbank
Registrierungs-Management
Self-Check-in/-Check-out
Tägliche Protokolle
Wartelisten-Management
Zahlungsabwicklung

Tuition & Billing Management – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 16 Nutzerbewertungen

Gesamt
3,8/5
Benutzerfreundlichkeit
3,6/5
Kundenservice
4,3/5
Funktionen
3,7/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Carrie N.
Bookkeeper/Student Information Coordinator
Religiöse Einrichtungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.3.2017

"Best Service for your Buck!!"

Kommentare: I cannot say enough GREAT things about TADS! From the minute that we decided to use them as our third party tuition management system, they have been at our side 100%. The customer service that TADS provides on ALL aspects of tuition management is AMAZING. As an administrator, they are very attentive and helpful. I have always been treated with respect, even when I have basic questions. From the parent perspective, I have always heard fantastic feedback about the professionalism from the parent portal customer service staff, as well as, general empathy for our parents who struggle with tuition payments. The website is easy to maneuver from the administrator side, as well as, from the parent side. Our school has a very diverse population, so having customer service staff members who are bilingual has been a huge help in communicating with our parents and families. I cannot say enough good things about TADS, and are completely satisfied with all aspects of our relationship with them!

Vorteile: The software is extremely easy to maneuver, as I am not anywhere near a computer/software genius. It is very user friendly, and it just makes sense.

Nachteile: I have no software concerns for our TADS software.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.3.2017
Diane B.
Business Manager
Bildungsmanagement, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.3.2017

"Love how organized TADS keeps our schools enrollment process"

Kommentare: We use TADS for admissions, enrollment and tuition assistance management. There are a few things I wish could be more connected between the separate parts of TADS, but overall it is an amazing management tool which keeps the different aspects of enrollment and financial aid organized and accessible. We love all it's reporting capabilities and the TADS staff are all incredibly responsive and helpful. We love working with them and having them be an off site part of our Admin team.

Nachteile: The fact that TADS can not migrate certain data from one part of TADS to another. Example: when families apply for admission to our school and apply for Financial Aid, the "Grades" in these two area do not match up. We are a Pre-school. The "Grades" on the FA application are Pre-k - 12th. These do not line up with our population. The "Grades" in the admissions application are based on schedule choices and age. Since the Tuition costs in the TADS Financial Aids area are pulled automatically from the FA application and not the admissions application the Tuition is cost is always incorrect and thus the awards suggested are also always incorrect. How we deal with this is to manually enter all the Tuition rate data by hand, by looking at each family's Admissions application to see which schedule they chose and what age their child is.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.3.2017
Verifizierter Rezensent
Director of Accounting
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    4/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.7.2018

"TADS is just another product out there. "

Vorteile: From the parents' standpoint, it's easy to navigate.
Price is reasonable.
You get what you pay for. The system is not perfect. See Cons.

Nachteile: The cost is not astronomical but for this new school year, they have increased the rates.
As an administrator, is not so flexible to use.
The reporting is very rigid.
There is no way to download the data without the canned reports.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.7.2018
Daniel W.
Principal
Bildungsmanagement, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.6.2017

"TADS is just what we needed in a tuition management program."

Vorteile: It saves a huge amount of time for our accountant. It also allows parents to review their tuition accounts whenever they wish. We are able to customize it for parents however it is needed for them.

Nachteile: There are some reports that I would like at my fingertips that are not readily available. I can usually get the information I need, however.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.6.2017
Debra J.
Network/Facilities/Librarian
Bildungsmanagement, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.6.2017

"Have called support and response is pretty good."

Vorteile: Helping get the tuition paid on time with families has been a great help with this program. Billing is done and a reminder to parents is great. Records kept up to date with the software instead of me or the office keeping the accounts.

Nachteile: Not being able to open up all parts of the software sometimes have to get your company to enable it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.6.2017