ThermoGRID

ThermoGRID

von DXV Technology

Wer verwendet ThermoGRID?

HLK-, Sanitär- und Elektrounternehmen mit 1 bis 1.000 Mitarbeitenden. Unabhängig von der Unternehmensgröße erhöht ThermoGRID die Rentabilität, indem es die Produktivität und Leistung steigert.

Was ist ThermoGRID?

ThermoGRID wurde speziell für HLK-Unternehmen entwickelt.

Werde effizienter, präziser und rentabler mit Terminplanung, Versand, Kundenhistorie-Speicher, Inventar, Vereinbarungen, Lastberechnung, Marketing, Gehaltsabrechnung, Rechnungsstellung, Schätzungen und mehr. ThermoGRID ist deine Lösung, um nie gekannte Höhen zu erreichen.

Hol dir eine kostenlose Demo.

ThermoGRID – Details

DXV Technology

http://www.thermogrid.org/

Gegründet 2007

ThermoGRID – Kostenübersicht

ThermoGRID bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

ThermoGRID Funktionen

Angebotssoftware für Klempner
Bestellungen ändern
Daten-Import / -Export
Für Generalunternehmer
Gemeinkostenkalkulation
Kosten-Datenbank
Materialforschung
Montagemanagement
Tarife / Vorschläge
Vorgefertigter Aufbau
kommerziell / Industriell
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Vorschläge
Arbeitslohntarife
Daten-Import / -Export
Finanzierungsmanagement
Geräteinstandhaltung
Kommerziell / Industriell
Kosten-Datenbank
Materialforschung
Terminplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobile App
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement

ThermoGRID – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 45 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Brittney D.
CSR Manager
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.10.2018

"Easy to use!"

Vorteile: As a customer care representative manager, it is easy to monitor our calls and be sure that we are as efficient as possible with the leads coming in.

Nachteile: No complaints! Any issues we had were handled promptly

Antwort des Softwareanbieters

von DXV Technology an 26.12.2018

Thank you for the positive review Brittney! Let us know if there is anything we can do for you.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.10.2018
Roy W.
Owner
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.4.2020

"5 Star"

Kommentare: Could not be happier with the product and even more so with the support we have received from the entire ThermoGrid Team. Special props to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] for always being there to answer our questions with a positive attitude.

Vorteile: The ability to automate many of our daily tasks and customer touch points.

Nachteile: I really wish we had found Thermogrid sooner

Antwort des Softwareanbieters

von DXV Technology an 15.4.2020

Thank you Roy and Michelle for the positive feedback. It is our privilege to serve you and we will continue to be here to support you.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.4.2020
Brad V.
Manager
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    2/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.12.2018

"Lacking features, functionality and support"

Kommentare: After several months, we migrated to another tool and have been relatively happy. We found the promises and capabilities made were not matched by the tool or company to the degree expected.

Vorteile: It was relate easy to port over to it. We were operating in just a few weeks.

Nachteile: We found the tool required doing everything in a certain t made business challenging. We needed to be able to quickly make modifications to quotes at the customer site based on what was discovered. This was difficult. We followed the recommendations and loaded a huge library or parts only to discover that made finding the ones most usd here difficult and error prone. Most frustrating was service and training. A response of “ watch a video” isn’t what anyone wants to hear.

Antwort des Softwareanbieters

von DXV Technology an 24.12.2018

This is for the TemperaturePro franchise they had a contract with us that THEY do all training and support. Each new franchisee had to pay a large amount to sign up and we had to pay the franchise the $7,000 of it.

I would imagine that you believe there is a lack of features if you were not able to be trained properly by the franchise. The price book is 100% customizable and our system can do full AHRI matchup system estimates and take payment in less than 45 seconds.

All franchisees that singed up with TemperaturePro didn¿t know HVAC. It made it hard for them to use an HVAC specific software not knowing the operations of an HVAC business as well as not getting that support from the franchise.

We are no longer in an agreement with this franchise because it did not hold up its end of the agreement. Many franchisees have gone out of business due to the lack of support and training from the franchise.

We would be happy to show you everything our system can do.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.12.2018
Don F.
Owner
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.10.2019

"Soft ware help desk"

Kommentare: We have been using it for a few yrs now and find it works very good as it is quite specific to our industry

Vorteile: More options especially saving photos to add to invoices

Nachteile: Initial set up and linking with Quick books

Antwort des Softwareanbieters

von DXV Technology an 12.11.2019

Thank you for taking the time to share your feedback with us as well as the rest of the world. If we can do anything to help you please let us know.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.10.2019
Adam S.
Technician
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.9.2019

"Excellent"

Kommentare: The program makes it very easy to give clients multiple options when quoting a job without having to spend a lot of time putting together quotes. I can easily attach inspection forms,pictures, and manage my inventory. When we had issues with our catalog they sat down with us and worked through it to ensure we don't have any problems in the field. I highly reccomend thermogrid to anyone who needs and wants and single program to run their day to day operations. It makes my job in the field much easier and helps me stay organized.

Vorteile: Eliminates our need for other programs. Everything we need from inspection forms to quotes to a finished ticket.

Nachteile: It does take a little work to learn how to use the system.

Antwort des Softwareanbieters

von DXV Technology an 18.9.2019

Adam thank you for the review we really appreciate it.

I know there is a lot to the system to learn but we will be right here to help you. As you know once you use a new feature it become like riding a bike pretty soon.

We will be in contact with your team soon to run through all the new features coming out and schedule training.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.9.2019