Aspect Workforce Management

Wer verwendet Aspect Workforce Management?

Kontaktcenter mit über 100 Agenten, die ihre Belegschaft über Standorte, Kanäle und Fähigkeiten hinweg einfach verwalten möchten.

Was ist Aspect Workforce Management?

Aspect Workforce Management ist ideal für Kontaktcenter mit mehr als 100 Agenten geeignet und bietet dynamisch kombinierte Personalvorhersagen und Zeitplanung für Voice-, Multi-Session-Chat-, E-Mail- und soziale Kanäle. Nutzer können auch leistungsstarke Was-wäre-wenn-Szenarien ausführen, um den Personalstand unter verschiedenen Geschäftsbedingungen anzuzeigen. Bereitstellung vor Ort, gehostet oder in der Cloud.

Aspect Workforce Management – Details

Aspect Software

http://www.aspect.com/

Gegründet 1973

Aspect Workforce Management – Kostenübersicht

Aspect Workforce Management bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Aspect Workforce Management Funktionen

  • Auftragnehmer-Management
  • Bedarfsplanung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
  • Leistungskennzahlen
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Variable Mitarbeiter
  • Zeit- und Anwesenheitsmanagement

Siehe die vollständige Personaleinsatzplanung Software Liste

Aspect Workforce Management Alternativen

Mehr Alternativen zu Aspect Workforce Management

Aspect Workforce Management – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 233 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,2/5
Benutzerfreundlichkeit
3,9/5
Kundenservice
3,9/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Ellen R.
WFM Analyst
Outsourcing/Offshoring, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.1.2019

"Excellent Work Force Manegement tool"

Kommentare: I have had very good experiences with this product overall. Support when needed, the sheer customization, the overall feel of the program, the time it saves me for various tasks in maximizing my workload each day.

Vorteile: The software is easy to use, and is very customizable. There is a lot of support when needed. I've used other products before and prefer this software over others because of the multifaceted capabilities of this program

Nachteile: I want to give cons for a much balanced review, however I find it difficult to find anything I dislike about the program. It is so customizable, that if I were to say I didn't prefer the colors, I can customize those too! When I switched over from other programs, Aspect Workforce Management program saved me so much time, and is very easy to use. Tons of time was saved in my workload.

Antwort des Softwareanbieters

von Aspect Software an 7.1.2019

Thank you for taking the time to review Aspect Workforce Management. We appreciate the detailed feedback and the high marks! -The Aspect Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.1.2019
Abad O.
Analyst
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.7.2019

"Great Product, Some improvements needed"

Kommentare: Overall it has been a positive experience.

Vorteile: The program is easy to use and flexible to customize in house and problem solve.

Nachteile: There are some items and limitations with the difference between the mobile workforce and the desktop version that are currently now starting to align but need to better align. Also the processing power of processing thousands of requests seem to cause lots of latency and almost brings the tool to a hault.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.7.2019
Bernard G.
Cloud Consultant
Telekommunikation, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.7.2020

"Good solution but losing ground"

Kommentare: I worked for Aspect and have recommended it to clients. It still is very good

Vorteile: It is fully featured but is no longer as strong as when they acquired TCS management. It is losing out to InContact

Nachteile: Very complex solution that requires system integration to get it to work well but does have a rich feature set

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.7.2020
Thomas C.
WFM SysAdmin
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.5.2017

"Large suite, lots of possibilities"

Kommentare: Automation at several levels.. but always looking for more.

Vorteile: good for manual pattern tracking, fast schedule generation, great for simple break optimization if you IDPs have been keep up-to-date.

Nachteile: We have a ton of groups that need to be maintained. There are still lots of opportunities for increasing efficiency within the software. When I need to do something.. I need to do it for dozens or hundreds of groups.. for dozen's or hundreds of times. This is software... Help us eliminate some more of the tedious work.

Antwort des Softwareanbieters

von Aspect Software an 2.6.2017

Thank you for taking the time to review Aspect Workforce Management. We are glad to hear that you like the fast schedule generation and simple break optimziation, and are sorry that maintaining your groups has not been an easy process.

We appreciate your feedback and we have forwarded your comments on to our internal teams. Your account manager should be in touch soon regarding how we can make your experience with our solutions better.

Thank you for being an Aspect customer - we truly value our relationship with you. -The Aspect Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.5.2017
Stefanie R.
Sr. Analysts, Applications & Technology Support
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.5.2017

"The overall experience with the tool has been positive allowing us to support a virtual workforce."

Kommentare: Configurable, robust, and integrated tool with Performance Management and Quality Management. Forecasting and real time management of agents.

Vorteile: The system if very configurable and you are able to run rules against the business specific needs by various teams or work groups. System is robust from the backend of the tool. The system is very stable and runs with out issue on the WFM product. Being configurable adds to the complexity of the system, so this inherently lowers the ease of use of the product as rules have various touch points.

Nachteile: The architecture is older, reporting capabilities need upgrading. The ability to support a multichannel environment and run the scheduling of agents around the specific real time rules is in need of work and capabilities. Would like to see additional roles available to allow access to different parts of the system instead of being held to 3 basic categories. Integrations and support of the various products are often supported by different groups and cross knowledge when needing support of the tools can be a challenge.

Antwort des Softwareanbieters

von Aspect Software an 14.6.2017

Thanks Stefanie for the positive and constructive feedback. We look forward to continuing to work with your team to implement WFM multi-channel functionality and our newest versions of Performance and Quality Management capabilities. -The Aspect Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.5.2017