Wer verwendet Zoho Books?

Freie Mitarbeiter, mittlere Unternehmen, Kleinunternehmen

Was ist Zoho Books?

Zoho Books ist eine Online-Buchhaltungssoftware zur einfachen Verwaltung des Geldflusses in deinem Unternehmen. Verwalte deine Kunden und Rechnungen und behalte die Ausgaben unter Kontrolle. Speichere, überwache und vereinbare deine Bankkonten und Transaktionen, und arbeite mit deinem Wirtschaftsprüfer in Echtzeit zusammen. Am wichtigsten: Zoho Books hilft dir, bessere, fundierte Entscheidungen zu treffen und über dein Geschäft auf dem Laufenden zu bleiben.

Zoho Books – Details

Zoho

https://www.zoho.com/subscriptions/

Gegründet 1996

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Zoho Books – Preisübersicht

Zoho Books bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Zoho Books ist ab 9,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

9,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Zoho Books Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Anlagegegenstand-Management
  • Bestellungen
  • CPA-Firmen
  • Fondsrechnung
  • Forderungen
  • Gemeinnützige Organisationen
  • Kontenabgleich
  • Kostenverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Projektbuchhaltung
  • Regierung
  • Steuermanagement

Siehe die vollständige Buchführungsprogramme Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anwesenheitsmanagement
  • Einkauf
  • Fondsrechnung
  • Für Privatschulen
  • Hauptbuch
  • Klasse hochladen
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Software für Schulen
  • Verbindlichkeiten

Siehe die vollständige Buchführungssoftware für Schulen Liste

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Siehe die vollständige Treuhand Software Liste

Zoho Books Alternativen

Mehr Alternativen zu Zoho Books

Zoho Books – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 410 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4,2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Lucas J.
Business Consultant
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.8.2020

"Eine kostengünstige Alternative für kleine und grosse KMU"

Kommentare: Wir haben eine Firmengruppe von 8 Firmen über 2 Lizenzen integrieren können. Die Firma spart viel Geld im Vergleich zur vorherigen Lösung mit Abacus.

Vorteile: 1. Die Einfachheit der Integration mit anderen ZOHO Apps aber auch mit der Software von Drittanbietern
2. Die Flexibilität für individuelle Anpassungen
3. Die intuitive Oberfläche - nur sehr geringer Schulungsaufwand
4. Die Analysemöglichkeiten, Berichte und das Cockpit, welche eine hervorragende Übersicht gewähren

Nachteile: In der Schweiz muss der Jahresabschluss über einen Treuhänder mit von der Finma zertifizierter Software gemacht werden.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.8.2020
Deepak B.
Chief Operating Officer
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.10.2019

"Great Collaboration"

Kommentare: Great experience although after 2 years we are still learning, it is good for indian accounting system

Vorteile: The statement download from bank and reconciliation option is great
GST filing options are great
Dashboard is very well designed
Android application is very useful

Nachteile: I would have prefered if it has quotation sending options also
Process sometimes seems too long for creating manual vouchers

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.10.2019
Nikki B.
Owner, Editor, and Writer
Verlagswesen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.9.2020

"Efficient, affordable took that's essential for my business"

Kommentare: I switched to Zoho Books from FreshBooks a little over a year ago when the cost of FreshBooks became unmanageable and free options, such as Wave, did not serve my purposes. I was also looking for a cloud invoicing/expense-tracking system that was less glitchy and easier to use. Zoho Books is all of that. As a sole proprietor, the price suits my budget perfectly. Clients have told me that paying me through Zoho is much easier than paying me through FreshBooks or Wave. At tax time, it's easy to send my Profit & Loss report to my accountant. I also like that I can attach receipts to my expenses. I'm very thankful for Zoho Books and hope they continue to meet the needs of sole proprietors like me.

Vorteile: Zoho Books is easy for me to use and much easier for my clients to use when paying me. They've given me positive feedback about their invoicing experiences. It's also affordable, which was a huge deciding factor when I switched from another cloud invoicing program.

Nachteile: I wish I could see when a client has "viewed" my invoice. Also, I didn't realize that listing vendors on my expenses, such as Amazon, would count as "Contacts" and use up some of my slots. I'm glad I know now and I'm rectifying it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.9.2020
Cassi H.
Operations & Finance Director
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    2/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.12.2018

"It's easy to use but that's as far as it goes"

Kommentare: The overall experience with Zoho Books has been disappointing. We were told that they were capable of so much more than what they seem to be able to deliver on. There's no real good workflow capabilities and no real way to automate processes that the user imports over and over again. If you're just starting out and don't have many sales (especially online sales) or a big budget, this is great accounting software for the value. The fact that the software developers are unable to transfer books from their own platform to an upgraded version or new version of it makes it completely incompatible with any business that is hoping to scale or merge with another company unless you have a bunch of extra staff or hours on your hands as you will be importing every transaction one by one manually.

Vorteile: It's easy to use if you're doing simple bookkeeping

Nachteile: This software is not made for those wanting to automate as much of the workflow as possible. It is also not for businesses hoping to scale with the software. The software link to the bank account and credit card frequently breaks leaving the user to have to sync manually. I have contacted customer service regarding this issue but there does not seem to be a solution.
If you're looking to upgrade from a beta or lower version of books to a newer version, Zoho is not capable of transferring your old books to a new account so the user is left having to manually important each entry one by one which is ridiculous and tedious. I cannot understand why the software developer is unable to do this simple task when they were able to do it when transferring the books from Xero or QuickBooks.
I’m glad others are having such success with the software but from my standpoint as an accountant I just do not see the value of the software for any company looking to scale in a digital world of eCommerce and automation, especially if the company is utilizing Amazon’s platform. The workaround I have had to implement to balance the account receivables and payables from those sales instead of having a successful either add-on or API like those of QuickBooks and Xero has also resulted in extra work which could all be automated if only the software had the capability.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.12.2018
Unenabasi godwin E.
MD/CEO
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.7.2020

"Incredible Accounting Software for Freelancers and Startups"

Kommentare: Zoho helps my business keep accurate accounting records, bill customer and drive down receivables.

Vorteile: Zoho captures every aspect of my company's finances. The tool makes it easy for you to create estimates, and invoices, capture bills and expenses as well as monitor business health. The muti-user feature lets business track expenses and movement of funds between departments and business teams. Another incredible feature that makes Zoho stand out is their customer support. They have an amazing support team that responds quickly. Plus, they help you valuable suggestions to help you navigate difficult accounting operations.

Nachteile: Zoho does not have an offline capability. The software is cloud-based so you must have an internet connection to access the software.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.7.2020