FrontSteps

Wer verwendet FrontSteps?

Das Unternehmen kann den gesamten Lebenszyklus einer Gemeinde von den Hausbauern, HOAs, Hausverwaltungen und Sicherheitsanbietern bedienen.

Was ist FrontSteps?

FRONTSTEPS ist eine Software-Plattform für HOAs, Bauherren, Sicherheit Patrouillenexperten und Hausbesitzer. Das Unternehmen liefert Technologien, die den Aufbau, die Verbindung, den Betrieb und die Sicherung moderner Gemeinschaften vereinfachen. Die Plattform versorgt derzeit landesweit mehr als 23.000 Gemeinden – das sind 4,4 Millionen Hausbesitzer, die von FRONTSTEPS-Diensten abgedeckt werden.

FrontSteps – Details

FRONTSTEPS

http://frontsteps.com/

Gegründet 2006

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
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FrontSteps – Preisübersicht

FrontSteps bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

FrontSteps Funktionen

  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wiederkehrende Termine

Siehe die vollständige Auftragsmanagement Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Commercial Property Management
  • Eigentümerportal
  • Finanzmanagement
  • Immobilien-Datenbank
  • Instandhaltungsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kreditüberprüfung
  • Miet-Nachverfolgung
  • Mieter-Nachverfolgung
  • Mieter-Portal
  • Mietmanagement
  • Offene Stellen verfolgen
  • Portfoliomanagement
  • Steuermanagement
  • Säumnisgebühren-Berechnung
  • Versicherungsmanagement
  • Website-Management
  • Wohneigentumsmanagement
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Immobilienmanagement Software Liste

  • Ausschuss-Management
  • E-Mail Marketing
  • Finanzmanagement
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Job-Anzeigetafel
  • Kapitel-Verwaltung
  • Mitglieder-Gemeinschaften
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Wahlmanagement
  • Website-Management

Siehe die vollständige Vereinssoftware Liste

  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Ausschuss-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Immobilien-Datenbank
  • Kalenderverwaltung
  • Mitglieder-Datenbank
  • Veranstaltungsmanagement
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige WEG-Verwaltung Software Liste

FrontSteps Alternativen

Mehr Alternativen zu FrontSteps

FrontSteps – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 21 Nutzerbewertungen

Gesamt
3,6/5
Benutzerfreundlichkeit
3,4/5
Kundenservice
3,6/5
Funktionen
3,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,2/5
Verifizierter Rezensent
Sr. Property Administrator
Unternehmensberatung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.1.2019

"Websites for associations"

Kommentare: Everyone has been very helpful and its been a great experience!

Vorteile: How easy it is to set up a template and edit the information

Nachteile: not being to move the modules to where I want them.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.1.2019
Angela Y.
Community Manager
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.7.2020

"Easy to use!"

Kommentare: Homeowner payments and notifications are definitely the best part of this site, and of course, the ability to communicate with members inside of this portal instead of a separate email process is quite nice.

Vorteile: The set up of the site was really easy. I can be technologically challenged, and since this is not my primary job or service that we provide to our clients, it is nice to be able to set it up without too much assistance!
The daily notifications and ease of operation is also quite nice.

Nachteile: There is always room for improvement.... It would be nice to have a "general information" page available on the main screen, as opposed to only recent bulletins that have gone out. It would make it easier for members to be able to find important information without having to search for it.

Antwort des Softwareanbieters

von FRONTSTEPS an 3.9.2020

Hi Angela, thank you for the positive feedback. I'll pass along your notes to our product team.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.7.2020
Jennifer R.
Owner services
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.3.2019

"Association Website a work in progress"

Kommentare: Our page was originally set up through Evercondo who was purchased by Frontsteps. As the manager of the page I do not have the options to update and change much. Although this software is easy to use, it is not efficient to use. My experience with customer service has also been very poor and response time takes way too long. I am hoping that with the transition to Frontsteps there will be many improvements on the development team.

Vorteile: The overall look and ease of use for users/residents is pretty simple to navigate. Communicating with users/residents is made easy by sending blasts to email and text. The users/residents can also toggle the type of notifications to reduce or increase the number of devices the notifications are sent. Sign up is pretty simple on both ends; the user and the management.

Nachteile: As the manager of the page there are many areas that need improvement. There is no option for adding recurring items to the calendar which means I have to go in the each week of the calendar and add the same event. The files section is not use friendly either. You are unable to drag items/documents from 1 file to another. The only way to change locations of a document is to download the document from one folder, save it to a location on your computer then upload it to another file. I am not able to update/change or remove information on the landing page, It is only done by the Frontsteps team. There are many shortcomings, too many to leave here, that need work.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.3.2019
Teri K.
Administrator OnSite
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.7.2020

"Best Customer Service in America"

Kommentare: I had deleted a very large vendor list file. It had 1,501 names of vendors/contractors. Within 24 hours the IT Tech, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] - had emailed me an excel file that I could upload. We are a large 55+ community still under construction. We currently have 901 homes! We have a ton of contractors entering each day!

Vorteile: The software is easy to use and great reports feature. It made my job much easier. Any time I have reached out to the IT Help Desk they were awesome! This is a great software program and the people behind it are even better.

Nachteile: I did not find any feature that I did not like!

Antwort des Softwareanbieters

von FRONTSTEPS an 28.7.2020

Hi Teri, thank you for the feedback, we are always happy to help you in any way we can.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.7.2020
Mac A.
IT
Immobilien, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.4.2020

"Caliber experience; from a Admin POV"

Kommentare: My overall experience is overwhelmingly great! Since I begin working for the company and took over Caliber management; with the help of [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and the support team, we have made tremendous strides. I work closest with [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], and they make the Caliber experience awesome and assist in keeping things from being overwhelming. In a short amount of time, we have transformed the overall user experience for our company, yielding positive results. Kudos to the SUPPORT TEAM (again!!), Development [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and upper management [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]!

Vorteile: What I enjoy most is the amount of features Caliber possesses. It allows for many options and different processes that allow the user to perform their job. Another aspect I enjoy is the integrated accounting within the Caliber. This feature assists in keeping everything in one place, which increases efficiency.

Nachteile: From an admin perspective, what I like least is the sluggish processing time for some features. This causes numerous delays for our users; and in some instances requires full software or PC shutdown.

Antwort des Softwareanbieters

von FRONTSTEPS an 20.4.2020

Hi Mac, thank you for all the great feedback! I'll pass along the kind words to our support team. I'll also pass along the feedback about performance, as I know this is something that we are always actively working on.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.4.2020