Wir helfen Unternehmen in der Schweiz
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist LogMeIn Central?

LogMeIn Central ist eine leistungsstarke, nutzerfreundliche Endpunkt-Management-Lösung, mit der IT-Expert*innen ihre Endpunkt-Infrastruktur effektiv überwachen, verwalten und sichern können. Unabhängig davon, ob du Remote-Mitarbeiter*innen oder Endpunkte auf der ganzen Welt hast, bietet LogMeIn Central IT-Organisationen die Geschwindigkeit, Flexibilität und Erkenntnisse, die erforderlich sind, um die Produktivität zu steigern, IT-Kosten zu reduzieren und Risiken zu minimieren.

Wer verwendet LogMeIn Central?

Kleine Unternehmen, mittelständische Unternehmen und große Unternehmen im Bereich interne IT, MSPs und Tech-Support-Organisationen.

LogMeIn Central Software - 1
LogMeIn Central Software - 2
LogMeIn Central Software - 3
LogMeIn Central Software - 4
LogMeIn Central Software - 5

Du bist nicht sicher, ob LogMeIn Central das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

LogMeIn Central

LogMeIn Central

4.5 (319)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
63
Keine Integrationen gefunden
4.5 (319)
3.7 (319)
4.2 (319)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
196
26
4.8 (190)
4.7 (190)
4.8 (190)

Weitere gute Alternativen zu LogMeIn Central

NinjaOne
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Warnungen/Eskalation
Pulseway
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Server-Überwachung
Splashtop
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
TeamViewer
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Remote-Zugriff/-Kontrolle
ConnectWise ScreenConnect
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Unbeaufsichtigter Zugang
Dameware
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Unbeaufsichtigter Zugang
Zoom Meetings
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
Zoho Desk
Am besten bewertete Funktionen
CRM-Systeme
Kundenspezifisches Branding
Ticket-Management
N-central
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard Software
Korrektur-Management
Remote-Zugriff/-Kontrolle

Bewertungen über LogMeIn Central

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.5
Benutzerfreundlichkeit
4.5
Kundenservice
4.2
Funktionen
4.3
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
60%
4
31%
3
7%
2
2%
Jeff
Jeff
ERP Software Implementation Specialist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Perfect for Workstation Management!

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: I've used LogMeIn Central to manage user workstations across the networks of two manufacturing companies that I've worked for as the IT Administrator. I've also used Central to manage windows-based Digital Signage computers; both with great success!

Vorteile:

I use LogMeIn Central to manage all of the user workstations within my organization. This allows me to remote into any user computer to help with troubleshooting, and to do a number of other management functions (ie, monitor hardware, software, anti-virus status, etc). I can also get specific hardware information (ie, graphic card or CPU model) using the Inventory functionality about any workstation in my Central Account. The Central Management Console allows me to see all of my user workstations, group them, setup notifications based on specific criteria (RAM or CPU utilization, new software installs, etc). There's also a File Manager where I can move or copy files from my workstation to the end users. There is a lot of functionality for managing updates, running scripts, etc, that I do not use.

Nachteile:

LogMeIn Central requires you to at least pay for a minimum of 25 workstations / installations, whether you use them or not, as this is a business-class product.

Darell
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Log Me In Central A Great Choice For Remote Support

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: I have been using the Central Module for years it allows you to put computers in groups to easily identify your customers computers. Also alerts are set to notify you of Windows updates and antivirus software that is outdated on each computer.

Vorteile:

Log Me In Central has been my go to remote repair tool for my customers. The software is secure easy to use and is loaded with features.

Nachteile:

The pricing a little high to add features it costs to use but every feature is very useful for your business

Jax
Solutions Engineer in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Never Really Worked Reliably

2.0 vor 5 Jahren

Kommentare: We have maybe 2500 computers we need to have irregular access to. I would say 50% of the time, the computer we would try to access would need to be restarted, have an unfixable black screen remotely, or just not connect due to a LogMeIn client issue. When it worked, it was great, but when you often have to take action or go on site to get your remote software working, it's just not worth it. Support was horribly unhelpful and just suggested updates, which in the long run did not help since issues would reoccur and getting access to update them would require being physically present at the computer, ruining the purpose of this remote access software.

Vorteile:

It allowed us to access thousands of devices and keep them organized.

Nachteile:

Devices would either connect with a black screen, or just not show up on the list at all. Visiting my remote computers in person would show the computer started normally, but LogMeIn decided to run but just not connect. Just one click in the LMI Control Panel would make it reconnect. Not polling for a good connection after restart is just bad design, and support consistently told me to just update to the latest version, but through 3 years of experiencing this problem. The black screen issue wasn't resolved either.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unterhaltung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great program but way to expensive

5.0 vor 4 Jahren

Kommentare: We started with LogMeIn when it was a free service and purchased a volume license since we had about 70 computers to use LogMeIn for tech support. However as we grew to over 120 computers the annual license fee grew much faster to were it no longer was worth the cost.

Vorteile:

The program is very easy to setup and use.

Nachteile:

The expense of the license fee drove us away and to find comparable software for less than 1/20 the cost.

Loren
Chiropractor in USA
Medizinische Praxis, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

LogMeIn

4.0 vor 4 Jahren

Kommentare: LogMein Central has made it easier, faster and more practical to teach and train my staff at different and various times of the day from any location either party is at.

Vorteile:

LogMeIn makes running a business easier by being able to teach employees pertinent training/information by connecting computers and demonstrating virtually together.

Nachteile:

Sometimes if an area of one of the participants have a slow or shaky internet connection, it makes it difficult to interact with one another on-line.