Wir helfen Unternehmen in der Schweiz
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Adobe Analytics?

Mit Marketing-Attribution-Software können Unternehmen die Auswirkungen jeder Kundeninteraktion, an der sie teilnehmen, verfolgen.

Wer verwendet Adobe Analytics?

Cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen jeder Größe Marketingaktivitäten erfassen, messen und erkunden können, um die Auswirkungen auf die Kundschaft zu verstehen.

Adobe Analytics Software - 1
Adobe Analytics Software - 2
Adobe Analytics Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Adobe Analytics das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Adobe Analytics

Adobe Analytics

4.5 (224)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
40
3
3.9 (224)
4.1 (224)
4.2 (224)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 12.50
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
60
10
4.8 (7’016)
4.5 (7’016)
4.5 (7’016)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Adobe Analytics

Grammarly Business
Am besten bewertete Funktionen
Grammatikprüfung
Rechtschreibprüfung
Textbearbeitung
Tableau
Am besten bewertete Funktionen
Datenanalyse-Werkzeuge
Datenintegration
Datenvisualisierung
Microsoft Power BI
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Daten-Connectors
Datenvisualisierung
Microsoft Excel
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Offline-Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Matomo
Am besten bewertete Funktionen
Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
Datenvisualisierung
Konversion-Tracking
Google Analytics 360
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Datenvisualisierung
Konversion-Tracking
DvSum
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Metadata-Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
OriginPro
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Datenvisualisierung
Regressionsanalyse
Power My Analytics
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Connectors
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung

Bewertungen über Adobe Analytics

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.5
Benutzerfreundlichkeit
3.9
Kundenservice
4.2
Funktionen
4.4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
57%
4
35%
3
6%
2
2%
tim
tim
Marketing technology consultant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Onlinemedien, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best in class analytics comes at a cost

5.0 vor 2 Jahren

Kommentare: I've used it as a user, implemented, and owned it as a product.

Vorteile:

Adobe can track anything you think of. It's easy to use once implemented.

Nachteile:

It's highly scalable but does require an implementation team consisting of developers.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Top notch web analytics tool

5.0 letztes Jahr

Kommentare: allow access to data to various departments

Vorteile:

easy to use with drag and drop functionality to modify dashboard and create custom reports

Nachteile:

hard to export data with some data mismatch to csv and pdf doesn't allow to easly manage data in external tools.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 5’001–10’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Adobe for reporting

5.0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

I really like I can personalize each reporting and it’s easy to use

Nachteile:

I really like adobe I don’t think the have something that not work but maybe the can upgrade the way you download the reports more faster o in carpets

Craig
Small Business Owner in USA
Bekleidung & Mode, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Top Tool for Web Analytics

3.0 vor 3 Jahren

Kommentare: I am able to analyze traffic sources, trends of webpage views and customer journey using out-of-the-box Adobe Analytics reports. So, I can use those insights to optimize site content and layout. But in order to optimize products and categories, I need e-commerce reports enabled which needs additional development dollars which my budget doesn't allow. Same is true for more in-depth pathing, A/B testing or online-to-offline reports through Discovery, Target and Insight tools. So, Adobe Analytics' ROI is high for traffic and pathing but low for e-commerce analytics.

Vorteile:

Adobe Analytics basic reports allow measurement of traffic sources, landing page experience and customer engagement with site tools. If revenue tracking is implemented accurately, Adobe Analytics also enables measurement of e-commerce product conversions. Custom eVars allow sales data to be broken down by individual categories of a site's taxonomy. Custom Props allow similar break-down of traffic metrics. Due to these two custom variables, e-commerce category analysis becomes more efficient and actionable. More advanced web analytics tools such as Target, Discovery and Insights are closely integrated with Adobe Analytics. Similarly, Adobe Experience Manager uses its data for content management automation and personalization. So, Adobe Analytics powers both site analysis, testing and content recommendations based on historical data, when integrated with other Adobe tools.

Nachteile:

Adobe Analytics costs are difficult to afford for small businesses. To make its e-commerce and integration with other tools work, it involves additional tag implementation which makes the cost go higher. Plus, there is a cap on server calls. Once a business hits that cap, there is additional cost for those extra analytics calls. E-commerce data works fine directionally to see the business performance trend over a period of time but specific data doesn't match with actual sales data pulled from business intelligence tools like MicroStrategy or Data Warehouse. So, BI and IT teams always question its data accuracy.

Md. Tanvir Bin
IT officer in USA
Bildungsmanagement, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

I can produce predicted insights with Adobe Analytics smoothly

5.0 vor 5 Monaten

Kommentare: The user interface is really straightforward to use, and obtaining reports is pretty easy.

Vorteile:

I can link any other conversion metrics I think might be helpful back to this tool with just a single click using this tool. Because of Adobe Analytics' great degree of customization, I am able to create reports and dashboards that are customized to our specific digital requirements for smooth operation.

Nachteile:

Occasionally it becomes clunky. Price comparatively high. It is difficult to combine Adobe Analytics with other platforms, such as Google Analytics.