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ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Endpoint Central

Was ist ManageEngine Endpoint Central?

Eine web-basierte Windows-Desktop-Management-Software, die bei der Verwaltung von 1000s Desktops von einem zentralen Ort hilft. Es kann Desktops sowohl via LAN als auch via WAN verwalten . Es automatisiert regelmäßig durch einheitliche Konfigurationen wie Wallpapers, Verknüpfungen, Drucker usw. Desktop-Management-Aktivitäten wie Installation von Software, Patches und Service Packs, die Desktops standardisieren. Einfach ausgedrückt, es hilft Administratoren, ihre Windows-Netzwerke zu automatisieren, zu standardisieren, zu sichern und zu prüfen.

Wer verwendet ManageEngine Endpoint Central?

Alle Unternehmen

ManageEngine Endpoint Central Software - 1
ManageEngine Endpoint Central Software - 2
ManageEngine Endpoint Central Software - 3
ManageEngine Endpoint Central Software - 4
ManageEngine Endpoint Central Software - 5

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ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Endpoint Central

4.5 (772)
$ 795.00
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
62
4
4.4 (772)
4.5 (772)
4.4 (772)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 15.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
116
85
4.5 (3’268)
4.4 (3’268)
4.5 (3’268)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu ManageEngine Endpoint Central

Freshdesk
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
NinjaOne
Am besten bewertete Funktionen
Korrektur-Management
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Warnungen/Eskalation
KACE
Am besten bewertete Funktionen
Automatische Patch-Implementierung
Korrektur-Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
IBM Security MaaS360 with Watson
Am besten bewertete Funktionen
Einsatz-Management
Endpoint Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
TeamViewer Remote
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Remote-Zugriff/-Kontrolle
ServiceNow
Am besten bewertete Funktionen
Störfallmanagement
Supportticket-Management
Ticket-Management
Spiceworks Cloud Help Desk
Am besten bewertete Funktionen
Störfallmanagement
Ticket-Management
Warnungen/Eskalation
Zendesk Suite
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
PDQ Deploy & Inventory
Am besten bewertete Funktionen
Automatische Patch-Implementierung
Automatische Scans
Korrektur-Management

Bewertungen über ManageEngine Endpoint Central

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.5
Benutzerfreundlichkeit
4.4
Kundenservice
4.4
Funktionen
4.5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
60%
4
35%
3
3%
2
1%
1
1%
Roberto
Roberto
Asesor Comercial in Ecuador
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Endpoint management in a centralized and automated way

5.0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

Dashboards with real-time information on the vulnerability status of my endpoints. It allows you to have a real status and take action directly on the computers affected by a vulnerability from the same console.

Nachteile:

OS deployment is not compatible with Linux operating systems

Nicholas
Technology Administrator in USA
Konsumgüter, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Seems like a good fit so far

4.0 vor 2 Monaten

Kommentare: Its been great so far as we are trying to find a way to keep our remote teams secure and supported without being overbearing.

Vorteile:

The plethora of capabilities that are included with the cost. For the most part, it does everything well and is easy to understand.

Nachteile:

One major ability we would like to consolidate is Remote Control/Access. This tool has it, and its a B+ level tool. It seems to struggle with slower internet connections (some remote workers have a slower speed), and its ability to show what computers are actually live/sleep/shutdown is not as good as Teamviewer (it takes 30seconds to a minute for it to update in the control center, while Teamviewer was instant).

Andrew
IT Manager in USA
E-Learning, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Updated Review after 7 mo We won’t renew annual subscription

3.0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Not extremely pleased with Endpoint Central Cloud UEM. For what we ultimately use in the suite we could’ve saved money and used either a different ManageEngine / ZoHo product or a different software altogether.
I’m not meaning to sound so hard on them, but I’m just not happy with what we got for the cost. We won’t be renewing the annual subscription.

Vorteile:

Documentation is very helpful, customer service is generally very good and prompt at answering. There are a lot of included features in endpoint central uem edition (we used endpoint central uem cloud). Windows OS features work often. Remote access feature is good. Patch management works.

Nachteile:

Limited features for MacOS and extremely few for Linux although some problems may be limited by the OS. Enrollment was a pain for Mac and Linux and provided few benefits. (No MdM for Linux. MDM required and included for macOS, but provided few benefits.) Advertising on the ManageEngine website and Endpoint Central website promised way more than it delivers. Especially for multi OS features. Very windows-centric.

Antony
Head of Group IT Operations in UK
Groߟhandel, 501–1’000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Endpoint Central, the essential component to your environment.

4.0 vor 4 Monaten

Kommentare: It’s worked well and is not overly complex, it’s easy to patch the system itself and does what we expect it to without a large administration cost. So overall I am very happy with it as a product and predict we will be using it for a long time.

Vorteile:

We chose this initially bevause we needed a central management system and we already had a couple of other products from the same vendor. I liked most the familiarity of layout, simplistic management and usability. The primary functions all work well and do what most others do but the ui makes it easier to manage.

Nachteile:

Some of the pop ups don’t look that slick for the end user and some of the prompting and pointers have an element of “written by someone who doesn’t speak my primary language.” This is a small point but from the outside could be relatively easily fixed.

Sébastien
IT Support Manager in Frankreich
Immobilien, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great management tool

4.0 letzten Monat Neu

Kommentare: My support technician is happy with software management
My security manager is happy with patch management
My admins are happy with MDM & Endpoint management
So I am a happy manager :)

Vorteile:

UEMS gave us back the control of our PCs, Macs & smarphones It is very easy to implement (AD integration & MDM configuration in about 2 hours)

Nachteile:

With such a lot of functionalities, it is sometimes hard to find the good menu item.