Wer verwendet absence.io?

Hauptsächlich für kleine und mittlere Unternehmen zwischen 15 und 1500 Mitarbeitern.

Was ist absence.io?

Lösung zur Verwaltung von Teamabwesenheiten sowie Urlaub, Krankheit oder Freistellungen. Effiziente Handhabung von Abwesenheitsanfragen über Produktbenachrichtigungen oder per E-Mail. Speichere alle wesentlichen Mitarbeiterinformationen zentral in umfangreichen Personalakten und nutze die Mitarbeiterfragebögen, um mit einem Klick Daten von Mitarbeitern zu sammeln.

absence.io – Details

absence.io

https://www.absence.io/en/

absence.io – Preisübersicht

absence.io ist verfügbar ab 1,50 $/Monat. absence.io bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für absence.io findest du unten.

Startpreis

1,50 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

absence.io Funktionen

Anwesenheit Software
Berichterstattung / Analyse
FMLA Nachverfolgung
Kalenderverwaltung
Mitarbeitereinsatzplanung
Self-Service Portal
Zeitverfolgung
Überstunden-Berechnung
360-Grad-Feedback
Ausfallzeit-Management
Bewerber-Tracking
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Leistungsmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiterprofile
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Verwaltung von Unterstützungsleistungen
Zeit- und Anwesenheitsmanagement

absence.io – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 26 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.8/5
Benutzerfreundlichkeit
4.7/5
Kundenservice
4.7/5
Funktionen
4.5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7/5
Roxy K.
Operations Manager
Internet, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.10.2017

"Good software :)"

Kommentare: Lots of data, easy to use

Vorteile: Price is right, I like the slack integration and my team finds it useful too, has a great support team that is always friendly and very responsive.

Nachteile: I'm still waiting for a google cal integration, I have encountered a few annoying bugs but team has always been proactive to fix and that's to be expected from a budding company. Worth the tradeoff

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.10.2017
Josh G.
Operations Manager
Druck, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.3.2017

"Time saving product"

Kommentare: Since implementation countless hours have been saved manually tracking and approving absences, as well as informing employees about their remaining leave balances. Now each employee simply logs in and can see everything quickly and easily. At year end we can easily run reports to see what types of absences were used, who is over their allowances, etc.. Overall it's a very useful tool. And as an added bonus, the integration with Slack is fantastic and fairly seamless.

Vorteile: Multiple leave types that can pool from one total allotment
Teams
Half Day time off capability

Nachteile: Needs a start date connection to increased allowances

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.3.2017
Christoph R.
IT Director
Medienproduktion, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.2.2017

"best tool ever"

Kommentare: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX. I hope Absence will bring more tools (eg. employee management, on/offboarding)

Vorteile: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX.

Nachteile: cheaper

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.2.2017
Anton T.
Product Manager
Erneuerbare Energien & Umwelt, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Overall Rating
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Unrated
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Unrated
  • Likelihood to Recommend
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.1.2019

"It has German holidays!"

Vorteile: It has local German holidays, and it takes it into account automatically

Nachteile: UI is too twitching, and it doesn't feel solid

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.1.2019
Ben H.
Engineering Services Manager
Konsumgüter, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.8.2016

"Loving the software"

Kommentare: We had multiple options to try for a web based holiday management tool. It was the very tidy "Bootstrap-ish" modern layout which pushed absence.io in to the finals, and the pricing that was exactly in budget for our business which pushed it to the top. With software of this quality at this price it allows us to integrate without opposition from accounts. The setup was intuitive and it has features built in for even the most complex of situations (i.e. employee working day contract changes). Technical support is on fire with the speed that they respond so this is also a very positive thing for an already great experience so far.

Vorteile: The style of interface. The simple iPhone App. The ability to drive requests by "Accept/Decline" emails rather than needing to login. By far, the price which allowed us to progress without considering the competition any further.

Nachteile: It is currently lacking the ability to manage passive users. We have some members of staff who will not login, and do not have email addresses. These still need to be managed on the software so we needed to make temporary emails for them to add them. This however was not a showstopper for us.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.8.2016