JIRA

von Atlassian

4.5 / 5 5.804 Bewertungen
JIRA

Wer nutzt diese Software?

Auf JIRA vertrauen Teams aller Größen, die Probleme erfassen und organisieren, Aufgaben zuweisen und die Teamaktivität verfolgen wollen. JIRA eignet sich hervorragend für agiles Projektmanagement, Software-Entwicklung und mehr.

Durchschnittliche Bewertung

5.804 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4 / 5
  • Kundenservice 4 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4 / 5

Produktdetails

  • Startpreis $10/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Installiert - Mac
    Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Atlassian
  • https://www.atlassian.com/software/jira
  • Gegründet 2002

Über JIRA

Jira ist das führende Softwareentwicklungstool, das von agilen Teams genutzt wird. Millionen Menschen entscheiden sich für Jira, um großartige Produkte zu planen und zu bauen. Jira hilft Teams dabei, ihren Kunden einen Mehrwert zu bieten, indem sie früher, häufiger und iterativer veröffentlichen.

Teams nutzen Jira, um Feedback in neue Funktionen und höhere Kundenzufriedenheit umzuwandeln. Mit Jira erhalten Teams Einblick in langfristige Ziele, den Status der Arbeit und Echtzeit-Release-Informationen. Bei der Anpassung von Teams an Marktveränderungen trägt Jira dazu bei, dass Prozesse sich mit der gleichen Geschwindigkeit entwickeln.

JIRA Funktionen

  • Administrator-Level-Kontrolle
  • Aufgabenmanagement
  • Benutzerlevel-Management
  • Iterationsplanung
  • Projektmanagement
  • Prüfung der Anforderungen
  • Release-Management
  • Testfall-Nachverfolgung
  • Verfolgen von Fehlern
  • Versionskontrolle
  • Aufgabenmanagement
  • Kollaboration
  • Priorisierung
  • Reporting
  • Stakeholder Defined Attributes
  • Statusverfolgung
  • Veränderungsmanagement
  • Ad-hoc-Analyse
  • Ad-hoc-Berichte
  • Dashboard
  • Konsolidierung
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Prädiktive Analytik
  • Qualitative Analyse
  • Quantitative Analyse
  • Strategische Planung
  • Wertungslisten erstellen
  • Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)
  • Data Mapping
  • Kollaboration
  • Lifecycle-Management
  • Management für Geschäftsrichtlinien
  • Prozess-Erfassung
  • Prozess-Mapping
  • Prozess-Simulation
  • Prozessanalyse
  • Prozessmodellierung & Design
  • Prozessänderung-Nachverfolgung
  • Dashboard
  • Finanzprognosen
  • Finanzvorlagen
  • Fundraising-Management
  • Investor-Management
  • Kollaboration
  • Schritt-für-Schritt-Assistent
  • Stellplatz-Präsentation
  • Teilen in sozialen Medien
  • Vorlagen für Geschäftspläne
  • Anmerkungen
  • Datenquelle-Integrationen
  • Funktionen / Berechnungen
  • Interaktiv
  • KPIs
  • OLAP
  • Private Dashboards
  • Themen
  • Visuelle Analytik
  • Wertungslisten
  • Widgets
  • Öffentliche Dashboards
  • A/B-Tests
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Anpassbare CTAs
  • Drip-Kampagnen
  • Dynamische Inhalte
  • Lead Scoring
  • Sales Intelligence
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Suchmaschinen-Marketing
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Anforderungsmanagement
  • Compliance Management
  • Design-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Produktdatenmanagement
  • Projektmanagement
  • Veränderungsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige & Nicht-abrechnungsfähige Stunden
  • Automatische Zeiterfassung
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mobile Zeiterfassung
  • Offline-Zeiterfassung
  • Urlaubsverwaltung
  • Zeittabellen-Management
  • Überstunden-Berechnung

Die hilfreichsten Reviews für JIRA

A project manager’s dream

Mit Google übersetzen Bewertet am 5.3.2019
Anita R.
Project Manager
Internet, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: A very strong tool for development projects, which covers so much more than just project management. Thanks to Jira, you can track issues over the whole development life cycle. Entire project layout is possible with infinite iterations, including planning and backlogs. The variety of collaboration tools involved (like comments) is unmatched by all other tools I’ve used. The project progress is easily tracked, plus you can track then across releases. Jira offers full reports on both progress and performance.

Vorteile: One of the best features I’ve found in Jira is the Workflow editor – I’ve never seen anything like it despite my extensive experience. Some people would say it’s not even that important, however, for growing businesses it’s something you can’t do without. Lots of task tracking is needed all at once, as you can never predict what necessities will arise in a growing company. Jira provides great help with all these issues. Sprints can be structured across multiple tandem-working teams, taking into account their wishes and preferences – either for traditional setups or for newer ones.

Nachteile: Honestly, one thing that was really off-putting for me was the impressively complex layout. The project list is simply huge, and you have to take some time to grasp the navigation and search features. Perhaps, in the next update the developer needs to add the possibility to tag or somehow categorize or classify projects more clearly to make them easily searchable. Otherwise, it takes a bit too much time. The dashboard is simple, but I don’t much like the visualization for reports. You also can’t assign tickets to several people at the same time. Only the person who created the ticket has the authorization to close it, which is quite bothersome. You can’t create columns or tables, and notes exist only for text input. I would also like to see a feature where you can generate turnaround time for ticket closure in an automatic way using reports. Plus if you have a bad Internet connection, there are issues with loading contents (sometimes the loading even stops altogether).

Expensive but extremely effective for project management

Mit Google übersetzen Bewertet am 11.1.2019
Gabriel C.
Operational Manager
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: In a few words JIRA is a task tracking software that makes life easier when working on a project. Once the initial setup is in place (easy to do for common scenarios ) all is left for an administrator is to manage the list of projects and user accounts.
Note that parts of the process (e.g.: customizing workflows) need to be done up-front, since this will become more complex once one or more projects are configured and in-use
As for usability, it is one of the best tracking systems I've ever used: as a developer/QA you can easily update the status of your work in a user-friendly way. As a manager, you can always get the overview you need by just opening a screen or a report (most of what you need is in place by default) What's best about it is that as long as it is installed on-premises, it can be used as a central point of information for everyone involved with a project. The fact that it can be integrated with other common software industry tools adds further benefit from this. In the end, I should probably add that I've been using all kinds of bug tracking systems for about 15 years (starting with ancient tools like redmine going through PivotalTracker or VersionOne or JIRA) and almost all of them were either missing features that I deemed important or "spartan" usage/layouts that constraint the usage.
JIRA just provides everything that's needed in completing a project out-of-the-box (whether it's Agile, Waterfall or Kanban or whatnot)

Vorteile: - Overviews & quick access to information
- Possibility to integrate with most commonly used systems (it integrates with pretty much all mainstream tools, nut just the ones from Atlassian) - you can integrate it even with continuous integration tools or test management tools (e.g. TestRails)
- Security control (everything is fine grained, tools to configure fine-grain access are already integrated
- Comes out of the box with the most common work scenarios (client onside/offsite, development only/development + product management, etc)
- Reporting (easy to extract the things that matter (whether this is worked hours or development velocity)
- Version management (easy to manage what features are grouped in a release, or what fixtures were done for which version)
- Workflows can be customized to match just about any real-life usage scenario
- Allows for both on-premises (self-hosted) installation and cloud usage.
- Configurable dashboards

Nachteile: - Pricing - it is prohibitively expensive for small companies, although they are making steps to minimize this with the new pricing models (e.g.: a few years ago they started allowing up to 5 accounts per project and unlimited projects, for a fixed yearly fee).

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