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Was ist ELO ECM Suite?

Mit der ELO ECM Suite bieten wir ein modernes Softwaresystem für Enterprise-Content-Management (ECM). Auf der Grundlage in der ELO ECM Suite gespeicherter Dokumente steuern Sie damit Ihre Geschäftsprozesse digital – von der Rechnungsfreigabe in der Buchhaltung bis zur digitalen Personalverwaltung.
Als zentrale Low-Code-Plattform für Enterprise-Content-Management sorgt die ELO ECM Suite für die sichere Aufbewahrung Ihrer Unternehmensdaten, digitales Dokumentenmanagement, die Automatisierung Ihrer Geschäftsprozesse, schnelle Verfügbarkeit von Informationen sowie für die optimale digitale Zusammenarbeit im Team.

Wer verwendet ELO ECM Suite?

Die Low-Code-Plattform für Digitalisierung und Dokumentenmanagement bietet für alle Branchen und Fachbereiche sowie für Unternehmen, Verwaltungen und Organisationen jeglicher Größe die passende Technologie.

ELO ECM Suite Software - 1
ELO ECM Suite Software - 2

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ELO ECM Suite

ELO ECM Suite

5.0 (3)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
135
Keine Integrationen gefunden
4.3 (3)
4.3 (3)
4.0 (3)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 12.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
467
34
4.5 (5’208)
4.3 (5’208)
4.4 (5’208)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu ELO ECM Suite

monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Bestandsverfolgung
Datensicherheit
Produktkennzeichnung
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigungen/Erinnerungen
Kundendatenbank
Kundenmanagement
Microsoft SharePoint
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Filesharing
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
IBM Cognos Analytics
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Daten-Connectors
Datenvisualisierung
Wrike
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard-Erstellung
Konfigurierbarer Workflow
Überstunden-Berechnung
MangoApps
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wissensbasis-Management
PACTA
Am besten bewertete Funktionen
Digitale Unterschrift
Dokumentenmanagement
Elektronische Unterschrift
OnBase
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Workflow-Konfiguration
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Centralpoint
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über ELO ECM Suite

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
5.0
Benutzerfreundlichkeit
4.3
Kundenservice
4.0
Funktionen
4.7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
100%
David
Certified Information Professional in USA
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Powerful content management and workflow software

5.0 vor 5 Jahren

Kommentare: It's a tool you don't know you need until you use it. My company has shared drives, SharePoint, Teams, and of course e-mail so content (multiple versions too - sound familiar?) is all over the place. As a content management professional, I've advocated to management that the official "system of record" for ANY documents needs to be in ELO so we can all work smarter.

Vorteile:

Several things really stand out with ELO. First, when you put content in ELO - documents, email, invoices, or whatever - you can find it later. Search is great (it uses Elasticsearch under the hood). Second, it's great for archiving. You can set up a filing plan, easily build a workflow and whatever needs archiving based on retention schedules, policies, etc., is done automatically. Finally, it integrates with our ERP system, which is nice because I can see 'just enough' customer information - like, did they pay an invoice - without having to get someone to look it up (I'm not in the accounting department), which can be a pain since I work remotely.

Nachteile:

Although it integrates with Microsoft Office nicely, you can't really edit documents in "real time" with other team members like you can in Microsoft Teams. That said, there is a feature called the 'feed' that is basically a chat window where other team members can add comments in real time when a document is being edited.

Brian
President in USA
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ELO

5.0 vor 3 Jahren

Kommentare: Very satisfied. We integrated ELO with Quickbooks and it made a huge difference in how we managed customers and maintenance contracts. Basically we add customers to ELO, add product and maintenance documents to the customer, and then they’re synced up with Quickbooks for billing. We get a whole picture of what’s coming up like scheduled maintenance, work we did in past, what products they have, have they paid, etc.

Vorteile:

Instead of techs calling in and asking us to email them customer info, service contracts, parts, schematics or whatever, they can now look it up on the road really easily. Service techs can get to any customer or product we service at a customer site since ELO works in a browser and there’s a mobile app. It’s really easy to find stuff.

Nachteile:

We use ELO to store inventory and customer documents since Quickbooks isn’t really good at that. I’m sure we could store other kinds of documents in ELO but we haven’t done it yet.

Antwort von ELO Digital Office

vor 3 Jahren

Happy ELO users like you make our day. Thank you, Brian.

Daniele
IT Manager in Italien
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Document management system that works

5.0 vor 6 Monaten

Kommentare: We switched to this DMS from IBM Cognos and it was a big leap forward.
It looks like the program has been created with the user at the center and that's very good. The interface is quite user friendly and the workflows are straight forward.
The lack of a training program is a big minus cause you must rely on external partner to implement the system. Even an administrators trainign is missing. This is my biggest complain.
The solution is not cheap and require memory and CPU resources to be effective.

Vorteile:

Simple, beautiful, ergonomic interface Full OCR indexing of every document Fast internal search engine Solid solution

Nachteile:

Not organized training program and certifications available for customers. Resource intensive Not cheap