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Was ist Lob?

Lob Direct Mail ist eine Plattform für die Automatisierung, Skalierung und Effizienz deiner Offline-Kundenkommunikation. Lob übernimmt den traditionellen, weitgehend manuellen Prozess des Proofings, Druckens und Versendens und verwandelt ihn in einen automatisierten Service, der sich in dein CRM, deine Marketing Automation und deine Kundendatenbank integrieren lässt.

Mit Lob kannst du Postkarten zur Kundenbindung auf dieselbe Weise versenden, wie du digitale Taktiken anwendest. Du kannst Direktmailing-Engagements auf der Grundlage des Kundenverhaltens oder von Meilensteinen auslösen.

Wer verwendet Lob?

Lob ist eine Plattform, die sich in deine CRM-, Marketing Automation- und Kundendaten-Tools integriert, die die Erstellung und Zustellung relevanter, personalisierter Direktwerbung als Teil deiner Kampagnen automatisieren.

Lob Software - 1
Lob Software - 2
Lob Software - 3
Lob Software - 4
Lob Software - 5

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Lob

Lob

4.4 (9)
$ 0.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
46
20
4.6 (9)
3.8 (9)
3.8 (9)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 9.00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
464
34
4.5 (4’838)
4.3 (4’838)
4.5 (4’838)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Lob

monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard Software
Kundendatenbank
Mitarbeitermanagement
Zoho CRM
Am besten bewertete Funktionen
CRM-Systeme
Für Startups
Hilfe Desk-Management
Marketing 360
Am besten bewertete Funktionen
Verhaltensanalysen
Zielseiten / Web-Formulare
Überprüfung bewerten
Bloomreach
Am besten bewertete Funktionen
Email-Kampagnen-Management
Kontakt-Datenbank
Mobiloptimierung
Rejoiner
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Magileads
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Management von Performance-Auswertungen
Projektplanung/Terminierung
ClientPoint
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Elektronische Unterschrift
Vorlagen
Front
Am besten bewertete Funktionen
Filesharing
Inbox-Management
Mobiler Zugriff

Bewertungen über Lob

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4.4
Benutzerfreundlichkeit
4.6
Kundenservice
3.8
Funktionen
4.3
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1’000
  • >1’001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
67%
4
22%
2
11%
Avery
Avery
Digital Marketing Specialist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Trigger-based actions = prospects now get mail within 7 days, not 7 weeks

5.0 vor 12 Monaten

Kommentare: Overall, an incredible time-saver. Event-based triggers are an incredible innovation. We look forward to doing more dynamic personalization in the future.

Vorteile:

The trigger-based actions are a game-changer. Prospects / customers now get direct mail just 7 days after they take an action, like download a pricing sheet. They get direct mail faster, and it reduces my workload by a LOT. I'm no longer pulling lists and scheduling out direct mail to hit 2 months from now. I also like the dynamic personalization, but because the designs have to be in Figma > Lob, I don't use this as much.

Nachteile:

It's weird that you can't dynamically insert text into the letter format...without a letter being added into a Figma design file? This seems like a basic functionality and I'm perplexed that they don't have it. Also, Customer Service has been up and down. Due to changes in the Lob team, we fell through the cracks and didn't really get onboarded. To be fair, however, we also onboarded ourselves really quickly, so we didn't leave them much time. I've had great meetings with the Lob team where I felt they understood my needs, but there have also been instances where we have to schedule a support meeting several days to a week out...which doesn't help me when something is immediately broken. I think Lob should probably hire a few more Customer Support people so their existing people have more time.

Bianca L.
Bianca L.
Co-founder & CEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

So Simple

5.0 vor 5 Jahren

Vorteile:

The API is so simple to work with, it makes developing fun! We use their postcards API to send thank you postcards to first-time customers, and the address verification API to check addresses before shipping orders. The Address Verification has saved us so much time speaking to UPS to update incorrect addresses and lots of customers that are no longer blaming us for wrong address.

Nachteile:

None. We haven't had any problems with Lob!

Peter
Executive in USA
Medizinische Geräte, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Poor Product Quality

2.0 vor 5 Jahren

Kommentare: Lob has great developer docs but an extremely lack luster product. Supply chain issues are a huge red flag and we are concerned there are bigger issues at play.

Vorteile:

Lob has great developer documentation. The developer docs are easy to read.

Nachteile:

1. Set-up time is extremely intensive. Since lob is an API we needed to hire developers to setup the direct mail functionality. We also had to keep them on staff to maintain it. $$$$ 2. Product skews are extremely limited. Very few options to choose from. 3. Quality was lack luster. We noticed that the same size postcards were being printed in two different states. Each print facility was using different paper weights. Extremely sketchy quality.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easy Setup

5.0 vor 5 Jahren

Kommentare: We use Lob to send personalized welcome messages to our customers, improving overall customer conversion rate.

Vorteile:

Clear and simple API documentation made it easy to use. Experienced no issues after initial implementation, meaning we could just set it up and forget about it.

Nachteile:

Price per mailing is a little high at low volumes, but worth saving the hassle of mailing yourself.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Really helpful API

4.0 vor 3 Jahren

Vorteile:

A good tool for offline mail automation, simplifies and accelerates this process a lot.

Nachteile:

I think it should be much cheaper, quite expensive for now.