T-Pro Optimum

T-Pro Optimum

von Blacksmith Applications

Wer verwendet T-Pro Optimum?

CPG Manufacturers or Retailers

Was ist T-Pro Optimum?

T-Pro Optimum is a trade promotion optimization solution designed for CPG manufacturers, which applies advanced analytics and AI to analyze and optimize your promotional events and customer plans. T-Pro Optimum offers comprehensive post-event analytics and powerful, predictive constraint-based planning to quantify and improve your return on investment. Our customer list includes organizations such as Kellogg's, Welch's, Land O' Lakes and more.

T-Pro Optimum – Details

Blacksmith Applications

http://info.blacksmithapplications.com

Gegründet 2000

T-Pro Optimum – Kostenübersicht

T-Pro Optimum bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

T-Pro Optimum Funktionen

Marketing Planungstool
Ausgabenmanagement
Budgetierung/Prognosen
Kollaboration
Marketingkalender
Medien-Planung
Projektmanagement
Prädiktive Analytik
Präsentations-Tools
Roadmapping
Zielsetzung / Nachverfolgung
Kanalanalyse
Konkurrierende Produktanalyse
Management mehrerer Geschäfte
Marktanalyse
Preisanalytik
Preislisten-Management
Preisoptimierung-Automatisierung
Prognose
Rentabilitätsanalyse
Szenarioplanung
Bestandskontrolle
Dynamische Preise
Empfehlung-Maschine
Ertragsmanagement
Für Fluggesellschaften
Für das Gastgewerbe
Preisoptimierung
Prognose
Wettbewerbsanalyse
Analytik / ROI-Verfolgung
Compliance Management
Genehmigungs-Workflow
Kostenplanung und Prognosen
Kundenmanagement
Management von Handelsvereinbarungen
Preisoptimierung
Promotion-Kalender
Rabattmanagement
Reklamationsabwicklung
Vergleichsmanagement
Wettbewerbsanalyse

T-Pro Optimum – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 9 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Emily S.
Sales Planner
Konsumgüter, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020

"TPRO Admin"

Kommentare: Our planning and performance review efficiencies have improved every year thanks to TPRO!

Vorteile: My favorite TPRO Feature is the Master Calendar. User Friendly, Presentation Ready, and provides all important information for an account/product in one place.

Nachteile: I think there is still room for TPRO to optimize in reporting function. Right now the data is all there and easy to pull into Excel - it would be a nice add on to have pre built reports that aggregate data and compare versus prior year.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020
Laurie R.
Director of Sales Planning
Konsumgüter, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.4.2019

"An all-inclusive solution"

Kommentare: Phenomenal. Often times, you sign up for a software program and find the sales team disappears once execution begins. Not the case with TPRO. The people we dealt with at the beginning are still regularly involved in our system. They are willing to listen to our ideas and have implemented many of our suggestions. We have a proven, positive ROI since implementing TPRO!

Vorteile: Allows us to plan our total business, regardless of channel. When reviewing options before signing with TPRO, many big-name syndicated data suppliers were unable to help with alternative channels. TPRO can handle it all.

Nachteile: No "rollup" functionality has been built in. Requires us to export and do our own rollup in Excel.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.4.2019
Tim G.
Director Sales Strategy & Planning
Konsumgüter, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020

"T-Pro Optimum"

Kommentare: The team that manages the program are great, they will help you along the way in any way you need, but you need to have the resources to get the full value of the system. If you do not, it will be an expensive bump chart that you could easily create in Excel with your own POS data.

Vorteile: The tool as designed is quite impressive. The capability to analyze your promotions and perform What If scenarios and load a full promotional calendar is great.

Nachteile: My biggest challenge with using this tool was the resources needed to load the POS data on a monthly basis and align the promotions to what was fed into T-PRO from your TPM system. The maintenance of new items and geography changes can be challenging too. If you have the time and resources to put against the program, it is strong, if you do not, it will not be full utilized.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020
Thomas B.
Customer Sales Manager
Konsumgüter, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020

"TPro Easy Usage of System"

Kommentare: Solid product w/useful outputs that drive profitable sales

Vorteile: Volume and spend functions are easy to pull and understand/modify as needed to attain profitable programs

Nachteile: Nothing, was an easy to use system that satisfied all my sales needs

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020
David R.
Sales
Lebensmittelproduktion, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020

"Novice User Feedback"

Kommentare: I like the potential. The challenge is becoming a power user when not using that often.

Vorteile: Once you get the hang of it (use it more frequently), it becomes more and more user friendly. (Not where I want to be but should be there with more practice. There is an enormous amount of data that can be used and parsed for analysis. I like the folder approach to guide you through all this data. The Sales and Volume Planning reports have been useful thus far. Mostly (In what I have used the software for), it does not take a long time to pull every query (except for the accrual folder; it spins for a while).

Nachteile: I would like to be able to download data/reports to excel (maybe there is a way, but I have not figured it out). The first few times you use, it can be pretty intimidating. It takes time to get the hang of it, but the more you use the easier it becomes. More use coupled with more training at different proficiency levels could accelerate user productivity. I have had "long spins" when I go into the accrual folder. When I launch, and every time I enter a new parameter (my name, Customer, etc.)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.4.2020